Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nog steeds meer dan 300.000 mensen positief getest vorige week. Daar zal zeker nog het nodige personeel van NS tussen zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

PHS schreef: wo 23 feb 2022, 14:26
en-es schreef: wo 23 feb 2022, 14:05 Gaat wel een tijdje duren denk ik. Eerder maanden dan weken.
Dat vrees ik ook. De gevolgen zijn duidelijk merkbaar; de trein tussen Utrecht en Arnhem waar ik nu inzit is helemaal vol. Niet alleen omdat de 3100 momenteel niet rijdt hoor, ook omdat en de NS losse viertjes inzet op de 3000 en 3200...
Die moet je dan ook niet nemen, ICE naar Ht en dan de 3600. Groetjes uit een rustige ICE met een verse cappuccino. (A)
waldo79

Bericht door waldo79 »

Ligt eraan. Als je van Utrecht naar Nijmegen wil kan het nog wel uit om via Den Bosch te gaan, maar naar Arnhem is dat minder voor de hand liggend.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

PHS schreef: wo 23 feb 2022, 14:26 Niet alleen omdat de 3100 momenteel niet rijdt hoor, ook omdat en de NS losse viertjes inzet op de 3000 en 3200..
Vooral dat laatste, want de 3100 valt bij mijn weten pas vanaf volgende week uit toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Nee, de 3100 rijdt nu al niet.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Ik ga volgende week verder met wandelen op de GR5 en steek dan de grens met België over. Door een gebrek aan overnachtingsmogelijkheden worden het maar 2 dagen in plaats van 3 dagen wandelen en zal daarbij een stukje met de bus moeten.
Als ik bij De Lijn kijk moet je nog steeds bij de uitstapdeur instappen en kun je geen ticket kopen bij de chauffeur. Hoe kom ik als Nederlander dan wel aan een vervoerbewijs?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Kun je niet online tickets aanschaffen? In elk geval wordt het niet Belgen erg moeilijk gemaakt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Je kan met een creditcard een ticket kopen in de app van De Lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

...maar die heb ik niet en ben ik ook niet van plan aan te schaffen. :!:
jjasloot
Donateur
Contacteer:

Bericht door jjasloot »

Voor enkele reizen kun je de Tranzer app ook gebruiken
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Of gewoon instappen, want niemand controleert toch. :')

Als je even een creditcard kan lenen van iemand kan je je kaartjes van tevoren kopen in de app.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Of heel omslachtig, de grens overwandelen, bij de eerste de beste sigarenzaak een lijnkaart kopen, en dan met de bus. Is wel voor 10 ritten, maar in de toekomst zul je hem vast nog wel eens gebruiken.

Maar begin je niet sowieso in Nederland nog met wandelen? Want dan zou je bij je eerste wandeling naar België daar een lijnkaart kunnen kopen; op de website is een kaart met verkooppunten te vinden.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Is met je bankpas betalen (inchecken) niet gewoon mogelijk?
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

umbusko schreef: wo 23 feb 2022, 21:56 Maar begin je niet sowieso in Nederland nog met wandelen? Want dan zou je bij je eerste wandeling naar België daar een lijnkaart kunnen kopen; op de website is een kaart met verkooppunten te vinden.
Op dag 2 zal ik volgens de plannen in Wuustwezel eindigen en ga dan met de bus naar Noorderkempen (tenzij ik nog energie heb om er 9 kilometer aan vast te plakken :Y )
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: wo 23 feb 2022, 20:50 Je kan met een creditcard een ticket kopen in de app van De Lijn.
Kan dat niet met iDEAL?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
tsov
Contacteer:

Bericht door tsov »

Nee, wel met Bancontact ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef: wo 23 feb 2022, 23:01 Is met je bankpas betalen (inchecken) niet gewoon mogelijk?
Dit zal zeer binnenkort mogelijk worden, maar de kaartlezers daarvoor zijn in de bussen bij de chauffeur voorin opgehangen terwijl die deur nog steeds is afgesperd voor de reizigers :')

https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... index.html
diederickx

Bericht door diederickx »

cassie127 schreef: wo 23 feb 2022, 14:16In Arnhem is het over het algemeen splitsen/combineren en Rangeren vanaf spoor 11, maar ook naar spoor 8 en 9 liggen Paderborn in het basisuurpatroon.
Wat bedoelde je hier?
rikthoff

Bericht door rikthoff »

Ik gok "er Paden voor". Damn autocorrect :mrgreen:
Bemined

Bericht door Bemined »

Ik kan die paden niet vinden overigens, ik zie alleen afrangeerpaden vanaf spoor 11 om 03/18/33/48. Vanaf spoor 8 conflicteert met de 3200 van/naar spoor 9.
Gamma

Bericht door Gamma »

Als er bakken moeten worden afgesplitst vanuit de 3000/3100 vanuit Utrecht, dan gaat het hele spul mee naar Nijmegen om daarna volledig te keren naar Arnhem. Op spoor 11 kan er dan worden afgesplitst. Vanuit spoor 8 te Arnhem kom je er niet doorheen.
hauptbahnhof

Suus schreef: do 24 feb 2022, 09:32 Dit zal zeer binnenkort mogelijk worden, maar de kaartlezers daarvoor zijn in de bussen bij de chauffeur voorin opgehangen terwijl die deur nog steeds is afgesperd voor de reizigers :')

https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... index.html
ow ja, logisch. Ik heb alleen van de trams gebruik gemaakt en daar speelt het probleem niet.
hauptbahnhof

Tot en met vorig jaar bestond het reisproduct OV VRIJ. Wat is het alternatief op dit moment?
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Etienne schreef: wo 23 feb 2022, 19:00 Als ik bij De Lijn kijk moet je nog steeds bij de uitstapdeur instappen en kun je geen ticket kopen bij de chauffeur. Hoe kom ik als Nederlander dan wel aan een vervoerbewijs?
Op mijn eerste en vooralsnog enige rit met De Lijn (Tilburg-Turnhout, in 2020) werkte dat Bancontact-ticket inderdaad niet met iDeal. Creditcard had en heb ik niet dus was geen optie. Enige optie was toen een sms-ticket, maar hoeveel sms'jes ik ook verstuurde, een ticket kreeg ik er niet voor terug. Dat lag niet aan het vertrek uit Tilburg, want ook toen we al lang en breed op Belgische grond waren en ik was geswitcht naar een Belgische provider, ontving ik geen sms-ticket. Geloof wel dat het geld van al die (wel ge-sms'te maar nooit ontvangen) tickets gelukkig niet van m'n beltegoed was afgeschreven, anders was ik acuut blut geweest :mrgreen:

Ik heb uiteindelijk niet betaald voor m'n reis, want ik vond het te zot om dan maar per trein om te reizen via Breda en Antwerpen puur omdat De Lijn me geen fatsoenlijke optie biedt om een ticket te verkrijgen. Zelfs aan het oversized loket bij het Tilburgse busstation konden ze niks voor me betekenen :roll:
Plaats reactie