Korte vragen
-
Re: Korte vragen
Swiss Travel Card heeft een geldigheid van minstens 3 dagen. Beetje jammer als je maar twee volle dagen in Zwitserland bent en vier overnachtingen in Zwitserland ga ik niet doen vanwege de absurd hoge prijzen in Zwitserland (overnachtingen van €150 per nacht inclusief ontbijt).
Je kunt ook de treintrajecten van de Berner Oberlandbahn schrappen en kijken bij welke vervoerders Interrail wel geldig is
Je kunt dus wel met de Zentralbahn naar Interlaken of met de Südostbahn een deel van de Gotthard-route doen of een deel van de Voralpenexpress.
Je kunt ook de treintrajecten van de Berner Oberlandbahn schrappen en kijken bij welke vervoerders Interrail wel geldig is
Je kunt dus wel met de Zentralbahn naar Interlaken of met de Südostbahn een deel van de Gotthard-route doen of een deel van de Voralpenexpress.
-
-
Dacht ik ook. En gehele Glacier express traject sinds kort ook als ik het goed heb. Wel zijn veel speciale toeristische treinen toeslag- en reserveringsplichtig.
-
Sinds een jaar of 5 zit de FO Bahn inderdaad in de interrail, waardoor er ook tussen Zermatt en Disentis gereden mag worden. Toen is ook de Glacier Express (met reserveringsplicht) erbij gekomen.
Overigens zonde van het geld. De normale treinen zijn minder toeristisch/druk en rijden ook prima en (hoewel steeds minder) als je nog een wat ouder treintje hebt kunnen de raampjes ook nog eens open voor een mooi uitzicht.
Overigens zonde van het geld. De normale treinen zijn minder toeristisch/druk en rijden ook prima en (hoewel steeds minder) als je nog een wat ouder treintje hebt kunnen de raampjes ook nog eens open voor een mooi uitzicht.
Laatst gewijzigd door Jultar op vr 01 apr 2022, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
In die toeristische treinen zit ook veel irritant volk.
-
Op de lijn Luzern-Interlaken wordt de toeristentrein toch achter de reguliere IR-trein gehangen? En kun je in de reguliere IR-trein gewoon met een Interrail-kaart zonder reservering gebruikmaken?
-
-
Rijdt er een toeristentrein op dat traject? IR treinen zijn sowieso reserverings- en toeslagvrij.
-
Hier is een complete en geüpdate kaart voor interrail:
(PDF, 5MB) https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... uRail1.pdf
Glacier en Bernina-expres kosten toeslag, net als de Gotthardtrein. Verder kan je volgens mij gewoon elke trein nemen op de rode trajecten.
(PDF, 5MB) https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... uRail1.pdf
Glacier en Bernina-expres kosten toeslag, net als de Gotthardtrein. Verder kan je volgens mij gewoon elke trein nemen op de rode trajecten.
-
Heeft iemand hier ervaring met hoe betrouwbaar/ruim de rijtijden van lijn 202 tussen De Uithof en Amersfoort zijn in de middagspits (rond 4 uur)?
9292 denkt dat ik een overstap van 3 minuten op Amersfoort wel red, ik denk dat dat ook wel lukt, op voorwaarde dat bus natuurlijk niet vertraagd raakt.
9292 denkt dat ik een overstap van 3 minuten op Amersfoort wel red, ik denk dat dat ook wel lukt, op voorwaarde dat bus natuurlijk niet vertraagd raakt.
-
Volgens OVinfo gisteren tussen -3 en +3. Meeste zo tussen -1 en +1½.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Een overstap van 3 minuten op een trein? Da's wel aan de krappe kant dan hoor, afhankelijk van bij welke halte je eruit gelaten wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Als je 27 jaar of jonger bent lijkt een Interrail van 4 dagen mij het handigst. Dan zou ik wachten tot kort voor vertrek met de aankoop, want zo nu en dan is er weer een actie waar ze de prijzen met 10% verlagen.Nitein-Repart schreef: ↑vr 01 apr 2022, 08:30 Wat is eigenlijk de voordeligste manier om een aantal dagen (3 nachten) naar Luzern te gaan in augustus/september dit jaar en vanuit Luzern bijvoorbeeld met de trein naar Interlaken en de Gotthard te reizen? Is dat een Interrail-pas of is dat de Sparpreis Elten-Luzern v.v. en vanuit daar losse kaartjes. En is de Interrail-pas wel geldig op de spoorlijnen van bijvoorbeeld de Südostbahn, de Zentralbahn en de Berner Oberlandbahn?
Als je 28 jaar of ouder bent, is die Interrail 60 euro duurder. Dan zou je voor Elten-Luzern voor 37 euro enkele reis Sparpreis kunnen nemen. Voor in Zwitserland kun je dan ofwel daar ook een Supersaver ticket nemen (van tevoren boeken en alleen in de geboekte trein). Dan zit je voor een retour Luzern-Interlaken aan zo'n 40 frank. Voor iets meer kun je een dagkaart met korting kopen:
- SBB biedt de Saver Day Pass voor 52 frank als je op tijd boekt: https://www.sbb.ch/en/travelcards-and-t ... aving.html
-
- Af en toe zijn er ook bij Coop actiekaartjes voor rond de 50 frank (zolang de voorraad strekt), maar vorig jaar begon die actie pas in oktober.
Alledrie die dagkaarten zijn op het GA-gebied geldig, dus ruimer dan Interrail.
Als je in Luzern in een hotel o.i.d. overnacht mag je trouwens ook gratis met het ov in Luzern zelf.
Laatst gewijzigd door Bart op zo 03 apr 2022, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lijn 45
- Contacteer:
-
Je moet ingeschreven staan in de gemeente om die te kopen. Gebruiken kan wel door iedereen, dus als je een local kent kan je er wel wat mee.Bart schreef: ↑zo 03 apr 2022, 11:18
- De gemeente Luzern geeft ze uit voor 45 frank, van tevoren boeken en op de dag van aankomst ophalen: https://www.stadtluzern.ch/politikverwa ... tageskarte Je kunt ook een andere gemeente langs de route uitzoeken als je buiten kantoortijden in Luzern aankomt - dan wel controleren of ze ook aan niet-ingezetenen die kaarten uitgeven, en of je (net als in Luzern) de kaart tot 1 dag van tevoren kunt ophalen, want dit verschilt per gemeente.
-
Ja je hebt gelijk, dat is een paar jaar geleden veranderd zo te zien. Vroeger kon iedereen die kopen, althans in sommige gemeenten.
-
Heeft een NS-abonnement nut als ik wil besparen op reizen naar Belgie met de IC Brussel?
Komend jaar zal ik naar verwachting elke paar weken een keer Leuven-Utrecht vv. reizen, en zonder abonnement ben je in het algemeen dief van je eigen portemonnee. Als ik tickets ga boeken bij NS international lijkt Dal Vrij echter geen invloed te hebben op de prijs, zelfs niet op het stukje Utrecht-Rotterdam. Staan die prijzen al 100% vast, of kan ik er nog iets aan doen met een goedkoop NS-abonnement (of iets anders)?
Komend jaar zal ik naar verwachting elke paar weken een keer Leuven-Utrecht vv. reizen, en zonder abonnement ben je in het algemeen dief van je eigen portemonnee. Als ik tickets ga boeken bij NS international lijkt Dal Vrij echter geen invloed te hebben op de prijs, zelfs niet op het stukje Utrecht-Rotterdam. Staan die prijzen al 100% vast, of kan ik er nog iets aan doen met een goedkoop NS-abonnement (of iets anders)?
請勿靠近車門
- Suus
- Contacteer:
Korte vragen
Dat klopt niet. Voor het traject Utrecht - Leuven enkele reis:
Early Bird Week zonder kortingskaart is 22,00
Early Bird Week met 100% korting is 10,50
Early Bird Weekend zonder kortingskaart is 28,80
Early Bird Weekend met 100% korting is 14,00
Normaal tarief zonder kortingskaart is 43,00
Normaal tarief met 100% korting is 21,20
Maar nu komt de clou. Je mag het vervoersbewijs knippen in Noorderkempen. Dan komen we op de volgende prijzen voor Utrecht - Noorderkempen
Early Bird Week zonder kortingskaart 15,00
Early Bird Weekend zonder kortingskaart 19,50
Normaal tarief zonder kortingskaart 27,80
Normaal tarief met 100% korting 6,00
Daarna reis je vanaf Noorderkempen met één regel van een tienrittenkaart (Youth Multi t/m 25 jaar voor 5,30 of Standard Multi voor 8,40 per enkele reis)
Early Bird met 100% korting NL is dus het goedkoopst, maar dan moet je minstens een week vooraf boeken en op ma t/m do reizen. In het weekend hangt het af van je leeftijd en hoe flexibel je moet zijn.
Early Bird Week zonder kortingskaart is 22,00
Early Bird Week met 100% korting is 10,50
Early Bird Weekend zonder kortingskaart is 28,80
Early Bird Weekend met 100% korting is 14,00
Normaal tarief zonder kortingskaart is 43,00
Normaal tarief met 100% korting is 21,20
Maar nu komt de clou. Je mag het vervoersbewijs knippen in Noorderkempen. Dan komen we op de volgende prijzen voor Utrecht - Noorderkempen
Early Bird Week zonder kortingskaart 15,00
Early Bird Weekend zonder kortingskaart 19,50
Normaal tarief zonder kortingskaart 27,80
Normaal tarief met 100% korting 6,00
Daarna reis je vanaf Noorderkempen met één regel van een tienrittenkaart (Youth Multi t/m 25 jaar voor 5,30 of Standard Multi voor 8,40 per enkele reis)
Early Bird met 100% korting NL is dus het goedkoopst, maar dan moet je minstens een week vooraf boeken en op ma t/m do reizen. In het weekend hangt het af van je leeftijd en hoe flexibel je moet zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Oeps, waar ik Dal Vrij schreef bedoelde ik Dal Voordeel, stop de tijd
Dal Vrij heeft inderdaad wel invloed, Dal Voordeel niet, voor zover ik kan zien.
Maar geweldig, bedankt Suus! Daar had ik niet aan gedacht.
Een combinatie met een tienrittenkaart lijkt me inderdaad het goedkoopst. Ik kom in aanmerking voor zowel een Student Multi als een Youth Multi, dus dat moet wel goed komen.

Maar geweldig, bedankt Suus! Daar had ik niet aan gedacht.
Een combinatie met een tienrittenkaart lijkt me inderdaad het goedkoopst. Ik kom in aanmerking voor zowel een Student Multi als een Youth Multi, dus dat moet wel goed komen.
請勿靠近車門
- Suus
- Contacteer:
Dal Voordeel heeft alleen invloed op de prijzen van normaal tarief, niet op Early Bird. Early Bird bestaat uit schijven, waarvan je er meer betaalt naar mate je verder van de grensovergang komt. Je betaalt het volledige tarief voor de schijven van beide landen of voor één land, maar krijgt geen korting op het kortingstarief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Dat kan ook voor <Amsterdam of willekeurig Nederlands station>-Luzern. Als je op bahn.de selecteert dat je geen ICE wilt nemen vind je makkelijk reizen voor 37 of 39 euro, zelfs in de nabije toekomst.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- reisthijs
- Contacteer:
Nee, maar er komt wel eens wat op bezoek.
Nu is dat de Plan U van Stichting 2454 CREW, die is dit weekend bezig met een Railsafari.
Nu is dat de Plan U van Stichting 2454 CREW, die is dit weekend bezig met een Railsafari.
-
Wanneer is een tragere reis / omweg met minder overstappen dan de snelste route wel/niet toegestaan?
(Aanleiding van de vraag: Volgend weekend, bij werkzaamheden rond Rtd, plan ik een reis van Bd naar Dt. De snelste route heeft 2 overstappen: in Zwd op de snelbus, en in Sdm terug op de trein. Er bestaat echter ook een verbinding met maar 1 overstap - via Ht met 6600 en 3700 - die weliswaar een klein uur langer duurt. In de app wordt enkel de route via Zwd en Sdm getoond als reisadvies.)
(Aanleiding van de vraag: Volgend weekend, bij werkzaamheden rond Rtd, plan ik een reis van Bd naar Dt. De snelste route heeft 2 overstappen: in Zwd op de snelbus, en in Sdm terug op de trein. Er bestaat echter ook een verbinding met maar 1 overstap - via Ht met 6600 en 3700 - die weliswaar een klein uur langer duurt. In de app wordt enkel de route via Zwd en Sdm getoond als reisadvies.)
-
Leuke casus, ben je van plan om via Den Bosch te reizen?
-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Officieel zijn tegenwoordig alleen routes die de reisplanner toont toegestaan. Maar die wil je inderdaad nog wel eens in één bepaalde route pushen.
Had ik gisteren ook: Roosendaal - Amersfoort krijg je alleen adviezen voor via Rotterdam (met bijna een kwartier overstaptijd op losse Koplopertjes naar Amersfoort).
Zelf verkoos ik de route via 's-Hertogenbosch met een identiek aantal overstappen (2) en slechts 4 minuten extra reistijd. Relevant verschil daarentegen: toch net wat kortere overstaptijden en treinen die wel op een fatsoenlijke sterkte reden. Behalve het laatste stukje dan, want dat was hetzelfde losse drietje dat ik anders vanaf Gouda gehad had.
Met WeekendVrij maakte het voor mij niks uit, maar op een los kaartje zou dat dus eigenlijk niet zo mogen.
Had ik gisteren ook: Roosendaal - Amersfoort krijg je alleen adviezen voor via Rotterdam (met bijna een kwartier overstaptijd op losse Koplopertjes naar Amersfoort).
Zelf verkoos ik de route via 's-Hertogenbosch met een identiek aantal overstappen (2) en slechts 4 minuten extra reistijd. Relevant verschil daarentegen: toch net wat kortere overstaptijden en treinen die wel op een fatsoenlijke sterkte reden. Behalve het laatste stukje dan, want dat was hetzelfde losse drietje dat ik anders vanaf Gouda gehad had.
Met WeekendVrij maakte het voor mij niks uit, maar op een los kaartje zou dat dus eigenlijk niet zo mogen.
Schapekop in de Keistad