Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Het is al een tijd geleden dat ze in testbedrijf gingen, dus misschien wel. Ik ga binnenkort even een kijkje nemen :)
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

webguy schreef:Internationale vraag: ik heb een kaartje geboekt met intercity (Nice - ) Marseilles - Toulouse (- Bordeaux) bij NS International. Nu kreeg ik een mooie papieren flap met Rijtuig 3 Zitplaats 83. Als ik dat echter een beetje zoek kom ik terecht op een familierijtuig waar geen stoel 83 in zit. Iemand ervaring of dit nog wordt ingezet? https://uk.voyages-sncf.eu/sites/uk.voy ... C-TRC).pdf
De rijtuigvolgorde is eigenlijk alleen nog van toepassing voor Parijs - Toulouse, en de stoelindeling is alleen van toepassing op ex-Teoz-rijtuigen. De treinen op de as Bordeaux - Marseille hebben een vrij willekeurige samenstelling en het zijn meestal ook geen ex-Teoz-rijtuigen. Sommige hebben een paar rijtuigen, andere rijden in het weekend weer met een eindeloze sleep rijtuigen waar de IC Den Haag - Eindhoven magertjes bij afsteekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx

Bericht door diederickx »

webguy schreef:Internationale vraag: ik heb een kaartje geboekt met intercity (Nice - ) Marseilles - Toulouse (- Bordeaux) bij NS International. Nu kreeg ik een mooie papieren flap met Rijtuig 3 Zitplaats 83. Als ik dat echter een beetje zoek kom ik terecht op een familierijtuig waar geen stoel 83 in zit. Iemand ervaring of dit nog wordt ingezet? https://uk.voyages-sncf.eu/sites/uk.voy ... C-TRC).pdf
Intercité treinen kunnen wel eens in een afwijkende samenstelling rijden. Er zit weinig anders op dan afwachten.

Edit: ik zie nu pas dat Suus me voor was met een veel uitgebreider antwoord.
Laatst gewijzigd door diederickx op wo 10 mei 2017, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Ok, had al zo'n vermoedden, bedankt. Zag wel dat je dus gewoon online lunch kan reserveren voor die trein, die slikte het stoelnummer wel dus zal wel kloppen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Gekko123 »

Ezra schreef:Volgens mij is het elders op het forum al een keer langsgekomen, maar weet iemand of de nieuwe Schwebebahn- voertuigen in Wuppertal al rijden?
Ja die nieuwe Schwebebahn-voertuigen rijden al. Momenteel is er een gemengd bedrijf, waarbij je zowel oude als nieuwe voertuigen in de reizigersdienst tegen zult komen.

Off-topic: Het schijnt een gedoe te zijn om die nieuwe voertuigen af te kunnen leveren: vanwege ruimtegebrek moet er voor elke nieuwe eerst een oude van de baan gehaald worden.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Is de meereisretour geldig in combinatie met studenten-ov? Dit klinkt te mooi om waar te zijn...
Aking

Bericht door Aking »

Niet geldig i.c.m. andere actiekaartjes (bijv. Albert Heijn, Blokker, Kruidvat, Hema, aanbiedingen uit Spoordeelwinkel en NS Groepsretour
Ja dus :)
Nicketick

Bericht door Nicketick »

Kwam dit artikel tegen over een bus op M29 in Berlijn waarop passagiers tijdens de rit de noodkraan bediend hebben en uit het voertuig gesprongen waren omdat de chauffeur door het lint ging. Remt een bus niet af als een noodkraan bediend wordt? Immers: optrekken kan alleen als er overbrugd wordt als de deuren niet goed gesloten zijn toch?
dennistd

Bericht door dennistd »

Ik kan alleen over een VDL Citea spreken: nee. Ik heb het gehad met een haperende sensor op de voordeur, waardoor de bus dacht dat de voordeur open was. De lamp boven de betaaltafel gaat aan, de deur komt als open op het display te staan en er klinkt een continue pieptoon. Je kunt alleen nadat je gestopt bent niet weer optrekken, omdat de halterem natuurlijk ook ingeschakeld wordt dan.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Ezra schreef:Volgens mij is het elders op het forum al een keer langsgekomen, maar weet iemand of de nieuwe Schwebebahn- voertuigen in Wuppertal al rijden?
Laat antwoord, maar sinds DRGL 2017 rijden ze.
Alargule

Bericht door Alargule »

http://www.parool.nl/amsterdam/voorlopi ... ~a4494771/

Dat zal dan wel een probleem met de keersporen bij Almere C zijn? Aangezien op de NS-website vermeld wordt dat de IC naar Utrecht C ook niet rijdt.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Helaas is het veel ernstiger: tussen Alm en Wp zit een tijdelijke snelheidsbeperking, waardoor over circa 100 meter 40 km/h gereden moet worden. Hier moeten borden voor worden opgehangen, tot die tijd moeten machinisten stuk voor stuk bericht krijgen van de treindienstleiding. Alleen kan deze het werk niet aan, en dus wordt er daarom gesnoeid in de treindienst... -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Gekko123 »

Ik meen me te herinneren dat iets soortgelijks een paar weken geleden aan de hand was bij Gouda, toen de spoorbrug daar niet volledig sloot.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Z2N schreef:Helaas is het veel ernstiger: tussen Alm en Wp zit een tijdelijke snelheidsbeperking, waardoor over circa 100 meter 40 km/h gereden moet worden. Hier moeten borden voor worden opgehangen, tot die tijd moeten machinisten stuk voor stuk bericht krijgen van de treindienstleiding. Alleen kan deze het werk niet aan, en dus wordt er daarom gesnoeid in de treindienst... -o-
Betreft een afgelopen nacht ontdekt defect. Voor zover ik weet is van borden plaatsen geen sprake maar wordt er komende nacht hersteld.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Gekko123 schreef:Ik meen me te herinneren dat iets soortgelijks een paar weken geleden aan de hand was bij Gouda, toen de spoorbrug daar niet volledig sloot.
Is dit probleem al definitief opgelost?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Voor zover ik weet is van borden plaatsen geen sprake maar wordt er komende nacht hersteld.
Lijkt het wel op ja, Tuffy hield het althans op een eindtijd van 16 mei 5.00 uur terwijl er in eerdere gevallen waarbij nog niks kon gebeuren vaak een storing tot 2.00 uur gemeld wordt die dan een dag later weer terugkeert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking

Bericht door Aking »

KM46 schreef:
Gekko123 schreef:Ik meen me te herinneren dat iets soortgelijks een paar weken geleden aan de hand was bij Gouda, toen de spoorbrug daar niet volledig sloot.
Is dit probleem al definitief opgelost?
Niks in het leven is definitief...
Hainje

Bericht door Hainje »

Behalve het einde van het leven, dat is wel definitief.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
MdJ

Bericht door MdJ »

Maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.

*Slaat ondertussen met een vliegenmepper overoverovergrootoma dood tegen het raam*
Bij twijfel: gebruik beton.
ovVeluwe

Bericht door ovVeluwe »

Waar en wanneer rijden momenteel de oude Volvo 8700 interliners eigenlijk nog rond?
PHS

Bericht door PHS »

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Volvo_8700

Ik weet niet of deze pagina nog actueel is.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

De directe buslijn tussen Haarlem en Amsterdam Zuid is de plek waar je de meeste kans hebt, verder heeft de Garage van Arriva Alphen er momenteel een (inzet op lijn 370, als reservebus). En rond Almere heb je nog een aantal besloten busverbindingen die ermee rijden (daar ook in CXX Interliner-kleuren).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Wat er op de R-Netlijn 346 rijdt zijn wel nieuwere bussen en geen oude Interliner Volvo's. Genoemde ex Interlinerbussen rijden alleen nog besloten vervoer in Almere of evenementenvervoer en sowiso niet meer op reguliere lijndienst.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

TCR had er een in Breda of Waalwijk tijdens de vorige dienstregeling, wat is daarmee gebeurd?
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Dat waren drie tijdelijke huurbussen. Deels vanwege die stremming met de Merwedebrug toen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie