Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen

Bericht door verfmeer »

Suus schreef:Nee, dat is geen enkel probleem.
Ook als je geen vrij reizen hebt? Dan betaal je niet voor Rotterdam-Roosendaal en dat lijkt me niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Korte vragen

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:Ik kwam er vandaag eindelijk met daglicht voorbij. Het is een G 1206 op naam van D-ATLU. ATLU is de code van Alpha Trains.

De vraag wordt dan: wie heeft die loc geleased en in Amsterdam neergezet, met een machinist er nog in ook.
Op de website van Alpha Trains onder het kopje "inzetgebieden" wordt op de kaart in Nederland ERS Railways genoemd als partner/klant.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

verfmeer schreef:
Suus schreef:Nee, dat is geen enkel probleem.
Ook als je geen vrij reizen hebt? Dan betaal je niet voor Rotterdam-Roosendaal en dat lijkt me niet de bedoeling.
Als je geen vrij reizen hebt wordt het een ander verhaal. Dan kan je uitchecken in Roosendaal of je vervoerbewijs splitsen in Essen (mag ook zonder daar te stoppen) en dan bij NS een ticket kopen voor NL - Essen. Niet bij B-Europe, die hebben systeemkosten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Suus schreef:
Lijn 45 schreef:Waarschijnlijk is het een NS 700. Of anders een RF V100.
Ik kwam er vandaag eindelijk met daglicht voorbij. Het is een G 1206 op naam van D-ATLU. ATLU is de code van Alpha Trains.

De vraag wordt dan: wie heeft die loc geleased en in Amsterdam neergezet, met een machinist er nog in ook.
Best kans dat het een stand-by wegsleeploc is om een eventuele gestrande trein vlot weg te kunnen slepen. Dan is een machinist erbij ook wel zo handig ;) In dat geval is die loc door prorail van "een" vervoerder gehuurd.
ERS reed toch niet meer in Nederland dacht ik?
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Korte vragen

Bericht door Mdk »

bjorn keith schreef:Ik vroeg hier laatst al iets over de Go Pass producten van de NMBS en daar kwam heel snel een duidelijke reactie op. Vandaar dat ik hier even nog een klein vraagje plaats. Mijn bedoeling is om naar Brussel te gaan met een Go Pass Roosendaal en binnen Nederland met mijn Studenten OV te reizen, maar hoe kan ik dan uitchecken? In Roosendaal uit de IC Brussel om snel uit te checken is tenslotte niet zo heel praktisch.

Alvast bedankt!
Je bent al geholpen, maar ik wilde toch even toevoegen dat je in principe zonder in te checken door heel Nederland kan reizen met het studenten ov, het is natuurlijk niet de bedoeling, maar omdat je je reisrecht al afgekocht hebt kunnen ze je geen boete oid geven.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

marvinkok schreef: ERS reed toch niet meer in Nederland dacht ik?
Klopt.
LTE heeft enkele groene G 1206'en in dienst. Waarschijnlijk is dit er een van.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

bjorn keith schreef:Super! Bedankt voor je reacties! :D Dan gaan we dus per studenten OV naar Rotterdam waar we uitchecken. En dan vanaf Roosendaal kan ik de Go Pass Roosendaal in laten gaan die ik online ga kopen.
Je weet dat je op hun website niet met iDEAL of PayPal kan betalen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Er is wel een optie thuisbankieren ING bij de NMBS zag ik al. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kan je dan op de 'iDEAL-manier' betalen. Je moet dan natuurlijk wel een betaalrekening hebben bij de ING, maar daar beschik ik over.
Mdk schreef:
bjorn keith schreef:Ik vroeg hier laatst al iets over de Go Pass producten van de NMBS en daar kwam heel snel een duidelijke reactie op. Vandaar dat ik hier even nog een klein vraagje plaats. Mijn bedoeling is om naar Brussel te gaan met een Go Pass Roosendaal en binnen Nederland met mijn Studenten OV te reizen, maar hoe kan ik dan uitchecken? In Roosendaal uit de IC Brussel om snel uit te checken is tenslotte niet zo heel praktisch.

Alvast bedankt!
Je bent al geholpen, maar ik wilde toch even toevoegen dat je in principe zonder in te checken door heel Nederland kan reizen met het studenten ov, het is natuurlijk niet de bedoeling, maar omdat je je reisrecht al afgekocht hebt kunnen ze je geen boete oid geven.
Bedankt voor de extra informatie! Het is een geruststellende gedachte dat je dan in ieder geval geen boete krijgt. :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Mdk schreef: Je bent al geholpen, maar ik wilde toch even toevoegen dat je in principe zonder in te checken door heel Nederland kan reizen met het studenten ov, het is natuurlijk niet de bedoeling, maar omdat je je reisrecht al afgekocht hebt kunnen ze je geen boete oid geven.
Is dat niet alleen bij NS-abonnementen zo?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

bjorn keith schreef:Er is wel een optie thuisbankieren ING bij de NMBS zag ik al. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kan je dan op de 'iDEAL-manier' betalen. Je moet dan natuurlijk wel een betaalrekening hebben bij de ING, maar daar beschik ik over.
Dat is voor ING België.
Chrysa schreef:Is dat niet alleen bij NS-abonnementen zo?
Het is voor alle producten met een afgekocht reisrecht (ook bekend als 100% korting), maar alleen als er een goede reden is om niet in te checken. Je reist bijvoorbeeld met een vervoerbewijs naar het buitenland of met OV-Chip Plus
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Suus schreef:
bjorn keith schreef:Er is wel een optie thuisbankieren ING bij de NMBS zag ik al. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kan je dan op de 'iDEAL-manier' betalen. Je moet dan natuurlijk wel een betaalrekening hebben bij de ING, maar daar beschik ik over.
Dat is voor ING België.
het is voor Nederlanders niet mogelijk om online Belgische reisproducten te kopen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Dat is wat te stellig. Met een creditcard gaat het namelijk prima.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Ik heb geen creditcard. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Dat kan ik begrijpen. Het is voor de consument een duur betaalmiddel en als je het zelden nodig hebt de moeite niet waard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

iDeal moet echt eens Europees uitgerold worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Nee, want ik vind iDeal een draak van een betaalmiddel. Als consument heb ik geen enkele bescherming tegen fraude en faillissementen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen

Bericht door Klaasje »

Dat heb je op de markt of in een fysieke winkel ook niet. Dat jij dat graag wilt, wil niet zeggen dat niemand gebruik kan maken van een toegankelijk en betrouwbaar systeem.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

PayPal en creditcards bieden wel bescherming. iDeal wordt veel gebruikt door criminelen en fraudeurs.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

ING was inderdaad niet mogelijk. Uiteindelijk is het inmiddels gelukt met de Creditcard. Het zou handig zijn als ze PayPal in ieder geval gingen ondersteunen bij de NMBS. Dat is voor velen denk ik erg praktisch.

Iedereen bedankt voor de hulp trouwens! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Dat heb je op de markt of in een fysieke winkel ook niet. Dat jij dat graag wilt, wil niet zeggen dat niemand gebruik kan maken van een toegankelijk en betrouwbaar systeem.
Als iemand besluit om een Europese betaalmogelijkheid in te voeren waarbij de kosten voor de consument laag zijn en het liefst laagdrempelig te gebruiken is, zoals Meltrain wil, vind ik dat prima. De EU heeft het gebrek eraan ook als belemmering benoemt. Alleen wil ik dat zo’n systeem dan wel een aantal zekerheden biedt die ik met iDeal niet heb, want anders schiet ik er als consument nog niets mee op ten opzichte van Paypal (toch een wat schimmig bedrijf) of een creditcard, waar ik extra voor betaal. Daarom wil ik iDeal niet als Europese standaard.

Als ik in de winkel iets koop krijg ik het over het algemeen het product direct mee en heb ik dus minder behoefte aan aankoopbescherming. Al zijn er banken die dat ook hebben voor hun betaalrekening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Korte vragen

Bericht door les7 »

Iemand enig idee wat de betrouwbaarheid is van Lijn 82 naar IJmuiden en waar deze stopt op Amsterdam Sloterdijk.

Ik moet met de Ferry naar Newcastle over een tijdje, maar nergens staat deze optie aangegeven op websites als aanbeveling (o.a. niet bij DFDS/Connexxion/9292).

Iemand ervaring?
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen

Bericht door JothamvW »

Zo te zien op Google Maps gewoon de normale halte van de 382.

Het enige wat ik weet is dat 'ie er toen ik met die boot ging al stond toen ik aankwam op de terugweg. En zoals DFDS dan weer wel vermeldt rijden er bussen van Brouwers Tours vanaf een bushalte bij een of ander hotel bij Amsterdam CS.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

les7 schreef:Iemand enig idee wat de betrouwbaarheid is van Lijn 82 naar IJmuiden en waar deze stopt op Amsterdam Sloterdijk.

Ik moet met de Ferry naar Newcastle over een tijdje, maar nergens staat deze optie aangegeven op websites als aanbeveling (o.a. niet bij DFDS/Connexxion/9292).

Iemand ervaring?
Vandaag nog gezien. Werd gereden door een gas Citaro en stopte op perron A, net zoals de 382. Volgens mij is die rit aardig betrouwbaar.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Korte vragen

Bericht door les7 »

JothamvW schreef:Het enige wat ik weet is dat 'ie er toen ik met die boot ging al stond toen ik aankwam op de terugweg. En zoals DFDS dan weer wel vermeldt rijden er bussen van Brouwers Tours vanaf een bushalte bij een of ander hotel bij Amsterdam CS.
Dat klopt inderdaad, die optie wordt aangeboden tijdens de ticketverkoop van de boot. Dat was voor mij niet aantrekkelijk.
MarkHul schreef:Vandaag nog gezien. Werd gereden door een gas Citaro en stopte op perron A, net zoals de 382. Volgens mij is die rit aardig betrouwbaar.
Top! Heb je nog enig idee qua drukte, hoe druk het in de bus was? :)


Beiden bedankt :Y
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Gisteren zat er (bijna) niemand in. Ik weet niet of dit normaal ook zo is aangezien ik gisteren er toevallig even was.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten