Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ja, dat wou ik ook schrijven: dubbeldeksrijtuigen met een elektrische locomotief serie EA of een dieselloc serie ME.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Yesss, zo'n pagina zocht ik! Uiteindelijk bleek het niet de loc+dubbeldekker maar de IR4 te zijn die ik zocht (die rijdt namelijk ook in die treinserie volgens die tabel).

Tak! :mrgreen:
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

De Superbus van Wubbo Ockels gaat naar het Transport Museum in Nieuw-Vennep.
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... ort-museum
Weet iemand of deze bus ooit 250 km/uur gereden heeft?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: nee.

Het onvolprezen Wikipedia meldt o.a:
Verschillende critici vreesden dat Ockels de reputatie van de universiteit zou kunnen schaden, wanneer de superbus uiteindelijk niet het wondervervoermiddel zou blijken te zijn dat aanvankelijk beloofd werd. De universiteit zou zich volgens sommigen niet bezig moeten houden met prestigieuze, commerciële einddoelen die mogelijk niet eens haalbaar zijn, maar zich moeten beperken tot onderzoeksvragen, zoals hoe hard zo'n bus eigenlijk zal kunnen rijden en hoe dit zich verhoudt tot de veiligheidsnormen.
Die laatste zin spreekt boekdelen. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Superbus_(bus)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

De A6 is toen twee keer een dag dicht geweest om dit te testen toch?
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Iemand een idee hoe de perronindeling op het busstation van station Zwolle nu is (of eigenlijk per 13 december 2020)? Die kan ik dan gebruiken om de indeling op Wikipedia te updaten.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Deze kon ik voor je vinden: https://i.imgur.com/4aVI6Mj.png
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Dank je wel *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Hoeven conducteurs hun fluitjes niet meer te gebruiken? Ik zit nu al een hele tijd naast de deur waar gesleuteld wordt in een NS-Flirt en heb geen fluitje gehoord. Ik dacht dat er van die knijpfluitjes waren?

Wel een harde vuurwerkknal overigens, in Oss. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Sinds 1 december heb ik op vier dagen met de trein gereisd, daarbij in 16 treinen gezeten en alle conducteurs gebruikten de knijpfluit. Voor 1 december gaven diverse conducteurs nog de voorkeur aan de mondfluit want prettiger, maar dat is niet te verenigen met de mondkapjesplicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Ik hoor ook al tijden geen fluit meer in de 7000 serie...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Laatste tijd heb ik ook een aantal keer meegemaakt dat de conducteur zelfs niet eens de cabine uit kwam om de deuren te sluiten maar dat gewoon vanuit de cabine van de FLIRT deed.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen

Bericht door verfmeer »

Je vraagt je dan af waarom er überhaupt nog een conducteur meerijdt.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Omdat de vakbonden dat willen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Ik ken een conducteur die daar een column over heeft geschreven, wellicht de moeite waard van het lezen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Ik heb mijn Interrail-pas meer dan vier maanden geleden opgestuurd naar het adres wat erop staat, maar heb hem nog steeds niet terug. Heeft iemand enig idee hoelang dit kan duren?
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Mikos schreef: wo 16 dec 2020, 11:59 Ik ken een conducteur die daar een column over heeft geschreven, wellicht de moeite waard van het lezen.
Er zit wel een verschil tussen jou, en sommige conducteurs. Sommigen doen er volgens mij alles aan om niet zichtbaar te zijn :trein:

Ik snap dat de comtroles nu minder is, maar veel comducteurs zie ik niet eens. Stel ik zit achterin een SGM-5 en er gebeurd iets. Moet ik dan helemaalxnaar voren om een machinist te spreken? Voor de duidelijkheid, dat ben jij dus niet waar het over gaat maar sommige collega's. Maar dat is in elk beroep hetzelfde
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Dat is nu net precies waar de column over gaat; sommige collega's zitten helaas in de situatie dat ze helemaal geen risico kunnen lopen door in de trein zichtbaar te zijn. Maar dat jij ze niet ziet, wil niet zeggen dat ze jou niet zien. Of de reizigers om je heen. Dus dat zegt niet zo veel. Voor situaties waarbij je graag assistentie wilt, kun je gebruik maken van ons stil alarm, iets waar ik bij aanvang van iedere treinrit de reizigers via de omroep op attendeer en wat ook gepromoot wordt op de OBIS-schermen in de treinen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ferdinand schreef: wo 16 dec 2020, 13:07 Ik heb mijn Interrail-pas meer dan vier maanden geleden opgestuurd naar het adres wat erop staat, maar heb hem nog steeds niet terug. Heeft iemand enig idee hoelang dit kan duren?
Waarvoor heb je het opgestuurd?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ik gok voor het cadeautje, maar die worden (tijdelijk) niet meer verstrekt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ik heb een 4 dagen geleden verlopen persoonlijke OV-chipkaart met nog €17,28 saldo. Dit wilde ik terugvragen via mijn account van OV-chipkaart, maar dat lukt niet. Volgens mij heb ik de kaart laatst uit mijn account verwijderd namelijk (met het idee: die heb ik niet meer nodig), waardoor ik hem nu niet kan selecteren. Als ik hem opnieuw probeer te koppelen, krijg ik de melding "Deze kaart is al aan je account gekoppeld of je hebt de koppelcode nog niet ingevoerd." :')

Kan ik mijn saldo ook terugkrijgen bij een balie of moet ik nu moeilijk gaan doen met de klantenservice van OV-chipkaart?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Korte vragen

Bericht door AppleMoose »

Als je een andere ov-chipkaart hebt, kun je het saldo inderdaad bij een balie laten overzetten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Dank! Ik kon het allemaal maar moeilijk vinden op de site van OV-chipkaart. -0-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef: wo 16 dec 2020, 13:23 Voor situaties waarbij je graag assistentie wilt, kun je gebruik maken van ons stil alarm, iets waar ik bij aanvang van iedere treinrit de reizigers via de omroep op attendeer en wat ook gepromoot wordt op de OBIS-schermen in de treinen.
In het door jou gelinkte artikel lees ik niets over een stil alarm. Bedoel je dat telefoonnummer?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Als je via Whatsapp alarm slaat is dat vrij stil toch? je hoeft tenslotte niet door je telefoon te toeteren dat er tokkies tegenover je met de voeten op de bank zitten :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten