Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Ik was vorige maand een week in Luxemburg (met de auto) en had daarvoor helemaal niets geregeld en hoefde ook nergens iets te laten zien.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Maar binnen Luxemburg hebben ze wel een CovidCheck voor toegang tot bepaalde gelegenheden. Gelukkig(?) tel je daarvoor al als volledig gevaccineerd 14 dagen na je Janssen of vanaf de dag van je 2e Pfizer/Moderna/AstraZeneca.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door gkw1969 »

hauptbahnhof schreef: vr 16 jul 2021, 17:51 Weet iemand welke OV-bedrijven geen gebroken diensten kennen?
Hoe bedoel je dit?
Geen gebroken diensten als werknemer?
Bus of trein?

Als het om busbedrijven gaat kennen ze volgens mij allemaal gebroken diensten, alleen kunnen er stallingen zijn waar ze geen gebroken diensten hebben. Gebroken diensten is inherent aan de dienstregeling die ze rijden en met de hoeveelheden aan spitsfrequenties en spitslijnen is het bijna onmogelijk om een dienstenpakket te bouwen zonder gebroken dienst.
Volgens mij is de NS het enige OV bedrijf wat geen gebroken diensten kent.
When you're tired of London, you're tired of life
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Aking schreef: di 08 jun 2021, 10:45 Niet op de laatste dag van de geldigheid van je pas dus ;)

https://www.interrail.eu/nl/support/int ... pass-valid
Als je al een Pas hebt, staat je einddatum bovenaan je Pas. Dat is de laatste dag dat je Pas geldig is: je kunt je Pas tot middernacht gebruiken.
Ik heb dit nog even nagevraagd aan de Interrail klantenservice, en het mag wel zolang je maar voor middernacht ingestapt ben.

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Oh, dat is nieuw dan. *O*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Ik voel een Nightjetje aankomen. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Mjah die toeslag is net zoveel als een sparpreis voor de volgende dag :')
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Jah, maar die middag moet ik toch in Nederland zijn. :')
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Korte vraag waar ik zelf momenteel even niet uit kom. Morgen wil ik EC37 nemen tussen Lausanne en Milaan en s avonds EC42 terug van Milaan naar Lausanne. Ik heb daarvoor een interrailpas, maar is het verplicht om te reserveren voor deze 2 treinen? Ik kom tegenstrijdige informatie tegen namelijk. Heel veel dank alvast voor de reacties mochten jullie het weten!! :)
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Naar mijn weten zijn die EC treinen inderdaad met verplichte plaatsreservering als je tussen Zwitserland en Italie of terug reist. In oktober 2017 moest ik reserveren voor Lausanne-Verona.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Binnen Zwitserland zijn ze gratis, als je er de grens mee overgaat of binnen Italië reist moet je reserveren inderdaad.Zo kan je tussen Genève en Lausanne ook gratis met een TGV mee.

Zwaai even naar rechts als je het station uitrijdt trouwens. *O*
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Dank voor jullie reacties! Dan ga ik morgenvroeg bij het loket nog een reservering proberen te fixen. (A)
Chrysa schreef: do 29 jul 2021, 20:42 Binnen Zwitserland zijn ze gratis, als je er de grens mee overgaat of binnen Italië reist moet je reserveren inderdaad.Zo kan je tussen Genève en Lausanne ook gratis met een TGV mee.

Zwaai even naar rechts als je het station uitrijdt trouwens. *O*
Zal ik zeker doen! En als je nog tips hebt voor Lausanne, de omgeving of praktische handigheidjes, laat het me weten, evt via pb. Het wordt enorm gewaardeerd! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Pfffff, zo veel is er volgens mij niet te doen. Het centrum is wel aardig om doorheen te banjeren, verder besteed ik mn dagen vooral met werken , te lange treinreizen maken of bier drinken aan het meer. :')

Qua spoorlijntjes is er natuurlijk de Goldenpassline van Montreux naar Zweisimmen welke zeker de moeite waard is. Verder zijn de lijntjes Nyon - La Cure en Lausanne - Vallorbe - Le Brassus leuk, de Vallee du Joux in. Nyon is ook een leuk plaatsje wat je in een uur of 2 wel gezien hebt.

In Lausanne zelf heb je het Palace de Rumine wat een gratis te bezoeken museum heeft, en bij mooi weer is de Tour de Sauvabelin de moeite waard. Gratis te bezoeken en je hebt er uitzicht over de hele stad en de bergen, en er zit een kinderboerderijtje bij welke wel leuk is.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Chrysa schreef: do 29 jul 2021, 20:42 Zo kan je tussen Genève en Lausanne ook gratis met een TGV mee.
Rijden er TGV's tussen Genève en Lausanne? Parijs-Lausanne gaat via Vallorbe als ik het goed heb.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

1 TGV per dag. *O*
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ik zie op vagonweb twee of drie treinparen. Wist niet dat er TGV's Parijs-Genève-Lausanne reden.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Weet iemand wat de reden is dat het hele traject 's-Hertogenbosch - Arnhem Centraal er dit weekend uit ligt vanwege werkzaamheden? Oftewel: wat zijn de werkzaamheden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

In Wijchen wordt spoor vervangen en op Nijmegen is begonnen met de werkzaamheden op de lijn richting Venlo, waarbij ook een aantal wissels nabij de Tollensstraat vervangen worden. Neem aan dat tijdens het vervangen van wissels het station stroomloos staat.

Prorail informeert op https://www.prorail.nl/nieuws/zomers-sp ... m-nijmegen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Dat Wijchen was ook al een heel eind richting Ravenstein zo zag ik vannacht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Ook werkzaamheden in Arnhem. Dus die idiote situatie met dat sein midden in het perron langs spoor 4 wordt dan ook opgelost, als ik dat zo tussen de regels lees :pos:
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Heeft iemand hier ervaring met treinrondreis.nl?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Nee. En dat hou ik zo. Is dat niet het reisburo van treinreiziger.nl?
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Suus schreef: zo 01 aug 2021, 21:22 In Wijchen wordt spoor vervangen en op Nijmegen is begonnen met de werkzaamheden op de lijn richting Venlo, waarbij ook een aantal wissels nabij de Tollensstraat vervangen worden. Neem aan dat tijdens het vervangen van wissels het station stroomloos staat.

Prorail informeert op https://www.prorail.nl/nieuws/zomers-sp ... m-nijmegen
Dank :pos:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

en-es schreef: ma 02 aug 2021, 08:38 Nee. En dat hou ik zo. Is dat niet het reisburo van treinreiziger.nl?
:Y
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Kan/mag een samenstelling DDZ-4+4+4 in treinschakeling rijden in de reizigersdienst? En SNG-3+3+3+3?

Zo nee, is een technische aanpassing een optie om het wél mogelijk te maken, of is het volledig uitgesloten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten