Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Er is een kaart met P+R-terreinen, maar er zijn er niet heel veel aan de noordzijde van Parijs en de plaatsen zijn beperkt: https://eu.ftp.opendatasoft.com/stif/Pl ... llises.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Suus schreef: do 14 okt 2021, 16:34 Ik heb horrorverhalen gehoord van 65 kamers die vier toiletten en douches moeten delen. Ga dan meteen naar een camping.
Ik heb in een F1 nooit hoeven wachten op een toilet of douche die vrij was.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Als je iets meer geld heb kun je nog altijd naar B&B-hotels (https://www.hotel-bb.com/nl/frankrijk/hotels-frankrijk). Die zitten overal in zowel Duitsland als Frankrijk, zijn redelijk goed betaalbaar en hebben redelijke goede reviews. Misschien toch een betere overweging dan F1-hotels of Ibis Budget.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Met Ibis Budget is niets mis. Altijd een goed bed en sanitair op de eigen kamer. Het is alleen heel erg wisselend hoe het sanitair is, van plastic prefab tot niet te onderscheiden van een normale Ibis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Premiere Classe heb je ook nog.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Nitein-Repart schreef: vr 15 okt 2021, 07:32 Als je iets meer geld heb kun je nog altijd naar B&B-hotels (https://www.hotel-bb.com/nl/frankrijk/hotels-frankrijk). Die zitten overal in zowel Duitsland als Frankrijk, zijn redelijk goed betaalbaar en hebben redelijke goede reviews. Misschien toch een betere overweging dan F1-hotels of Ibis Budget.
Ik zit/zat hier altijd in Duitsland oo doorreis en ik vind het echt fantastisch. Wist niet dat het ook in Frankrijk zat.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ze zitten in meerdere landen.
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Wanneer worden de DRIS panelen op station Ede-Wageningen en Wageningen busstation gerepareerd of vervangen? Ze doen het volgens mij al maanden niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Zijn ze van NS? In dat geval kun je het doorgeven aan Mikos. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Nee dat niet. Ik bedoel die bij de busstations van de provincie Gelderland (zoals deze).
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Daar kun je misschien een melding over doen op www.gelderland.nl.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Ik denk dat je dat hier wel kwijt moet kunnen: https://drismelding.nl/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Heb ik dus ook al geprobeerd, maar Wageningen Busstation staat er helemaal niet tussen. :|
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte vragen

Bericht door Daelea »

Dit hing in oktober vorig jaar op Ede-Wageningen - ik denk niet dat er echt iets gaat gebeuren met een melding... Wie weet, het is nog 2,5 maand 2021 ;-)Afbeelding
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: do 15 jul 2021, 21:03 Ik probeerde laatst even de NMBS-automaat in Mt uit met al die nieuwe tarieven en keek ook naar de prijs voor een Weekend Ticket naar Luik. Maar ik kreeg er met geen mogelijkheid een andere prijs uit dan voor het standaardbiljet, ook al selecteerde ik een datum in het weekend. Nou was deze test doordeweeks, dus geen idee of dat uitmaakt, maar ik had het idee dat het allemaal nog niet helemaal werkt.
Vandaag fietste ik toevallig langs station Randwyck, dus ik dacht, laat ik nog eens kijken. In het weekend krijg je in ieder geval uit de NMBS-automaat wel een gereduceerde prijs voor het Weekend Ticket. Nou zou ik het dus eigenlijk nog eens doordeweeks moeten testen.

Een andere verbetering is dat de Youth Holidays hier tegenwoordig ook te koop is (als je een MOBIB-kaart hebt). Dat zal er wel mee te maken hebben dat de voorwaarden gewijzigd zijn, waardoor het nu ook officieel toegestaan is hem te combineren met een internationaal kaartje. Ook kon ik eventueel een City pass Liège 24h, City pass Charleroi 24h of BruPass op mijn MOBIB-kaart laden.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Naar verluid zouden vanaf november alle DRIS panelen in IJssel-Vecht vervangen gaan worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Heb het inmiddels ook aan de provincie Gelderland gevraagd of ze nog meer info hebben. Dit was het antwoord:
Provincie Gelderland schreef:DRIS op Wageningen busstation is uitgezet. Eind 2021 / begin 2022 zal dit display daadwerkelijk worden vervangen door andere displays. Tot die tijd blijft deze nog even staan. De achterkant van het display is nl in gebruik bij de gemeente Wageningen.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Ik heb ook al een paar weken geen enkele werkende DRIS op de Apeldoornse haltes gezien (het station uitgezonderd). Kom ik gewoon toevallig nét langs de verkeerde haltes, of is het een breder fenomeen dat de DRISsen op zwart staan in IJssel-Vecht?

---

Andere vraag tussendoor: hoe hard rijden de LINTs resp. de GTW's op de Maaslijn? Ik vind verschillende waardes voor de maximumsnelheid van de LINTs (120, 125, 130) en vraag me ook af hoe ATB-NG (dat bij mijn weten in stappen van 10 km/h werkt) omgaat met de baanvaksnelheid van 125 km/h op Nijmegen-Venlo.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Een Lint gaat niet harder dan 120km/h. Ook al is de baanvaksnelheid 340km/h.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Daar is de Railwiki van onze Somdaburen het toch niet met je eens:
Railwiki schreef:Het treinstel is ontworpen voor een snelheid van 130 kilometer per uur. Bij de aflevering van de treinstellen was deze begrenst op 120 kilometer per uur. Na de revisie vanaf 2013 mogen de treinstellen 130 kilometer per uur rijden, omdat zij nieuwe motoren hebben gekregen.
Maar goed, Railwiki is niet geweldig onderbouwd dus ze kunnen ook quatsch hebben opgeschreven. Het gaat mij vooral om de vraag of de GTW's harder (mogen) rijden dan de Lintjes op de Maaslijn.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Dat is geheid van Wikipedia gekopieerd want daar stond die foute info ook.
De in Nederland toegelaten Lintjes hebben allemaal een maximum snelheid van 120. Dat staat zelfs op een grote sticker in de cabine.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

En die sticker kunnen wij treinenfapperts ook zien allemaal? :mrgreen:
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Sinds wanneer rijdt er een trein vanuit Rotterdam naar Milaan?
PSA: Links gaan, rechts staan
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Sinds vandaag geloof ik.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Volgens de reisinformatie zou hij zelfs op Rotterdam Lombardijen stoppen (weliswaar met "Niet Instappen" op de borden), maar in de praktijk reed hij gewoon door. Al kan dat ook komen door de 25 minuten vertraging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten