Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

In Odijk (route 43) staan er ook een paar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik dacht even dat dit als proefmodel ook was gebruikt door de RET, maar die is weer anders. Zuid-Holland heeft ook nog een ander model bij heel veel bushaltes.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Is er een NMBS 11.8 bewaard voor museumdoeleinden?
Volgens Wikipedia is de 1187 als enige (nog) niet gesloopt, maar is het de bedoeling om die (rijvaardig of statisch) te bewaren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Ja, maar hoe precies kan ik niet vinden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Als de horeca en veel/alle winkels eerder dicht moeten, zoals nu al het geval, hoe zit dat eigenlijk met de winkels op stations? Sluiten deze nu en straks ook eerder of geldt daar een uitzondering voor?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Nu zijn om 20:00 alle winkels op de stations dicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Kalil Nieuw »

Om 20:00 zijn alle winkels op de stations dicht.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

De Ah to go's vallen in de categorie supermarkten dus die zijn gewoon tot 20:00 open. Hoe het met de rest van de stationswinkels zit durf ik niet te zeggen.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Weet iemand hoe het zit met geld terug bij vertraging bij Arriva Limburg als je een NS Flex-abonnement hebt met 100% korting? Hoeveel geld terug krijg je dan? En kunnen ze bij Arriva wel omgaan met een reisproduct van de NS?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Michael schreef: ma 29 nov 2021, 09:20 De Ah to go's vallen in de categorie supermarkten dus die zijn gewoon tot 20:00 open. Hoe het met de rest van de stationswinkels zit durf ik niet te zeggen.
De Kiosken/Stationshuiskamers zijn tot 20:00 open, net als de Julia's en Smullers. De Ako's en Rituals zijn wel om 17:00 dicht, want die zijn "niet-essentiëel". Op Utrecht Centraal is na 20:00 wel de Döner Company nog open, alleen om af te halen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

PHS schreef: ma 29 nov 2021, 09:27 Weet iemand hoe het zit met geld terug bij vertraging bij Arriva Limburg als je een NS Flex-abonnement hebt met 100% korting? Hoeveel geld terug krijg je dan? En kunnen ze bij Arriva wel omgaan met een reisproduct van de NS?
Je krijgt GTBV vanaf 15 minuten vertraging en je krijgt hetzelfde bedrag wat je bij NS zou krijgen: 50% van de ritprijs vol tarief vanaf 15 minuten vertraging, 100% vanaf 60 minuten vertraging. :) Gewoon in het contactformulier erbij zetten met welk abonnement je reist.

Al moest ik vorige keer even aandringen, want in eerste instantie kreeg ik slechts €0,59. Toen ik aangaf dat dat niet klopte, gaven ze meteen toe dat ik recht had op €8,87 en gaven ze me er €8,26 bij. De resterende €0,02 heb ik maar laten zitten. ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Maar je krijgt dan 50% of 100% van de ritprijs vol tarief? Ook als je met (100%) korting reist?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Jazeker. Dat is standaard bij NS Flex, vraag me niet waarom. Verdient wel goed als je een paar keer pech hebt onderweg. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Dat is bij NS zelf niet meer het geval, ik kreeg laatst voor een 45 minuten vertraagde reis Rotterdam Centraal - Alkmaar met de ICD en 40% korting € 13,94 terug. Een enkele reis met korting zonder toeslag is € 11,34, dus met de korting was rekening gehouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Volgens de vergoedingentabel zit het zo:
De vergoeding wordt gebaseerd op de enkele ritprijs van het afgelegde NS-traject. Voor NS Flex-kortingsabonnementen geldt de ritprijs inclusief eventuele verrekening van korting buiten de spits. Tijdens vrije reisperiodes (100% korting) vindt berekening plaats op basis van de vol tarief enkele ritprijs .
Dat klopt dus: jij had 40% korting en kreeg dus GTbV met korting. Maar had je 100% korting gehad, dan zou je GTbV met vol tarief krijgen. :')
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

umbusko schreef: ma 29 nov 2021, 11:30
PHS schreef: ma 29 nov 2021, 09:27 Weet iemand hoe het zit met geld terug bij vertraging bij Arriva Limburg als je een NS Flex-abonnement hebt met 100% korting? Hoeveel geld terug krijg je dan? En kunnen ze bij Arriva wel omgaan met een reisproduct van de NS?
Je krijgt GTBV vanaf 15 minuten vertraging en je krijgt hetzelfde bedrag wat je bij NS zou krijgen: 50% van de ritprijs vol tarief vanaf 15 minuten vertraging, 100% vanaf 60 minuten vertraging. :) Gewoon in het contactformulier erbij zetten met welk abonnement je reist.
Dat is dan kassa voor mij, voltarief 1e klas tikt hard aan :mrgreen:

Dank voor je antwoorden :pos:
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

umbusko schreef: ma 29 nov 2021, 12:56 Volgens de vergoedingentabel zit het zo:
De vergoeding wordt gebaseerd op de enkele ritprijs van het afgelegde NS-traject. Voor NS Flex-kortingsabonnementen geldt de ritprijs inclusief eventuele verrekening van korting buiten de spits. Tijdens vrije reisperiodes (100% korting) vindt berekening plaats op basis van de vol tarief enkele ritprijs .
Hè, dus als je gratis reist krijg je meer geld terug dan wanneer je met korting reist? :lol:
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door RobertT »

Kalil Nieuw schreef: vr 26 nov 2021, 13:51 Om 20:00 zijn alle winkels op de stations dicht.
De Burger King en Starbucks op Eindhoven tot ongeveer 21 uur,voor afhalen
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Kan een WINK in volle vaart omschakelen van bovenleidingsstroom op dieselaandrijving, of moet die daarvoor stilstaan / lang doorrollen tot de omschakeling gelukt is?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

De tractie moet sowieso uit, dus er moet worden gerold. Maar ik ga ervan uit dat tractiewisselen rijdend kan, in Frankrijk is dat al jaren gebruikelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
metrophil
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied

Re: Korte vragen

Bericht door metrophil »

Waar zijn er nog stroomloze bruggen op geëlektrificeerde spoorlijnen? Ik kende alleen die in Maassluis, maar als metro heeft die nu wel bovenleiding.
Groetjes uit Duitsland
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Meppel-Steenwijk, Heerenveen-Akkrum-Grou-Jirnsum (3 stuks), Nieuw-Vennep-Sassenheim, Alkmaar-Alkmaar-Noord. Ik twijfel even over de brug tussen Amsterdam Zuid en Schiphol.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

De kanaalbrug tussen Ldl en Apn, en de brug over de Gouwe tussen Apn en Bdg heb je nog.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
metrophil
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied

Re: Korte vragen

Bericht door metrophil »

Bedankt! :)
Groetjes uit Duitsland
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Van de Vlakebrug (Kanaal door Zuid-Beveland, tussen Kruiningen-Yerseke en Kapelle-Biezelinge) is het beweegbare deel stroomloos.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten