Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Daarover gesproken: krijgt dat stel de oorspronkelijke kleurstelling terug?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Volgens mij wil het museum hem (voorlopig) zo houden als hij nu is.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

katvis schreef: di 04 jan 2022, 16:33 Niet dat museummat vaak wordt ingezet, maar de inzet zal wel beperkt zijn nu er alleen een tweetje is bewaard. Ze mogen niet in de herfst- en wintermaanden solo rijden toch?
Mag niet, of NS doet (oké, deed) het liever niet...?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Is het een probleem dat een museumstel niet het hele jaar ingezet kan worden? Men maakt toch niet zoveel museumritten dat elk stel meerdere keren per maand aan de beurt is?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Museumritten worden toch veelal gereden in de mooi weer-periodes, dus dat maakt voor de inzetbaarheid van SGM dan niet uit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Lijn 45 schreef: di 04 jan 2022, 17:38 Volgens mij wil het museum hem (voorlopig) zo houden als hij nu is.
Als je hem aan de buitenkant weer in de oorspronkelijke livrei wil hebben, dan moet je dat aan de binnenkant ook doen en dat lijkt me nog wel een gedoe :p
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk dat het voor het museum juist interessanter is om dit treinstel in de bestaande kleurstelling te houden. De Mat'64 van het Spoorwegmuseum vertegenwoordigt de huisstijl waarin SGM in dienst kwam al en daarnaast is met dit type trein de huidige kleurstelling voor Sprinters geïntroduceerd, wat ze tevens de bijnaam Vlaflip opleverde. Bij de drietjes zou je overigens nog veel meer werk hebben dan alleen een likje verf en het interieur, want die kregen er bij de revisie twee deuren bij in het middelste rijtuig. :p
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: wo 05 jan 2022, 11:08 Bij de drietjes zou je overigens nog veel meer werk hebben dan alleen een likje verf en het interieur, want die kregen er bij de revisie twee deuren bij in het middelste rijtuig. :p
Eentje maar, alleen halverwege. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Eentje links, eentje rechts, dat is samen 2 setjes deuren (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

O ja. :oops: _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Nou geen open deuren intrappen hè :p

Ik heb voor u een volgende quizvraag! Wie o wie weet hoeveel zitplaatsen de CFL 2000-stellen hebben? Ik heb nog nooit zoveel tegenstrijdige bronnen bij elkaar gezien op één en dezelfde Wikipedia:
  • de Nederlandse pagina zegt slechts 142 (na de modernisering, daarvoor waren het er 151);
  • de Franse pagina zegt 162;
  • de Engelse pagina zegt 164;
  • en de Luxemburgse pagina zegt maar liefst 172 _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

In Spoorwegen 1990 staat 24 zitplaatsen 1e klas en 127 zitplaatsen 2e klas. Dat is identiek aan de oorspronkelijke indeling van de Z2-series Z 7300, Z 9600 en Z 11500 van de SNCF. De serie 2000 is vrijwel identiek aan de Z 11500 en heeft in het verleden ook gecombineerd gereden met stellen van dit type van de regio Lorraine op de dienst Luxemburg - Metz (tot de levering van de serie 2200).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Volgens de CFL zijn er 24 1e klas plaatsen, 138 gewone 2e klas plaatsen en 6 klapstoeltjes. Totaal 168. En dan nog 116 staanplaatsen. Geen idee of dit voor of na de renovatie is.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Lijn 45 schreef: di 04 jan 2022, 10:50 Er is maar een museumstel, de 2133. De 2995 zal na de afscheidsrit ook gesloopt worden.
De 2995 staat momenteel wel bij het spoorwegmuseum. Alleen de Sandite stellen zou je nog kunnen zien rijden. Die installaties worden in Leidschendam nog uitgebouwd voor ze terzijde en gesloopt gaan worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Wat zijn komend jaar de grote spoorwerkzaamheden in Duitsland eigenlijk? Ik zie op DB Navigator rond Pasen en in mei allerlei opmerkingen bij IC/ICE-verbindingen dat IC/ICE-verbindingen worden omgeleid, ingekort of volledig uitvallen en het lijkt erop dat Frankfurt HBF er met Pasen volledig uitligt. Heeft iemand hier meer informatie over?

Het lijkt er echt op dat we echt met Pasen (nadat we twee jaar lang met Pasen thuis moesten blijven) er op uit mogen, daar verheug ik mij enorm op. Alleen hoop ik niet dat spoorwerkzaamheden de boel belemmeren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Hoeveel bussen van het type Van Hool Exquicity rijden er bij De Lijn op lijn 820 van en naar luchthaven Zaventem?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Er zijn er 14, volgens dit overzicht. En als ik ze track op de tracker hebben ze allemaal hun laatste ritten op de 820; alleen de 2360 kan ik niet tracken. Dus ik denk dat het antwoord 14 is.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Nitein-Repart schreef: zo 16 jan 2022, 22:21 Wat zijn komend jaar de grote spoorwerkzaamheden in Duitsland eigenlijk? Ik zie op DB Navigator rond Pasen en in mei allerlei opmerkingen bij IC/ICE-verbindingen dat IC/ICE-verbindingen worden omgeleid, ingekort of volledig uitvallen en het lijkt erop dat Frankfurt HBF er met Pasen volledig uitligt. Heeft iemand hier meer informatie over?

Het lijkt er echt op dat we echt met Pasen (nadat we twee jaar lang met Pasen thuis moesten blijven) er op uit mogen, daar verheug ik mij enorm op. Alleen hoop ik niet dat spoorwerkzaamheden de boel belemmeren.
https://inside.bahn.de/grossbaustellen/
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Is de waterbus Rotterdam-Drechtsteden de enige vaardienst die op bijvoorbeeld ovzoeker te traceren is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Dat lijkt inderdaad de enige te zijn die niet alleen in OVinfo staat, maar ook realtime informatie uitzendt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Watertaxi is wel te traceren via de nautische systemen waarop je elke boot wereldwijd kan volgen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Bij wat snuffelen op het internet (op Wikipedia :') ) lees ik dat Eva Zeijlstra haar stem te horen is in de bussen van Connexxion, terwijl ik altijd niet beter wist dan dat de halteafroep door Marion de Jager is ingesproken. Weet iemand hoe dit zit of is het gewoon een van de vele fouten op wikipedia?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Beide dames noemen Connexxion op hun website.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Waarom hebben Bergen op Zoom, Goes en Middelburg geen IC-bolletje op de vertrekstaten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Waarom hebben de U2 en U3 in Nürnberg geen deuren op de perrons, terwijl (alle?) andere automatische metrolijnen dat wel hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten