Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

In Lyon hebben ze ook geen perrondeuren op de automatisch rijdende lijnen. De lijnen in Nürnberg hebben een tijd gemengd automatisch/bediend gereden, mogelijk dat daarom geen deuren zijn geïnstalleerd.
Meltrain schreef:Waarom hebben Bergen op Zoom, Goes en Middelburg geen IC-bolletje op de vertrekstaten?
Omdat er ook intercity’s zijn die overal stoppen in Zeeland lijkt mij?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Maar dat wordt dan toch gewoon op de vertrekstaat gemeld?
Schiedam en Heiloo hebben bijvoorbeeld geen IC bolletjes omdat niet alle ICs er stoppen, maar in Zeeland is dat precies andersom. Dus zou het juist handig zijn de stations waar alle ICs stoppen wel zo'n bolletje te geven. Net als Castricum bijvoorbeeld er eentje heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Ik ben een week geleden vergeten om te checken van Arriva naar NS (ingecheckt bij Arriva, uitgecheckt bij NS). Nu lijkt het erop dat NS Flex dit niet automatisch corrigeert; er staat in mijn reisgeschiedenis een correctietarief van 33,96 euro dat Arriva heeft berekend. Dat is natuurlijk onzin, ik heb een Dal Vrij-abbo en reisde in het weekend. Volgens de website van Arriva is uitcheckgemist alleen bij reizen op saldo, dus weet iemand waar en hoe ik dit het beste kan corrigeren?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Klantenservice NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Dank, maar NS Klantenservice verwees door naar Arriva omdat de declaratie van hen komt.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Bij Flex verzorgt NS de eindfacturering naar de consument bij mijn weten.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Weet iemand meer over de geldigheid van de Zeeuwse Dal Dagkaart op de bussen door Tholen: is die ook geldig op het Brabantse/Zuid-Hollandse deel van lijnen 102, 107 en 108?

In de voorwaarden staat namelijk:
Geldig op Nederlands grondgebied in Zeeland.
(Wat nogal dubbelop is geformuleerd; er is geen Zeeland buiten Nederland, maar dat terzijde.)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Dit zal vast ook wel eens als Zeeland gespeld zijn in het verleden ;)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: ma 07 feb 2022, 14:45 Weet iemand meer over de geldigheid van de Zeeuwse Dal Dagkaart op de bussen door Tholen: is die ook geldig op het Brabantse/Zuid-Hollandse deel van lijnen 102, 107 en 108?
Jazeker.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Mooi, dan kan ik die meenemen bij een dagje bussen door Zeeland binnenkort :pos:
Wiekv

Re: Korte vragen

Bericht door Wiekv »

Hallo allemaal,

Een vriend van mij dacht een aantal (ex-)BVG MAN dubbeldekkers en gelede solaris bussen gezien te hebben bij de oude syntus stalling in Apeldoorn.

Weet iemand daar toevallig meer van?

Met vriendelijke groet,
Wiek
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb ooit eens een BVG dubbeldekker vanuit de trein bij een boerderij tussen Barneveld en Amersfoort (omgeving Kallenbroek) zien staan.

De enige andere ex BVG dubbeldekker die ik in Nederland ken staat bij een B&B in Drenthe.

Als de spot recent was zou ik misschien binnenkort eens daar kunnen kijken. :p
Wiekv

Re: Korte vragen

Bericht door Wiekv »

Ja, ik heb het bericht nog geen uur na de spot geplaatst, dus je kan wel stellen dat het recent is :D
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Hoeveel is er nog over van het oude station Roodeschool dat in 2018 sloot? Is de tijd daar stil blijven staan en kan het bij wijze van spreken morgen weer in gebruik worden genomen, of is het al deels of geheel vakkundig opgeruimd?
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Het spoor ligt er nog en is ook in gebruik voor goederenvervoer (er zit een gasoverslag), het perron ligt er voor zover ik weet ook nog steeds en is ook nog zichtbaar op Google Earth. Dus het oude station kan morgen weer open, bij wijze van spreken.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ik weet niet waar jij kijkt, maar het perron is helemaal verdwenen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Is er iemand die wat meer weet over de Carte Avantage Adulte van SNCF?
✩ Als ik een ticket hiermee boek, hoef ik dus eigenlijk geen flexibel ticket te boeken want ik kan de ticket nog tot 3 dagen voor de reis annuleren, klopt dit?
✩ Bestaat er iets als samenreiskorting (met volwassenen)?
✩ De korting krijg ik alleen als er een weekend in de reis zit?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

- Je ticket wat uit de reisplanner komt is inderdaad annuleerbaar t/m drie dagen voor de vertrekdag (je tickets wordt een Prem's-ticket). Vanaf 2 dagen en t/m 30 minuten van tevoren kan je ook annuleren/omruilen, maar kost dat 15 euro.
- Als bezitter van de kaart mag je 1 volwassene met korting meenemen met dezelfde korting, en drie kinderen met 60% korting.
- Je krijgt korting op enkele reizen in het weekend, of als je een kind meeneemt. Doordeweeks krijg je alleen korting op retourtickets als je een weekenddag ter plaatse bent.
- En je ticket krijgt gegarandeerde korting, en is onderhevig aan een maximumprijs van 79 euro (zodra je reis langer is dan 3 uur). Dat is de voornaamste reden om een Carte Avantage te nemen, want weekendtrips met de TGV kunnen (zeker in de weekends) flink in de papieren lopen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Op deze cabinerit van januari dit jaar zie ik dat er nog steeds een TSB tot 90 km/u is tussen Zevenbergen en Zevenbergschen Hoek. Wat is de reden daarvoor, de TSB zou toch verdwijnen na de langdurige buitendienststelling in de zomer van vorig jaar? Of zijn de werkzaamheden nog niet klaar?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dat komt volgens mij vanwege een niet actief beveiligde overweg daar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Hm, ik ben voor het behouden (en dan beveiligen) van overwegen als het om een route gaat die echt plaatsen met elkaar verbindt, maar deze kan echt wel opgeheven: het gaat zo te zien om de toegang tot één akker, waarvoor de boer in kwestie maar 350 m naar de gewone overweg hoeft om te rijden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Z2N schreef: zo 13 feb 2022, 08:15 - Je ticket wat uit de reisplanner komt is inderdaad annuleerbaar t/m drie dagen voor de vertrekdag (je tickets wordt een Prem's-ticket). Vanaf 2 dagen en t/m 30 minuten van tevoren kan je ook annuleren/omruilen, maar kost dat 15 euro.
- Als bezitter van de kaart mag je 1 volwassene met korting meenemen met dezelfde korting, en drie kinderen met 60% korting.
- Je krijgt korting op enkele reizen in het weekend, of als je een kind meeneemt. Doordeweeks krijg je alleen korting op retourtickets als je een weekenddag ter plaatse bent.
- En je ticket krijgt gegarandeerde korting, en is onderhevig aan een maximumprijs van 79 euro (zodra je reis langer is dan 3 uur). Dat is de voornaamste reden om een Carte Avantage te nemen, want weekendtrips met de TGV kunnen (zeker in de weekends) flink in de papieren lopen.
Super bedankt voor de uitgebreide uitleg. Een retourrit met z’n 3en (vanaf Parijs naar Spanje bijv) kan wel lonen zo te lezen.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Etienne schreef: zo 13 feb 2022, 13:50 Om preciezer te zijn, hier: https://www.google.nl/maps/place/51%C2% ... d4.6312179
Dank, duidelijk :pos:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Begin juli kan ik gunstig voor een kleine twee weken naar Portugal, in de buurt van Lissabon. Ik heb al een beetje zitten zoeken en dat is in principe best te doen per OV. Wat is de goedkoopste manier om er per trein te konen? Interrail of toch losse kaartjes? Kan ik interrailreseveringen voor de TGV aan het Nederlandse loket regelen?

Zijn er nog eventueel nog andere dingen waar ik op moet letten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten