Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Zeker, je mag in Antwerpen de trein verlaten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Philip
Berichten: 326
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Korte vragen

Bericht door Philip »

Dank!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Is er ergens een sporenplannetje of zo te zien van wat ze nu gaan doen in deze buitendienststelling in Deventer die nu gaande is? Sowieso flink wat vernieuwwerk en dat rare stompje perron* op de oostkop van spoor 3 gaat eraf begrijp ik, maar ik ben eigenlijk benieuwd of er nu eindelijk een wissel komt van spoor 1 naar de hoofdsporen eastbound, of dat je straks nog stééds het hele emplacement over moet schommelen om pas bij mijn huis de hoofdsporen op te gaan.

* uit het boek "Station Deventer 100 jaar" begrijp ik dat dit een laatste relict is van een overpad dat daar gelegen moet hebben naar een kort goederenperronnetje dat aan spoor 1 lag tot in de jaren 1970.
Ik doe ook maar wat
Gamma
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Korte vragen

Bericht door Gamma »

Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Zo te zien, verdwijnt spoor 2 dus?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gamma
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Korte vragen

Bericht door Gamma »

Helaas wel.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Komt er dan een grote open ruimte tussen spoor 1 en 3 of wordt spoor 1 opgeschoven richting spoor 3 en wordt het perron verbreed? Ik ken alleen de schematische tekeningen en heb geen idee hoe de ligging precies wordt.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Open ruimte las ik laatst ergens.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Bedankt! Maar dat wisseltje die ik graag had gezien komt er dus wel :)
Ik doe ook maar wat
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Waar staan er eigenlijk automaten, of zijn er loketten, van buitenlandse spoorwegmaatschappijen op Nederlandse stations?

Uit mijn hoofd kom ik op: (lijst aangepast adhv. onderstaande reacties)
- Groningen: Arriva-servicepunt
- Hengelo, Oldenzaal: *niets* (gebruik automaat in Eurobahn-trein)
- Enschede: DB-automaat
- De Eschmarke, Glanerbrug: *niets* (gebruik automaat in DB-Regio-trein)
- Arnhem, Zevenaar: VRR-automaat
- Venlo: Arriva-servicepunt, 2 VRR-automaten
- Weert, Roermond, Sittard: Arriva-servicepunt
- Heerlen: Arriva-servicepunt; Arriva-automaat verkoopt NRW-assortiment; AVV-stempelautomaat
- Landgraaf, Eygelshoven Markt: Arriva-automaat verkoopt NRW-assortiment; AVV-stempelautomaat
- Maastricht: Arriva-servicepunt, 2 NMBS-automaten
- Maasricht Randwyck: NMBS-automaat
- Eijsden: *niets*
- Roosendaal: NMBS-automaat

(toegevoegd)
Nederlandse faciliteiten in het buitenland:
- Weener, Leer: Arriva-checkin/out-paal
- Gronau: Blauwnet-checkin/out-paal
- Elten, Emmerich, Praest: checkin/out-paal
- Herzogenrath, Aachen West, Aachen Hbf: Arriva-checkin/out-paal

Klopt dit? Niets op Hengelo of Oldenzaal? Wat staat er op Glanerbrug, De Eschmarke, Landgraaf, Eygelshoven Markt?
Daarnaast las ik ergens dat je bij het Arriva-loket in Venlo allerlei Duitse kaartjes kan kopen; geldt dat ook voor andere Arriva-loketten in Nederland?
Laatst gewijzigd door gpvos op zo 16 okt 2022, 21:13, 16 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Hgl en Odz hebben geen automaat nodig omdat er een automaat in de Eurobahn-Flirts staat.

Eghm heeft een DB-automaat, die stond er zelfs eerder dan de NS-tegenhanger. Ik neem aan dat er in Lg ook één zal staan.

Ik ben ook benieuwd naar Zv.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Zevenaar heeft een VIAS-automaat. De Eschmarke alleen een Blauwnet-automaat (Glanerbrug zal wel hetzelfde zijn).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Geen idee of de Arriva loketten Duitse vervoersbewijzen verkopen. Maar in Groningen verkocht de Arriva store ooit plaatsbewijzen naar Duitsland. Weet niet of dat nog zo is.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

DDietzen schreef: za 15 okt 2022, 22:56 Eghm heeft een DB-automaat, die stond er zelfs eerder dan de NS-tegenhanger. Ik neem aan dat er in Lg ook één zal staan.
Volgens mij is de DB-automaat in Heerlen verdwenen toen Arriva daar ging rijden, en ik dacht dat die er in Lg en Eghm ook niet (meer) staat. De DB-automaat van Heerlen de Kissel is natuurlijk ook verdwenen.

De DB-automaat in Venlo is trouwens vervangen door een groen VRR-exemplaar.

Mt heeft 2 NMBS-automaten, Mtr 1, Eijsden geen.

Volgens mij verkopen alle Arrivaloketten (in ieder geval in Limburg) het Duitse assortiment, maar hoe bedreven de medewerkers daarmee zijn is een tweede vraag, kan me niet voorstellen dat er veel vraag naar is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Volgens mij zijn de automaten van VIAS vervangen door de VRR-automaten van Transdev, zoals er ook twee in Venlo staan.

De DB-automaten in Heerlen, Landgraaf en Eygelshoven Markt zijn verwijderd. Er zijn alleen nog stempelautomaten van de AVV. De kaartautomaten van Arriva verkopen echter ook een deel van het NRW-assortiment, zoals het Schöner Tag Ticket.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

De Duitse treinen die naar Enschede rijden hebben een automaat aan boord.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Daarmee heeft Enschede als enige station in Nederland nog een DB automaat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Toevallig enigszins gerelateerd - weet iemand het goedkoopste kaartje op NS International? Ik zit te puzzelen en kom op Roosendaal - Essen met 5,10.
- Zevenaar - Emmerich-Elten verkopen ze niet (OVCP)
- Oldenzaal - Bad Bentheim wordt Hengelo Gezondheidspark - Bad Bentheim en is 8 euro.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Voor reizen tussen Hengelo en Bad Bentheim zijn de Duitse tarieven geldig (het 9-Euro-Ticket was ook geldig vanaf Hengelo) en verkrijgbaar via de automaat in de trein. Vandaar dat je automatisch een kaartje vanaf Hengelo Gezondheidspark aangesmeerd krijgt bij NS International. Misschien komt alleen Eijsden-Visé goedkoper uit dan Roosendaal-Essen (B).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Weet iemand hoe het zit met de inzet van M5 in België? Rijdt dat voornamelijk op P-treinen en staat het in het weekeinde stil, of is er wat veranderd qua inzet?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Daar kan BeLuxTrains je antwoord op geven: klik. 's weekends is de inzet beperkt tot de P-treinen op zondagavond en één ICT-slag.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

ArrivaBas schreef: zo 16 okt 2022, 21:59 Misschien komt alleen Eijsden-Visé goedkoper uit dan Roosendaal-Essen (B).
Ja die had ik later ook al bedacht maar is geloof ik 40 cent duurder dan de tweede
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Roosendaal - Essen met 100% korting NL: € 2,50.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Als kortingskaarten meetellen is het goedkoopste wat je kunt krijgen Sittard-Herzogenrath met 100% NL en een BC 50 voor €0,75 volgens mij, maar als je die buiten beschouwing laat omdat je daar je Nederlandse abonnement op het hele traject kunt gebruiken is het Blerick-Kaldenkirchen met beide kortingskaarten voor €0,80. Als je dan ook nog eens naar de goedkopere tarieven gaat kijken scheelt een kinderkaartje de helft, dus als je die combineert met de twee bovengenoemde kaarten kom je op respectievelijk €0,35 en €0,40.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Arnhem - Emmerich Elten kwam ook op ongeveer €0,80 uit met Bc50 en 100% NL. €1,25 was het met BC25 en 100% NL
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten