Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Hainje schreef: vr 09 dec 2022, 10:55 Laat die klantenservice maar achterwege, die hebben het al maanden zo druk dat je vaak pas na een uur of drie reactie krijgt. Dat is natuurlijk niet zo fijn als je om half 2 's nachts op station Schubbekutteveen staat.
De klantenservice is ook 24 uur per dag telefonisch bereikbaar. Ik heb geen ervaring met bellen om half twee 's nachts, maar het lijkt me stug dat de wachttijd dan drie uur bedraagt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Korte vragen

Bericht door TffpaA »

_O-
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Oh ja, bellen.
🍉
ambassadorsound

Wat gaat er gebeuren met de overgebleven CNG bussen en BYD's uit Ijssel-Vecht?

Bericht door ambassadorsound »

Hoi Allemaal,
Ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren met de overgebleven Citaro (G) CNG's en overgebleven BYD's uit Ijssel Vecht?
Gaat de Citaro's misschien naar twente om de ambassadors te vervangen en de BYD's naar utrecht? In dat 2e rijden al BYD's, dus het zou op zich wel mogelijk moeten zijn lijkt me.
Of misschien Citaro's naar het buitenland/de sloop, BYD's naar Utrecht en dan een paar Setra's naar Twente?
Omdat het misschien te ver off topic gaat maak ik hiervoor maar een los topic aan.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ik ga er vanuit dat de Amba's in Twente sowieso nog blijven tot december 2023. En wat er dan komt is geheel afhankelijk van wie de concessie wint, uitslag 20 december.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Citaro's gaan weg bij Keolis, waarschijnlijk naar Womy voor de verkoop. Geen enkel ander Keolis gebied heeft gasbussen. Utrecht en Twente lopen af dus daar gaan nu echt geen extra elektrische bussen naartoe. Daar zitten ze in Utrecht ook niet bepaald op te wachten.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
ambassadorsound

Re: Korte vragen

Bericht door ambassadorsound »

Ah ok, gaan de BYD's dan ook in de verkoop?
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Korte vragen

Bericht door Post »

ovVeluwe schreef: zo 11 dec 2022, 13:39 Daar zitten ze in Utrecht ook niet bepaald op te wachten.
Wie zit daar niet op te wachten? En waarom zitten ze daar niet op te wachten?
ambassadorsound

Re: Korte vragen

Bericht door ambassadorsound »

Na ja, die batch BYD's staat natuurlijk niet goed bekend.En de huidige Setra's zijn erg goede bussen.Dus snap wel dat chauffeurs en reizigers liever die houden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Het zegt genoeg dat er in Utrecht 5 Setra's begin 2020 uit dienst zijn gegaan toen de BYD's kwamen en ze een een klein jaar later daar weer allemaal als vanouds rondreden (en dat nog steeds doen). :p
ambassadorsound

Re: Korte vragen

Bericht door ambassadorsound »

Klopt @lijn45
Wat mij betreft blijven die setra's ook nog wel ff, is euro 6, dus qua uitstoot valt het wel mee.
En BYD, tja, het is een blijft troep :D Echter zijn er weinig elektrische bussen die qua betrouwbaarheid even goed zijn als dieselbussen.VDL doet het dan nog het beste naar mijn idee.Ebusco was tot nu toe ook niet geweldig, we gaan het zien met de 3.0.
Denk dat ze in Ijssel vecht ook absoluut geen 15 jaar meegaan.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Is er nog steeds functionele ETCS aanwezig op de heropende Hanzelijn, of heeft men daarvan afgezien / dat afgebouwd bij het herstel?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Is de kersttrui die je bij NS Wintercity kon winnen, ook ergens te koop?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Volgens het NS Forum is dat niet het geval.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Korte vragen

Bericht door Plutona »

Sinds een paar maanden parkeer ik mijn auto bij P+R Veenendaal-De Klomp vanwege de aantrekkelijke ligging aan de snelweg, maar sinds de verschraling van de dienstregeling is dat station een stuk minder aantrekkelijk geworden voor mij.
Hoe is de P+R bij het station van Ede-Wageningen op het moment?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Welke verschraling heb je daar last van dan? De treinen rijden er nog altijd 2x/uur immers, net zoals voorheen. Op Ede-Wageningen heb je juist wel minder treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Korte vragen

Bericht door Plutona »

Klopt, maar op de dagen dat ik van dat station moet vertrekken, moet ik doorgaans naar de kop van Noord-Holland, wat voor een overstap van 20 minuten in Utrecht zorgt; dat was in het verleden niet het geval. Als ik naar Ede-Wageningen rijd kan ik een kwartier later van huis. (*.12 in Ede i.p.v. *00 in Veenendaal)
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Korte vragen

Bericht door Gamma »

Weet iemand waar ik de vertrekstaten van Interlaken West en Spiez kan vinden? Ik heb mij suf gezocht op de website van de SBB maar ik krijg van beide stations geen vertrekstaat geleverd maar van andere stations wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

En anders kan je via deze website voor alle stations en haltes de haltestaten genereren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Plutona schreef: di 13 dec 2022, 21:39 (..)
Hoe is de P+R bij het station van Ede-Wageningen op het moment?
Belabberd, volgens mij. Het Nieuwe Kazerne terrein is ( al enige tijd) een aardige bouwput natuurlijk. Ik zie vooral gele (tijdelijke) borden met P&R erop staan.. maar naar welke parkeerplek je dan geleidt wordt: geen idee.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Trouwens, ik wil in maart naar Milaan en ik zit nog even naar de treinkaarten te kijken. Je kunt op bahn.de enkel tot Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en op Trenitalia.it kun je het ticket voor de aansluitende reis Chiasso-Milano boeken. Echter, op die treintickets van Trenitalia zit een treinbinding. Hoe groot is het risico dat ik in Arth-Goldau de EC321 niet haal door prutswerk van Deutsche Bahn en wat zijn de gevolgen van het missen van de EC321 in Arth-Goldau?

Terugweg lijkt mij minder problematisch omdat de EC314 toch begint in Milano Centrale. Alleen als de trein uitvalt op het stuk Milano-Chiasso heb je een probleem.

Verder denk ik dat ik beter op de heenweg vanaf Köln de ICE103 kan pakken in plaats van de EC7 en op de terugweg de ICE204 in plaats van de EC6. Köln-Emmerich met regionaal vervoer doen. In de ICE's heb je tenminste fatsoenlijke broodjes die je in de Zwitserse EC's niet heb.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

De risico's van het al dan niet missen van aansluitingen dankzij Deutsche Bahn zijn totaal niet te voorspellen. Dat is één grote tombola. Als je reis op één ticket geboekt is dan kan je nog tenminste een volgende trein nemen aangezien bij vertraging de zugbindung niet meer geldt. Als je echt van plan bent om tot Chiasso te boeken met Deutsche Bahn en vanaf Chiasso met Trenitalia dan zou ik overwegen tot Chiasso te boeken en in Chiasso een los kaartje kopen met Tilo of Trenord.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Die Trenord-treinen zijn inderdaad prima, zo ben ik ook naar Milaan gereisd. Kost ook geen drol.

DB verkoopt trouwens ook gewoon Sparpreisen naar Tirano, kan je voor bijna geen geld over de Berninalijn.
Laatst gewijzigd door Chrysa op do 15 dec 2022, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen

Bericht door Karl »

In de ice fatsoenlijke broodjes? Ook dat is een tombola.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten