Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
rooddolfijn
Berichten: 776
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

:pos:
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Hoeveel procent van alle reizigers van/naar/via station Schiphol Airport heeft daadwerkelijk de luchthaven als bestemming/herkomst? (En komt er dus niet langs op doorreis of voor een overstap?)

Ik ben vooral benieuwd of daar ooit statistieken van zijn opgemaakt, maar een schatting is uiteraard ook welkom :)
umbusko
Donateur
Berichten: 5321
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ik denk dat vrijwel iedereen daar op doorreis of voor een overstap komt. Er wonen immers maar bar weinig mensen, en met dat handjevol werkenden vul je geen honderden treinen. (A)

*vliegt weg*
en-es
Berichten: 4478
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Drie categorieen vooral. Luchtvaartreizigers, luchtvaartwerkers en trein-overstappers.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Weet iemand toevallig of er specifieke buslijnen in Berlijn zijn waar de Ebusco's zijn aan te treffen, of rijden ze een beetje overal op het hele BVG-netwerk?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6043
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Niet echt een ov vraag maar kan niet desire somda.nl niet meer bezoeken omdat plots niks meer prive is. Anderen hier dezelfde ervaring mee en anders hoe dit op te lossen?
Dionysusnu
Berichten: 553
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Korte vragen

Bericht door Dionysusnu »

Zelfde ervaring; nog geen oplossing gevonden.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Milco schreef: vr 30 jun 2023, 20:41 Weet iemand toevallig of er specifieke buslijnen in Berlijn zijn waar de Ebusco's zijn aan te treffen, of rijden ze een beetje overal op het hele BVG-netwerk?
Specifieke lijnen kan ik niet noemen. De bussen worden ingezet op lijnen die vanuit Betriebshof
Indira-Gandhi-Straße rijden. De meeste kans op een Esbusco is in het noordoosten van Berlijn en op lijn 300. Zal morgen kijken welke lijnen vanuit de Indira-Gandhi-Straße bediend worden.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Korte vragen

Bericht door MaartenD »

ZO6176 schreef: vr 30 jun 2023, 21:17 Niet echt een ov vraag maar kan niet desire somda.nl niet meer bezoeken omdat plots niks meer prive is. Anderen hier dezelfde ervaring mee en anders hoe dit op te lossen?
Zo te zien een issue met het https certificaat. Dat kan alleen de beheerder van Somda oplossen. Hopelijk komt hij er zelf ook wel een keer achter of zijn er mensen die zijn mailadres weten.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6043
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Vanochtend werkte de site weer.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Milco schreef: vr 30 jun 2023, 20:41 Weet iemand toevallig of er specifieke buslijnen in Berlijn zijn waar de Ebusco's zijn aan te treffen, of rijden ze een beetje overal op het hele BVG-netwerk?
Ik ben even mijn archief ingedoken. Tijdens mijn laatste bezoek aan Berlijn heb ik op lijn 107 en lijn 300 in een Ebusco gezeten. Dus daar zijn ze zeker aan te treffen, mits er in de tussentijd niks veranderd is.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
umbusko
Donateur
Berichten: 5321
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Voor alle info over Berlijns OV kun je het beste bij de Berliner Linienchronik terecht. In dit geval lees ik: lijn 142, 300 en 893, in het weekend ook 147 en 377, en soms lijn 107, 192 en 194. 's Nachts op de N52, N90 en N94.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Top, bedankt beide! Daar kan ik iets mee als ik er de komende dagen ben. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gast

Re: Korte vragen

Bericht door Gast »

ZO6176 schreef: vr 30 jun 2023, 21:17 Niet echt een ov vraag maar kan niet desire somda.nl niet meer bezoeken omdat plots niks meer prive is. Anderen hier dezelfde ervaring mee en anders hoe dit op te lossen?
WiFi uitzetten en via 4G somda bezoeken lukte mij wel. Inmiddels is het al lang opgelost maar misschien een tip voor een volgende keer.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Weet iemand of je het Deutschlandticket (QR-code) in de bus moet scannen of laten zien bij de chauffeur of is dit weer afhankelijk van deelstaat of vervoerder?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Dat is afhankelijk van de vervoerder en chauffeurs. Bij de een moet je scannen, en bij de ander is laten zien al voldoende omdat je simpelweg niet kan scannen.

In de meeste (grote) steden geldt vaak een open instap regime. In Berlijn kan je altijd via alle deuren instappen, en hoef je je kaartje niet te tonen omdat de chauffeur het weinig interesseert.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Top! Danke schön :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Exact, op het platteland zijn ze vaak strikter dan in grote steden mede door de open instapregime. Ook ligt het er aan of het een onderaannemer of niet is. Chauffeurs van onderaannemers maakt het allemaal niets uit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Gast schreef: zo 02 jul 2023, 09:30
ZO6176 schreef: vr 30 jun 2023, 21:17 Niet echt een ov vraag maar kan niet desire somda.nl niet meer bezoeken omdat plots niks meer prive is. Anderen hier dezelfde ervaring mee en anders hoe dit op te lossen?
WiFi uitzetten en via 4G somda bezoeken lukte mij wel. Inmiddels is het al lang opgelost maar misschien een tip voor een volgende keer.
4G? Ik kan me niet herinneren wanneer ik dat op mijn telefoon gezien heb. Bedoel je specifiek 4G (en hoe doe je dat dan?) of is 5G ook goed?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

5G is de opvolger van 4G, het is gewoon de internetverbinding die vanuit je telefoon wordt gemaakt.
🍉
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Dat snap ik. Maar omdat er specifiek 4G werd genoemd was ik ff benieuwd of het specifiek 4G moest zijn. Zou zomaar kunnen...
umbusko
Donateur
Berichten: 5321
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Heeft iemand enig idee waarom ik geen Sparpreis voor de ICB te zien krijg op vrijdag 27 oktober (en een dag eerder ook niet); zijn er werkzaamheden gepland die week? Voor andere treinen zijn er wel lage prijzen (bijv. met RB61 en 1700 of via Utrecht). Voor de terugreis naar Berlijn op zondag de 29ste krijg ik wel goedkope opties met de ICB.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Van 24 t/m 28 oktober staan er werkzaamheden op de planning rond Weesp, dus waarschijnlijk is daarom de dienstregeling nog niet compleet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4478
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Belachelijk gewoon dat je door dat soort zaken geen tickets kan boeken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Persoonlijk heb ik liever dat dan andersom: in mijn mailbox zit sinds gisteren een melding dat een aanstaande reis niet meer mogelijk is omdat er aan het spoor gewerkt wordt tussen Deventer en Twente. Dat moest ook al wel eventjes bekend zijn lijkt me. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten