Korte vragen
Re: Korte vragen
Voor mijn herfstvakantie heb ik voor zaterdag 14 oktober een Sparpreis Emmerich-Rostock geboekt. Mooi op tijd weg, mooi op tijd in Rostock, dat kon natuurlijk niet goed gaan: gisterenavond kwam de mail over de ‘Fahrplanänderungen’ met een alternatief plan.
Oorspronkelijk:
Als ik mijn reis nu opnieuw plan, krijg ik ook de volgende optie:
Mag ik deze optie nu ook nemen? De ICE van mijn Zugbindung rijdt nog gewoon, dus die zou ik in theorie kunnen nemen, hij levert nu alleen fors vertraging op.
En is het een probleem dat ik een uur later vertrek en dus overduidelijk al vanaf moment 1 die Zugbindung negeer?
Oorspronkelijk:
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Als ik mijn reis nu opnieuw plan, krijg ik ook de volgende optie:
- Spoiler: show
Mag ik deze optie nu ook nemen? De ICE van mijn Zugbindung rijdt nog gewoon, dus die zou ik in theorie kunnen nemen, hij levert nu alleen fors vertraging op.
En is het een probleem dat ik een uur later vertrek en dus overduidelijk al vanaf moment 1 die Zugbindung negeer?
Re: Korte vragen
Ik ben geen expert op dit gebied, maar zover ik weet mag je nu inderdaad zelf een trein uitzoeken. Je hebt immers een reis met Zugbindung gekocht die DB niet kan waarmaken (want uren vertraging en extra overstappen), dus vervalt de Zugbindung.
Re: Korte vragen
Volgens mij kan het gewoon aangezien inderdaad de zugbindung vervalt. Alleen moet je eventueel wel betalen voor een nieuwe reservering.
Re: Korte vragen
Dank, die reservering zal ik inderdaad even nieuw boeken, dat zijn de kosten ook niet. Ik zat vooral met het ‘vrolijk’ een uur later/te laat op pad gaan, maar dat lijkt dus geen probleem
Re: Korte vragen
Als er op je eindbestemming een vertraging verwacht wordt van minstens 20 minuten (en dat is het geval), vervalt de Zugbindung en mag je met iedere verbinding op de betreffende dag van Emmerich naar Rostock reizen. Je mag ook om 12 uur 's middags vertrekken als je dat zou willen: je hebt nu een kaartje Emmerich-Rostock voor 14 oktober, punt. Dus ga gerust een uur later weg.
Overigens krijg je het geld voor de niet gebruikte reservering voor ICE 1038 dan gewoon terug. Als je naar een Reisezentrum gaat, kunnen ze direct je bestaande reservering omboeken, maar je kunt ook gewoon zelf een nieuwe reservering kopen en dan achteraf het geld voor de niet gebruikte reservering terugvragen.
Overigens krijg je het geld voor de niet gebruikte reservering voor ICE 1038 dan gewoon terug. Als je naar een Reisezentrum gaat, kunnen ze direct je bestaande reservering omboeken, maar je kunt ook gewoon zelf een nieuwe reservering kopen en dan achteraf het geld voor de niet gebruikte reservering terugvragen.
Re: Korte vragen
Helder. En het maakt dan dus niet uit dat DB een alternatief plan heeft gestuurd, dat is puur een (vrij matige) suggestie.
Het was handig geweest als DB in hun mailtje ergens ‘Zugbindung aufgehoben’ had laten vallen, had nu een stukje onzekerheid gescheeld…
Het was handig geweest als DB in hun mailtje ergens ‘Zugbindung aufgehoben’ had laten vallen, had nu een stukje onzekerheid gescheeld…
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Weet iemand wat de Arriva 272 voor bus is: https://busposities.nl/voertuig/arr_MBCitaroG_272 ? Ik vraag mij namelijk sterk af of het wel een 18m Citaro is...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Ik ga er vanuit dat het deze 272 moet zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Korte vragen
Het genoemde kenteken in de link van Milco komt overeen met een Citaro G uit 2015 die eind augustus in Nederland bij het RDW is aangemeld.
Eerder werd op dit forum al bericht dat er Citaro G's uit Wenen naar Noord-Brabant zouden komen om oudere gelede bussen te gaan vervangen, ik sluit niet uit dat dat deze bussen zijn, aangezien Wiener Linien inmiddels begonnen is de Citaro G's uit 2015 uit te faseren, zoals te zien is op https://xover.mud.at/~tramway/stvkr-a-w ... (Mercedes)
Eerder werd op dit forum al bericht dat er Citaro G's uit Wenen naar Noord-Brabant zouden komen om oudere gelede bussen te gaan vervangen, ik sluit niet uit dat dat deze bussen zijn, aangezien Wiener Linien inmiddels begonnen is de Citaro G's uit 2015 uit te faseren, zoals te zien is op https://xover.mud.at/~tramway/stvkr-a-w ... (Mercedes)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Mijn OV-chipkaart met daarop NS Flex Basis is verlopen en ik wil graag een nieuwe. Mijn plan is om Dal Voordeel Flex op een nieuwe kaart te bestellen (dan is de kaart immers gratis). Nu is mijn vraag: moet ik Flex Basis op die verlopen kaart ook nog opzeggen? Ik zou denken van niet, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Re: Korte vragen
Ik doe zaterdag mee aan de kilometer kampioen en ik ga op 1 station een overstap maken waar ik niet vaak geweest ben. Ik maak met de internationale trein naar Berlijn een reis tussen Amersfoort en Deventer en stap over op de IC naar Roosendaal. Ik heb in Deventer 3 minuten om over te stappen van perron 1 naar 3. Nu wil ik graag weten in welk rijtuig ik moet gaan zitten om dicht bij de trap in Deventer uit te kunnen stappen. Ik heb zelf gekeken en ik denk dat ik ergens in het midden van de trein moet instappen maar misschien kunnen jullie mij concrete raad geven.
Re: Korte vragen
Ik denk ook midden van de trein. Is dacht ik de enige in/uitgang. Ik hoop wel voor je dat die trein op tijd is.
Re: Korte vragen
Je zegt het zelf al, het midden van de trein.
Re: Korte vragen
Het is de meest risicovolle overstap die ik ga maken. Het grappige is, dat ik vanuit Zwolle reis. Dus ik kan ook rechtstreeks uit Zwolle reizen. Maar de IC's Zwolle-Amersfoort en Amersfoort-Deventer heeft een veel betere gemiddelde snelheid en je kunt echt veel kilometers maken. Als de IC te laat is, dan is het jammer. Het is maar een spelletje.
Mijn maat zegt altijd dat het beter is om te denken dat de ander het beter weet, zo mis je nooit belangrijke informatie en tips.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Vanavond geeft m’n vader mij met de auto een slinger naar Utrecht Centraal. Waar kan hij mij het beste afzetten zodat ik gemakkelijk naar het station loop? Ik heb al bij de Catharijnesingel gekeken, maar waar kun je vanaf daar eenvoudig naar het station lopen? Dat kon ik op Google Streetview niet zo heel duidelijk zien (slechtziend).
Eventueel is Jaarbeursstedenbeker ook een optie, al is dat vanuit Almere langer rijden zag ik.
Alvast bedankt!
Eventueel is Jaarbeursstedenbeker ook een optie, al is dat vanuit Almere langer rijden zag ik.
Alvast bedankt!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Waarom zou je deze risicovolle en langere route gebruiken terwijl je veel sneller meer km kunt maken? Met de rechtstreekse trein heb je elders een uur extra om elders km te maken. Daarbij is de verbinding die jij wilt maar 1x per 2 uur beschikbaar. Ik zou dat uur anders benutten.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Korte vragen
De Croeselaan heeft als ik mij goed herinner K+R plekken. Ik heb daar meer dan een jaar geleden iemand een keertje afgezet.
zij/haar/hen/hun
Re: Korte vragen
De beste K+R-plekken zijn aan de rand van het Jaarbeursplein, parallel aan de tramhaltes H tegen het NH-hotel aan. Vanaf het einde van de K+R zijn er tot in het station geleidelijnen beschikbaar.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ah top! Ik heb geen hulpmiddelen, maar het gaat mij erom dat ik in het donker eenvoudig kan zien waar ik naar het station kan lopen. Niet dat ik door smalle steegjes moet ofzo
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Deze optie had ik ook bekeken. Ik zou dat extra uur gebruiken begin van de ochtend om de routes Hoorn-Sloterdijk en Sloterdijk-Haarlem-Leiden te doen. Met deze optie kwam ik op 21 km minder uit ten opzichte van de risicovolle optie via Amersfoort en Deventer. Ik heb in 2019 ook meegedaan aan de race en ik was vergeten hoe moeilijk het is om een goede planning te maken. Het geheim van winnen zijn: korte overstappen, lange verbindingen en verbindingen met een hoge gemiddelde snelheid. Dat laatste is in Nederland erg moeilijk omdat er best veel verbindingen zijn die elke 10 a 15 minuten op een station stoppen. Je wilt de IC verbindingen hebben die 20,30,40 minuten rijden zonder ergens te stoppen. Jouw idee om de verbinding Deventer-Zwolle te bereizen is een hele logische maar die stopt elke 5-7 op een station en dan verlies je veel tijd.gkw1969 schreef: ↑vr 15 sep 2023, 08:36 Waarom zou je deze risicovolle en langere route gebruiken terwijl je veel sneller meer km kunt maken? Met de rechtstreekse trein heb je elders een uur extra om elders km te maken. Daarbij is de verbinding die jij wilt maar 1x per 2 uur beschikbaar. Ik zou dat uur anders benutten.
Ik ga aan de 12 uurs race meedoen en je kunt deze alleen winnen met veel risico en veel geluk. Ze zeggen altijd dat het geluk aan de domme is, dus ik ben er van overtuigd dat ik de winnaar wordt.
Re: Korte vragen
Vanaf de Catharijnesingel zou je je kunnen laten afzetten tegenover de Marga Klompébrug, in het verlengde van de Mariaplaats: https://maps.app.goo.gl/jjiNFQ3UPMkkKKvd9
Vanaf daar kun je via de zijingang door Hoog Catherijne, of buitenom lopen direct naar de opgang naar het plein met het bollendak.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ah dat had ik niet gezien. Inmiddels ben ik door m’n vader op het Westplein afgezet dus het is gelukt. Bedankt nog!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Werken er veel Belgen bij NS?
Ik hoor nu voor de tweede keer een Belgische stem door de omroep gaan in de trein. Dit is geen IC Brussel of Thalys.
Ik hoor nu voor de tweede keer een Belgische stem door de omroep gaan in de trein. Dit is geen IC Brussel of Thalys.
Re: Korte vragen
Gezien de ligging van sommige locaties zou dst enigzins logisch kunnen zijn. Vooral standplaatsen Roosendaal, Breda, Eindhoven en Maastricht (en Vlissingen) zijn voor de hand liggend
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten