Ben ik de enige die in eerste instantie aan de Vlaamse publieke omroep dacht?
Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Korte vragen
Nope
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Korte vragen
Op TV was een jongen uit Mijdrecht die in de politiek was gegaan omdat het busvoorzieningenniveau zo verschraalt was (minder lijnen en haltes). Maar ik zie een lijn 130 die dwars door Mijdrecht rijdt. Is het OV daar echt zo verslechterd?
Re: Korte vragen
De route van lijn 130 is in recente jaren flink gestrekt in De Ronde Venen, en rijdt nu niet meer dwars door de wijken. Daarnaast is de stadsdienst van Mijdrecht een flexdienst met reservering gemaakt, lijn 340 uit Mijdrecht teruggetrokken, de frequentie van lijn 126 op heel wat tijdstippen verlaagd en de dienstregeling van lijn 123 versoberd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Lijn 130 rijdt overigens ook verre van dwars door Mijdrecht, die komt eigenlijk alleen nog op het industriegebied en in het centrum.
Naast wat Suus al noemt speelt er daar wel meer: de lijnen die dwars door de wijken reden waren al nooit de belangrijkste lijnen in Mijdrecht namelijk. Maar door het strekken van lijn 126 en 130 is nu een volstrekte chaos ontstaan bij halte Mijdrecht Centrum doordat iedereen nu naar dezelfde halte moet fietsen om de bus te kunnen pakken. De route ligt nu namelijk te ver van Twistvlied en Molenland om naar de halte te lopen, wat nog wel te doen was toen deze lijnen nog over de Bozenhoven reden.
Daarnaast is vanuit Mijdrecht juist ook de richting Amstelveen een belangrijke bestemming voor de jongere reizigersgroepen, maar de lijnen die kant op zijn eerst vanuit hun eindpunt in de wijken teruggetrokken tot het centrum en rijden tegenwoordig helemaal niet meer naar Mijdrecht. Daar zit 'm de grootste verslechtering voor de reizigers, want het scholierenpubliek is al helemaal niet op Amsterdam en Breukelen gericht (en naar Woerden betreft het vooral specifieke geloofsovertuigingen).
Ook een aardig blundertje in die omgeving, wat in het ROCOV ook al eens aan de orde gebracht is, is dat lijn 121 weliswaar als ontsluitende lijnen over de Bozenhoven in Mijdrecht en door Wilnis rijdt maar je vervolgens vanuit die lijn nergens kunt overstappen op 126 en 130. Ja er is overlap op de kaart, maar als je 27 minuten in Vinkeveen moet wachten is lopen zowat al sneller.
Naast wat Suus al noemt speelt er daar wel meer: de lijnen die dwars door de wijken reden waren al nooit de belangrijkste lijnen in Mijdrecht namelijk. Maar door het strekken van lijn 126 en 130 is nu een volstrekte chaos ontstaan bij halte Mijdrecht Centrum doordat iedereen nu naar dezelfde halte moet fietsen om de bus te kunnen pakken. De route ligt nu namelijk te ver van Twistvlied en Molenland om naar de halte te lopen, wat nog wel te doen was toen deze lijnen nog over de Bozenhoven reden.
Daarnaast is vanuit Mijdrecht juist ook de richting Amstelveen een belangrijke bestemming voor de jongere reizigersgroepen, maar de lijnen die kant op zijn eerst vanuit hun eindpunt in de wijken teruggetrokken tot het centrum en rijden tegenwoordig helemaal niet meer naar Mijdrecht. Daar zit 'm de grootste verslechtering voor de reizigers, want het scholierenpubliek is al helemaal niet op Amsterdam en Breukelen gericht (en naar Woerden betreft het vooral specifieke geloofsovertuigingen).
Ook een aardig blundertje in die omgeving, wat in het ROCOV ook al eens aan de orde gebracht is, is dat lijn 121 weliswaar als ontsluitende lijnen over de Bozenhoven in Mijdrecht en door Wilnis rijdt maar je vervolgens vanuit die lijn nergens kunt overstappen op 126 en 130. Ja er is overlap op de kaart, maar als je 27 minuten in Vinkeveen moet wachten is lopen zowat al sneller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Het OV is er zeker verschraald, en ik kan me voorstellen dat vooral lijn 340 wordt gemist, maar het strekken door Mijdrecht was toch een wens/eis van de gemeente zelf?
請勿靠近車門
Re: Korte vragen
Ik weet dat er in Duitsland een kleine serie enkelbaks dubbeldekker treinen bestaat. Alleen kan ik niet het traject meer vinden. Wie kan mij de weg wijzen?
Re: Korte vragen
Dat is de serie 670. Die rijden alleen nog in de omgeving van Dessau op een toeristenlijntje (fotootje van de Duitse Wikipedia):
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Dessau - Wörlitz. Rijdt alleen in de zomerperiode, dit jaar van 1 april t/m 31 oktober en met de advent een paar dagen (1-3 december)
Re: Korte vragen
En de 670 is niet het standaard materieel. De DWE kondigt op Facebook aan wanneer ze de dubbeldekker inzetten. Dat gebeurde bijvoorbeeld half oktober een keer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dank voor de snelle antwoorden!
-
- Donateur
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Korte vragen
En die keer half oktober was ik in de buurt
Leuk ding om een keer mee te gaan
Leuk ding om een keer mee te gaan
Re: Korte vragen
Ik ben er ook een paar keer speciaal voor naar Dessau gegaan. Ook toen ze een keer naar Ferropolis doorreden. Heerlijk nerden voor een liefhebber van oude en vervallen infrastructuur zoals ik.
Heb ze wel eens gevraagd of ze nog eens naar Gräfenhainichen/Burgkemnitz door zouden rijden, maar het wordt wel duidelijk dat dit allemaal een zeer marginale handel is en dat ze waarschijnlijk alleen op subsidie rijden.
Heb ze wel eens gevraagd of ze nog eens naar Gräfenhainichen/Burgkemnitz door zouden rijden, maar het wordt wel duidelijk dat dit allemaal een zeer marginale handel is en dat ze waarschijnlijk alleen op subsidie rijden.
Re: Korte vragen
Vraagje over de buurtbus in de concessie Zuid-Oost Brabant (van Hermes). Als het busje vol is, heb je dan gewoon pech en moet je een uur (of een weekend ) wachten op de volgende? Of heb je recht op vervangend vervoer?
En als ik met een groepje de buurtbus wil nemen, moeten/kunnen we dat van tevoren aanvragen/aangeven bij Hermes zodat er een extra of groter voertuig geregeld kan worden? Of doen ze daar niet aan?
Ik heb deze vragen vorige week aan hen per mail gesteld en het blijft nog angstvallig stil, terwijl ik vrijdag al wil reizen, dus probeer ik het maar hier. Op hun website kan ik er niks over vinden, terwijl ik daar volgens mij bij andere vervoerders wel iets over heb zien staan eerder.
En als ik met een groepje de buurtbus wil nemen, moeten/kunnen we dat van tevoren aanvragen/aangeven bij Hermes zodat er een extra of groter voertuig geregeld kan worden? Of doen ze daar niet aan?
Ik heb deze vragen vorige week aan hen per mail gesteld en het blijft nog angstvallig stil, terwijl ik vrijdag al wil reizen, dus probeer ik het maar hier. Op hun website kan ik er niks over vinden, terwijl ik daar volgens mij bij andere vervoerders wel iets over heb zien staan eerder.
Re: Korte vragen
Is er een website waar ik de treindienstregeling in Polen voor, zeg, februari alvast kan bekijken?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Korte vragen
DDietzen schreef: ↑wo 08 nov 2023, 20:42 Vraagje over de buurtbus in de concessie Zuid-Oost Brabant (van Hermes). Als het busje vol is, heb je dan gewoon pech en moet je een uur (of een weekend ) wachten op de volgende? Of heb je recht op vervangend vervoer?
En als ik met een groepje de buurtbus wil nemen, moeten/kunnen we dat van tevoren aanvragen/aangeven bij Hermes zodat er een extra of groter voertuig geregeld kan worden? Of doen ze daar niet aan?
Ik heb deze vragen vorige week aan hen per mail gesteld en het blijft nog angstvallig stil, terwijl ik vrijdag al wil reizen, dus probeer ik het maar hier. Op hun website kan ik er niks over vinden, terwijl ik daar volgens mij bij andere vervoerders wel iets over heb zien staan eerder.
🍉
Re: Korte vragen
Een locquote
Portal Pasazera geeft de voorlopige dienstregeling, die nog tot 18 november kan wijzigen. Op Drehscheibe is eerder gemeld dat de definitieve dienstregeling al online staat op deze website, maar die pagina wil maar niet laden voor mij en anderen.
Re: Korte vragen
Bij mij laadt hij wel, maar wellicht ligt dat eraan dat ik in Duitsland ben.
Re: Korte vragen
Interessant genoeg laadt-'ie wel op mijn mobiel, maar niet op mijn desktop.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Korte vragen
Ah, dat lijkt het te zijn. Ik had hem ook op mijn mobiel aangeklikt; op mijn laptop werkt hij inderdaad niet.
Re: Korte vragen
Op zowel mijn laptops als mijn telefoons werkt de link niet
Is zoiets niet in strijd met reizigersrechten? Hermes verschuilt zich in de mail achter het feit dat de buurtbus een "extra aanvulling" door vrijwilligers is, maar feit blijft dat ze rijden als onderdeel van het normale ov en onder de vlag van Bravo/Hermes.
Van tevoren aangeven dat je mee wilt met een groepje "hoeft" overigens niet.
Ik heb eindelijk reactie! Samengevat: als het busje vol is heb je vette pech, ook als het de laatste rit van de dag of week is, dan mag je mooi zelf maar zien hoe je alsnog op je bestemming komt.DDietzen schreef: ↑wo 08 nov 2023, 20:42 Vraagje over de buurtbus in de concessie Zuid-Oost Brabant (van Hermes). Als het busje vol is, heb je dan gewoon pech en moet je een uur (of een weekend ) wachten op de volgende? Of heb je recht op vervangend vervoer?
En als ik met een groepje de buurtbus wil nemen, moeten/kunnen we dat van tevoren aanvragen/aangeven bij Hermes zodat er een extra of groter voertuig geregeld kan worden? Of doen ze daar niet aan?
Ik heb deze vragen vorige week aan hen per mail gesteld en het blijft nog angstvallig stil, terwijl ik vrijdag al wil reizen, dus probeer ik het maar hier. Op hun website kan ik er niks over vinden, terwijl ik daar volgens mij bij andere vervoerders wel iets over heb zien staan eerder.
Is zoiets niet in strijd met reizigersrechten? Hermes verschuilt zich in de mail achter het feit dat de buurtbus een "extra aanvulling" door vrijwilligers is, maar feit blijft dat ze rijden als onderdeel van het normale ov en onder de vlag van Bravo/Hermes.
Van tevoren aangeven dat je mee wilt met een groepje "hoeft" overigens niet.
Re: Korte vragen
Zeker in Noord-Brabant kun je de buurtbus nauwelijks meer "aanvulling" noemen, gezien het beperkte aantal reguliere buslijnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Ach, met z'n 10'en in zo'n busje past ook wel, zelf een keer ervaren in 2017 in Rivierenland.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen
slechts 10?
in Lagos is een busje met 10 passagiers minder dan half vol.
in Lagos is een busje met 10 passagiers minder dan half vol.
Re: Korte vragen
Ik neem aan dat dat koppelstreepje op het portier de letters "ie" vervangt?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten