Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Chrysa schreef: ↑wo 15 nov 2023, 19:49
Er zitten ook allerlei andere fouten in. Elk Duits station waar Flixtrain stopt wordt dit ook geadverteerd in de naam,
Is dat een bug of een feature? Gezien de enorme advertentiehonger* van Google kan ik me zo voorstellen dat Flix een lucratief dealtje heeft gesloten om prominent naar voren te komen in Google Maps.
* Je wilt niet weten wat voor pornografische oplichterij-advertenties ik op YouTube aan de lopende band geserveerd krijg, die volgens henzelf op álle leeftijdsgroepen gericht zijn
PHS schreef: ↑wo 15 nov 2023, 19:39Ziet iedereen hier deze zéér ernstige inbreuk op de taalwetgeving, of ligt het gewoon aan de instellingen van mijn computer of browser?
Nope: hier hetzelfde. Taal staat op NL ingesteld. En dat terwijl ik wel consequent alle Nederlandse exoniemen op de kaart zelf krijg (tot Sint-Omaars en Atrecht aan toe...)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ik denk dat er inderdaad ergens een fout in is geslopen, want ik zie hetzelfde in Apple Maps en ik weet zeker dat het eerder niet zo was. Verschil is alleen als je daar een rit selecteert zie je vervolgens wel alle stations met hun Vlaamse naam (ook als ze in Wallonië liggen).
Er is ook een tijd geweest dat bij Apple alle treinen van de NMBS minstens een uur vertraagd waren, omdat de NMBS tijden in de wintertijd aanleverde maar uiteraard volgens de zomertijd reden, dus ook dit foutje verbaasd mij niet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Weet iemand op welke trajecten buiten Duitsland en Zwitserland treinen met een kantelbakinstallatie in een redelijke frequentie rijden (minstens 1x per 2 uur)? Ik weet dat er acht BR612-treinstellen in Kroatië rijden op voornamelijk het IC-traject tussen Zagreb en Split en die treinen rijden slechts enkele keren per dag. In Spanje heb je de Series 598 en 599 met een kantelbakinstallatie, maar ik zie dat op de meeste trajecten daar ook slechts enkele keren per dag een trein rijdt. De elektrische Pendolino met kantelbakinstallatie rijdt wel tussen Lisboa en Porto in een redelijke frequentie, tussen Ljubljana en Maribor in een redelijke frequentie en tussen Praha en Ostrava in een redelijke frequentie. In Zweden heb je nog de X2000 met een kantelbakinstallatie tussen Stockholm en Göteborg/Malmö in een uursdienst met enkele gaten, maar dat is dan weer een hele dure IC-trein. Weet iemand op welke trajecten (naast Duitsland en Zwitserland) je eenvoudig en betaalbaar met een kantelbaktrein kan reizen, het liefste op dieseltractie?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Je kan het Verenigd Koninkrijk proberen, verder zijn kantelbaktreinen met een dieselmotor een niche-product dat eigenlijk niet zou moeten bestaan, snelle treinen horen elektrisch te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Diesel-kantelbaktreinen vind je in het VK momenteel nog bij Avanti West Coast op de route tussen Londen, Crewe, Chester en Holyhead, daar rijdt de Class 221 en die treinenn hebben een nog functionerende kantelbakinstallatie. Daar moet je echter wel snel voor zijn omdat die treinen vervangen gaan worden door de Class 805, een hybride trein zonder kantelbakinstallatie.
Nee. Avanti is de enige overgebleven treinmaatschappij met kantelbaktreinen. CrossCountry heeft soortgelijke treinen, maar daar is de kantelbakinstallatie vastgezet omdat de reistijdwinst niet opwoog tegen de kosten.
Maar die rijden dan ook niet meer. En als er één land is dat het voortouw neemt in onnodig dieselen beperken is het Frankrijk wel, daar rijden al 20 jaar massaal hybride treinen rond.
PHS schreef: ↑zo 19 nov 2023, 10:38
Een ritje met de bus van Arriva een week geleden staat dubbel in het reisoverzicht van NS Flex, dus met zelfde haltes, zelfde vertrek- en aankomsttijd en dus ook zelfde prijs. Aantal vragen: komt dit vaker voor? Moet ik hier zelf achteraan gaan of wordt dit automagisch hersteld? En als ik er zelf achteraan moet, moet ik dan bij de NS of Arriva wezen?
Ik zou de factuur even afwachten. Bij mij staat een treinreis van NS er twee keer in op dinsdag. Lijkt dus een algemener probleem en ik verwacht dat men dit wel opmerkt en vanzelf herstelt.
Z2N schreef: ↑zo 19 nov 2023, 11:50
Maar die rijden dan ook niet meer. En als er één land is dat het voortouw neemt in onnodig dieselen beperken is het Frankrijk wel, daar rijden al 20 jaar massaal hybride treinen rond.
Rijden er in Frankrijk überhaupt nog getrokken treinen met diesellocomotief rond of zijn zo'n beetje alle interregionale treinen vervangen door Alstom Coradia-treinstellen? Ik zie op Drehscheibe nog al eens wat foto's voorbijkomen uit Frankrijk waarbij er een diesellocomotief met een aantal rijtuigen staat afgebeeld, maar die foto's zijn vaak al uit 2011.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Afhankelijk van of je abonnement hebt maar dat zou dan bij NS en gemiste uitcheck en bij Arriva een gemiste uitcheck. Dus van beide bedrijven het instaptarief (die voor jou geldt).