Korte vragen
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Korte vragen
Iemand hier ervaring met de duitslandticket app van Arriva? Werkt die goed of kan je beter via een andere manier een Deutschland ticket proberen te bemachtigen?
Ik heb geen onderschrift
Re: Korte vragen
Geen idee, de mijne staat in de app van Mobil.nrw via de ASEAG aangekocht.
Re: Korte vragen
Vorig najaar gebruikt, werkte prima. Vrij weinig op aan te merkensirvinniei schreef: ↑vr 12 jan 2024, 10:22 Iemand hier ervaring met de duitslandticket app van Arriva? Werkt die goed of kan je beter via een andere manier een Deutschland ticket proberen te bemachtigen?
Re: Korte vragen
De man van zitplaats 61 heeft daar ook tips over.
Re: Korte vragen
Ik dacht dat ik dit al eens had gevraagd, maar kan het niet terugvinden. In april wil ik met een interrail op reis. Onder andere wil ik eindelijk een keer naar Finland. Voor de dagtreinen zal er waarschijnlijk niet gereserveerd hoeven te worden, zo te zien. Waar kan ik een reservering maken voor een nachttrein? Moet ik dan VR bellen, of kan een agent dat eventueel ook regelen vanuit Nederland/Duitsland?
Re: Korte vragen
Het is mijn ervaring (n=1) dat ook de dagtreinen goed vol kunnen zitten en dat reserveren dus wel handig kan zijn. Ik heb gewoon VR gebeld hiervoor op +35 89 2319 2902, ze spreken Engels . Betaling via creditcard (gegevens doorgeven), ticket krijg je per email.
Re: Korte vragen
Vorig jaar mei zat ik in een IC tussen Tikkurilla en Tampere en weer terug. Beide treinen hadden best wel een behoorlijke bezetting.
Re: Korte vragen
Je kunt het ticket ook kopen via Tranzer, betaling via iDeal en het ticket stopt Automatisch aan het eind van de maand. Ze rekenen alleen wel €2,70 servicekostensirvinniei schreef: ↑vr 12 jan 2024, 10:22 Iemand hier ervaring met de duitslandticket app van Arriva? Werkt die goed of kan je beter via een andere manier een Deutschland ticket proberen te bemachtigen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Afgelopen juli heb ik in Berlijn drie VDL Citea’s van BVG op de foto gezet met de nummers 2377, 2421 en 2474. Weet iemand of deze bussen inderdaad drie van de velen zijn die momenteel in Nederland actief zijn, bij Arriva, BusiNext of EBS?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
De 2474 rijdt in Nederland als Arriva 0908: https://busposities.nl/voertuig/arr_CiteaLLE120_908
De andere twee zijn nog in dienst in Berlijn.
De andere twee zijn nog in dienst in Berlijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Op de Engelstalige Wikipedia-pagina van de CFL lees ik dat het Luxemburgse spoorwegnet 617 km is en dat daarvan 574 (of 576) km geëlektrificeerd is.
Welke lijn(en) is/zijn niet geëlektrificeerd? Of betreft dat uitsluitend opstelsporen?
(De Franstalige Wikipedia geeft overigens weer andere getallen. )
Welke lijn(en) is/zijn niet geëlektrificeerd? Of betreft dat uitsluitend opstelsporen?
(De Franstalige Wikipedia geeft overigens weer andere getallen. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Er is de lijn naar ArcelorMittal in Bissen, dat is een kleine 10 km ongeëlektrificeerd. De sporen van le Train 1900 in Petange zijn ook niet geëlektrificeerd, maar ik weet niet of dat CFL is en in die buurt heb je ook nog veel industriespoor zonder bovenleiding.
Re: Korte vragen
Het gaat al bij de CFL fout, die zegt dat ze een netwerklengte van 630 km hebben, waarvan 590 km geëlektrificeerd en 31 km niet. Dan houd ik nog 9 kilometer over.
Mijn eerste vermoeden was een aantal goederenlijnen, maar die vanaf station Wasserbillig richting Grevenmacher is wel geëlektrificeerd.
Mijn eerste vermoeden was een aantal goederenlijnen, maar die vanaf station Wasserbillig richting Grevenmacher is wel geëlektrificeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Het is ook de vraag hoe oud dat getal is, Wikipedia bestond al toen er alleen dieseltreinen naar Wiltz konden rijden.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Korte vragen
Werkt bij mij uitstekend! De app kan niet veel meer dan je Deutschlandticket aan zetten en dan een QR code tonen, maar dat is ook precies wat ik wilsirvinniei schreef: ↑vr 12 jan 2024, 10:22 Iemand hier ervaring met de duitslandticket app van Arriva? Werkt die goed of kan je beter via een andere manier een Deutschland ticket proberen te bemachtigen?
Re: Korte vragen
Vraagje (reisadvies voor iemand anders): A.s. maandag kan een oom van mij wellicht de reis van gemeente Terneuzen naar Den Helder moeten maken, per OV. Helaas voor hem kan dat niet al op zaterdag, want dan heeft hij vrij reizen..
Enfin, ik had via 9292 een scholierenlijn gevonden en een overstap om door de Westerscheldetunnel te rijden en dan in Goes op de trein, via A'dam. Rond de middag (wat ook gewenst is) is hij dan op de plaats van bestemming. Reistijd van 5 uur.
Kan die tijd niet wat korter als er via Antwerpen Noorderkempen gereisd wordt (of de 19 geheel uitzitten tot Breda, kan ook).
Hij woont tenslotte dichterbij de grens dan de tunnel.
ICD is wel een dingetje..want is weer een toeslag, natuurlijk...
Alvast dank voor het zoeken.
Enfin, ik had via 9292 een scholierenlijn gevonden en een overstap om door de Westerscheldetunnel te rijden en dan in Goes op de trein, via A'dam. Rond de middag (wat ook gewenst is) is hij dan op de plaats van bestemming. Reistijd van 5 uur.
Kan die tijd niet wat korter als er via Antwerpen Noorderkempen gereisd wordt (of de 19 geheel uitzitten tot Breda, kan ook).
Hij woont tenslotte dichterbij de grens dan de tunnel.
ICD is wel een dingetje..want is weer een toeslag, natuurlijk...
Alvast dank voor het zoeken.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6481
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Als er een snellere optie is, dan zou je die toch moeten krijgen? Hier is denk ik moeilijk een antwoord op te geven zonder specifieker te weten waar in de gemeente Terneuzen het beginpunt is
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik denk dat een reisplanner als 9292 of ns.nl al gauw uitkomt op de snelste reisoptie. De ICdirect laten zitten en doorreizen naar Amsterdam Sloterdijk met de intercity vanuit Zeeland kost een halfuurrtje extra, maar op zo'n lange reis is dat naar mijn mening relatief weinig. Bovendien is de overstap te Sloterdijk ruim genoeg (26 minuten) om eventuele vertragingen op de vangen of even een bakkie te halen of zo.
Via België reizen lijkt mij al helemaal niet sneller; lijn 19 rijdt maar een paar keer per dag, doet er vrij lang over van Hulst naar Breda en overstappen in Antwerpen op de trein is al helemaal geen optie.
Via België reizen lijkt mij al helemaal niet sneller; lijn 19 rijdt maar een paar keer per dag, doet er vrij lang over van Hulst naar Breda en overstappen in Antwerpen op de trein is al helemaal geen optie.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Lijn 19 is behoorlijk traag met een rijtijd van ongeveer 2 uur van Hulst tot Breda. In totaal mag je dan voor Hulst-Hdr op ongeveer 5 uur rekenen, terwijl Terneuzen WST-Hdr in 4,5 kan. Als je al in Antwerpen uitstapt moet je ook rekenen met een overstap met de tram van Antwerpen Halewijn naar Antwerpen Centraal, dat zal ook nog de nodige tijd kosten. Vanuit een grensplaats als Koewacht kan het nog sneller zijn om via Sint-Niklaas te reizen, maar die bussen rijden maar beperkt en zijn misschien een twintig minuten sneller.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik denk dat het handig is als we de opstaphalte in/bij Terneuzen weten. Reizen met de IC direct vind ik wat riskant gezien de krappe overstap van 4 minuten in Amsterdam. Ik zou dan zelf kiezen voor de intercity vanuit Goes tot Sloterdijk en daar een relaxte overstap naar Den Helder.
Bij een reis in de daluren kan er wel via NS.nl gebruik worden gemaakt van “Vroegboekkorting Dal” (zie reisplanner), dat scheelt van Goes naar Den Helder toch € 5,88. Je bent dan wel gebonden aan een specifieke rit, maar met een lange overstap te Sloterdijk lijkt dat me geen probleem.
Bij een reis in de daluren kan er wel via NS.nl gebruik worden gemaakt van “Vroegboekkorting Dal” (zie reisplanner), dat scheelt van Goes naar Den Helder toch € 5,88. Je bent dan wel gebonden aan een specifieke rit, maar met een lange overstap te Sloterdijk lijkt dat me geen probleem.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Durashift heeft het over een scholierenlijn (van ergens in de gemeente Terneuzen) en dan overstappen op Terneuzen WST. Dat verklapt eigenlijk al dat Koewacht het vertrekpunt is, want dat is het enige dorp dicht op de grens zonder reguliere bus in de gemeente Terneuzen dat een schoolbus naar Terneuzen WST heeft.
Gezien het vertrekmoment dan dus ook ergens in de ochtendspits is zou de suggestie van PatrickM ook een optie kunnen zijn. Lijn 431 vanaf Koewacht Grens is in iets minder dan 40 minuten bij station Sint Niklaas.
Een advies wat ik er dan vanuit Koewacht via WST uit krijg is met de 660 om 6.59 en dan ben je om 12.26 uur in Den Helder. Maar bij vertrek om 8.02 met lijn 431 vanaf Koewacht Grens naar Sint Niklaas kan je een uur later vertrekken terwijl je maar een half uur later aankomt.
Met diezelfde bus is ook nog een route mogelijk per Eurostar/Thalys vanaf Antwerpen en dan ben je er om 12.26 uur, dus een uur sneller.
Gezien het vertrekmoment dan dus ook ergens in de ochtendspits is zou de suggestie van PatrickM ook een optie kunnen zijn. Lijn 431 vanaf Koewacht Grens is in iets minder dan 40 minuten bij station Sint Niklaas.
Een advies wat ik er dan vanuit Koewacht via WST uit krijg is met de 660 om 6.59 en dan ben je om 12.26 uur in Den Helder. Maar bij vertrek om 8.02 met lijn 431 vanaf Koewacht Grens naar Sint Niklaas kan je een uur later vertrekken terwijl je maar een half uur later aankomt.
Met diezelfde bus is ook nog een route mogelijk per Eurostar/Thalys vanaf Antwerpen en dan ben je er om 12.26 uur, dus een uur sneller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Op langere afstanden gaat dat helaas niet op, daar maak ik structureel mee dat de reisplanner ineens sommige optimale reisopties verbergt die vanaf een halte verderop gewoon worden getoond.
Voorbeeld: als ik 's avonds laat van 's-Hertogenbosch naar Apeldoorn plan, krijg ik een laatste reisadvies met IC naar Arnhem en streekbus naar Apeldoorn. Bij plannen vanaf Tilburg naar Apeldoorn wordt die optie ineens niet gegeven (terwijl het exact dezelfde trein naar Arnhem betreft en er geen snellere/latere opties zijn) en moet je dus zogenaamd een halfuur eerder op pad dan werkelijk nodig om nog thuis te komen.
Re: Korte vragen
Mensen, dank voor de snelle antwoorden. Daniel zit wel warm maar laten we het op de gemeente grens Terneuzen houden.
Ik heb er ook ff snel een blik op geworpen. Ik zag ook melding van werkzaamheden en een omleiding en dat CXX geraadpleegd moest worden (nabij de tunnel).
Overstaptijden van enkele minuten is niet handig. De persoon is een ervaren OV reiziger maar wel op leeftijd.
Het was mijn nieuwsgierigheid maar inderdaad, ik had al weleens gelezen dat die 19 geen makkelijke en snelle lijn is.
Ik heb er ook ff snel een blik op geworpen. Ik zag ook melding van werkzaamheden en een omleiding en dat CXX geraadpleegd moest worden (nabij de tunnel).
Overstaptijden van enkele minuten is niet handig. De persoon is een ervaren OV reiziger maar wel op leeftijd.
Het was mijn nieuwsgierigheid maar inderdaad, ik had al weleens gelezen dat die 19 geen makkelijke en snelle lijn is.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Waren de A32-trams voor de RGL van het vervoersbedrijf in Stockholm gekocht of direct van Bombardier?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten