Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De overlastgevende spoorwerkzaamheden aan de Leidse sector op Den Haag Centraal beginnen op 29 januari en duren tot 24 maart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Wat gaat er dan gebeuren, en welke sporen zijn dan buiten gebruik?
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5958
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Volgens de oorspronkelijke fasering (ik weet niet of de planning verandert is na het afkeuren van de NG seinen) zou de Leidse corridor in Q1 2024 omgebouwd worden tijdens een buitendienststelling van zo'n twee weken. Voorafgaand aan deze buitendienststelling zouden de drie opstelsporen (26, 27 en 28) en spoor 10 buitendienst genomen worden. Na de ombouw komen de sporen 9 t/m 12 beschikbaar en wordt spoor 8 buitendienst genomen. In Q3 2024 wordt dan de Goudse corridor omgebouwd en gaan de sporen 5 t/m 8 enige tijd buiten dienst. In Q1 2025 komen de sporen 5 t/m 8 weer in dienst en worden de sporen 1 t/m 4 omgebouwd.
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Als ik deze pagina van ProRail bekijk, worden sporen 9 t/m 12 pas vanaf april onder handen genomen. De planning is dus ietsje verschoven, denk ik.
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef: ma 22 jan 2024, 10:29 Gekke is ook dat NS Int gewoon helemaal niets rijdt, terwijl je makkelijk de ICE tot Düsseldorf/Köln en de IC Berlijn tot Rheine had kunnen rijden. SBB zet juist extra treinen in naar Freiburg, zo kan het ook :Y
IC Berlijn zou je zonder problemen nog naar Bad Bentheim kunnen rijden. Rheine kan lastig worden i.v.m. pauze van het personeel die door rangeertaken dan erg krap wordt.

Bij de ICE is het een stuk lastiger. Daar is het personeel vaak een mix van NS International en DB Fernverkehr, waardoor je bijvoorbeeld geen machinist hebt of geen tweede man/chef trein. Indien de Chef trein staakt mag de tweede man ook niet deze taken overnemen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Dank overigens voor de suggesties: het is in dit geval opgelost met twee vluchten, die door een ander betaald worden. _O_
anonymous_1
Berichten: 72
Lid geworden op: do 26 dec 2019, 20:16

Re: Korte vragen

Bericht door anonymous_1 »

Ik heb een bijna verlopen TEC-meerrittenkaart, er staat op dat hij 18 maanden geldig is. Is dat vanaf de dag van aankoop of vanaf de eerste gebruikte rit? In het eerste geval heb ik dan nog net een week om hem op te maken (het is een Multiflex-kaart, waarmee ik nog 1 Horizon-rit of 2 Next-ritten kan reizen).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Heb je hem in een winkel gekocht? Dan staat de vervaldatum op de kaart gedrukt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
anonymous_1
Berichten: 72
Lid geworden op: do 26 dec 2019, 20:16

Re: Korte vragen

Bericht door anonymous_1 »

Ik heb hem bij de TEC zelf gekocht, op station Liège-Guillemins. Er staat geen datum op.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ik probeerde te kijken of de SJ EuroNight voor mij een optie is op een zondagnacht midden maart (de 17de), maar er verschijnt een melding dat de boeking nog niet geopend is omdat er werkzaamheden gepland worden en de dienstregeling nog niet rond is. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Is het waarschijnlijk dat de trein toch nog gaat rijden (en rijdt hij dan veel eerder?), of valt hij waarschijnlijk uit, of...?

Mijn plan is om mogelijk een concert op zondagavond bij te wonen in Kopenhagen, maar dan toch op maandagochtend in Berlijn te zijn. Met een regulier vertrek om 00:10 uur vanaf Kastrup zou dat normaal gesproken goed moeten gaan; ik denk dat het concert rond 21:00 afgelopen is en het is op 5 minuten lopen van de metro. Dus de vraag is: concertkaartje kopen en dan maar hopen dat die EuroNight nog bijdraait?
en-es
Berichten: 4483
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ik zou toch zekerheid willen. Mijn ervaring is dat spoorwegmaatschappijen hierover niet erg transparant zijn. Is er geen plan B mogelijk? Flixbus misschien?
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Zeg, het moet wel leuk blijven. :6 Maar ik heb even gekeken: bus vertrekt te vroeg (21:25), vlucht te laat (08:10), Snälltåget begint pas een week later. Dus eigenlijk is die EN de enige fatsoenlijke optie. Het alternatief zou zijn om niet te gaan, wat op zich niet heel erg is.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3247
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Korte vragen

Bericht door TffpaA »

De auto dan maar
🗣
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

... of een dag vrij nemen, een ander concert bezoeken (maar dat in Berlijn is al geweest, daar kon ik vorig jaar niet heen; en de rest komt nog slechter uit), een odyssee met gewone treinen proberen, ... Maar dat schiet allemaal het doel voorbij van een spontaan plan, dat een paar leuke dingen combineert maar tegelijkertijd geen andere activiteiten hindert.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Korte vragen

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Wat zijn lijnen in de ov regio oost die ik echt moet doen? (Leuke lijnen dus)
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

umbusko schreef: di 30 jan 2024, 17:18 Ik probeerde te kijken of de SJ EuroNight voor mij een optie is op een zondagnacht midden maart (de 17de), maar er verschijnt een melding dat de boeking nog niet geopend is omdat er werkzaamheden gepland worden en de dienstregeling nog niet rond is. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Is het waarschijnlijk dat de trein toch nog gaat rijden.
Ja, SJ is nogal berucht dat ze kaartjes pas heel laat vrijgeven wanneer er werkzaamheden gepland worden.
Ik zou ervanuit gaan dat ze rijden, of een van de vele betaalbare veren tussen Duitsland en Zweden pakken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Hmm... ik had het gisteren gemist maar nu zie ik dat in het bewuste weekend (za-zo) de hele dag bussen tussen Malmö en Kastrup gepland staan. Dat is natuurlijk vrij problematisch. Tot precies middernacht, daarna staan wel nog wat rijdende treinen in de systemen.

Nou ja, dan maar de website van SJ blijven stalken. :') Vertrek uit Malmö is normaal om 23:41 uur; dat is wat verontrustend. Maar de trein van zaterdagnacht is uit de systemen gehaald, terwijl die van zondagnacht er met die melding nog in staat, dus dat geeft weer wat hoop.

Een veerboot gaat niet lukken denk ik, althans niet met mijn plan om rond 21:00 uur klaar te zijn en om 11:00 uur weer op mijn werk te zijn.
rooddolfijn
Berichten: 783
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

Op de wiki zag ik dat de 28300 vanaf 5 februari ook op Utrecht Overvecht gaat stoppen, wat is de reden daar achter?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Waarschijnlijk kost de stop weinig extra tijd waardoor het eenvoudig inpasbaar is. Op deze manier creëer je mooi een extra reismogelijkheid naar Utrecht Centraal en bovendien rechtstreeks naar het Spoorwegmuseum vanaf Overvecht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Korte vragen

Bericht door Gamma »

Een reis Amsterdam - Wenen overdag kan met 1 overstap, namelijk 11 minuten in Frankfurt Flughafen Ferb tussen ICE 105 en ICE 27. Nu vind ik 11 minuten heel eng kort. Weet iemand of er wachttijdregelingen zijn?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ik weet niet welke datum je plant, maar als ik een random dag 29-2 kies kan ik ook plannen met ICE 121 en dan een overstap van 35 minuten in Köln. Ook niet heel ideaal, maar beter dan 11...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4483
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Voormalig forumlid Aking nam die verbinding wel eens en heeft hiermee nogal wat gratis hotelovernachtingen in Wenen gescoord.
jjasloot
Donateur
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot »

Je wilt eigenlijk niet in Köln al overstappen op de ICE naar Wenen. Die rijdt namelijk niet via de HSL maar via Koblenz. Wel goed voor het uitzicht onderweg maar het duurt aanzienlijk langer.

Ik zou zelf een overstap van 11 minuten gepland in Duitsland niet aandurven. (nu, de laatste keer dat ik naar Wenen ging kwamen we met 4:30 uur vertraging aan dus wat weet ik :') )
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Op een drukke dag (of wanneer reserveringen verplicht zijn, of wanneer je met je familie in een vierzits reist) zou ik er bij voorbaat omheen plannen, maar anders zou ik het er gewoon op gokken. Als je je overstap op ICE 27 niet haalt, kun je met een andere trein (bijv. ICE 625) naar Nürnberg en met ICE 29 naar Wenen (of zelfs nog ICE 95 of ICE 229). Twee uur vertraging, helft van je geld terug. *O*

Als je het niet vertrouwt kun je alvast een losse reservering kopen voor (bijvoorbeeld) de 625 en 29. Kost je €4,90.
Nitein-Repart
Berichten: 3569
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Is een rit met de Voralpenexpress van Arth-Goldau naar Sankt Gallen in maart de moeite waard eigenlijk?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten