Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik heb ook een briefje van 200 in mijn portemonnee, maar dat zijn Tsjechische kronen.
Het grootste probleem met contant geld in Duitsland is vooral dat het land daardoor een gewild doelwit is voor plofkraken, in NRW meestal uitgevoerd door Nederlandse bendes overigens. Echt veel nieuws uit Duitsland over overvallen op lijnbussen kom ik niet tegen, maar dat komt misschien doordat weinig mensen nog losse kaartjes bij de bestuurder kopen omdat op elke straathoek wel een automaat of kiosk die verkoopt en daar wel gepind kan worden. En vlak de aanwezigheid van een veiligheidsscherm tussen chauffeur en passagier ook niet uit als hindernis. Wat dat betreft heeft corona veel goeds gebracht voor de veiligheid van buschauffeurs.
Het grootste probleem met contant geld in Duitsland is vooral dat het land daardoor een gewild doelwit is voor plofkraken, in NRW meestal uitgevoerd door Nederlandse bendes overigens. Echt veel nieuws uit Duitsland over overvallen op lijnbussen kom ik niet tegen, maar dat komt misschien doordat weinig mensen nog losse kaartjes bij de bestuurder kopen omdat op elke straathoek wel een automaat of kiosk die verkoopt en daar wel gepind kan worden. En vlak de aanwezigheid van een veiligheidsscherm tussen chauffeur en passagier ook niet uit als hindernis. Wat dat betreft heeft corona veel goeds gebracht voor de veiligheid van buschauffeurs.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
In elk geval het UK en in België kun je ook pinnen.
In Glasgow kon je op drie manieren betalen in de bus:
1) Met de plaatselijke OV-chipkaart (hadden we niet)
2) Met gepast contant geld (hadden we zeker op de eerste dag ook niet)
3) Contactloos met een pinpas (werkte om de een of andere reden niet)
Toen zijn we maar naar het metrostation gelopen en hebben we de metro gepakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Korte vragen
Hoeveel treinstellen van de baureihe 408 (de ICE 3 NEO) gaan er straks van en naar België en Nederland rijden?
En wordt het interieur van de eerste 16 treinstellen van de baureihe 408 uiteindelijk nog omgebouwd naar het interieur van het zeventiende treinstel en hoger?
En wordt het interieur van de eerste 16 treinstellen van de baureihe 408 uiteindelijk nog omgebouwd naar het interieur van het zeventiende treinstel en hoger?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Korte vragen
Alle stellen krijgen uit eindelijk het nieuwe interieur, ook die nu nog met het oude interieur rondrijden. Alle stellen uit de serie (ook de stellen die er later nog bij besteld zijn) beschikken over de technieken en systemen om in Nederland en België te mogen rijden (theoretisch gezien zijn ze ook geschikt voor Luxemburg) en zullen dan ook ingezet worden van/naar de Benelux.
Je kunt dus vanaf ongeveer halverwege dit jaar alle stellen uit de BR408 reeks in Nederland en België gaan aantreffen op de ICE diensten. De materieelopleidingen voor het Nederlandse personeel zijn inmiddels begonnen.
Je kunt dus vanaf ongeveer halverwege dit jaar alle stellen uit de BR408 reeks in Nederland en België gaan aantreffen op de ICE diensten. De materieelopleidingen voor het Nederlandse personeel zijn inmiddels begonnen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Je vraag over lijn 44 kan ik niet beantwoorden, want ik reis er eigenlijk nooit mee, maar ik weet wel uit ervaring hoe het er enkele jaren geleden aan toeging met de SB58 in de spits. Deze vertrok regelmatig op tijd vanaf de Nijmeegse campus om met minstens +10 vanaf het station te vertrekken door de grote hoeveelheid uitcheckende uitstappers en alle kaartjes kopende instappers. En dan heb ik het nog niet over de periode zonder chipkaartlezers, waarbij iedereen bij de chauffeur met een handheld moest in- en uitchecken. Daar was +20 eerder regel dan uitzondering.
Overigens kan ik je ook uit ervaring vertellen dat Duitse efficiëntie absoluut een mythe is. Hoeveel tijd ik wel niet kwijt ben met het wachten in rijen… Voor de kassa in de supermarkt. Bij het postkantoor, op een willekeurige maandagmiddag, tot buiten het filiaal. Enzovoorts. Duitsers zijn heel erg gehecht aan hun plekje in de rij, maar kunnen geen rij vormen; totale chaos. Plus: ze lopen je bij het overstappen in het OV altijd voor de voeten.
Re: Korte vragen
Breng heeft het nagezocht in hun intern systeem door tussen twee duitse halten te rijden.iamthedutchdude schreef: ↑di 06 feb 2024, 18:51Weet je wel zeker of die tarieven kloppen? Als ik dat namelijk nareken, kom ik uit op een bedrag van €7,49 voor het stuk Nijmegen Centraal Station - Kleve Bahnhof, terwijl 9292 het heeft over €9,65 voor datzelfde traject. NL-tarief lijkt dus wel te kloppen (berekend €1,55, in praktijk €1,52), maar DE-tarief totaal niet.
- Spoiler: show
Voor zover ik weet is dat als je reist tussen van nl naar dld deze het traject het gele tarief van nl rekent. Andersom is het het het traject dld.
Als je biinen de landsgrenzen blijft is het het tarief van nl of dld.
Volgensmij kan het technisch ook niet anders. Dat geldt ook op lijn 99. Ook daar zitten tariefverschillen in provincies. Lijn 83 venlo-nijmegen kent zelfs een apart km tarief over de hele lijn. Ik denk om dit soort verschillen te verbloemen.
Re: Korte vragen
Die eerste 16 stellen worden pas aangepast bij een revisie is het plan, dus die rijden nog wel even zo rond.rooddolfijn schreef: ↑di 06 feb 2024, 23:13
En wordt het interieur van de eerste 16 treinstellen van de baureihe 408 uiteindelijk nog omgebouwd naar het interieur van het zeventiende treinstel en hoger?
Re: Korte vragen
Sinds wanneer? Wat ik daar altijd over gelezen heb, is: Limburgs tarief tussen Venlo en Milsbeek Helweg, Gelders tarief tussen Milsbeek Helweg en Nijmegen. Ik kan het op de nieuwe Arrivawebsite zo snel niet terugvinden.
Re: Korte vragen
Hoi, ik had laatst wel een hele wilde rit en ik vroeg me af hoe geld terug bij vertraging werkt in de volgende situatie.
Afgelopen maandagavond wilde ik reizen van Arnhem C. naar Groningen.
Door een verstoring tussen Hoogeveen en Beilen werd ons de mogelijkheid gegeven om om te reizen via Leeuwarden, wat redelijk gebruikelijk is.
Eenmaal op tijd gekomen op Leeuwarden (20:43) was de sneltrein naar Groningen (20:46) al zo vol dat er drie Arriva conducteurs ons verboden in te stappen en verwezen ons naar de stoptrein van een paar minuten later (20:50). Deze stoptrein vertrekte afgeladen en bij Leeuwarden Camminghaburen schoot ie in allerlei storingen door de drukte . Eindstand: Een medereiziger en ik zijn opgehaald door een bekende van ons met de auto.
Ik was 23 uur thuis.
Nu wil ik in mijn NS een claim indienen (ik reis met dalvrij). Echter zie ik dat de reis van Arriva (Leeuwarden-Leeuwarden Camminghaburen) niet in mijn reisoverzicht staat. Weet iemand hoe ik die claim dan nu in dien? Moet ik een claim indienen bij NS, Arriva, of beide vervoerders?
Afgelopen maandagavond wilde ik reizen van Arnhem C. naar Groningen.
Door een verstoring tussen Hoogeveen en Beilen werd ons de mogelijkheid gegeven om om te reizen via Leeuwarden, wat redelijk gebruikelijk is.
Eenmaal op tijd gekomen op Leeuwarden (20:43) was de sneltrein naar Groningen (20:46) al zo vol dat er drie Arriva conducteurs ons verboden in te stappen en verwezen ons naar de stoptrein van een paar minuten later (20:50). Deze stoptrein vertrekte afgeladen en bij Leeuwarden Camminghaburen schoot ie in allerlei storingen door de drukte . Eindstand: Een medereiziger en ik zijn opgehaald door een bekende van ons met de auto.
Ik was 23 uur thuis.
Nu wil ik in mijn NS een claim indienen (ik reis met dalvrij). Echter zie ik dat de reis van Arriva (Leeuwarden-Leeuwarden Camminghaburen) niet in mijn reisoverzicht staat. Weet iemand hoe ik die claim dan nu in dien? Moet ik een claim indienen bij NS, Arriva, of beide vervoerders?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De reis naar Leeuwarden selecteren en aangeven dat je je bestemming niet bereikt hebt, dat levert een vergoeding voor 60+ vertraging op.
Best een kans dat de computer hem eerst afwijst, in Leeuwarden kan je immers niet met NS verder, maar daar kan je op reageren dat je een omreisadvies volgde en dan herbeoordeeld een mens hem.
Best een kans dat de computer hem eerst afwijst, in Leeuwarden kan je immers niet met NS verder, maar daar kan je op reageren dat je een omreisadvies volgde en dan herbeoordeeld een mens hem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
https://www.arriva.nl/media/n4vhohdp/20 ... 3-v2-1.pdf
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nee, er staat "Buslijn 83 vanaf halte Milsbeek Helweg". Dat betekent dat ten noorden daarvan, en dus in het gebied van Hermes, de tarieven van de concessie Arnhem-Nijmegen gelden op lijn 83.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Weet iemand wellicht welke specifieke treinen er vanaf december op de Airport Sprinter gaan rijden (ik dacht SNG?) en of deze treinen een afwijkend interieur hebben ten opzichte van het reguliere materieel van hetzelfde treintype (meer plaatsen voor koffers bijvoorbeeld)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
KM tarief NIAG SB58 tussen Nijmegen Kleve Emmerich met OV-Chipkaart
BrengOV op Twitter verwijst naar Niag.huibf schreef: ↑ma 05 feb 2024, 19:40Zo werkt het niet helemaal. Het tarief is in NL 0.186. Het duitse deel is fors duurder. Ik gok ergens rond de 25 cent km.iamthedutchdude schreef: ↑ma 05 feb 2024, 14:12 9292 geeft een totaalbedrag van €9,65 voor die rit aan. Aangezien er ook wordt aangegeven dat het basistarief €1,08 is, geldt dat voor de afgelegde afstand 8,57 wordt gerekend (wat ook wordt aangegeven).
De rit tussen Nijmegen, Centraal Station en Kleve, Bahnhof is in de gegeven richting precies 25 km onderweg. €8,57 / 25km ≈ €0,343 per km.
(Edit: Nijmegen Centraal - Kleve is geen 30 km maar 25)
Voorheen stond dit ook op een speciale pagina. Maar die is er niet meer inderdaad.
Ik heb de vraag uitstaan op X @BrengOV
U dient hiervoor de vraag bij de vervoerder NIAG te leggen.
Wij kunnen helaas niet aangeven wat in Duitsland het KM-Tarief is.
^XH
ma 7:02 a.m.
Dank. Hoe berekend Connexxion in de Duitse bussen met haar check-in apparaten het tarief?
ma 10:48 a.m.
Vervolgens is het radiostilte...
Ook bij Niag weten ze het niet.
wie telefonisch besprochen, habe ich Sie darum gebeten, uns eine E-Mail mit Ihrem Anliegen zuzusenden.
Leider müsen wir Ihnen jedoch mitteilen, dass Sie sich an das Verkehrsunternehmen wenden möchten, bei welchem Sie die OV-Chipkarte erworben haben.
Trotz der Unannehmlichkeiten hoffen wir, Sie weiterhin als Kunde auf unseren Buslinien begrüßen zu dürfen.
Zoals telefonisch besproken, heb ik u gevraagd ons een e-mail te sturen met uw zorgen.
Helaas moeten wij u mededelen dat u contact wilt opnemen met het vervoersbedrijf waar u de OV-chipkaart heeft gekocht.
Ondanks het ongemak hopen wij u als klant te blijven verwelkomen op onze buslijnen.
Mit freundlichen Grüßen
NIAG KundenService
Niederrheinische Verkehrsbetriebe
Aktiengesellschaft NIAG
Rheinberger Str. 95 a, 47441 Moers
Tel: +49 (0) 2841 / 2050 (Auswahl 4)
Bij Provincie Gelderland is de persoon die meer zou kunnen weten met vakantie.
Wij hebben uw vragen ontvangen, maar moeten hierover informatie krijgen vanuit de vervoerder. De kilometers waarmee gerekend wordt, worden namelijk bepaald door de vervoerder. Alleen is de persoon die ons van informatie kan voorzien momenteel op vakantie.
Wij vragen u dan ook nog even geduld te hebben, totdat wij de informatie hebben gekregen.
Met vriendelijke groet,
Mobiliteitsmanager Openbaar Vervoer
Het is maar een korte vraag, maar niemand weet nog het antwoord...
Re: Korte vragen
Dat worden de SNG's die in de 3000 genummerd zijn, deze zijn aangepast voor het laten sluiten van de deuren door de machinist. Het interieur blijft hetzelfde.Milco schreef: ↑do 08 feb 2024, 18:39 Weet iemand wellicht welke specifieke treinen er vanaf december op de Airport Sprinter gaan rijden (ik dacht SNG?) en of deze treinen een afwijkend interieur hebben ten opzichte van het reguliere materieel van hetzelfde treintype (meer plaatsen voor koffers bijvoorbeeld)?
Re: KM tarief NIAG SB58 tussen Nijmegen Kleve Emmerich met OV-Chipkaart
Re: KM tarief NIAG SB58 tussen Nijmegen Kleve Emmerich met OV-Chipkaart
We hebben dit even zelf uitgerekend.huibf schreef: ↑do 08 feb 2024, 22:39Ik heb toch echt antwoord gehad.
https://twitter.com/BrengOV/status/1754 ... eomnQ&s=19
Een rit van Emmerich station naar Emmerich Geistmarkt (route van 1,4 kilometer)
kost €1,48. €1,48 - €1,08 (basistarief) = €0,40. €0,40 : 1,4 kilometer = €0,286. ^WS
10:01 a.m. · 6 feb. 2024
"We hebben dit uitgerekend"
op de vraag welke km-prijs rekent Connexxion is daarmee nog steeds niet beantwoord.
Is er een Connexxion afstandentabel beschikbaar tussen de haltes van SB58?
(Connexxion verzorgd de facturering van de OV-Chipkaart op deze lijn)
Waar vind ik een afstandstabel voor lijn SB58?
Re: Korte vragen
Vergeten uit te checken is nog goedkoper, namelijk €4regenmaker schreef: ↑ma 05 feb 2024, 22:53Het is goedkoper om dan gewoon een enkeltje Nijmegen - Kleve af te rekenen contant bij de chauffeur voor 7 euro.iamthedutchdude schreef: ↑ma 05 feb 2024, 14:12 9292 geeft een totaalbedrag van €9,65 voor die rit aan. Aangezien er ook wordt aangegeven dat het basistarief €1,08 is, geldt dat voor de afgelegde afstand 8,57 wordt gerekend (wat ook wordt aangegeven).
Na 12 maal niet-uitchecken binnen 2 weken wordt de OV-chipkaart geblokkeerd.
(Artikel 4d Productvoorwaarden Syntus Utrecht)
Re: KM tarief NIAG SB58 tussen Nijmegen Kleve Emmerich met OV-Chipkaart
28.6 cent per kilometer. En dat kan best gezien het in 2018 tegen de 25 cent zat. Wat toen op de Brengsite stond.michiel71 schreef: ↑do 08 feb 2024, 23:22We hebben dit even zelf uitgerekend.huibf schreef: ↑do 08 feb 2024, 22:39Ik heb toch echt antwoord gehad.
https://twitter.com/BrengOV/status/1754 ... eomnQ&s=19
Een rit van Emmerich station naar Emmerich Geistmarkt (route van 1,4 kilometer)
kost €1,48. €1,48 - €1,08 (basistarief) = €0,40. €0,40 : 1,4 kilometer = €0,286. ^WS
10:01 a.m. · 6 feb. 2024
"We hebben dit uitgerekend"
op de vraag welke km-prijs rekent Connexxion is daarmee nog steeds niet beantwoord.
Is er een Connexxion afstandentabel beschikbaar tussen de haltes van SB58?
(Connexxion verzorgd de facturering van de OV-Chipkaart op deze lijn)
Waar vind ik een afstandstabel voor lijn SB58?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Staat dat voor sommige langere lijnen 8 euro wordt afgeschreven, maar er geen lijnen zijn van Breng die dat hebben.michiel71 schreef: ↑do 08 feb 2024, 23:47Vergeten uit te checken is nog goedkoper, namelijk €4regenmaker schreef: ↑ma 05 feb 2024, 22:53Het is goedkoper om dan gewoon een enkeltje Nijmegen - Kleve af te rekenen contant bij de chauffeur voor 7 euro.iamthedutchdude schreef: ↑ma 05 feb 2024, 14:12 9292 geeft een totaalbedrag van €9,65 voor die rit aan. Aangezien er ook wordt aangegeven dat het basistarief €1,08 is, geldt dat voor de afgelegde afstand 8,57 wordt gerekend (wat ook wordt aangegeven).
Na 12 maal niet-uitchecken binnen 2 weken wordt de OV-chipkaart geblokkeerd.
(Artikel 4d Productvoorwaarden Syntus Utrecht)
https://www.breng.nl/nl/vervoerbewijzen ... e-tarieven
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
En waarom zou je niet uitchecken, Michiel71? Ik vind dat een verwerpelijke suggestie.
Re: Korte vragen
Op zich snap ik best dat steeds meer mensen zoiets doen.
Als je ziet wat vervoerder tegenwoordig voor kwaliteit aflevert voor het gebodene.
30% minder DRU rijden mag wat mij betreft best resulteren in 30% lagere tarieven.
Nu vloeit soms, als de provincie een boete oplegt, de niet gereden DRU terug in de Provinciekas, maar daar heeft de reiziger niets aan, die ziet daar niet direct iets van terug (van dat geld worden weer proefballonnetjes gemaakt waar niemand op zit te wachten)
Als je ziet wat vervoerder tegenwoordig voor kwaliteit aflevert voor het gebodene.
30% minder DRU rijden mag wat mij betreft best resulteren in 30% lagere tarieven.
Nu vloeit soms, als de provincie een boete oplegt, de niet gereden DRU terug in de Provinciekas, maar daar heeft de reiziger niets aan, die ziet daar niet direct iets van terug (van dat geld worden weer proefballonnetjes gemaakt waar niemand op zit te wachten)
Re: Korte vragen
Nog steeds geen reden om niet te betalen voor de dienstverlening.
Re: Korte vragen
Begrijp ik nu goed dat hier instructies worden gegeven om grijs te rijden? Zijn we zo'n soort forum geworden?
Re: Korte vragen
Lees de vraag nog eens waarop ik heb geantwoord.
Jammer dat ik nog steeds niet weet waar ik op internet het km-tarief van de NIAG
in combinatie met een OV-Chipkaart kan vinden.
Waarom wordt dit KM tarief niet ergens gepubliceerd?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten