Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Volgens mij heb je dan geen rechten.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Daar was ik al bang voor. Het is soms lastig om een ruimere overstap te regelen dus dan zou ik twee losse tickets moeten boeken.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Plutona schreef: do 10 nov 2022, 23:41 Wat kost een bushalte?
Het is maar net wat je wil. Als je een paal met een haltebord plaatst ben je voor een paar honderd euro wel klaar. Wil je een halte die op hoogte gebracht is met speciale elementen ben je veel duurder uit. En een abri hangt maar net van de plek af: als het een doorgaande weg is met veel verkeer wil de reclame-exploitant hem vast wel voor je betalen. Maar bij een rustig straatje zullen ze dat vast niet doen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Chrysa schreef: vr 11 nov 2022, 13:47 Volgens mij heb je dan geen rechten.
Er is wel de HOTNAT-regeling (Hop On The Next Available Train) van Railteam, wanneer aansluitingen tussen twee hogesnelheidstreinen de mist in gaan. In Parijs geldt die ook bij overstappen tussen Gare du Nord, Gare de l'Est, Gare de Lyon en Gare du Montparnasse. Zowel Eurostar als Thalys als SNCF zijn onderdeel van Railteam. Op de grote stations zouden ze ook aparte HOTNAT-stempels moeten hebben.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Goed om te weten. Al heb ik richting Barcelona niks aan want de volgende trein is een dag later en dat kan ik niet hebben. Nou jah, even kijken wat beste is om te doen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Kun je dan niet sowieso beter een eerdere Thalys boeken en wat extra tijd inbouwen in Parijs? Dat lijkt me wel zo veilig als je per se die dag moet aankomen.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Dat is juist wat ik eventueel wil maar dat worden dan twee losse tickets, want ik krijg niet altijd die optie met extra overstaptijd.

Maar misschien dat ik de reis helemaal over twee dagen ga splitsen.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Het is echt een drama om bij SNCF iets te boeken merk ik. In April zijn er op dit moment geen treinen richting Barcelona op zaterdagen en op andere dagen missen de ochtendtreinen.
Daarnaast is de Thalys nog niet beschikbaar dus om toch een goede prijs te scoren, zal ik toch gesplitst boeken en dan reizen over twee dagen. Stuk relaxter want niet 12 uur lang reizen en geen gedoe met overstappen.

Iemand een idee wanneer alle treinen (tot in ieder geval april) in de reisplanner zullen staan?
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Vanwege de werkzaamheden op Amsterdam Zuid zijn NS-vervoerbewijzen geldig in Metro 50, 51 en 52. Maar hoe werkt dat eigenlijk met de poortjes?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Ik citeer gebruiker Sneltram van de NS Community:
Tijdens de werkzaamheden kun je met een NS vervoerbewijs reizen met:
-metro 52 tussen Centraal en Zuid.
-metro 50 tussen Lelylaan, Zuid, Rai, Duivendrecht en Bijlmer.
-metro 51 tussen Lelylaan, Zuid en Rai.

Op elk van deze stations (behalve Duivendrecht, daar is het niet nodig vanwege de layout van het station) staat minimaal 1 metro- en treinpoortje open, zodat je als treinreiziger zonder tussentijds in- en uitchecken (en dus zonder extra kosten te maken) van trein op metro kunt overstappen en andersom. Er staan mobiele uitcheckpalen zodat je bij het eindigen van je treinreis kunt uitchecken bij NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Wel jammer dat je met lijn 51 niet tot en met Amstel mag reizen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Tochjo schreef: zo 13 nov 2022, 09:42 Ik citeer gebruiker Sneltram van de NS Community:
Dank :pos:
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Meltrain schreef: zo 13 nov 2022, 11:11 Wel jammer dat je met lijn 51 niet tot en met Amstel mag reizen. :(
En als je dat wel doet en bij de trein uitcheckt op Amstel?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Ik denk dat het wel goed gaat. Anders heb je het bericht niet goed begrepen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef: zo 13 nov 2022, 13:27
Meltrain schreef: zo 13 nov 2022, 11:11 Wel jammer dat je met lijn 51 niet tot en met Amstel mag reizen. :(
En als je dat wel doet en bij de trein uitcheckt op Amstel?
Dat zal vast wel lukken, maar ik weet niet of de controleurs van het GVB ook zo denken. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Korte vragen

Bericht door Gamma »

Ik wil op 10 december een reis van Amsterdam naar Oberhausen boeken maar krijg op nsinternational.com de volgende mededeling:
Het kan zijn dat er, vanwege verwachte werkzaamheden op dit traject, nog geen Sparpreis tickets te boeken zijn. In dat geval worden de beschikbare Sparpreis tickets drie maanden voor uw reisdatum getoond maar alleen wanneer de dienstregeling bekend en correct is.
Ik zie inderdaad geen Sparpreis. Wel andere tarieven. Moet ik me nu zorgen maken?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Op Bahn.de is het echter geen probleem, ICE 121 geeft bijvoorbeeld een Super Sparpreis voor €19,90 in de 2e klasse.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Weet iemand misschien waar bij station Rotterdam Alexander de Kiss&Ride plekken zijn?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Voorheen lag de Kiss & Ride bij Station Rotterdam Alexander bij de taxistandplaats aan de Prins Alexanderlaan, hoewel de praktijk uitwees dat de meeste mensen in het verlengde van de uitstaphalte op het busstation werden afgezet. Ik ben alleen te lang niet meer in die hoek van Rotterdam geweest om te bevestigen of dit nog steeds zo is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
NathanOpReis

Re: Korte vragen

Bericht door NathanOpReis »

Aan wie meld ik het defecte poortje van de RET op Perron 1 van Schiedam Centrum. Het gaat om het meest linker poortje vanaf het RET perron. Het gaat soms helemaal niet open, en soms klappert het als een gek. Ik heb een filmpje gemaakt, en gekeken voor een nummer bij het poortje maar niet kunnen vinden. Het gebeurde daarnet, rond 17:50 en ik denk dat het al een tijd ervoor en erna aan de gang was.

Ik hoop dat het poortje binnenkort gemaakt kan worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ik zou het melden bij de RET.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Michael schreef: ma 14 nov 2022, 13:41 Weet iemand misschien waar bij station Rotterdam Alexander de Kiss&Ride plekken zijn?
De Kiss & Ride ligt nog steeds op de Prins Alexanderlaan; zowel ten zuiden als ten noorden van het spoorviaduct zijn taxistandplaatsen. (rijrichting Graskruid)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Dankjewel :pos:
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Korte vragen

Bericht door Gamma »

Tussen Den Haag Laan van Nieuw Oost-Indië en tussen Den Haag Hollands Spoor liggen er 4 sporen. Ik was benieuwd naar het spoorgebruik daar. Rijden de IC's en Sprinters ook daadwerkelijk op andere sporen of worden er in de praktijk 2 van de 4 sporen gebruikt?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

Er rijden op dat traject helemaal geen sprinters. Gezien de route die ICs nemen lijkt het mij logisch alleen het meest oostelijk spoor gebruikt wordt voor treinen van Gv naar Laa en in principe het middelste van de andere drie sporen voor treinen van Laa naar Gv, de andere twee sporen zullen ongetwijfeld ook nog wel geroest moeten worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten