Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Je moet in een app de Interrailkaart activeren. De conducteur kan het tijdstip dat dat gebeurd is zien, en trok de conclusie dat dat gebeurd was nadat de reservering gescand was, wat blijkbaar is gedaan aan de toegang tot het perron. Op het perron moet je een geldig kaartje hebben, maar een niet-geactiveerde Interrail is dat niet.

Edit, toevoeging: voor dit soort reserveringen in Frankrijk werkt Interrail als een soort sterke kortingskaart; de reserveringen zien er voor het systeem uit als een volwaardig kaartje, dus daarom accepteert het poortje die.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik heb in april 3 TGV's gedaan met een Interrail. Bij twee treinen zijn alleen de reservering gecontroleerd voor het instappen, bij één trein is de reservering en de Interrail gecontroleerd.

In Spanje was bij het personeel van Renfe in de trein helemaal niemand geïnteresseerd in de Interrail, zelfs niet als je een gratis kaartje liet zien aan de conducteur. Bij het loket wilden ze drie keer wel graag zien, en twee keer ook niet :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Maar dan vraag ik me af of ze het tijdstip van activeren kunnen zien. Als dat voor vertrek is, is er niks aan de hand en dan is het idd mierenneuken, ook al staat zo'n conducteur wel in z'n recht.
Gast

Re: Korte vragen

Bericht door Gast »

Ja, tijd van activeren kunnen ze zien. En dat de conducteur in z’n recht stond zal ongetwijfeld, maar om nou een stel op de 3e reisdag hiervoor een bekeuring te geven zonder dat ik het perron uberhaupt verder opgelopen ben laat staan de trein in ben gegaan is zoals je zegt inderdaad mierenneuken. Dit had prima afgehandeld kunnen worden met een waarschuwing. Nu wordt je vooraan de wachtrij neergezet als een of andere zwartrijder.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Ik zou daar toch mee naar SNCF stappen als je het dwars zit.
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

Waarom is het interval van de IRE 1 tussen Karlsruhe en Stuttgart niet een 30 minuten interval? Er valt nu elke 2 uur een gat van een uur.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

In dat gat rijd normaal de IC naar Nürnberg.
Alleen rijdt deze niet ivm werkzaamheden in Stuttgart.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Viper
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 mei 2023, 09:51
Locatie: Antwerpen (BE)

Omgeving station Deventer

Bericht door Viper »

Hallo,

Ik denk er over na om een dagje naar Deventer te gaan.
Echter, weet ik niet echt wat er daar zo al is in de omgeving van het station.
Winkels, shoppingcentra's, etc

Wie weet er iets meer?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Volgens mij is er niks bijzonders rond het stationsgebouw. Het stadscentrum is daarentegen de moeite waard. Maar wel een minuut of 5-10 lopen vanaf station.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Anders kijk op Tripadvisor
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Gast schreef: zo 21 mei 2023, 23:52 Ja, tijd van activeren kunnen ze zien.
Vraag me wel af of ze dat ook per trein kunnen zien, of alleen voor het hele ticket die dag. Want dan zou de tijd van activeren bij elke toegevoegde trein namelijk weer gereset worden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Omgeving station Deventer

Bericht door Ardan »

Viper schreef: ma 22 mei 2023, 09:55 Hallo,

Ik denk er over na om een dagje naar Deventer te gaan.
Echter, weet ik niet echt wat er daar zo al is in de omgeving van het station.
Winkels, shoppingcentra's, etc

Wie weet er iets meer?
Tsja, ik woon er zelf dus ik weet wel wat (A)
Vogeleiland en Rijsterborgherpark direct bij het station
Bergkwartier in de oude binnenstad
Sowieso de hele binnenstad
Heerlijk aan de IJssel zitten, er zit een terrasje op de Lage Wellekade
Met pontje over en over de brug terugwandelen
In de hoofdwinkelstraten zitten de winkelketens, maar kijk vooral ook eens in de andere straatjes voor hele leuke verrassende particuliere winkeltjes.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef: ma 22 mei 2023, 13:25
Gast schreef: zo 21 mei 2023, 23:52 Ja, tijd van activeren kunnen ze zien.
Vraag me wel af of ze dat ook per trein kunnen zien, of alleen voor het hele ticket die dag. Want dan zou de tijd van activeren bij elke toegevoegde trein namelijk weer gereset worden.
Alleen van de QR code zelf. De code veranderd niet als je ritten aan je Pass koppelt. Bij DB en ÖBB kunnen ze je ritten in ieder geval niet inzien Bij het scannen van die QR code. En vooral bij DB wordt altijd raar op gekeken door de meeste conducteurs nadat ze de Pass gescand hebben omdat er vrijwel geen informatie op hun scherm komt te staan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Viper
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 mei 2023, 09:51
Locatie: Antwerpen (BE)

Re: Korte vragen

Bericht door Viper »

Dus iets van winkels is er wel rond het station (ok, 5 10 min lopen)?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Meer dan voldoende aanbod aan winkels.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Korte vragen

Bericht door TffpaA »

Een Antwerpenaar die helemaal naar Deventer afreist om daar winkels op 5 à 10 minuten lopen van het station te bezoeken. Dat is zo merkwaardig specifiek dat ik nieuwsgierig ben naar wat daar achter steekt?

Er nog even niet vanuitgaande dat we weer eens klassiek in de zeik genomen worden.
🗣
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Op Het Groot Belgisch TreinenForum is afgelopen week dezelfde vraag gesteld, dat maakt het nog minder aannemelijk voor mij dat het een grap zou kunnen zijn.

Wellicht pakt Viper een IC Berlijn en heeft een overstap uit de richting Roosendaal van meer dan een uur ingepland in Deventer? Dan is het zeer logisch om dicht bij het station iets te willen doen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Korte vragen

Bericht door TffpaA »

"Ik denk er over na om een dagje naar Deventer te gaan."

Maar goed, zolang meer context ontbreekt blijft het gissen.
🗣
Viper
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 mei 2023, 09:51
Locatie: Antwerpen (BE)

Re: Korte vragen

Bericht door Viper »

Jep, dat ben ik (van het groot belgische treinenforum).

Reden? Ik ben naast een treinfanaat, ben ik ook een modelauto verzamelaar.
Nu heb ik in Deventer een heel interessant model gevonden, dus, om niet heel deze weg af te leggen gewoon om dat op te halen, stel ik deze vragen.
Is het zo verduidelijkt (voor de nieuwsgierigen)?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Korte vragen

Bericht door TffpaA »

Ah, merci! Mag ik ook vragen om wat voor model het gaat?
🗣
Viper
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 mei 2023, 09:51
Locatie: Antwerpen (BE)

Re: Korte vragen

Bericht door Viper »

Serieuse vraag?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

TfppA stelt altijd enkel serieuze vragen. En anders hang ik wel aan je lippen. Verder kan ik bevestigen dat Deventer een heel prettig stadje is, waar je moeiteloos een paar aangename toeristische uurtjes doorbrengt, zeker als het geen al te beroerd weer is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Viper
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 mei 2023, 09:51
Locatie: Antwerpen (BE)

Re: Korte vragen

Bericht door Viper »

Ah ok, dank je

Om gelijk te antwoorden op de vorige vraag: het gaat om een Rolls Royce Cullinan
Hoss17

Re: Korte vragen

Bericht door Hoss17 »

Beste forumleden,

Bedankt voor de zeer gedetailleerd informatie. Zouden er twee nieuwe concessies kunnen worden toegevoegd aan de toekomstige concessies. https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessietabel Van deze concessies is de aanbesteding reeds begonnen.

Concessie West-Brabant Looptijd 6 juli 2025 - 14 juli 2035
Concessie Zeeland Looptijd 15 december 2024 - 12 december 2032

Groet
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Ik probeer momenteel zitplaatsen te reserveren op 23 juli van Basel SBB met de EC8 naar Keulen en vervolgens met ICE 122 door van Keulen naar Utrecht, maar loop tegen wat complicaties aan. Ben ik nou gewoon te vroeg of zie ik wat over het hoofd?

- Voor de EC8 krijg ik op bahn.de niet de optie om zelf een zitplaats op de plattegrond van de trein te kiezen?
- Eveneens via bahn.de zijn voor de reserveringsplichtige ICEs naar Nederland geen losse reserveringen (ik reis met 1e klas Interrail) te kopen blijkt na opsplitsen van de reis (melding: "Reservierung nicht möglich")?

Weet iemand hoe dat zit? Ik zag inmiddels wel dat een losse reservering voor de ICE 122 wel via de OeBB mogelijk is (voor 0 euro zelfs in 1e klas), dus de voornaamste vraag is die EC8. De SBB geeft daarbij wel een melding van werkzaamheden, maar het enige effect daarvan lijkt een andere bestemming in Hamburg dus daar heb ik geen last van.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten