Korte vragen
Re: Korte vragen
Zodat mensen voldoende de tijd hebben om te slapen.
(overigens: hoe kom je aan zes uur? Planmatig vertrekt IC 575 uit Praha hl.n. om 21:56, komen de rijtuigen om 1:13 in Břeclav aan, en gaan de rijtuigen naar Budapest dan om 04:59 verder met trein 477, waar dan ook de rijtuigen uit Warschau en Berlijn inzitten.)
(overigens: hoe kom je aan zes uur? Planmatig vertrekt IC 575 uit Praha hl.n. om 21:56, komen de rijtuigen om 1:13 in Břeclav aan, en gaan de rijtuigen naar Budapest dan om 04:59 verder met trein 477, waar dan ook de rijtuigen uit Warschau en Berlijn inzitten.)
Re: Korte vragen
Vanuit Boedapest vertrekt de nachttrein al om 19:25 (https://www.cd.cz/en/vlak/476/25.3.2020 ... 7076/8.13/)
en staat vervolgens tussen 23:01 en 5:02 stil in Breclav om vervolgens om 8:13 aan te komen in Praag.
Ik snap dat mensen genoeg tijd nodig hebben om te slapen, maar dan vraag ik me alleen maar af; A. waarom rijdt er überhaupt een nachttrein hier als de afstand overdag aanzienlijk sneller afgelegd kan worden en B. waarom de nachttrein dan niet gewoon wat later vertrekt vanuit Boedapest.
en staat vervolgens tussen 23:01 en 5:02 stil in Breclav om vervolgens om 8:13 aan te komen in Praag.
Ik snap dat mensen genoeg tijd nodig hebben om te slapen, maar dan vraag ik me alleen maar af; A. waarom rijdt er überhaupt een nachttrein hier als de afstand overdag aanzienlijk sneller afgelegd kan worden en B. waarom de nachttrein dan niet gewoon wat later vertrekt vanuit Boedapest.
Re: Korte vragen
Zes uur reizen is te lang voor een hele dag op de eindbestemming, naar mijn ervaring zitten er ook voldoende mensen in die treinen dus er is vraag naar. De vertrek- en aankomsttijden zijn natuurlijk afhankelijk van de koersrijtuigen, later aankomen in Breclav gaat niet aangezien de trein waarmee de rijtuigen naar Warschau en Berlijn verder gaan om 23.50 vertrekt.
Re: Korte vragen
Verwachten jullie dat vanmiddag de treinen nog gewoon rijden? Ik wil namelijk naar Emmen en eind van de middag naar huis.
En een andere vraag: welke wet (wetnummer) was dat ookal weer dat bijvoorbeeld bij een defecte trein je een taxi/hotel krijgt?
En een andere vraag: welke wet (wetnummer) was dat ookal weer dat bijvoorbeeld bij een defecte trein je een taxi/hotel krijgt?
Re: Korte vragen
Of de treinen vanmiddag rijden? Geen idee. Hou de website van NS regelmatig in de gaten.
Re: Korte vragen
Verordening 1371/2007 van de EG, maar dan moet je bijvoorbeeld vanavond niet meer thuis kunnen komen.jelmerrr schreef: En een andere vraag: welke wet (wetnummer) was dat ookal weer dat bijvoorbeeld bij een defecte trein je een taxi/hotel krijgt?
Re: Korte vragen
En je kunt wel met die verordening gaan schermen, maar als het treinverkeer stil ligt en de bussen en taxi's door een storm niet rijden, dan helpt die verordening je niet. Er is gewaarschuwd voor de storm, je kunt je beter afvragen of je de reis die je wilt maken ook echt moet maken of dat je die beter uit kunt stellen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Geldt dat overigens niet enkel als er totaal geen andere mogelijkheden meer zijn (dus alleen de allerlaatste rit van de dag, want 2 uur wachten op de eerstvolgende is wél degelijk een mogelijkheid)?
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Korte vragen
Je moet je inderdaad afvragen of die reis noodzakelijk is. Heb je een belangrijke afspraak in Emmen?
Re: Korte vragen
Ik heb de reis nu ook niet gemaakt. Dat is die wet wou weten was weer vanwege een andere discussie. Het was niet belangrijk waarvoor ik op pad zou gaan dus ik heb ervoor gekozen om thuis te blijven, al valt de "storm" tot nu toe wel mee.Mikos schreef:En je kunt wel met die verordening gaan schermen, maar als het treinverkeer stil ligt en de bussen en taxi's door een storm niet rijden, dan helpt die verordening je niet. Er is gewaarschuwd voor de storm, je kunt je beter afvragen of je de reis die je wilt maken ook echt moet maken of dat je die beter uit kunt stellen.
Re: Korte vragen
Het hoogtepunt is pas in zes uur, in Kent is een halfuurtje geleden een windstoot van 94 m/u (151 km/u) gemeten. Daar stort het treinverkeer dan nu ook rap in elkaar, ze zitten daar al aan de tweede Trampoline van de dag.
Re: Korte vragen
Heel verstandig. :pos: Ik heb wel eens mensen tegenover me gehad die ondanks dat er aan alle kanten werd gewaarschuwd en er in dat geval zelfs een negatief reisadvies werd afgegeven (dat is nu niet het geval) kwamen klagen waarom hun trein niet reed en dat ze nu niet op hun plaats van bestemming kwamen. :')jelmerrr schreef:Het was niet belangrijk waarvoor ik op pad zou gaan dus ik heb ervoor gekozen om thuis te blijven, al valt de "storm" tot nu toe wel mee.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
De vraag raakte ondergesneeuwd, dus heb ik een eigen topic aangemaakt.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 11 feb 2020, 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Is er een reden dat Abellio zich niet hoeft te houden aan het voornemen om met max. 40 km/u langs een perron te komen? Want hoedje, wat jaagt de RE19 elke dag door Ahp...
Re: Korte vragen
Welk voornemen? De baanvaksnelheid bij Velperpoort is uit het hoofd 80 km/h.
Re: Korte vragen
Maximaal 40 km/h langs het perron geldt alleen als de trein er stopt. De RE19 stopt onderweg alleen in Zevenaar op Nederlands gebied.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Het is geen regel. Hooguit een vuistregel om te voorkomen dat een beginnende machinist het perron voorbij schiet. In theorie mag je kopje perron prima 80 km/h rijden als de maximum snelheid, seinbeelden en tijdig stilstaan het .mogelijk maken.
Re: Korte vragen
Weet iemand hier of er eind november wat is gebeurd met de halteerpositie van treinen in Roermond? Het zou gebeurd zijn tijdens de werkzaamheden van 21 t/m 24 november.
Re: Korte vragen
Jazeker: Op spoor 1 en 2 stond richting Weert altijd maar één bakbord, dat voor "alle lengtes", en met een reden: om de overstap naar de Maaslijn mooi crossplatform te kunnen bieden. Daar zijn nu borden voor 4, 6, 8, 10 en 12 bakken geplaatst; in eerste instantie nog fout ook, omdat ze niet voorzien waren van pijltjes zodat voor spoor 2 eerst het bord "alle lengtes" kwam en dan pas het bord "12". De overstap is ook al officieel om zeep geholpen, maar in de praktijk te halen, al is het wel verder lopen nu. De andere kant op stonden er al gedetailleerde bakborden.
Zie ook mijn topic bij de NS Community. Vanaf halverwege de tweede pagina gaat het over de bakborden.
Zie ook mijn topic bij de NS Community. Vanaf halverwege de tweede pagina gaat het over de bakborden.
Re: Korte vragen
Dank!
Re: Korte vragen
Wat ik me afvraag: zit er nog een patroon in de treinen waar railcatering aanwezig is?
Ik weet wel de routes waarop men actief is, maar daadwerkelijk iemand treffen is een grote gok.
Ik weet wel de routes waarop men actief is, maar daadwerkelijk iemand treffen is een grote gok.
Re: Korte vragen
Dat denk ik ook. Geen peil op te trekken.
Re: Korte vragen
De IC Brussel heeft naar mijn idee de hoogste trefkans.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Op Zwolle - Almere heb je ook een vrij grote trefkans
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Op Utrecht - Zwolle v.v. en Arnhem - Zwolle v.v. ook regelmatig railcatering. Ik heb de indruk dat er regelmatig een rondje via Zwolle wordt gemaakt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten