Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Een kaartje Duisburg-Köln tegen NRW-tarief kost €14,70 of wellicht heb je iets aan een regionaal dagkaartje dat ook in Köln geldig is, dus dat is op zich ook niet het einde van de wereld. Maar wel jammer, ja.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

€14,70? Ik krijg uit de Navigator alleen maar €19,60 Zonder Bahncard iig.
Ik zie in de app ook nog genoeg Sparpreisen voor minder dan dat, en je als je durft, kun je ook nog met de Flixtrain mee vanaf €3.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Oh pardon, ik had inderdaad de BahnCard aanstaan. :X
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Met Flixtrain heb je ook nog tot 22 januari 50% korting op bepaalde tarieven voor reizen tot 31 januari. Kortingscode daarvoor is: JANUAR23. Dan zou het dus vanaf €1,50 moeten kunnen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Goede tip, nog nooit met Flixtrain gereisd, maar voor zo'n kort stukje durf ik het er wel op te wagen voor dat geld. Ik zie dat de trein die ik geboekt heb vandaag dik een uur te laat is, dus dat geeft hoop. :X
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Pascal1998 »

Weet niet waar ik het moet plaatsen, maar omdat ik het een korte vraag vindt, plaats ik hem hier wel.

Kan iemand even naar de Tapatalk intergratie kijken, hij werkt al een aantal dagen niet meer en kan dus geen nieuwe berichten lezen van het forum
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Cas »

Ik had hetzelfde probleem. Het forum uit je app verwijderen helpt, dan kan je ten minste weer posts laden. Om in te loggen moet je ook je gegevens opnieuw invullen - als je Tapatalk's onthouden logingegevens gebruikt werkt het niet.
請勿靠近車門
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Ik ken fora waarin toegang via Tapatalk wordt uitgeschakeld.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Korte vragen

Bericht door Jultar »

Hier werkte het gisteren ook even niet, maar inmiddels gaat het weer perfect (en plaats ik dit bericht ook via Tapatalk).
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

Welke ICE lijnen rijden over de nieuwe SFS Stuttgart Wendlingen - Ulm? En welke lijnen rijden over de normale spoorlijn tussen beide steden?
Laatst gewijzigd door rooddolfijn op za 21 jan 2023, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Dat is toch die vervelende applicatie waarvan ik steeds een lay-over krijg waarbij ik moet kiezen tussen doorgaan in die app of in mijn browser? :X :neg:
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Korte vragen

Bericht door TffpaA »

Yup.
🗣
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

rooddolfijn schreef: za 21 jan 2023, 13:24 Welke ICE lijnen rijden over de nieuwe SFS Stuttgart Wendlingen - Ulm? En welke lijnen rijden over de normale spoorlijn tussen beide steden?
Dat is volgens mij makkelijk aan de rijtijd te zien: 43 minuten is via de SFS, 57 minuten via de oude lijn. En ja, dat scheelt inderdaad nog niet zoveel, maar dat komt omdat je nu nog eerst vanaf de oude lijn naar halverwege de SFS moet rijden. Straks rij je er zo via een tunnel rechtstreeks op vanuit Stuttgart Hbf 21.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

Handige tip, bedankt!
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Ik ga morgenmiddag crossen door VRR-gebied met een regionaal ticket, wie weet toevallig nog bijzondere/mooie/nieuwe/verdwijnende lijnen, routes of materieeltypes? Treinen vind ik verreweg het interessantst maar naar een bijzondere metro- of tramlijn heb ik misschien ook wel oren.

Tot nu toe heb ik alleen de IC34 waar je met een regionaal ticket in mag en de Integral S5D95-treinstellen op het lijstje staan. (De Wuppertaler Schwebebahn heb ik vandaag al gehad en was tof :mrgreen: )
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

De U18 tussen Essen en Mühlheim is aangelegd als proeftraject voor een U-bahn netwerk in het Rhein Ruhr gebied. Schijnt een verlaten traject te zijn, vooral in de middenberm van de A40
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Verlaten is het niet. Er zijn wel een paar pareltjes qua stations voor als je van urbexen houdt. (A) Verder is de 146 in Essen een aanrader, want dat is de 'Spurbus' die aan de andere kant van het centrum in de middenberm van de A40 ligt..
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

ArrivaBas schreef: za 21 jan 2023, 20:43 pareltjes qua stations voor als je van urbexen houdt
Eichbaum! :Y
Ik doe ook maar wat
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Ik probeer ook een tochtje per trein door NRW uit te stippelen, en ik zie dat er tot 23:00 uur op vrijdag 10 februari 2023 bussen in plaats van treinen rijden tussen Venlo en Mönchengladbach Hbf. Wat is daar aan de hand? (En hoe komen de Duitsers zonder auto nu aan hun drugs, aangezien ook Heerlen - Aachen Hbf eruit ligt? (A) )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Werkzaamheden. Het lijkt erop dat ze in Viersen aan de slag gaan, omdat de RE8, RB33 en RB35 volgens de VRR ook uitvallen van Mönchengladbach tot Kaldenkirchen/Krefeld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

En de RE42 wordt omgeleid via Neuss, zo ervoer ik hedenmiddag.

Merkwaardig vind ik dat NS die verbussing van Vl-Mcgb aanduidt als een storing, "wegens spoorproblemen in het buitenland", terwijl het dus doodnormale geplande werkzaamheden lijken te zijn; zelfs de Interrailapp kent ze, en die is in mijn ervaring altijd spuit elf met het verwerken van werkzaamheden. Heeft iemand bij Eurobahn vergeten om het door te geven aan de westerburen, heeft iemand bij NS vergeten om op tijd de info van de oosterburen te checken, of zou het iets anders zijn?

Rooddolfijn, ArrivaBas en Ardan: dank voor de VRR-reistips trouwens! :) Uiteindelijk heb ik toch andere lijnen genomen, in samenspraak met mijn reisgenoot die dolgraag opnieuw met de Schwebebahn wilde waar ze gisteren totaal verslingerd aan is geraakt (en dan noemt ze MIJ treinengek??!?!? :twisted: ) en verder graag lange stukken aaneen wilde treinen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: zo 22 jan 2023, 17:29 Ik probeer ook een tochtje per trein door NRW uit te stippelen, en ik zie dat er tot 23:00 uur op vrijdag 10 februari 2023 bussen in plaats van treinen rijden tussen Venlo en Mönchengladbach Hbf. Wat is daar aan de hand? (En hoe komen de Duitsers zonder auto nu aan hun drugs, aangezien ook Heerlen - Aachen Hbf eruit ligt? (A) )
Ja, met die treinvervangende bus natuurlijk. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Dat is net zoiets als die logistieke beperkingen waar ze het ook vaak over hebben. En hoe je het wendt of keert het zijn tenslotte problemen die in het buitenland veroorzaakt worden. :Y
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

DDietzen schreef: zo 22 jan 2023, 18:47 Merkwaardig vind ik dat NS die verbussing van Vl-Mcgb aanduidt als een storing, "wegens spoorproblemen in het buitenland", terwijl het dus doodnormale geplande werkzaamheden lijken te zijn; zelfs de Interrailapp kent ze, en die is in mijn ervaring altijd spuit elf met het verwerken van werkzaamheden. Heeft iemand bij Eurobahn vergeten om het door te geven aan de westerburen, heeft iemand bij NS vergeten om op tijd de info van de oosterburen te checken, of zou het iets anders zijn?
Dat was ook precies de reden waarom ik het niet begreep. Maar dank, allen, voor de antwoord :pos:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Ik heb een vraag over de GTBV van NSi.
Laatst maakte een familielid van mij de reis van Rotterdam naar London met Thalys en Eurostar. De Thalys viel uit dus werd de geboekte Eurostar in Brussel gemist, de volgende was volgeboekt dus kwam ze uiteindelijk 2 uur later dan geboekt in London aan.
De GTBV werd snel ingediend met dit verhaal en de nodige details die ik nu achterwege laat. Ze heeft net bericht terug gehad, dat ze alleen 30% terug krijgt van het Thalys deel. Wij zijn van mening dat ze recht zou hebben op 50% van de volledige vervoersovereenkomst, natuurlijk op basis van verordening 1371/2007 artikel 17. Denken wij dat terecht zodat het bezwaar indienen nuttig gaat zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten