Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Gedurende de storing kon je vanaf station Geldermalsen naar de overweg in de Laageinde lopen en daar nog enige minuten wachten op de trein waarmee je in Geldermalsen was aangekomen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Stefan schreef: wo 15 dec 2021, 10:28 Of Dinslaken! Dan kun je eens een rondje mee :mrgreen: _O-
Ik heb ze net in Kleve gehaald dat is toch wel lekker snel even vanuit Uden. Ook handig dat ze op zaterdag tot 18:00 open zijn, dat is toch eerder uitzondering dan regel. Daar in Kleve zijn de chauffeurs wel echt streng bij Look. Er kan amper een glimlach vanaf en de deur nog een keer openen wanneer een chauffeur wil vertrekken is teveel gevraagd.

Ik zal binnenkort nog wel een PB sturen voor een wereldreis door Dinslaken. :mrgreen:

Edit: Ohja en bij het tankstation in Kranenburg staat een enorme file Nederlanders die even goedkoop willen tanken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Oh, die files in Kranenburg zijn aan de orde van de dag.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Net als in de plaatselijke supermarkten en drankhallen. :Y
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

Over dienstregelingen gesproken: op Drehscheibe Online zag ik vandaag en discussie over het gebruik van papieren bus- en spoorboekjes. Ikzelf heb ze wel, ook bijvoorbeeld het nieuwe spoorboekje van Rover, maar gebruik ze alleen om de structuur van de dienstregeling te doorgronden, of te kijken hoe vroeger de bussen of treinen reden. Voor het plannen kijk ik op de diverse apps. Maar zijn er mensen hier, of kennen jullie mensen, die bij het plannen van een reis nog wel een boekje gebruiken, of is dat echt verleden tijd?
Laatst gewijzigd door Dennenboom op ma 20 dec 2021, 09:02, 3 keer totaal gewijzigd.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Ik gebruik liever papier. Geeft toch voor mij meer overzicht.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Hangt ervan af. Voor reizen in gebieden waar ik wel weet hoe alles ongeveer rijdt, gebruik ik vaak reisplanners, of doorklikken via DB Abfahrt und Ankunft. Maar voor gebieden waar ik niet zo thuis ben, ben ik dolblij als ik een spoorboekje/busboekje (al dan niet digitaal) vind. Zeker bij het plannen van ingewikkelde rondjes. Voor spontane reizen in een onbekend gebied zijn papieren folders dan weer heel handig, en ik wil ook nog wel eens een foto maken van een vertrekstaat of zoiets op de dag zelf zodat ik die onderweg kan raadplegen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Over het algemeen alleen online. Wel wil ik in het buitenland wel eens een dienstregeling-foldertje meenemen voor onderweg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Meestal online, maar zeker in Duitsland vind ik het ook wel leuk om via een folder te raadplegen. En voor de verzameling thuis neem ik altijd zoveel mogelijk folders mee.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

Bedankt voor de antwoorden: papier wordt dus zeker nog wel gebruikt. Alleen door de vele werkzaamheden op het spoor en aanpassingen door allerlei omstandigheden (Corona, overstromingen etc.) kijk ik altijd toch wel even op de app of op een site. Vond het bijvoorbeeld van de zomer wel fijn dat de app me bij de treinstremming Krefeld - Düsseldorf er op wees dat je wel met U76 kon. Op station Krefeld werd dat niet gemeld en voor de infobalie stond een lange rij.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

In Nederland heb je goede online info. Vorig jaar in Luxemburg nauwelijks na een stremming. Online heeft alleen zin als het vervoersbedrijf de info up to date houdt en je fatsoenlijk internet hebt. In Duitsland is dat niet altijd vanzelfsprekend.
Väggar
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 20 jan 2019, 19:51

Re: Korte vragen

Bericht door Väggar »

Wordt er tussen Venlo en Duitsland streng gecontroleerd op mensen die het land inreizen? Ik ben van plan naar een vriend te gaan (en dus korter dan 24u in Duitsland te zijn), is dat aangeven bij evt. controle genoeg?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Nou ik heb nog 0x controle daarop gehad die keren dat ik naar Duitsland ging. Niet via Kleve en niet via Venlo. Wel op de treinkaartjes, maarja dat gebeurt vaak bij de Eurobahn. Ook loopt er soms polizei door de trein maar zonder controle uit te voeren. De laatste keer dat ik kaartjescontrole heb gehad tussen Venlo en Eindhoven kan ik mij niet meer herinneren, zolang geleden is het.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Nooit controle gehad. 1x marechaussee de ICE in zien stappen in Arnhem op de ICE naar Utrecht maar die leken naar iemand op zoek.

Ben dit jaar zo'n 24x de grens overgestoken per trein.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Klinkt goed. Ik overweeg ook een dagje NRW.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Bij mij geeft de NS app al een poos geen pushberichten meer bij een opgeslagen reis (dus die berichten over overstappen e.d.). Iemand enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te downloaden (na herstart van je telefoon?) Meestal helpt dat als je een Android toestel hebt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Bij mij ook niet (iPhone). En dit is ondertussen al wel 2+ jaren aan de hand.

Ook de meldingen dat ik ingecheckt/uitgecheckt heb of ben vergeten uit te checken moet ik regelmatig weer per kaart aanzetten.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Hier ook de iPhone. En ik vind het toch wel fijn een pushbericht te krijgen bij een afwijkend aankomst/vertrekspoor... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Met twee verschillende Androidtelefoons (een oudere en een nieuwe) allebei hetzelfde probleem. Ook worden nooit vertragingen, spoorwijzigingen etc. weergegeven als ik een reis bekijk via de opgeslagen reizen, terwijl dat wel zo is als ik dezelfde reis via de reisplanner opzoek.

Zo ben ik wel eens nietsvermoedend van huis vertrokken omdat ik in mijn opgeslagen reizen zag dat de trein op tijd reed. Kwam ik aan op het station, bleek daar dat die trein al een uur lang met +20 aan de broek rondreed. :N
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Dus de vraag is if er mensen zijn die wel de meldingen ontvangen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Ik krijg ze sowieso voor incheck/uitcheck, reisupdates zou ik zo 1-2-3 niet weten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Reisupdates heb ik aan staan voor mijn woon-werkverkeer. In principe krijg ik binnen de door mijzelf ingestelde venstertijden gewoon meldingen binnen zoals ik ze heb ingesteld. In mijn geval gaat dat om meer dan een kwartier vertraagde of opgeheven treinen
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Wat is de snelste manier om te Amsterdam Centraal vanaf busstation IJzijde de metrolijnen 51/53/54 te bereiken? Is dat via de stationshal (en zo ja, welke tunnel) of via de perrons van metrolijn 52?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

In mijn ogen via lijn 52 en dan langs het perron van de metro's naar Noord.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten