Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Via B Europe kun je enkele reizen kopen 1e klas. Die kosten tussen de €6,- en €7,-. Maar ook dit alleen online zover ik weet. Beginbestemming moet in België liggen en je eindbestemming binnen Luxemburg.

Online bankieren in het buitenland is gewoon veilig hoor. Zeker als je het gewoon via het 4G netwerk doet.
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 24 sep 2021, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen

Bericht door JothamvW »

Bovendien was het Luxemburgse ov niet superdruk toen ik er in mijn vakantie was, zeker buiten de directe omgeving van de binnenstad van Stad.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

In de 2e klasse is inderdaad genoeg plaats. Ik heb het op een normale doordeweekse werkdag in de middagspits ook niet heel druk gevonden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Gewoon 2e klasse reizen en eventueel daarna beslissen of je een 1e klasse kaartje ter plekke wil kopen?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Als je een Sparpreis Elten-Hamburg en een Sparpreis Hamburg-Kopenhagen/Malmö hebt geboekt en de trein tussen het Ruhrgebiet en Hamburg heeft meer dan 40 minuten vertraging waardoor je de overstap in Hamburg mist, moet je dan een nieuw ticket Hamburg-Kopenhagen/Malmö kopen of mag je dan op het gekochte Sparpreis-ticket Hamburg-Kopenhagen/Malmö de volgende trein richting Denemarken nemen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Je hebt een ticket van A naar B en daarmee een afspraak gemaakt met de vervoerder dat je ook daadwerkelijk van A naar B komt. Oftewel je ticket is en blijft geldig alleen de zugbindung vervalt dan als je je aansluiting mits het niet je eigen schuld is maar het de schuld is van de vervoerder.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Maar als je een los ticket hebt voor het 2e deel van de reis, dan is het toch je eigen schuld als je niet op tijd bent voor die trein?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

In dit geval is dit een domme constructie inderdaad, want je kan uit de problemen van het eerste ticket geen rechten ontlenen aan het tweede ticket.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ik heb weleens een constructie met overlap geboekt. Sparpreis Praha-Schwandorf + Sparpreis Furth im Wald-Nijmegen. Het traject Furth im Wald-Schwandorf is dan dubbel, waardoor je in ieder geval bij het instappen in de trein Praha-Schwandorf ook al in de eerste trein van het ticket vanaf Furth im Wald zit. De overstap in Schwandorf missen maakt dan niet het hele tweede kaartje ongeldig. Wellicht kan zoiets hier ook.

(Dit was trouwens niet strikt nodig op deze manier, maar wel handig met de reservering. Het eerste ticket had ook tot Furth im Wald gekund. Maar stelregel is dus: je ticket niet opsplitsen bij een overstapstation, maar ergens gedurende een treinrit zodat je al in de trein zit waar je tweede ticket mee begint. En dan wel genoeg speling in je eerste rit zodat je die trein wel zeker haalt.)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Heeft de NMBS een toeslag voor het kopen van een interrailpas aan het loket? Moet morgen toch naar Antwerpen en dan kan ik misschien die €7.50 besparen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Ik zie wel op de DB-site dat je de Sparpreis naar Denemarken zes maanden van te voren kan boeken, dus dan scheelt. En volgens mij heeft de Øresundtag tussen Kopenhagen en Malmö vaste tarieven toch? Ik wil namelijk aanstaande mei gaan en ik ga er van uit dat er dan toch geen coronamaatregelen zijn. Dan is het praktisch om in november een Sparpreis Elten-Kopenhagen en een Sparpreis Kopenhagen-Elten te bestellen. En dan losse tickets voor de Øresundtag tussen Kopenhagen en Malmö.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Kan je niet beter gewoon een interrail kopen dan?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Krijg helaas geen jongerenkorting meer en bij een enkele stedentrip loont Interrail niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Dan zou ik voor Kopenhagen/Malmö een Öresund runt ticket halen. Voor iets meer dan 30 euro heb je 2 dagen onbeperkt OV in Kopenhagen (incl hele S-Tog-netwerk) en Skåne. Trein naar Helsingør en de ferry zijn ook inbegrepen. Voorwaarde is dat je 1x met de trein over de brug en 1x met de ferry gaat.

Die moet je wel halen bij het VVV-kantoor in Kopenhagen, wat tegenover het centraal station zit.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Nitein-Repart schreef: vr 24 sep 2021, 19:32 Ik zie wel op de DB-site dat je de Sparpreis naar Denemarken zes maanden van te voren kan boeken, dus dan scheelt. En volgens mij heeft de Øresundtag tussen Kopenhagen en Malmö vaste tarieven toch? Ik wil namelijk aanstaande mei gaan en ik ga er van uit dat er dan toch geen coronamaatregelen zijn. Dan is het praktisch om in november een Sparpreis Elten-Kopenhagen en een Sparpreis Kopenhagen-Elten te bestellen. En dan losse tickets voor de Øresundtag tussen Kopenhagen en Malmö.
Dat kan pas weer vanaf een dinsdag ergens in midden oktober wanneer dienstregeling 2022 door DB wordt gepubliceerd. Nu kun je alleen boeken tot 11 december 2021.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Dinsdag 12 oktober is het D-Day want dan wordt dienstregeling 2022 bekend.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gast

Re: Korte vragen

Bericht door Gast »

Volgens mij is er weinig tot geen prijsverschil met een Sparpreis naar Kopenhagen of direct door naar Malmo, waarbij je dan ook nog een extra dag in Kopenhagen kan opgeven als je dat zou willen. Als je uit Elten reist betaal je wel iets meer voor dat stukje Nahverkehr, het is waarschijnlijk nog goedkoper om in Nederland vanuit Arnhem/Hengelo te kopen. Al hangt allemaal natuurlijk af van de precieze dag en treinen.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Komen er goederentreinen met multicourante 200 km/h-locs over de grens bij Bad Bentheim en Venlo? Ik zie bijvoorbeeld wel eens PKP Cargo Vectrons bij Bad Bentheim, maar weet niet of die 160 of 200 kunnen (en ik ben ook benieuwd hoe dat voor andere multicourante goederenlocs zit).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Het UIC-grid van de EU46 van PKP Cargo vermeld ook geen maximumsnelheid, maar elektrolokarchiv.de geeft aan dat ze voor 160 km/uur zijn toegelaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Er is een (nieuwe?) reisplanner op de markt. Ik hoor daar de afgelopen week radioreclame over. Een dame zingt de promo lekker vrolijk.. maar ik versta op het einde dus niet de firmanaam. Ik heb gezocht op Glimpol of Klimnbol.. maar geen resultaten.

Wie weet meer?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ik krijg gelijk resultaat met googelen op “Glimble reisplanner”. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Glimble is de naam, het is een project van Arriva, maar niet alleen voor vervoer van Arriva zelf.
Het zou een alles-in-één-app moeten zijn als in plannen, kopen, betalen en reizen met één app. Niet alleen voor openbaar vervoer, maar ook voor (alle?) deelmobiliteit.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

JordiBrabant schreef: za 25 sep 2021, 23:11 maar ook voor (alle?) deelmobiliteit.
Nee nog niet alle, er ontbreekt nog wel het een en ander.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

JordiBrabant schreef: za 25 sep 2021, 23:11 Glimble is de naam, het is een project van Arriva, maar niet alleen voor vervoer van Arriva zelf.
(..)
Ah, bedankt. :pos:

Ik zie die bus en fiets op de homepage.. en die herken ik wel van de bushokjesposters die ik zag.. maar waar ik de naam Glimble niet op heb zien staan.. :?:

Rare naam, overigens, vind ik.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Korte vragen

Bericht door AppleMoose »

Als het maar Engels is, dan klinkt het hip en dan moet het wel goed zijn...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten