Korte vragen
Korte vragen
In dit topic kun je een korte vraag stellen. Je kunt ook een nieuw topic aanmaken voor je vraag.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen #20
Misschien haal ik die twee namen door elkaar, maar ik had het toch echt over het materieel van de 7500 naar de 3600 overhalen, dus dan blijft mijn punt wel staan: die materiaalbekendheid is er dus al in het oosten, want het materieel rijdt daar momenteel al (ook de 7600 rijdt daar immers al mee).Mikos schreef:DDM is iets anders dan DD-AR, hè... Daar gaat je plan manco.
Re: Korte vragen #20
Wat is nou eigenlijk het verschil?Mikos schreef:DDM is iets anders dan DD-AR, hè... Daar gaat je plan manco.
Re: Korte vragen #20
DDM is ouder en te herkennen aan de donkerrode banken.
Re: Korte vragen #20
Bovendien is het voor de machinist wel degelijk een ander soort trein, door een ander remsysteem.
Re: Korte vragen #20
Die verschillende banken ken ik ook wel, maar het lijkt me dat als je alle stoelen in een SLT groen spuit het ook niet opeens een andere naam krijgt.JWM schreef:DDM is ouder en te herkennen aan de donkerrode banken.
Kijk, dat bedoel ik dus. Thanks!Z2N schreef:Bovendien is het voor de machinist wel degelijk een ander soort trein, door een ander remsysteem.
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #20
Dd-ar heeft snelkoppelingen en ddm1 niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #20
Dat is voor het rijden natuurlijk niet erg relevant.
Re: Korte vragen #20
Jij kijkt vaak te veel op regionaal niveau; leuk zo'n 7500 opheffen en de 3100 extra laten stoppen, want daar gaan je aansluitingen in Utrecht. En waarschijnlijk je pad na Utrecht. Je aansluitingen in Arnhem én Nijmegen de andere kant op.
Je schuift nog steeds met personeel; die moeten het in Almere maar uitzoeken? En hoe zit het met de werktijden van het personeel? Rijtijdenwet voor de machinist, schaft, beginnen en eindigen, overstappen op stations waar geen personeelsruimte is.
Voor die minutenwijzigingen hetzelfde: de 9000 opheffen en door de IC's laten opvangen gaat de overstap in Zwolle kosten, of als je eerder vertrekt uit Leeuwarden kost het je daar de overstap vanuit Arriva. Daarmee raak je veel meer reizigers.
Ik ben nog steeds van mening dat het probleem bevriezen door twee treinseries eruit te gooien op een traject waar ieder kwartier een trein rijdt onder normale omstandigheden de beste keus is uit de slechte mogelijkheden.
Je schuift nog steeds met personeel; die moeten het in Almere maar uitzoeken? En hoe zit het met de werktijden van het personeel? Rijtijdenwet voor de machinist, schaft, beginnen en eindigen, overstappen op stations waar geen personeelsruimte is.
Voor die minutenwijzigingen hetzelfde: de 9000 opheffen en door de IC's laten opvangen gaat de overstap in Zwolle kosten, of als je eerder vertrekt uit Leeuwarden kost het je daar de overstap vanuit Arriva. Daarmee raak je veel meer reizigers.
Ik ben nog steeds van mening dat het probleem bevriezen door twee treinseries eruit te gooien op een traject waar ieder kwartier een trein rijdt onder normale omstandigheden de beste keus is uit de slechte mogelijkheden.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen #20
@Mikos: Bedankt voor je heldere uitleg :pos: .
Re: Korte vragen #20
Lolbroek. :)trolly schreef:Maar Wim al een tijdje niet meer.Durashift schreef:Alles kan..
Re: Korte vragen #20
Is het slim om VIRM extra te laten stoppen, de gehele dag, op 2 stations in bosrijk gebied? Lijkt mij dat je dan de kans op slippende en daardoor na verloop van dagen, vierkante wielen, juist verhoogt..SuperGhost schreef: (..)
Het mag wat mij betreft soms best wat creatiever. Voor Oost-Nederland denk ik dan bijv. aan:
- De 3100 alleen opheffen tussen Arnhem en Nijmegen en extra laten stoppen op Wolfheze en Oosterbeek (een los zesje is nog altijd meer dan de huidige 0 bakken) en overstap laten geven op de 3600 van/naar Nijmegen. De 7500 kan dan volledig opgeheven worden en dat DDM elders ingezet worden.
(.)
Dan liever 2 dagen 'pijn' lijden maar dan is het leed ook weer ff geleden, denk ik dan.
Re: Korte vragen #20
Ja, ik ben het zowaar een keer met je eens.Mikos schreef: (..)
Ik ben nog steeds van mening dat het probleem bevriezen door twee treinseries eruit te gooien op een traject waar ieder kwartier een trein rijdt onder normale omstandigheden de beste keus is uit de slechte mogelijkheden.
Re: Korte vragen #20
Je zou dan ook je tijden tussen Utrecht en Ede gelijk moeten houden, en dus eerder uit Arnhem vertrekken. Kost je daar wel de aansluiting uit de Achterhoek, maar die zou er ook niet zijn als de trein niet rijdt.Mikos schreef:Jij kijkt vaak te veel op regionaal niveau; leuk zo'n 7500 opheffen en de 3100 extra laten stoppen, want daar gaan je aansluitingen in Utrecht. En waarschijnlijk je pad na Utrecht. Je aansluitingen in Arnhem én Nijmegen de andere kant op.
Aangezien de trein keert in Almere kan het personeel altijd meekeren. Gedoe over rijtijden heb je ook met het opheffen van de huidige treinseries, want die machinist die in Arnhem instapt en in Hoofddorp schaft heeft (om daarna een slag [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] te rijden ofzo) krijgt nu ook een totaal andere dienst. Andere treinen opheffen maakt dat niet anders.Mikos schreef:Je schuift nog steeds met personeel; die moeten het in Almere maar uitzoeken? En hoe zit het met de werktijden van het personeel? Rijtijdenwet voor de machinist, schaft, beginnen en eindigen, overstappen op stations waar geen personeelsruimte is.
Meer reizigers dan met het opheffen van bijvoorbeeld de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]? Dat betwijfel ik.Mikos schreef:Voor die minutenwijzigingen hetzelfde: de 9000 opheffen en door de IC's laten opvangen gaat de overstap in Zwolle kosten, of als je eerder vertrekt uit Leeuwarden kost het je daar de overstap vanuit Arriva. Daarmee raak je veel meer reizigers.
Het zijn geen normale omstandigheden, en er is geen rocket science nodig om te berekenen dat 14 bakken VIRM in 6 bakken VIRM proppen (tussen Utrecht en Den Haag) of 12 bakken ICM + 10 bakken VIRM in 12 bakken ICM (tussen Utrecht en Schiphol) niet echt een succes is. Dat past namelijk gewoon niet. Die problemen zijn met een opgeheven [serie=Sprinter|2016|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] veel minder groot.Mikos schreef:Ik ben nog steeds van mening dat het probleem bevriezen door twee treinseries eruit te gooien op een traject waar ieder kwartier een trein rijdt onder normale omstandigheden de beste keus is uit de slechte mogelijkheden.
Gelukkig rijdt morgen alles weer, al verbaast het me dat NS niet waarschuwt voor te korte treinen ivm materieeltekort.
Re: Korte vragen #20
Tegenwoordig kan het onderhoud bij storingen door NedTrain sneller uitgevoerd worden.Wubbo schreef:Gelukkig rijdt morgen alles weer, al verbaast het me dat NS niet waarschuwt voor te korte treinen ivm materieeltekort.
Of dit ook voor het probleem van de vierkante wielen geldt weet ik niet.
Re: Korte vragen #20
Ik geloof er niks van dat vandaag opeens het hele materieeltekort is weggewerkt. Het zal ongetwijfeld kleiner zijn geworden, maar weg is het vast nog niet.
Re: Korte vragen #20
En dus neem ik aan dat er vanavond laat of morgenochtend vroeg wel weer een bericht van de NS komt dat er ergens minder treinen rijden i.v.m. de herfstperikelen van de afgelopen dagen.
Re: Korte vragen #20
Ik verwacht van niet, aangezien ze al een bericht de wereld in hebben geholpen waarin ze zelf aangeven dat morgen alles rijdt.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
Iemand op Somda was zo aardig om ook een overzichtje te posten:Mikos schreef:Het grootste probleem zit hem bij VIRM en DDZ. Ik heb inzage in de materieelstand gekregen en deze materieelsoorten schieten er bovenuit. Zo rijdt er momenteel veel VIRM in de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] om het uitvallen van de DDZ daar zoveel mogelijk op te vangen. Dat VIRM moet ergens vandaan komen en er staat een grote hoeveelheid bij de werkplaatsen. Er is een bepaalde reserve beschikbaar, maar bij de VIRM en DDZ zijn die momenteel negatief.
Code: Selecteer alles
Dinsdag: -- Woensdag:
10x ICM3-----11x ICM3
3x ICM4-----5x ICM4 (waarvan er 3 net hersteld naar Hfdo zijn gegaan)
12x VIRM4----11x VIRM4
3x VIRM6----11x VIRM6!
5x DDZ-4----9x DDZ4
1x DDZ-6----1x DDZ6
8x SGM3-----10x SGM3
1x SGM2-----2x SGM2
7x SLT6-----10x SLT6
3x SLT4-----3x SLT4
0x DDAR-----2x DDAR
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
Maar als je een beetje puzzelt zijn dit denk ik een van de weinig IC series waar je kan snijden zonder dat je in gevaar komt van minimale bedieningseisen. Of had je andere kandidaten zonder dat alles om moet?
Re: Korte vragen #20
Men had de 2800 Rotterdam - Utrecht als vleugel van de 1700/11700 nog kunnen schrappen, die rijdt 's avonds net zoals de 2000 ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #20
Of de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie], die rijdt 's avonds en op de vroege zondagmorgen ook niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #20
Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt, de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] opheffen na 10 uur en de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden. De [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]), terwijl de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #20
Ik heb de actuele cijfers weer bekeken en de helft(!) van het aantal bakken DDZ dat gisteren nog in de werkplaats stond rijdt vandaag weer rond, nadat het bij de kuilwielenbank is geweest. Ook bij VIRM zijn er volgens de cijfers weer ruim genoeg treinstellen beschikbaar ten opzichte van gisteren. Het materieel dat er ten opzichte van gisteren op achteruit is gegaan, zijn SGM en SLT. Dat kan te maken hebben met de toch nog wel gladde sporen die we gisteren hebben gehad, maar ook met het 'tegen de afkeur aanzitten' en nu definitief aan de kant genomen worden. Er is dus net iets te weinig SGM en SLT om volgens planning te rijden (= er is meer onttrokken aan de treindienst dan gepland), de rest van het materieel is op gepland niveau of daarboven.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen #20
De combi 6018 / 9818 reed wederom prima op sterkte met 10 bakken SLT. Net als eerder deze week :)
Alleen merkte ik gisteren tussen Gd en Ztm dat 6 bakken aan de krappe kant is als er ook passagiers van de 2016 meereizen in de 9816 :?
Alleen merkte ik gisteren tussen Gd en Ztm dat 6 bakken aan de krappe kant is als er ook passagiers van de 2016 meereizen in de 9816 :?
Laatst gewijzigd door waldo79 op vr 25 nov 2016, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten