Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Gouda heeft een loket, ik heb daar drie weken geleden nog wat gevonden voorwerpen ingeleverd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Het zijn trouwens zeven stations in Zuid-Holland met een loket van de treinvervoerder ter plaatse: Gorinchem heeft immers een loket van Qbuzz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

Kun je daar dan geen treinkaartjes kopen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Nee, daar kunnen ze echt niet aan beginnen. Het verkopen van kaartjes.
Wel zijn er heerlijke broodjes en koffie te koop.

[/sarcasme]
🍉
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Kaartjes haal je maar uit de automaat of online.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Mijn restaurant zit in het stationsgebouw van Lochem maar ik vind het haast opvallend dat er geen mensen zijn die om reisinformatie komen vragen. Ik had gisteren zelfs gasten die vroegen 'oh ja? Is dit nog steeds een station en in gebruik en zo?'
'Mevrouw, over een minuut of vijf ziet u daar de trein zo'n beetje dwars door de zaak heen denderen' :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Dat had je niet moeten vertellen, nu verwacht de helft van het forum daar binnenkort een forummeet te kunnen houden... :')
Project loading: 50% loaded. Please wait...
umbusko
Donateur
Berichten: 5336
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Met Pinksteren word ik voor het jaarlijkse familieweekend in Lochem verwacht. :D (Voor het eerst, want de locatie wisselt meestal.)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Mikos schreef:Dat had je niet moeten vertellen, nu verwacht de helft van het forum daar binnenkort een forummeet te kunnen houden... :')
:Y

Zaterdag 4 april dan maar?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Post van de Deutsche Bahn, dit naar aanleiding van een eerder akkefietje viewtopic.php?f=37&t=14059&p=660570#p660570. In de brief staat dat ik geen geld terugkrijg op mijn verzoek tot restitutie, want ze hebben geen storing aangetroffen van de desbetreffende kaartautomaat :')

Heeft er iemand hier ervaring mee dan wel tips voor de verdere omgang met de Deutsche Bahn met een zo groot mogelijke kans op succes?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Ik kwam vandaag een stel missers op Google Maps tegen: langs alle stations waar de IC Berlijn en Zwolle stopt is er een S-Bahn symbool bijgekomen. Dit gaat ook verder in Duitsland, ook Bad Bentheim en Rheine hebben onterecht een S-Bahn symbool gekregen. Dus ik vermoed dat iets mis is met de dataset die Google van de DB krijgt. Weet iemand hoe ik dat in een keer kan melden in plaats van alle stations apart?
Tevens is bij mij op de kaart station Zoetermeer Oost verdwenen, in de plaats daarvan is er Lansingerland-Zoetermeer naartoe verplaatst.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Volgens het blad Spoor zouden er van en naar Leiden Centraal geen treinen rijden van 1 t/m 7 februari. De redactie zat er kennelijk een beetje heel erg naast, want de werkzaamheden zijn nu gepland van 8 t/m 16 februari. Het werkzaamhedenoverzicht geeft echter aan dat ik pas vanaf tien dagen van tevoren mijn reis moet plannen, een geeft vooralsnog geen verdere informatie over welke trajecten er eventueel wanneer uitliggen. Weet iemand hier toevallig meer?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5280
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Volgens de NS werkzaamheden PDF zijn er de volgende verstoringen:
8 en 9 februari: Shl - Asd, Asdz
15 en 16 februari Ledn - Hlm
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte vragen

Bericht door Daelea »

Er gebeurt nogal veel met verschillende stremmingen:
https://www.ns.nl/reisinformatie/werkza ... eiden.html

8-14 februari: geen treinen Leiden - Alphen a/d Rijn

Za-zo 8-9 februari: alleen bussen rondom Leiden in alle richtingen

Ma 10 februari: alleen Intercity's, extra overstappen op Leiden. Bussen tussen Den Haag - Haarlem (voor de sprinters). Ernstig beperkte perroncapaciteit.

Ma-vr 10-14 februari: minder en kortere Intercity's en sprinters, geen doorgaande treinen (altijd overstappen te Leiden).

Vr-za 14-15 februari: geen Nachtnet langs Leiden

Za-zo 15-16 februari: geen treinen Leiden - Haarlem

NS verwacht dat reizigers treinen moeten laten schieten omdat ze te vol zijn, en adviseert met klem om niet in de spits te reizen. Verwachte vertraging in de ochtendspits op Leiden - Schiphol is een uur (!).
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Dank! Minder treinen, minder perroncapaciteit en verplicht overstappen in Leiden. What could possibly go wrong? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Dat zijn serieuze werkzaamheden dan.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Weet iemand of je met een sparpreis van DB ook over dezelfde route een trein van het Nahverkehr mag nemen? Heb een ticket met overstap van ongeveer een uur in München, dus wil eigenlijk weten of ik daarmee ook van München Hbf naar München Ost mag met de S-Bahn of een RE/RB.

Overigens vanuit Nederland 2e klasse geboekt tot aan Oostenrijk. Op de heenweg via Rheine, Hamm om Warburg - Kassel-Wilhelmshöhe per IC af te strepen en op de terugweg via Augsburg, Donauwörth om vervolgens Treuchtlingen - Würzburg per IC af te strepen. *trein*

Maar aangezien het een internationaal ticket is ga ik dus ook maar even met de NS businesskaart de DB lounge van München en Hannover betreden *O* (thanks nog voor de tip Aking)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
hauptbahnhof
Berichten: 3930
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Nee. Zugbindung is zugbindung. Als je op dat traject een specifieke fernverkehrszug moet gebruiken, mag je ook echt alleen die trein gebruiken.

Hou ook rekening dat je reservering maar 15 min geldig is.

Tevens benieuwd wat voor tip Aking jou gegeven heeft want ik weet niet beter dat je echt een 1e kl flexpreisticket moet hebben voor de DB-lounges.

Alleen bij Thaly-lounge in Brussel en Eurostar-lounge in Brussel en Londen mag het wel.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Gelukkig denken zowel NS als DB daar anders over *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Daar staat toch echt dat je met een (super)sparpreis de lounge niet in mag :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Maar in combinatie met een NS Businesskaart en een internationaal vervoersbewijs mag het wel weer *bus*.
Wat daar staat helemaal niets over sparpreis tickets en alleen dat je een geldig ticket voor het Fernverkehr moet hebben ongeacht soort ticket of klasse.
Spoiler: show
Als Reisender mit einer gültigen nationalen Vielfahrer-Karte der Railteam-Partnerbahnen Eurostar, NS International, ÖBB, SBB, SNCB sowie SNCF und Thalys haben Sie, in Kombination mit einem gültigen internationalen Fernverkehrsfahrschein 1. oder 2. Klasse für den grenzüberschreitenden Hochgeschwindigkeitsverkehr, ebenfalls Zutritt zur DB Lounge. Mit einem Fernverkehrsfahrschein 1. Klasse
können Sie zudem - soweit vorhanden - den exklusiven Premium-Bereich nutzen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
hauptbahnhof
Berichten: 3930
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb de NS-businesscard niet als een "Vielfahrer-Karte" gezien dus vandaar mijn vraag. Als het idd door DB als zodanig wordt gezien, dan klopt het idd. :@
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op di 14 jan 2020, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

De biznizkaart wordt inderdaad als Railteam partnerkaart gezien, en geeft je dus toegang tot de railteam lounges (onder andere in België, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Tsjechië en Duitsland kan ik uit eigen ervaring melden)
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef:Dat zijn serieuze werkzaamheden dan.
Vorig jaar waren ze al begonnen met het vervangen en saneren van wissels bij Leiden, evenals het aanpassen van de perronhoogte. Gelet op wat er komen gaat, heb ik maar alvast de omreisroutes bekeken, want het wordt vast een bende bij Leiden.
Beul van de blindegeleidelijn
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

cassie127 schreef:Daarbij komen dan nog wel ongeveer €4,- kosten voor een enkeltje NL Grens - Bad Bentheim met de IC
Late reactie, maar dat is tegenwoordig alweer € 4,85 met BC25 en € 6,50 zonder.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten