Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Ah dank je. Binnenkort met de ICE dus even in de gaten houden dat ik niet in dat stel beland.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

DPDelft schreef: zo 03 jul 2022, 09:46 Op lijn C11 van Aalten naar Bocholt is het 9 euro ticket wel geldig.
Logisch, wat mij betreft: die start zowat op de grens, zag ik bij toeval twee weken geleden.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wie heeft lantaarnpalen op P+R terreinen in beheer?
Die op Veenendaal-de Klomp (zuidzijde) hebben geen sticker met een nummer erop, zover ik kon zien.

Er was één paal waarvan het armatuur (binnezijde) nog maar aan één montagepunt vastzat / hing. Armatuur was zogezegd opengeklapt.
Eronder stond een Porsche Taycan geparkeerd.. (A) :?:

Hoe zou je dit kunnen melden?
Doorgeefluik is er niet geschikt voor, heb ik al gelezen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen

Bericht door DPDelft »

Voor lantaarnpalen op een commercieel terrein zou ik de exploitant (bijvoorbeeld Q-park) proberen en bij een openbaar terrein gewoon de gemeente. Bij de gemeente kun je vaak een melding openbare ruimte doen.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Zijn Traxx+ICR toegelaten voor de Betuweroute?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Daar heeft het materieel geen extra toelating voor nodig, maar alleen het stuk tussen Geldermalsen en Elst is toegankelijk voor passagierstreinen. En alleen het personeel van ICE/IC Berlijn heeft daar baanvakkennis, die zullen dan weer geen materieelkennis hebben voor de Traxx.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
marjolein vraag

Bagage vergeten

Bericht door marjolein vraag »

Bus 406 12.22 dinsdag 5 juli,
Bagage vergeten bij uitstaphalte Ekkersrijt
Waar kan ik dat weer ophalen en wanneer

Beheer: telefoonnummer weggehaald
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

In elk geval niet hier. Je zit hier op een forum over OV, je moet bij de vervoerder zijn :lol:
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door rooddolfijn »

In de aankomende maand wil ik graag per trein het Ruhrgebied bezoeken. Ik zit te struggelen om de goedkoopste optie te vinden om in Emmerich-Elten te komen, vanuit Utrecht. 's Ochtends reis ik in de (ochtend)spits en 's avonds na 18:30, waardoor 's avonds kan ik een jongerendagkaart gebruiken tussen Arnhem en Utrecht. Wat is de beste ticketoptie?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Durashift schreef: di 05 jul 2022, 00:41
DPDelft schreef: zo 03 jul 2022, 09:46Op lijn C11 van Aalten naar Bocholt is het 9 euro ticket wel geldig.
Logisch, wat mij betreft: die start zowat op de grens, zag ik bij toeval twee weken geleden.
Toch nog 3,4 km hoor, vanaf station Aalten. Misschien bedoel je lijn T11, maar die begint zelfs net binnen Duitsland dus daar is 'ie hoe dan ook geldig.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Marrick
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 22:33

Re: Korte vragen

Bericht door Marrick »

Wanneer je met Intterrail gebruikt maakt van bijv. de tandradbaan bij de Pilatus-berg in Zwitserland krijg je 50% korting, maar de lijn valt in principe buiten de geldigheid van Interrail (https://shop.e-guma.ch/pilatus-bahnen/e ... ip-3465175)

Mijn vraag is; kost het een reisdag als je gebruik maakt van de korting? Ik kan hier nergens iets over vinden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Ik neem aan dat het je geen reisdag kost, want die trein kan ik niet eens invullen op mijn mobiele interrailapp.
Dat plus het feit dat je voor boten met korting geen reisdag hoeft te gebruiken lijkt met me logisch dat je geen reisdag nodig hebt.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Bericht door hidihi »

Na een mislukte poging vorige week ga ik weer proberen naar Duitsland te reizen. Op de terugweg wil ik graag inchecken bij de OV paal in Emmerich. Waar staat de paal en is 2 minuten halteer tijd genoeg om in te checken?
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Korte vragen

Bericht door henrivanderweijden »

Nee, 2 minuten is niet genoeg als je de doorgaande RE19 gebruikt. De paal staat namelijk bij de trap op het perron naar Oberhausen dus als je ri NL reist moet je de eerst de tunnel door. Laatst vertelde echter een hc tegen mij dat het 9 euro ticket ri NL "gedoogd" word tot Arnhem.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ik lees verhalen dat mensen in Elten heel snel uit- en weer instappen om in/uit te checken. Je zou dan achteraan moeten zitten.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Gisteren was ik in de buurt van Antwerpen. Ik heb wat foto's gemaakt op Mortsel Oude God (waaronder de opgave van de Fotoquiz). Ik zag dat Mortsel liersesteenweg op zondag geen reizigers verkeer heeft. Rijdt daar op zondag helemaal niks of zijn er wel doorgaande treinen?
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Korte vragen

Bericht door MaartenD »

Als ik het goed heb komt alleen de S1 Antwerpen - Nijvel via dit stuk van lijn 27. Dus ook geen doorgaande treinen. Misschien goederen, op zondag?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Op zondag is dat stuk van lijn 27 buiten dienst. Vroeger was dat het gehele weekend, maar dat is al teruggedrongen sinds de seinen langs de lijn centraal worden aangestuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

Voor het 'waarom' dacht ik dat Mortsel-Oude God misschien een extra trein op zondag nodig had, maar er rijden ook dan twee IC's per uur.

De kleine tijdwinst (twee of drie minuten) moet dan zo noodzakelijk zijn dat Mortsel-Deurnesteenweg nu speciaal voor de zondag open moet blijven... aan de andere kant, het is wel België.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Misschien spaart het niet gebruiken van spoorlijn 27 wel een treindienstleider uit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dat is wel waarom je een hele spoorlijn gesloten houdt in een bepaald tijdvak, als één station niet bedienen betekent dat je spoorlijn 27 van Antwerpen tot Mechelen gesloten kan houden is dat een flinke besparing.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Duidelijk verhaal. Bedankt voor de antwoorden.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

De Intercites die ik volgens mijn ticket moet nemen heeft een onbekende vertraging (was eerst één uur, staat nu voorlopig op tweeënhalf uur...). Er rijdt eerder wel een TER naar mijn bestemming. Krijg ik gedonder als ik daar instap of komt dat wel in orde?

In Duitsland zou ik dat gewoon doen, maar ik ben niet bekend met de eigenaardigheden die de Fransen hebben rondom Fahrgastrechte.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Inmiddels een heus nieuw ticket gekregen voor de TER, dus dat komt in orde. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik wilde net schrijven dat informeren bij het loket vaak het meest oplevert in Frankrijk. Die heb je dan gelukkig ook overal nog :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten