Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Ja, dat kan wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Kan ik in de zomervakantie nu helemaal niet met de trein tussen Liège- Guillemins en Brussel reizen door die werkzaamheden? :o
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Welke werkzaamheden?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Als je de werkzaamheden in de Luikse tunnels bedoelt, die zijn tussen Liège-Guillemins en Herstal op de lijn Liège-Hasselt, dus daar heb je naar Brussel geen last van. Wel ligt Maastricht-Visé er de hele maand juli uit. Wat ze nou precies gaan doen weet ik nog steeds niet, behalve dat er in ieder geval drie wissels in Visé aangelegd worden.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Meltrain schreef: do 24 jun 2021, 12:31 Is Bancontact hetzelfde als iDEAL?
Nee, IDEAL is een betaalinitiatief voor girale betalingen tussen Nederlandse banken. Werkt niet in België. En Bancontact is de Belgische standaard voor PIN-transacties.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

umbusko schreef: do 24 jun 2021, 14:22 Als je de werkzaamheden in de Luikse tunnels bedoelt, die zijn tussen Liège-Guillemins en Herstal op de lijn Liège-Hasselt, dus daar heb je naar Brussel geen last van. Wel ligt Maastricht-Visé er de hele maand juli uit. Wat ze nou precies gaan doen weet ik nog steeds niet, behalve dat er in ieder geval drie wissels in Visé aangelegd worden.
Dit omdat de NMBS-International app überhaupt geen ritten weergeeft tussen beide steden.

Maar dan ga ik in augustus wel die kant op.
🍉
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Klopt het dat de samenreiskorting weer geldig is bij het studentenreisproduct (die was eerder vanwege corona komen te vervallen)?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Samenreiskorting is er alweer sinds 1 juli 2020.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Ik heb twee vragen, ik ben al meer dan een jaar niet met de trein geweest maar moet zondag in Delft zijn met mijn fiets en die past niet in de auto.

- Kan je bij station Delft campus met een fiets/e-bike het perron op en af met de huidige verbouwing?

- Dagkaart fiets kan je bij de automaat halen denk ik. Is dat een los kaartje of kan je dat op je chipkaart laden? Moet dat op de dag dat je hem gaat gebruiken of kan dat ook eerder?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Volgens mij moet je fietsen nog registreren (of nou ja, dat wil NS graag) en kan je daarom alleen fietskaartjes als e-ticket kopen.
Geen idee overigens of je die dan ook in de NS app kunt laden zoals met "normale" e-tickets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef: vr 02 jul 2021, 17:45 - Kan je bij station Delft campus met een fiets/e-bike het perron op en af met de huidige verbouwing?
Het station is een stukje naar het zuiden verplaatst, dus er is geen toegang van/naar het viaduct Kruithuisweg. Daarentegen is de fietstunnel ten noorden van het station onlangs geopend.
Het verschil tussen perron en straatniveau was altijd enkele traptreden, dus als je fiets enigszins makkelijk op te tillen is, is het perron goed bereikbaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Daniel schreef: vr 02 jul 2021, 17:49 Volgens mij moet je fietsen nog registreren (of nou ja, dat wil NS graag) en kan je daarom alleen fietskaartjes als e-ticket kopen.
Geen idee overigens of je die dan ook in de NS app kunt laden zoals met "normale" e-tickets.
Goed dat ik het vraag dus want je kan idd alleen online een kaartje kopen, gelukkig wel in de app te laden volgens mij want ik heb geen printer.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef: vr 02 jul 2021, 18:06
Daantje schreef: vr 02 jul 2021, 17:45 - Kan je bij station Delft campus met een fiets/e-bike het perron op en af met de huidige verbouwing?
Het station is een stukje naar het zuiden verplaatst, dus er is geen toegang van/naar het viaduct Kruithuisweg. Daarentegen is de fietstunnel ten noorden van het station onlangs geopend.
Het verschil tussen perron en straatniveau was altijd enkele traptreden, dus als je fiets enigszins makkelijk op te tillen is, is het perron goed bereikbaar.
Als ik het goed begrijp is er een aparte fietsbrug over de Schie toch? Kan je daar wel bij komen? Ik moet richting Lijm en Cultuur.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen

Bericht door Anne »

Meer noordelijk ligt de Abswoudsebrug (fietsbrug) bij de Mercuriusweg (ter hoogte van begin spoortunnel).
Als je via die brug naar Lijm en Cultuur wilt kan je uitstappen bij Delft (dan wel via lift/roltrap naar niveau fietsenstalling van waaruit je direct naar het fietspad langs de Westvest naar de Schie kan).

Vanaf Delft Campus kan je ter hoogte van de nieuwe voet/fietstunnel het fietspad evenwijdig aan de Kruithuisweg nemen. Na het oversteken van de Schieweg kan je de helling naar de Kruithuisbrug nemen. Direct na de brug is er een afrit naar het fietspad langs de Rotterdamseweg.

Vanaf het fietspad langs de Kruithuisweg is het perron richting Rotterdam ook te bereiken door vanaf de TU-wijk eerst het spoor te kruisen en dan het fietspad naar beneden te nemen dat direct ten westen van het viaduct over het spoor aansluit.

De verbindingen bij Delft Campus naar de perrons zijn nu rolstoel toegankelijk.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Daantje schreef: vr 02 jul 2021, 18:09Goed dat ik het vraag dus want je kan idd alleen online een kaartje kopen, gelukkig wel in de app te laden volgens mij want ik heb geen printer.
Bij het kopen van een fietskaartje moet je een datum kiezen, dat kan je dus van tevoren toen. Na aankoop is het idd in de app te laden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Arriva verkoopt ze wel in de automaat trouwens (ook geldig bij NS), maar daar heb je in de Randstad natuurlijk niet zoveel aan.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Jullie hebben me allemaal top geholpen :pos: bedankt allemaal :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Graag gedaan, Super de Boer! :Y
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Korte vragen

Bericht door YSH »

Als je bij de ÖBB tickets koopt staat bij de voorwaarden, dat annuleren alleen mogelijk is als je het pdf-ticket nog niet hebt ontvangen. Wat betekent dat in de praktijk, ik neem aan dat het ticket dan niet als bijlage wordt verstuurd zodat annulering van een online ticket helemaal onmogelijk is. Houden ze dan bij of je op het downloadlinkje klikt?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Volgens mij krijg je na het betalen je ticket niet in de mail maar een keuze uit:
Uitprinten als PDF
Laden in de app
Of uitprinten op de kaartautomaat.

Pas daarna krijg je je daadwerkelijke ticket als je voor de PDF kiest.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Welke (Arriva-)treinen mogen allemaal naar Weener rijden nu de Friesenbrücke omver ligt? Enkel de handvol Spurtjes met LZB PZB, omdat het nog steeds een stuk spoor in Duitsland betreft? Of nu ook de treinen zonder LZB PZB, omdat het stukje naar Weener nu operationeel gezien volledig bij het Nederlandse spoorwegennet hoort?
Laatst gewijzigd door DDietzen op ma 05 jul 2021, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Enkel de handvol Spurtjes met PZB, omdat het nog steeds een spoor met PZB betreft.
Los van het beveiligingssysteem zijn dit ook de enige stellen met een extra treeplank voor lage Duitse perrons.
Laatst gewijzigd door reisthijs op ma 05 jul 2021, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Maar die treeplank is niet meer in gebruik aangezien alle stations langs deze lijn tegenwoordig perrons op gelijke hoogte hebben.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Als ik een dagje naar Luik wil, mag ik dan binnen Nederland gebruik maken van het Dagretour Dal van NS voor €17,50 en dan een aanvullend retourtje kopen naar Luik bij de automaat? Welk station is dan het “wisselpunt” tussen het Dagretour Dal en het losse kaartje? Wordt dat dan Eijsden of is de grens wellicht mogelijk?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Een dagretour moet je een station aangeven, dat zal dan dus Eijsden moeten worden. Daarbij moet je dan een los Belgisch retour Eijsden-Luik kopen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten