Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Er zijn werkzaamheden tussen Amsterdam en Weesp en tussen Duivendrecht en Weesp. Waarschijnlijk dat het daar wel mee te maken heeft.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen

Bericht door microshit »

Jup inderdaad, zie ik nu ook. Had dan eerder verwacht dat die reisadviezen er als 'niet mogelijk' in zouden staan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef:In een verleden rond mijn tienerjaren was een SGMm iets anders aan het afslepen
Gast, je BENT nog een tiener! _O-
Waarschijnlijk bedoel je te zeggen dat je die combinatie zag toen je een jaar of 10 oud was. :wink:
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

In mijn VROEGE tienerjaren dan... :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Vorig jaar dus? (A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Nee, toen ik nog op de basisschool zat. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Ik zit ook nog in mijn tienerjaren hoor (tegen het bittere einde ervan dan, nog een half jaar), en toen ik tien was (2008), zag de spoorwereld er ook wel wat anders uit (ongerenoveerd ICM, DD-AR van 4 bakken of met mDDM, Plan V, Plan T (ging bijna uit dienst), gekloot met protossen, GTW's net nieuw), maak uzelf het niet zo lastig :twisted:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Korte vragen

Bericht door lee-yawn »

Op donderdag 17 augustus rijden er NS bussen, i.p.v. treinen, van Zwolle naar 't Harde. Waar vertrekken deze NS bussen exact? (wellicht kan iemand mij een puntje op Google Maps aanwijzen?)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

In Zwolle aan de zuidzijde van het station (volg de borden naar 'Zuidzijde') aan het Dries Visserplein.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Tussen Helsinki en St. Petersburg vinden grenscontroles plaats in de (rijdende) trein. Waarom gebeurt dit niet op de treindiensten naar Kroatië, Servië en Roemenië en staat de trein op de grensstations een half uur stil? Grenscontroles in een rijdende trein zorgen voor minder oponthoud voor de reiziger.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Wat is ongeveer de investering die je moet doen om je Rijbewijs D te halen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Erno-BE: Ik denk vooral omdat de lokale autoriteiten dat zo willen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

dylanwild94 schreef:Wat is ongeveer de investering die je moet doen om je Rijbewijs D te halen?
Als je het zelf haalt kun je uitgaan van ongeveer 4000 euro. Als je hem via een uitzendbureau haalt moet je ervanuti gaan dat je 1,5 jaar via het uitzendbureau moet blijven werken om de kosten deels terug te betalen.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

dylanwild94 schreef:Wat is ongeveer de investering die je moet doen om je Rijbewijs D te halen?
Ik moest 1250 terugbetalen en minimaal 1000u werken voor het uitzendbureau(ze hebben een oranje kleur) Lachertje dus, heb dat al ruimschoots gehaald.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Ik had de mogelijkheid niet om hem via uitzendbureau (ook die met de oranje kleur) te halen want ze verzorgden geen opleidingen toen ik vorig jaar binnenliep. Toen zelf mijn rijbewijs gaan halen. En toen ik weer binnenliep kreeg ik weer te horen dat ze geen opleidingen verzorgden. Toen ik aangaf dat ik alles al had had ik wel prijs. Op een maandag daar binnengelopen. 2 dagen later op gesprek in Oosterhout en een week later reed ik rond.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

Ik heb zelf mijn C-rijbewijs (vrachtauto) betaald met de gedachte om wat flexibeler inzetbaar te kunnen zijn als het werk op de bus weer eens magertjes was (lang leve de vakantiedienstregeling). Die heb ik toen opgevoerd als studiekosten bij mijn belastingaangifte.

Als je het kunt lijden zou ik de methode-Michael warm aanbevelen. Buschauffeurs hebben ze overal nodig, opleidingsplaatsen zijn veel dunner gezaaid.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Ik heb op het moment het geld niet om zelf me rijbewijs te bekostigen. Heb Woensdag een sollicitatiegesprek in Eindhoven kijken wat daar uit komt. en anders kijken of het UWV nog een potje heeft voor dit soort dingen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Wat nvdw al aangeeft, Je kan de kosten terugvragen via de belastingaangifte. Ik heb mijn rijbewijskosten deels in 2016 en deels in 2017 betaald. Het deel van 2016 heb al teruggekregen. Was toch een leuk bedrag. Het deel wat ik in 2017 betaald heb kan ik pas terugvragen als ik de aangifte van 2017 kan doen. Maar ook dat zal vast wel weer een leuk bedrag zijn.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Dat is allemaal leuk. Maar je moet wel eerst zelf dat bedrag ophoesten. En daar heb ik een probleem mee nu.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik duim voor je dat het UWV nog scholingsvouchers heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Dat ga ik Vrijdag merken dan wordt ik gebeld door ze. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Een snelcursus Nederlands kan je trouwens ook helpen bij je sollicitatie; in de twee posts die je hierboven plaatste zie ik zo 2 storende taalfouten.
Dan kun je stellen: 'Wat een mierenneuker is die Mikos', maar als je diezelfde fouten in een sollicitatiebrief maakt, neemt de kans dat ze je brief in de prullenbak gooien alleen maar toe. Zonde van je energie!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

Dylan heeft een sollicitatiegesprek dus het briefschrijfstadium is blijkbaar al gepasseerd ;)

Overigens ben ik destijds (vijf jaar geleden) ook op voorschieten van het uitzendbureau op de lesbus geklommen. Je hebt niet veel te willen voor wat betreft de inhoudelijke kant van het 'opleidingscontract' dat je tekent, maar zorg wel altijd dat je precies van alles op de hoogte bent. Het is namelijk vooral heel belangrijk om de gevolgen duidelijk te hebben als je bijvoorbeeld een keer zakt voor een examen of onverhoopt halverwege de looptijd van je contract met het werk moet stoppen.

Succes morgen *bus*
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Bij mij ging het als volgt, niet veel meer tekst dan zoals ik het hier zeg.

Beste,

Zijn er mogelijkheden bij jullie om als student als buschauffeur te werken?

Groet,


Dezelfde week zat ik nog op kantoor en was ik nummer 1 op de lijst van de klas die ik nooit gezien heb.
Enfin, kijk idd wat er in het contract staat, vaak moet je iedere herkansing zelf betalen. Probeer ook een chauffeurspas en de medische keuring te regelen via hen. Ik kon, mocht ik eerder weggaan, de werkelijke kosten betalen ipv de kosten incl klassikale lessen, die ik dus nooit nodig heb gehad. Zorg er voor dat je alles via de mail doet of via de mail laat bevestigen.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Korte vragen

Bericht door les7 »

Vraagje. Hoe lang mag een reis bij NS duren met een OV-chipkaart? Ik reis 's ochtends naar het zuiden van het land en kom daar rond half 12 aan. Vervolgens wil ik om 17.00 uur de trein terug voor een diner in Tilburg.

Mijn idee was om uit te checken en even te wachten en om half 12 direct weer in te checken (Roermond heeft paaltjes toch)? En om half 7 uit te checken in Tilburg. Zou dit lukken?

Het is niet helemaal netjes, dat weet ik. Normaal zou ik t beter plannen maar t kwam nu zo uit :(
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten