Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 47526
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Centraal Nederland en GVB hebben jarenlang gezamenlijk de busdienst in Amsterdam-Zuidoost en Buitenveldert/Amstelveen verzorgd.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 36343
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

ZWN en Stadsvervoer Dordrecht hebben ook enkele jaren samengewerkt. Dat was echter breder dan ZWN-bussen die ritten op de stadsdienst in Dordrecht reden, want er kwamen ook stadsbussen uit Dordrecht tot aan Rotterdam Zuidplein en Gorinchem aan toe. (Inclusief ritten de Hoekse Waard in)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 3937
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door tsov »

ENHABO en GVB hebben een tijd lang gezamenlijk in Amsterdam-Noord gereden. In allerlei vormen: de ENHABO-lijnen waren toegankelijk met GVB-kaartjes, ENHABO-chauffeurs reden diensten van het GVB en op sommige GVB-diensten werden ENHABO-bussen ingezet.
Suus schreef: za 23 okt 2021, 22:36 Centraal Nederland en GVB hebben jarenlang gezamenlijk de busdienst in Amsterdam-Zuidoost en Buitenveldert/Amstelveen verzorgd.
De eerste toenadering was al met de voorgangers van CN: Maarse & Kroon in Amstelveen en de NBM in de Bijlmermeer. :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Etienne
Donateur
Berichten: 6899
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

En de samenwerking met ZWN en BBA op llijn 161 en lijn 169 tussen Rotterdam, Oud-Beijerland, Willemstad en Steenbergen tussen 1985 en 1991.
Elke dag van de slaapkamer via de woonkamer naar de studeerkamer

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 8927
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

tsov schreef: zo 24 okt 2021, 07:25 ENHABO en GVB hebben een tijd lang gezamenlijk in Amsterdam-Noord gereden. In allerlei vormen: de ENHABO-lijnen waren toegankelijk met GVB-kaartjes, ENHABO-chauffeurs reden diensten van het GVB en op sommige GVB-diensten werden ENHABO-bussen ingezet.
Met lijn 97 (eerder lijn 7) kwam ENHABO zelfs tot Amsterdam Zuid WTC.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 17851
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

De lijnen 30, 31 en 34 in Capelle a/d IJssel zijn een tijdje door Connexxion uitgevoerd, maar de vervoerbewijzen van de RET waren ook gewoon geldig.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13233
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

DDietzen schreef: za 23 okt 2021, 21:58 Volgens Wikipedia hebben de Belgische HLE 18 en 19-locs wel 1500V=, geen ATB, maar toch een toelating voor Nederland. Klopt dat, en zo ja, hoe kan dat dan?
Volgens mij hebben die locs in Nederland de toenmalige intercity Maastricht - Brussel gereden. Ze zullen daarvoor wel een toelating hebben gehad, die dan alleen geldig is op dat baanvak.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5373
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

De intercity Maastricht - Brussel werd met een HLE 13 gereden. Reeks 18 heeft nooit planmatig naar Nederland gereden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 36343
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Wellicht zijn ze geschikt gemaakt om eventueel naar Roosendaal of Maastricht te kunnen, bijvoorbeeld met M7 wat de grens toch ook over kon?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Korot
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Korte vragen

Bericht door Korot »

M7 kon de grens bij Roosendaal toch niet over, vanwege een te laag viaduct?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 11370
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dat is M6 volgens mij, M7 is 14 centimeter minder hoog dan M6 (4.632 mm vs 4.775 mm)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 2204
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Begin november plan ik een tripje richting de Balkan. Daarbij viel mij EC151 op, een van de heel weinige treinen waarin een Sloveens restauratierijtuig meerijdt. Normaal kun je wel ergens een menukaart opduikelen, maar dat is me nu niet gelukt. Weet iemand of het aanbod een beetje okee is bij de Slovenen?

Dat er door werkzaamheden geen doorgaand treinverkeer is tussen Ljubljana en Zagreb is me trouwens bekend. -0-
cassie127
Berichten: 5431
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Het restaurant is alleen aanwezig tussen Wien en Ljubljana en rijdt niet van/naar Triëste.

Het menu is online niet echt te vinden, maar schollen maar eens een beetje door deze profielen:
https://twitter.com/vorortanleiter?t=y5 ... tfepQ&s=09
https://twitter.com/_DiningCar/status/1 ... DNgmw&s=19
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 2204
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Dat ziet er veelbelovend uit, thanks. *O*
omaylie
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Over de lijnfilms op de Connexxion BYD bussen en CapaCity bussen: krijgen die ook nog een update waardoor ze dezelfde lettertype hebben als de 2106 en 2107 (beide BYDs van Haarlem-IJmond)?
Gast

Re: Korte vragen

Bericht door Gast »

Als je bij Arriva een aansluiting van trein op trein mist, bijvoorbeeld van Venlo naar Susteren, krijg je dan je geld terug?
cassie127
Berichten: 5431
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Ja vanaf 15 minuten vertraging (bij een overstap van een Arriva trein op een Arriva trein) kun je geld terug bij vertraging aanvragen. Hiervoor kun je het contactformulier gebruiken op de regio Website van Limburg.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Nitein-Repart
Berichten: 3009
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Zijn voor Abellio Baden-Württemberg inmiddels al alle 52 Talent2-stellen afgeleverd of ontbreken de laatste vijf stellen nog steeds, waardoor er nog steeds Ersatzzüge rijden op de Abellio-lijnen rond Stuttgart?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 2204
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Die ontbreken nog steeds.
DDietzen
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Welke locomotieven zullen worden ingezet voor de nieuwe Nightjet Wenen-Parijs? En waar vindt een eventuele locwissel plaats?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 11370
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

ÖBB Taurus (1016/1116) tussen Wien Hbf en Karlsruhe, vanaf daar een SNCF Traxx (Baureihe 185) tot Paris Est (Bron).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 2688
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Geen stop in München Hbf dus?
cassie127
Berichten: 5431
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Nee. Maar wel op München Ost
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
PHS
Berichten: 5225
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Als ik mij niet vergis, werd vorig jaar rond deze tijd de Spoorkaart 2021 gepubliceerd. Is er al een Spoorkaart 2022, en zo nee, weet iemand wanneer deze ongeveer zal verschijnen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 47526
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

www.ns.nl/dienstregeling is nog niet bijgewerkt voor 2022. Zodra het zover is zal daar ook de nieuwe kaart staan.

De communicatie begon in 2020 pas half november, dus ik denk dat je nog twee weken geduld moet hebben.
Rame à l'approche
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten