Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Rijdt de trein naar het Spoorwegmuseum in het weekend? Volgens de reisplanne rwel, maar ik dacht dat die was opgeheven door het personeelstekort.
Ik heb die zaterdagmiddag zien rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

De museumpendel rijdt alle dagen (behalve op maandag als er geen schoolvakantie is), en was ook redelijk bezet de laatste paar weken vanwege het Winter Station.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Als je NS flex op je OV-Chipkaart hebt staan en je wilt er ook nog een abbonnement van een regionale vervoerder op zetten gaat dat dan altijd goed? Ik heb volgens mij wel eens verhalen gehoord dat verschillende abbonnementen op 1 kaart niet altijd goed gaat maar weet dat niet zeker meer vandaar mijn vraag
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Volgens mij kan het alleen als je het BTM-deel uit laat zetten door de klantenservice. Voor bus/tram/metro reis je dan weer gewoon op saldo. De combi met regionale treinabonnementen kan dacht ik helemaal niet, dan moet je echt een 2e chipkaart hebben.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Ik zie in ieder geval op de website van HTM staan dat als je NS Flex hebt je geen ander abbonnement op dezelfde kaart kan zetten
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Cas »

Als je NS Flex nu aanvraagt met een BTM-abonnement op je kaart, wordt het BTM-deel automatisch uitgeschakeld. Als je al NS Flex hebt, zul je naar de klantenservice moeten. Ik heb DMG Dal Voordeel en NS Flex Weekend Voordeel op dezelfde kaart, ondanks dat de DMG-site zei dat dit niet kon. Heb echter niet goed genoeg opgelet of de tarieven ook goed afgeschreven worden.

Onthoud ook dat NS Flex er voor zorgt dat je je kaart niet meer op kan laden bij NS-automaten - op Utrecht CS moet ik bijvoorbeeld naar de U-OV-automaten om saldo op te laden.
請勿靠近車門
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Op mijn chipkaart met NS Flex abonnement heb ik geen saldo gezet. Een tweede kaart heeft wel wat saldo. Kan ik eigenlijk een OV fiets abonnement combineren met NS Flex?
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Korte vragen

Bericht door Jultar »

Als je NS Flex hebt, staat er al een OV Fiets abonnement op (is standaard met Flex).
Overigens is OV Fiets geen werkelijk abonnement, maar enkel een koppeling tussen de OV-Chipkaart en de OV-Fiets infrastructuur. Er staat geen 'fysiek' abonnement op de kaart geschreven, daardoor kan een OV-Fietsabonnement ook binnen 10 minuten na aanvraag al gebruikt worden en hoef je ook niet langs de kaartautomaat om het op te halen/te activeren.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Dank Jultar, OV fiets staat nog op een aparte kaart bij mij.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot »

En ter aanvulling, OV-fiets gaat toch ook niet van je saldo af? Ik dacht dat dat met een losse incasso geregeld werd (en bij NS flex gewoon op de rekening komt)
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Korte vragen

Bericht door Jultar »

Klopt helemaal.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Korte vragen

Bericht door WALUIGI96 »

Michael schreef: wo 11 jan 2023, 11:42 Als je NS flex op je OV-Chipkaart hebt staan en je wilt er ook nog een abbonnement van een regionale vervoerder op zetten gaat dat dan altijd goed? Ik heb volgens mij wel eens verhalen gehoord dat verschillende abbonnementen op 1 kaart niet altijd goed gaat maar weet dat niet zeker meer vandaar mijn vraag
Als ik het me goed herinner, ligt het aan het soort abonnement. Gaat het over een vrij abonnement, zoals een Brabant Altijd Vrij abonnement, dan kan dat wel, maar bij een kortingsabonnement dan weer niet, omdat de korting meteen verrekend moet worden met het saldo (die er niet meer is, wanneer NS-Flex aan staat)
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Korte vragen

Bericht door les7 »

Nog een NS FLEX vraag. Zaterdag ben ik met de bus geweest bij Connexxion in Haarlem echter is op de terugreis een verkeerde begin- en eindhalte geregistreerd. Dit moet gecorrigeerd worden, echter weet ik niet bij wie ik nu moet zijn, NS of Connexxion?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Bedankt voor de reacties op mijn vraag :pos:
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

les7 schreef: wo 11 jan 2023, 17:51 Nog een NS FLEX vraag. Zaterdag ben ik met de bus geweest bij Connexxion in Haarlem echter is op de terugreis een verkeerde begin- en eindhalte geregistreerd. Dit moet gecorrigeerd worden, echter weet ik niet bij wie ik nu moet zijn, NS of Connexxion?
Daarvoor moet je bij Connexxion zijn.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Cas schreef: wo 11 jan 2023, 12:22 Als je NS Flex nu aanvraagt met een BTM-abonnement op je kaart, wordt het BTM-deel automatisch uitgeschakeld. Als je al NS Flex hebt, zul je naar de klantenservice moeten. Ik heb DMG Dal Voordeel en NS Flex Weekend Voordeel op dezelfde kaart, ondanks dat de DMG-site zei dat dit niet kon. Heb echter niet goed genoeg opgelet of de tarieven ook goed afgeschreven worden.

Onthoud ook dat NS Flex er voor zorgt dat je je kaart niet meer op kan laden bij NS-automaten - op Utrecht CS moet ik bijvoorbeeld naar de U-OV-automaten om saldo op te laden.
Het kan wel maar het kan alleen bij die zuilen binnen de poortjes. Daar heb ik gisteren nog 5 euro op mijn kaart gezet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Eind februari ga ik city hoppen en doe ik de steden Berlijn, Hamburg en Londen aan. Uit gemak ben ik dan snel geneigd om naar restaurants als Burger King of Five Guys te gaan, maar die wil ik nu eigenlijk skippen.

Dus mijn vraag aan jullie is welke betaalbare maar goede restaurants jullie mij aanbevelen. Gezien de inflatie is het budget max. € 40,- p.p. per avond.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

In London vind ik deze wel leuk: https://www.junglecave.uk/ :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

In Berlijn kun je prima betaalbaar eten rond de Spree rond het Humboldt Forum (Julchen Hoppe, Georgbræu, Fisher und Lustig; allemaal prima aan te bevelen), anders ben ik best fan van het concept van Chutney Food (Indische Curry to-go, in Berlijn op meerdere plekken).

In Brussel is Manhattn's mijn go-to Burgertent, en buiten het centrum aan de Hallepoort is Le Bistro een goede plek.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Hainje schreef: za 14 jan 2023, 12:00 Eind februari ga ik city hoppen en doe ik de steden Berlijn, Hamburg en Londen aan. Uit gemak ben ik dan snel geneigd om naar restaurants als Burger King of Five Guys te gaan, maar die wil ik nu eigenlijk skippen.

Dus mijn vraag aan jullie is welke betaalbare maar goede restaurants jullie mij aanbevelen. Gezien de inflatie is het budget max. € 40,- p.p. per avond.
In Hamburg kan ik dit etablissement in het Hamburger Hauptbahnhof aanbevelen. Goed eten voor een schappelijke prijs
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot »

Voor Berlijn is Restaurant Nolle goed bevallen https://www.restaurant-nolle.de/speisekarte/

In Hamburg zou je voor de fun-factor nog "Schwerelos" kunnen overwegen, je eten en drinken komen met een soort achtbaantje naar je tafel. Eten was toen niet geweldig, gewoon ok. Iets duurder dan een normaal restaurant en ligt in Harburg. https://www.rollercoaster-hamburg.de/ -> blijkbaar dicht
Laatst gewijzigd door jjasloot op za 14 jan 2023, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Mijn favoriet in Brussel blijft Fin de Siècle in de Kartuizerstraat. Hebben een handgeschreven krijtbord met gerechten, vrijwel allemaal Belgische klassiekers in royale porties. Goed te belopen vanaf premetro Beurs.

Vroeger had je ook een Balls & Glory in Brussel met gehaktballen met bijgerechten, maar volgens mij is dat daar vervangen door het door Z2N genoemde Manhattn’s Burgers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Ik vind het prima dat hier tips worden gegeven voor Brussel hoor, maar daar ga ik niet heen. :p
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Daar was je nog niet van plan heen te gaan, totdat je er wel terecht kwam
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

jjasloot schreef: za 14 jan 2023, 18:25 In Hamburg zou je voor de fun-factor nog "Schwerelos" kunnen overwegen, je eten en drinken komen met een soort achtbaantje naar je tafel. Eten was toen niet geweldig, gewoon ok. Iets duurder dan een normaal restaurant en ligt in Harburg. https://www.rollercoaster-hamburg.de/
Zat ik ook aan te denken, maar die lijkt helaas al twee jaar gesloten te zijn. Voor wie naar Dresden gaat natuurlijk wel een optie :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten