Korte vragen
Re: Korte vragen
Er is een kaart met P+R-terreinen, maar er zijn er niet heel veel aan de noordzijde van Parijs en de plaatsen zijn beperkt: https://eu.ftp.opendatasoft.com/stif/Pl ... llises.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Als je iets meer geld heb kun je nog altijd naar B&B-hotels (https://www.hotel-bb.com/nl/frankrijk/hotels-frankrijk). Die zitten overal in zowel Duitsland als Frankrijk, zijn redelijk goed betaalbaar en hebben redelijke goede reviews. Misschien toch een betere overweging dan F1-hotels of Ibis Budget.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Met Ibis Budget is niets mis. Altijd een goed bed en sanitair op de eigen kamer. Het is alleen heel erg wisselend hoe het sanitair is, van plastic prefab tot niet te onderscheiden van een normale Ibis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Premiere Classe heb je ook nog.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6481
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik zit/zat hier altijd in Duitsland oo doorreis en ik vind het echt fantastisch. Wist niet dat het ook in Frankrijk zat.Nitein-Repart schreef: ↑vr 15 okt 2021, 07:32 Als je iets meer geld heb kun je nog altijd naar B&B-hotels (https://www.hotel-bb.com/nl/frankrijk/hotels-frankrijk). Die zitten overal in zowel Duitsland als Frankrijk, zijn redelijk goed betaalbaar en hebben redelijke goede reviews. Misschien toch een betere overweging dan F1-hotels of Ibis Budget.
Re: Korte vragen
Ze zitten in meerdere landen.
Re: Korte vragen
Wanneer worden de DRIS panelen op station Ede-Wageningen en Wageningen busstation gerepareerd of vervangen? Ze doen het volgens mij al maanden niet.
Re: Korte vragen
Zijn ze van NS? In dat geval kun je het doorgeven aan Mikos.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Nee dat niet. Ik bedoel die bij de busstations van de provincie Gelderland (zoals deze).
Re: Korte vragen
Daar kun je misschien een melding over doen op www.gelderland.nl.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik denk dat je dat hier wel kwijt moet kunnen: https://drismelding.nl/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Heb ik dus ook al geprobeerd, maar Wageningen Busstation staat er helemaal niet tussen.
Re: Korte vragen
Dit hing in oktober vorig jaar op Ede-Wageningen - ik denk niet dat er echt iets gaat gebeuren met een melding... Wie weet, het is nog 2,5 maand 2021
Re: Korte vragen
Vandaag fietste ik toevallig langs station Randwyck, dus ik dacht, laat ik nog eens kijken. In het weekend krijg je in ieder geval uit de NMBS-automaat wel een gereduceerde prijs voor het Weekend Ticket. Nou zou ik het dus eigenlijk nog eens doordeweeks moeten testen.umbusko schreef: ↑do 15 jul 2021, 21:03 Ik probeerde laatst even de NMBS-automaat in Mt uit met al die nieuwe tarieven en keek ook naar de prijs voor een Weekend Ticket naar Luik. Maar ik kreeg er met geen mogelijkheid een andere prijs uit dan voor het standaardbiljet, ook al selecteerde ik een datum in het weekend. Nou was deze test doordeweeks, dus geen idee of dat uitmaakt, maar ik had het idee dat het allemaal nog niet helemaal werkt.
Een andere verbetering is dat de Youth Holidays hier tegenwoordig ook te koop is (als je een MOBIB-kaart hebt). Dat zal er wel mee te maken hebben dat de voorwaarden gewijzigd zijn, waardoor het nu ook officieel toegestaan is hem te combineren met een internationaal kaartje. Ook kon ik eventueel een City pass Liège 24h, City pass Charleroi 24h of BruPass op mijn MOBIB-kaart laden.
Re: Korte vragen
Naar verluid zouden vanaf november alle DRIS panelen in IJssel-Vecht vervangen gaan worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Korte vragen
Heb het inmiddels ook aan de provincie Gelderland gevraagd of ze nog meer info hebben. Dit was het antwoord:
Provincie Gelderland schreef:DRIS op Wageningen busstation is uitgezet. Eind 2021 / begin 2022 zal dit display daadwerkelijk worden vervangen door andere displays. Tot die tijd blijft deze nog even staan. De achterkant van het display is nl in gebruik bij de gemeente Wageningen.
Re: Korte vragen
Ik heb ook al een paar weken geen enkele werkende DRIS op de Apeldoornse haltes gezien (het station uitgezonderd). Kom ik gewoon toevallig nét langs de verkeerde haltes, of is het een breder fenomeen dat de DRISsen op zwart staan in IJssel-Vecht?
---
Andere vraag tussendoor: hoe hard rijden de LINTs resp. de GTW's op de Maaslijn? Ik vind verschillende waardes voor de maximumsnelheid van de LINTs (120, 125, 130) en vraag me ook af hoe ATB-NG (dat bij mijn weten in stappen van 10 km/h werkt) omgaat met de baanvaksnelheid van 125 km/h op Nijmegen-Venlo.
---
Andere vraag tussendoor: hoe hard rijden de LINTs resp. de GTW's op de Maaslijn? Ik vind verschillende waardes voor de maximumsnelheid van de LINTs (120, 125, 130) en vraag me ook af hoe ATB-NG (dat bij mijn weten in stappen van 10 km/h werkt) omgaat met de baanvaksnelheid van 125 km/h op Nijmegen-Venlo.
Re: Korte vragen
Een Lint gaat niet harder dan 120km/h. Ook al is de baanvaksnelheid 340km/h.
Re: Korte vragen
Daar is de Railwiki van onze Somdaburen het toch niet met je eens:
Maar goed, Railwiki is niet geweldig onderbouwd dus ze kunnen ook quatsch hebben opgeschreven. Het gaat mij vooral om de vraag of de GTW's harder (mogen) rijden dan de Lintjes op de Maaslijn.Railwiki schreef:Het treinstel is ontworpen voor een snelheid van 130 kilometer per uur. Bij de aflevering van de treinstellen was deze begrenst op 120 kilometer per uur. Na de revisie vanaf 2013 mogen de treinstellen 130 kilometer per uur rijden, omdat zij nieuwe motoren hebben gekregen.
Re: Korte vragen
Dat is geheid van Wikipedia gekopieerd want daar stond die foute info ook.
De in Nederland toegelaten Lintjes hebben allemaal een maximum snelheid van 120. Dat staat zelfs op een grote sticker in de cabine.
De in Nederland toegelaten Lintjes hebben allemaal een maximum snelheid van 120. Dat staat zelfs op een grote sticker in de cabine.
Re: Korte vragen
En die sticker kunnen wij treinenfapperts ook zien allemaal?
Re: Korte vragen
Sinds wanneer rijdt er een trein vanuit Rotterdam naar Milaan?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Sinds vandaag geloof ik.
Re: Korte vragen
Volgens de reisinformatie zou hij zelfs op Rotterdam Lombardijen stoppen (weliswaar met "Niet Instappen" op de borden), maar in de praktijk reed hij gewoon door. Al kan dat ook komen door de 25 minuten vertraging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten