Korte vragen
Re: Korte vragen
Wat zijn naar jullie mening eigenlijk de elektrische bussen met de minste problemen?
Ik heb zelf het idee dat VDL dat is.
Ik heb zelf het idee dat VDL dat is.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8701
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De hele serie elektrische VDL’s in Limburg heeft net een terugroepacties gehad naar de fabriek, dat klinkt niet echt alsof VDL geen problemen heeft…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
In Gorinchem zijn ze ook niet al te blij met de Citea's.
Ik heb zelf het idee dat Ebusco de minste problemen heeft.
Ik heb zelf het idee dat Ebusco de minste problemen heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Dat is ook wel waar.
Ik ben benieuwd hoe het met de nieuwe citea en Ebusco 3.0 zit.Deze rijden nog niet rond toch?
Denk dat de Hess trolley's dan de betrouwbaarste zijn
Ik ben benieuwd hoe het met de nieuwe citea en Ebusco 3.0 zit.Deze rijden nog niet rond toch?
Denk dat de Hess trolley's dan de betrouwbaarste zijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8701
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
We hebben het toch over nieuwe elektrische bussen en niet over trolleybussen die al jarenlang rondrijden?
Ik weet wel van Ebusco dat de 3.0 in München op dezelfde routes rijdt als de 2.2 aldaar en dat de 3.0 (dus van composieten) boven verwachtingen presteert. Verder heeft Ebusco een trajectvolgsysteem waarmee ze vanuit de fabriek alle bussen kunnen volgen en uitlezen op welk moment er welke knop of pedaal is ingedrukt waarmee ze snel en goed kunnen achterhalen waarom een bus eventueel is stilgevallen. Met datzelfde systeem kan Ebusco ook op voorhand al adviezen geven als ze op afstand zien dat er iets niet goed dreigt te gaan.
Ik weet wel van Ebusco dat de 3.0 in München op dezelfde routes rijdt als de 2.2 aldaar en dat de 3.0 (dus van composieten) boven verwachtingen presteert. Verder heeft Ebusco een trajectvolgsysteem waarmee ze vanuit de fabriek alle bussen kunnen volgen en uitlezen op welk moment er welke knop of pedaal is ingedrukt waarmee ze snel en goed kunnen achterhalen waarom een bus eventueel is stilgevallen. Met datzelfde systeem kan Ebusco ook op voorhand al adviezen geven als ze op afstand zien dat er iets niet goed dreigt te gaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Het dossier over de Ebusco’s van de stadsdienst Dordrecht is dikker dan De Ontdekking van de Hemel.Meltrain schreef:In Gorinchem zijn ze ook niet al te blij met de Citea's.
Ik heb zelf het idee dat Ebusco de minste problemen heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Al zat dat voornamelijk in het klimaatsysteem toch?
De elektrische bussen met de meeste problemen zullen overigens de elektrische Rosero's in Dordrecht geweest zijn, die reden al in de Arriva-tijd zo weinig dat ik nog aardig wat moeite heb moeten doen ze überhaupt alledrie op de foto te krijgen.
Qbuzz had daar later minstens zoveel problemen mee, maar kreeg lijn 10 wel vaker volledig elektrisch gereden. Dat lag alleen niet aan de betrouwbaarheid, maar aan dat het met lijn 10 naar Dordtse Kil rijden al snel niet meer gedaan werd waardoor ze 6 busjes voor twee omlopen tot hun beschikking hadden.
De elektrische bussen met de meeste problemen zullen overigens de elektrische Rosero's in Dordrecht geweest zijn, die reden al in de Arriva-tijd zo weinig dat ik nog aardig wat moeite heb moeten doen ze überhaupt alledrie op de foto te krijgen.
Qbuzz had daar later minstens zoveel problemen mee, maar kreeg lijn 10 wel vaker volledig elektrisch gereden. Dat lag alleen niet aan de betrouwbaarheid, maar aan dat het met lijn 10 naar Dordtse Kil rijden al snel niet meer gedaan werd waardoor ze 6 busjes voor twee omlopen tot hun beschikking hadden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8701
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De problemen van Ebusco zaten voor zover ik weet inderdaad voornamelijk in het klimaatsysteem van een externe partij. Aan de bussen zelf lag dat niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
De Volvo's van Arriva in Leiden en Breda rijden volgens mij ook vrij probleemloos rond.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8701
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Klopt inderdaad, daar hoor ik ook vrijwel geen slechte verhalen over. Al zijn dat voornamelijk stadsbussen die niet zulke lange ritten en hoge snelheden rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
De Ebusco's in GD hadden anders zelf ook problemen genoeg (o.a. met laden, met de vering, met de isolatie, en nog wel een paar punten). Moet wel gezegd worden, de laatste maanden doen ze het vrij aardig (en sommige rijden zelfs best lekker). Heuliezzen zijn hier nog steeds een zorgenkindje en bij de Citea's ligt het zeer aan de dag (weer) en de omlopen die ze rijden. Waterstofbussen zijn weinig echte klachten over.
Grt. Stefan
-
- Berichten: 3929
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Volvo hoor ik inderdaad eigenlijk niks negatiefs over.Maar het is niet echt een populaire leverancier, er rijden best weinig volvo's in nederland.
BYD K9A die op terschelling rijden hoor ik trouwens ook niet echt slechte verhalen over.
BYD K9A die op terschelling rijden hoor ik trouwens ook niet echt slechte verhalen over.
Korte vragen
De Volvo’s in Leiden hebben wel een heel rare stoelindeling. Maar goed, de Van Hool’s die ze vervingen waren ook bijzonder ingericht #kuch
Als ze nu de Volvo 8900 elektrisch zouden leveren heb je volgens mij de ideale elektrische bus voor HOV te pakken. Vind die bussen bij Arriva toch wel zeer aangenaam in comfort en rijkwaliteit.
Als ze nu de Volvo 8900 elektrisch zouden leveren heb je volgens mij de ideale elektrische bus voor HOV te pakken. Vind die bussen bij Arriva toch wel zeer aangenaam in comfort en rijkwaliteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Volvo 8900 zijn idd hele mooie dingen!
Zou leuk zijn als die zowel in elektrische als dieselvariant leverbaar worden, maar denk het niet, touringcars zijn ook nog nauwelijks elektrisch.
Zou leuk zijn als die zowel in elektrische als dieselvariant leverbaar worden, maar denk het niet, touringcars zijn ook nog nauwelijks elektrisch.
Re: Korte vragen
Als ik mijn NS Flex vandaag nog wijzig van Dal Vrij naar Basis, worden de reizen die ik vandaag al gemaakt heb dan wel nog volgens Dal Vrij berekend of moet ik morgen pas wijzigen?
Re: Korte vragen
Volgens mij gaat het per vandaag in, met terugwerkende kracht. Dus ook al gemaakte reizen worden tegen het nieuwe abonnement berekend. Beter morgen wijzigen dus
Re: Korte vragen
Nee, het gaat direct in, maar al gemaakte reizen worden nog tegen het oude tarief berekend.
Re: Korte vragen
Had ik dat toch goed onthouden! Dank! Maar in ieder geval is het nu gefixt.
Re: Korte vragen
Waarom vertrekt de 3500 op zaterdag om :15 en :45 vanaf spoor 1 of 2 op Schiphol?
Op vrijdag en tijdens de doordeweekse daluren heeft dat te maken met de koppeling met de 2400, maar op zaterdag bestaat die koppeling niet.
Op vrijdag en tijdens de doordeweekse daluren heeft dat te maken met de koppeling met de 2400, maar op zaterdag bestaat die koppeling niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
De huidige dienstregeling is op veel vlakken het resultaat van het wegsnijden van diverse treinseries, maar men heeft geen tijd gehad om alle afwijkingen van de resterende treinseries weg te gummen. Origineel zat de 3500 ingeklemd tussen de 5700 en 2400 op zaterdag waardoor deze aangepast moest rijden, en dat is dus zo gebleven toen die andere twee series opgeheven werden.
Re: Korte vragen
Maar dat is op weekdagen (tijdens de spits) ook het geval en dan rijdt de 3500 juist wel "normaal".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Doordeweeks rijdt de 2400 op andere tijden dan deze in het weekend reed.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten