Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
ambassadorsound

Re: Korte vragen

Bericht door ambassadorsound »

Wat zijn naar jullie mening eigenlijk de elektrische bussen met de minste problemen?
Ik heb zelf het idee dat VDL dat is.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8701
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

De hele serie elektrische VDL’s in Limburg heeft net een terugroepacties gehad naar de fabriek, dat klinkt niet echt alsof VDL geen problemen heeft…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

In Gorinchem zijn ze ook niet al te blij met de Citea's. :X
Ik heb zelf het idee dat Ebusco de minste problemen heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ambassadorsound

Re: Korte vragen

Bericht door ambassadorsound »

Dat is ook wel waar.
Ik ben benieuwd hoe het met de nieuwe citea en Ebusco 3.0 zit.Deze rijden nog niet rond toch?
Denk dat de Hess trolley's dan de betrouwbaarste zijn :bus:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8701
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

We hebben het toch over nieuwe elektrische bussen en niet over trolleybussen die al jarenlang rondrijden?

Ik weet wel van Ebusco dat de 3.0 in München op dezelfde routes rijdt als de 2.2 aldaar en dat de 3.0 (dus van composieten) boven verwachtingen presteert. Verder heeft Ebusco een trajectvolgsysteem waarmee ze vanuit de fabriek alle bussen kunnen volgen en uitlezen op welk moment er welke knop of pedaal is ingedrukt waarmee ze snel en goed kunnen achterhalen waarom een bus eventueel is stilgevallen. Met datzelfde systeem kan Ebusco ook op voorhand al adviezen geven als ze op afstand zien dat er iets niet goed dreigt te gaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:In Gorinchem zijn ze ook niet al te blij met de Citea's. :X
Ik heb zelf het idee dat Ebusco de minste problemen heeft.
Het dossier over de Ebusco’s van de stadsdienst Dordrecht is dikker dan De Ontdekking van de Hemel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Al zat dat voornamelijk in het klimaatsysteem toch?

De elektrische bussen met de meeste problemen zullen overigens de elektrische Rosero's in Dordrecht geweest zijn, die reden al in de Arriva-tijd zo weinig dat ik nog aardig wat moeite heb moeten doen ze überhaupt alledrie op de foto te krijgen.
Qbuzz had daar later minstens zoveel problemen mee, maar kreeg lijn 10 wel vaker volledig elektrisch gereden. Dat lag alleen niet aan de betrouwbaarheid, maar aan dat het met lijn 10 naar Dordtse Kil rijden al snel niet meer gedaan werd waardoor ze 6 busjes voor twee omlopen tot hun beschikking hadden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8701
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

De problemen van Ebusco zaten voor zover ik weet inderdaad voornamelijk in het klimaatsysteem van een externe partij. Aan de bussen zelf lag dat niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5277
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

De Volvo's van Arriva in Leiden en Breda rijden volgens mij ook vrij probleemloos rond.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8701
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Klopt inderdaad, daar hoor ik ook vrijwel geen slechte verhalen over. Al zijn dat voornamelijk stadsbussen die niet zulke lange ritten en hoge snelheden rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Lijn 45 schreef: wo 21 dec 2022, 12:54 De Volvo's van Arriva in Leiden en Breda 's-Hertogenbosch rijden volgens mij ook vrij probleemloos rond.
Fixed that for you. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Korte vragen

Bericht door Selivio »

Milco schreef: wo 21 dec 2022, 12:30 De problemen van Ebusco zaten voor zover ik weet inderdaad voornamelijk in het klimaatsysteem van een externe partij. Aan de bussen zelf lag dat niet.
De Ebusco's in GD hadden anders zelf ook problemen genoeg (o.a. met laden, met de vering, met de isolatie, en nog wel een paar punten). Moet wel gezegd worden, de laatste maanden doen ze het vrij aardig (en sommige rijden zelfs best lekker). Heuliezzen zijn hier nog steeds een zorgenkindje en bij de Citea's ligt het zeer aan de dag (weer) en de omlopen die ze rijden. Waterstofbussen zijn weinig echte klachten over.
Grt. Stefan
hauptbahnhof
Berichten: 3929
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

dennistd schreef: di 20 dec 2022, 17:37 Heeft Arriva-personeel ook vrij vervoer bij moederbedrijf Deutsche Bahn? #dtv
DB-personeel heeft al beperkt vrij vervoer (X aantal keren per jaar kunnen ze een dagkaart krijgen (of was het goedkoop kopen)). Dus Arriva zal waarschijnlijk echt niet.
ambassadorsound

Re: Korte vragen

Bericht door ambassadorsound »

Volvo hoor ik inderdaad eigenlijk niks negatiefs over.Maar het is niet echt een populaire leverancier, er rijden best weinig volvo's in nederland.
BYD K9A die op terschelling rijden hoor ik trouwens ook niet echt slechte verhalen over.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

De Volvo’s in Leiden hebben wel een heel rare stoelindeling. Maar goed, de Van Hool’s die ze vervingen waren ook bijzonder ingericht #kuch

Als ze nu de Volvo 8900 elektrisch zouden leveren heb je volgens mij de ideale elektrische bus voor HOV te pakken. Vind die bussen bij Arriva toch wel zeer aangenaam in comfort en rijkwaliteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ambassadorsound

Re: Korte vragen

Bericht door ambassadorsound »

Volvo 8900 zijn idd hele mooie dingen!
Zou leuk zijn als die zowel in elektrische als dieselvariant leverbaar worden, maar denk het niet, touringcars zijn ook nog nauwelijks elektrisch.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12833
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Na 2030 ofzo moet het sowieso electrisch rijden, dus kwestie van tijd.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Als ik mijn NS Flex vandaag nog wijzig van Dal Vrij naar Basis, worden de reizen die ik vandaag al gemaakt heb dan wel nog volgens Dal Vrij berekend of moet ik morgen pas wijzigen?
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Volgens mij gaat het per vandaag in, met terugwerkende kracht. Dus ook al gemaakte reizen worden tegen het nieuwe abonnement berekend. Beter morgen wijzigen dus
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Nee, het gaat direct in, maar al gemaakte reizen worden nog tegen het oude tarief berekend.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Had ik dat toch goed onthouden! Dank! Maar in ieder geval is het nu gefixt. :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Waarom vertrekt de 3500 op zaterdag om :15 en :45 vanaf spoor 1 of 2 op Schiphol?
Op vrijdag en tijdens de doordeweekse daluren heeft dat te maken met de koppeling met de 2400, maar op zaterdag bestaat die koppeling niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5960
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

De huidige dienstregeling is op veel vlakken het resultaat van het wegsnijden van diverse treinseries, maar men heeft geen tijd gehad om alle afwijkingen van de resterende treinseries weg te gummen. Origineel zat de 3500 ingeklemd tussen de 5700 en 2400 op zaterdag waardoor deze aangepast moest rijden, en dat is dus zo gebleven toen die andere twee series opgeheven werden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Maar dat is op weekdagen (tijdens de spits) ook het geval en dan rijdt de 3500 juist wel "normaal".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5960
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Doordeweeks rijdt de 2400 op andere tijden dan deze in het weekend reed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten