Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot »

Ah dat wist ik dan weer niet
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Op excursie in Essen ben ik door een reisgenoot overtuigd dat Frittenwerk een van de betere ketens is voor een snelle hap (waar we dan ook hebben gegeten na een rondje door Kettwig). Hun assortiment is vooral gericht op friet, poutine en curryworst, maar de keten is zeker de moeite waard om te proberen als je in een grotere Duitse stad bent. In Berlijn zitten vier vestigingen, in Hamburg nog geen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Hoe groot is de kans dat je op Koningsdag 27 april al het Deutschlandticket (€49 per maand) kan gebruiken? Ik wil wel die dag een rondje NRW-doen, maar het Schönes-Tages-Ticket is pas vanaf 9 uur geldig en een enkeltje Arnhem->Köln met de ICE kost € 56,40.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Geen idee. Ze hebben het al over mei.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Is reizen met een sparpreis-ticket geen optie? Zelfs op korte termijn is dat vaak best betaalbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Het lijkt erop dat er helemaal geen Sparpreise beschikbaar zijn dan. Lijkt me heel sterk dat ze allemaal uitverkocht zijn, dus mogelijk nog niet vrijgegeven of zo?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Op 27 april zijn de tickets inderdaad fors duur. Op dagen ervoor of erna zijn er tarieven voor 20 euro. Blijkbaar wil iedereen koningsdag ontvluchten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Misschien dat de verkoop voor Sparpreise nog niet open is, omdat de dienstregeling nog aangepast moet worden ivm Koningsdag?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Als dat zo is dan vind ik dat schandalig. Zo te zien rijden de directe ICE's wel maar vraagt men de hoofdprijs.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dat kan dan dus nog aangepast worden, want met ICE naar Amsterdam Centraal rijden op Koningsdag wordt volgens mij niet gedaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Ik vermoed dat er ergens een fout in het boekingssysteem zit, want ik krijg geen enkele Sparpreis vanuit Nederland naar KÖLN. Echter vanuit Oberhausen zijn de goedkoopste Sparpreisen nog te krijgen oa voor de 121 en 105.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Op bahn.de krijg ik één verbinding Arnhem-Keulen voor 19.90 euro. Wel met VIAS tot Duisburg.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Z2N schreef: zo 15 jan 2023, 15:20 Misschien dat de verkoop voor Sparpreise nog niet open is, omdat de dienstregeling nog aangepast moet worden ivm Koningsdag?
Of dat NS/DB slim willen inspelen op reizigers die vanuit Duitsland Koningsdag in Nederland komen bezoeken? Met een hogere vraag kun je immers hogere prijzen hanteren. Het zijn geen goede doelen hè.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Dat vermoeden heb ik ook.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Als je een tussenhalte in Duisburg ofzo aangeeft en op het eerste deel geen ICE's, op het tweede deel juist geen Nahverkehr, krijg je diverse opties voor 19,90 euro, 16,25 met BC25. Als je alleen het Nahverkehr-deel gebruikt maakt het niet uit op welke tijd je rijdt, zelfs al zou je de IC/ICE nooit meer kunnen halen. (Mijn gebruikelijke truuk is om naar Bonn te boeken met alleen IC/ICE op Keulen-Bonn en dat laatste deel dan niet te gebruiken, maar dat levert nu geen prijsvoordeel.)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

London: Nando's lekkerste (gegrilde) kip ever.
Zit beetje tussen een fastfood- en normaal restaurant in. Je krijgt een tafel toegewezen en kunt later via je je telefoon of bij de kassa bestellen. Wordt het eten aan tafel bezorgd.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

PHS schreef: zo 15 jan 2023, 17:04
Z2N schreef: zo 15 jan 2023, 15:20 Misschien dat de verkoop voor Sparpreise nog niet open is, omdat de dienstregeling nog aangepast moet worden ivm Koningsdag?
Of dat NS/DB slim willen inspelen op reizigers die vanuit Duitsland Koningsdag in Nederland komen bezoeken? Met een hogere vraag kun je immers hogere prijzen hanteren. Het zijn geen goede doelen hè.
Zitplaatsen vallen bij de 121 vanuit Nederland ook niet te reserveren, dus het lijkt alsof er ergens nog iets niet actief staat in het boekingssysteem.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door gkw1969 »

Hainje schreef: za 14 jan 2023, 12:00 Eind februari ga ik city hoppen en doe ik de steden Berlijn, Hamburg en Londen aan. Uit gemak ben ik dan snel geneigd om naar restaurants als Burger King of Five Guys te gaan, maar die wil ik nu eigenlijk skippen.

Dus mijn vraag aan jullie is welke betaalbare maar goede restaurants jullie mij aanbevelen. Gezien de inflatie is het budget max. € 40,- p.p. per avond.
London is het altijd goed eten in verschillende pubs. Ook de PizzaHut is een goed alternatief. Je moet alleen niet in het centrum gaan zitten maar er net buiten, zoals de pub Courtfield in Earls Court of Revolutions in Putney (Upper Richmond Road). Nu is het wel pre-corona dat ik er geweest ben, maar toen waren de prijzen heel schappelijk voor lekker eten. Ook een tip is Queens Way in Bayswater, daar zitten veel restaurants op een rij. Variërend van Brits tot Libanees en Japans.
Mijn tip is: probeer een pub buiten het echte centrum, vooral met een restaurant op de eerste verdieping, mijn laatste keer was nog geen 40 pond voor 2 personen.
When you're tired of London, you're tired of life
Gast

Re: Korte vragen

Bericht door Gast »

cassie127 schreef: ma 16 jan 2023, 01:11
PHS schreef: zo 15 jan 2023, 17:04
Z2N schreef: zo 15 jan 2023, 15:20 Misschien dat de verkoop voor Sparpreise nog niet open is, omdat de dienstregeling nog aangepast moet worden ivm Koningsdag?
Of dat NS/DB slim willen inspelen op reizigers die vanuit Duitsland Koningsdag in Nederland komen bezoeken? Met een hogere vraag kun je immers hogere prijzen hanteren. Het zijn geen goede doelen hè.
Zitplaatsen vallen bij de 121 vanuit Nederland ook niet te reserveren, dus het lijkt alsof er ergens nog iets niet actief staat in het boekingssysteem.
Er is in de week van 27 april maar één spoor beschikbaar op (een gedeelte van) Emmerich - Oberhausen. Misschien is er nog niet duidelijk of er via Arnhem of via Venlo wordt gereden met de ICE. Heb dit in het verleden vaker gehad.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

De dag ervoor en de dag daarna is het boeken van zitplaatsen wel mogelijk en zijn er ook sparpreisen te koop.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Het is ook een absolute piekdag met mensen die een lang weekend weg gaan. Wellicht geen spaarprijzen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Vraagje voor de Duitslandkenners onder ons: voor volgende week vrijdag heb ik een Super Sparpreis Emmerich - Köln (overnachting) - land van Kofola en goed bier. De reis tot Köln gaat met NV, met vanaf Duisburg een stukje IC. Is het toegestaan als ik op dat stuk ook gebruik maak van het Nahverkehr? Ik kan wat vroeger vertrekken en daardoor nog een hele dag in Köln hebben ipv alleen een avond.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

In principe niet volgens mij, tenzij je al vroeg van te voren weet dat je geboekte trein met +20 in Köln lijkt te komen.
Wat zegt je reisweg op je ticket? Je weet wel die code met <1084> etc.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Die IC moet je nemen. Als het goed is staat het treinnummer ook op je ticket.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Op mijn ticket staat het treinnummer aangegeven.

Dan koop ik wellicht een los kaartje voor het stuk Duisburg-Köln. Of ik speel de vermoorde onschuld. (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten