Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Voor DDZ is het uitgesloten, dat moet je de koppelingen niet aan willen doen. DDZ12 kan bovendien al met 2x DDZ-6, dat heeft ook een grotere capaciteit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

SNG-12 kan ook met drie viertjes. Volgens mij is bij SNG en SLT de maximale samenstelling 3 treinstellen (al dacht ik dat SLT-18 ook niet kan/mag).
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

SLT is voor zover ik weet beperkt tot 14 bakken (4+4+6 in elke denkbare combinatie).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Kom, dat rekenwerk lukt me nog wel:
  1. 4+4+6
  2. 4+6+4
  3. 6+4+4 — maar dat is eigenlijk hetzelfde als optie 1.
Totaal dus twee combinaties leverbaar. Geen dank.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Graag gedaan, Super de Boer. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stadsbus
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Iemand die toevallig weet welke sticker ik hier zie?
(En is hij van NS of van een derde?)
Spoiler: show
Afbeelding
Foto komt uit 2016, 16 januari 2016 om precies te zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Iets van een designprijs ofzo?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Stadsbus schreef: do 05 aug 2021, 21:46 Iemand die toevallig weet welke sticker ik hier zie?
(En is hij van NS of van een derde?)
Spoiler: show
Afbeelding
Foto komt uit 2016, 16 januari 2016 om precies te zijn.
Stuur een berichtje naar @NS_online op Twitter (of via FB Messenger) en je antwoord zal snel tot je komen. :p
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Want Suus weet het niet? :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Het is een prijs die de DD-IRM ooit gewonnen heeft, om precies te zijn deze. Helaas kan je de database met eerdere toekenningen slechts vanaf 2001 doorzoeken, daar zijn die dubbeldekkers dus te oud voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stadsbus
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Kijk, super, dank!
Heb nog even doorgezocht en kan inderdaad niks meer vinden over de NS DD-IRM. Maar ben al blij gevonden te hebben met waar die sticker voor stond.
Dank voor het zoeken :pos:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Ik heb volgende week een al langer geboekte Sparpreis Europa naar Berlin Hbf, maar een hotel had ik nog niet geboekt, dat had ik gisteren na de mededeling van het RKI pas gedaan. M'n hotel hotel is vanuit Spandau makkelijker en sneller te bereizen dan vanuit het Hauptbahnhof. Mag ik het bijbehorende CityTicket dan gebruiken vanaf Spandau naar het hotel? Of moet ik m'n 7-dagen ticket al in Spandau uit de automaat halen?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Staan de tariefzones erop? Als je een CityTicket voor Berlin AB hebt dan mag je er in Spandau al uit, dat ligt in tariefzone B. Tariefzone A is alles binnen de S-Bahnring. B is de rest van de stad en C alles erbuiten.
Maar goed, zo'n 7-dagen-kaart is relatief goedkoop en haal je met wat hobbyen er al heel snel uit *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

CityTicket Berlin is geldig in zones A en B, dus vanaf Spandau.
https://www.bahn.de/angebot/weiterreise/cityticket
"Laat je ledematen bewegingen maken"
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Dat klopt maar zoals die Bahn het schrijft lijkt het erop dat je CityTicket een enkele reis Berlin AB vanaf het eindpunt van je treinticket, dus Hauptbahnhof. Als je dan vanaf Spandau met de U7 reist, reis je je beginstation tegemoet.
Ardan schreef: za 07 aug 2021, 10:35Maar goed, zo'n 7-dagen-kaart is relatief goedkoop en haal je met wat hobbyen er al heel snel uit *O*
Dat ticket gaat inderdaad z'n geld meer dan waard zijn. *O*
Maar het is een groot gemak om zonder langs de automaat te gaan naar je hotel te kunnen, en pas later je 7 dagen ticket te kopen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Hoe heet het busbedrijf dat met MAN Lion's City's tussen de Veerterminal in Harlingen en het parkeerterrein pendelt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Tsjerk Hiddes, ze hebben overigens ook een oude Citaro. :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Als ik voor zaterdag 28 augustus a.s. een reisje van Tilburg Reeshof naar Roermond plan in de app, dan word ik via Rotterdam en Utrecht gestuurd. Terwijl de brug bij Geldermalsen wordt verwijderd en daarom er dus geen treinverkeer is langs Gdm. Maar er tussen Eindhoven en Tilburg niets te zien is op de kaart qua werkzaamheden. Is dit een foutje? Of is nog niet alles in de app geladen?
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

De werkzaamheden in Geldermalsen duren tot 28 augustus 2.00 uur, dus die zijn die zaterdag al klaar.

Wat ik in elk geval zie is dat het reisadvies vanaf Tilburg wel gewoon rechtstreeks naar Eindhoven gaat en daarnaast zijn er werkzaamheden tussen Breda en Dordrecht waardoor daar geen Sprinters rijden. Dus ik vermoed dat de 6600 dan in één richting blijkbaar een vervangend nummer heeft wat de planner nog niet kent.
De grap is namelijk dat als je je reis de andere kant op plant (dus van Roermond naar Tilburg Reeshof) je wel via de kortste route gestuurd wordt.

Edit: en ook voor een reisadvies Breda - Tilburg komen er die zaterdag alleen ICs uit de planner, terwijl er de andere kant op wel adviezen met de Sprinter tussen zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Ah ja, de dubbelcheck voor de andere richting was ik even vergeten. Dan zullen de datasets met vervangende ritten inderdaad nog niet compleet ingeladen zijn. Thnx.
🍉
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Ik ga over 2 weken met de ICE naar München Hbf. 1e klasse, dus automatische zitplaatsreservering. Stel dat het rustig is en ik wil graag ergens anders zitten, is dat dan mogelijk? (Op een andere zitplaats die niet gereserveerd is uiteraard).
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Waarom zou dat niet kunnen? Die stoelen hebben echt niet door wiens reet erop zit hoor. :p

Heb ze er alleen bij de SNCF moeilijk over horen doen, maar die treinen zitten meestal ook een stuk voller lijkt het.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Omdat bij de SNCF zitplaatsreserveringen verplicht zijn, hebben ze geen informatiedisplays welke stoelen gedurende de rit bezet zullen zijn. Daar zal ook wel het verschil in handhaving vandaan komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Wageningen1998 schreef: di 10 aug 2021, 14:51 Ik ga over 2 weken met de ICE naar München Hbf. 1e klasse, dus automatische zitplaatsreservering. Stel dat het rustig is en ik wil graag ergens anders zitten, is dat dan mogelijk? (Op een andere zitplaats die niet gereserveerd is uiteraard).
Geen probleem, je mag alleen niet in de 2e klas gaan zitten met je 1e klas Sparpreis.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Wageningen1998 schreef: di 10 aug 2021, 14:51 Ik ga over 2 weken met de ICE naar München Hbf. 1e klasse, dus automatische zitplaatsreservering. Stel dat het rustig is en ik wil graag ergens anders zitten, is dat dan mogelijk? (Op een andere zitplaats die niet gereserveerd is uiteraard).
Zou je niet van te voren zelf een perfecte zitplaats kiezen (mits je bij DB hebt geboekt), zodat je niet hoeft te verkassen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten