Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Na 6 uur word je incheck als gemiste uitcheck gemarkeerd.
🍉
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Ik heb wel eens na 6,5 uur nog kunnen uitchecken... dus of hier ook nog een verschil in zit tussen dat wat men aangeefr en wat het in het systeem exact is (zoals die (€4,- , €10,- of €20,- die €4,- lager zijn)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Er zit geen maximum tijd aan; 's nachts om 04.00 uur worden alle openstaande check-ins automatisch afgesloten.

Waar les7 echter tegenaan gaat lopen is de regel dat je binnen 30 minuten na het inchecken je reis aan moet vangen, anders is je check-in niet geldig. Om 11.30 uur inchecken en om 17.00 uur reizen gaat je een boete opleveren.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door tsov »

Daarop wordt neem ik aan alleen bij dit soort excessen gehandhaafd?
Ik heb wel eens 30 minuten na het inchecken nog steeds op het perron gestaan, wachtend op een mogelijkheid om ergens anders te geraken :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Uiteraard is er binnen alle redelijkheid wat te schuiven, maar met je Dalabonnement midden in de spits gratis of met dalkorting reizen levert een prent op.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Korte vragen

Bericht door les7 »

Uiteindelijk was ik 15.55 uur terug op het station. Toen ingecheckt en de trein van 17.00 uur genomen. ;)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

gliderfighter schreef:Bij mij ging het als volgt, niet veel meer tekst dan zoals ik het hier zeg.

Beste,

Zijn er mogelijkheden bij jullie om als student als buschauffeur te werken?

Groet,


Dezelfde week zat ik nog op kantoor en was ik nummer 1 op de lijst van de klas die ik nooit gezien heb.
Enfin, kijk idd wat er in het contract staat, vaak moet je iedere herkansing zelf betalen. Probeer ook een chauffeurspas en de medische keuring te regelen via hen. Ik kon, mocht ik eerder weggaan, de werkelijke kosten betalen ipv de kosten incl klassikale lessen, die ik dus nooit nodig heb gehad. Zorg er voor dat je alles via de mail doet of via de mail laat bevestigen.
Op welk niveau studeer je? HBO?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Mikos schreef:Er zit geen maximum tijd aan; 's nachts om 04.00 uur worden alle openstaande check-ins automatisch afgesloten.

En als je in een nachttrein zit?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Om 4u de volgende nacht, dus als je incheckt om 1:22u op zondag, dan zal je kaart pas uitgecheckt worden op maandag 4:00u. Je hebt dan dus 28 uur om te reizen.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Volgens mij moet je dan nog steeds binnen 30 minuten met je reis aanvangen..
Wachten met reizen totdat de avond valt mag dus niet..
les7 schreef:Uiteindelijk was ik 15.55 uur terug op het station. Toen ingecheckt en de trein van 17.00 uur genomen. ;)
Op z'n minst grijs gereden dus. :wink:
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

jelmerrr schreef:
gliderfighter schreef:Bij mij ging het als volgt, niet veel meer tekst dan zoals ik het hier zeg.

Beste,

Zijn er mogelijkheden bij jullie om als student als buschauffeur te werken?

Groet,


Dezelfde week zat ik nog op kantoor en was ik nummer 1 op de lijst van de klas die ik nooit gezien heb.
Enfin, kijk idd wat er in het contract staat, vaak moet je iedere herkansing zelf betalen. Probeer ook een chauffeurspas en de medische keuring te regelen via hen. Ik kon, mocht ik eerder weggaan, de werkelijke kosten betalen ipv de kosten incl klassikale lessen, die ik dus nooit nodig heb gehad. Zorg er voor dat je alles via de mail doet of via de mail laat bevestigen.
Op welk niveau studeer je? HBO?

Dat klopt inderdaad
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Korte vragen

Bericht door DingeZ »

Kan iemand mij uitleggen wat de logica van trein 2299 is? Deze rijdt namelijk op exact dezelfde tijden als de 2289 op Ledn - Asd de rest van de week, maar om onduidelijke redenen is deze trein op maandag en dinsdag te Ledn gesplitst. Dat zou niet zo problematisch zijn als het niet ware dat de 2289 dan op 5a wordt geplempt en de 789 al twee minuten later van 4b vertrekt. Zelfs als je bij de achterste deur staat moet je nog doorstappen om dat te halen.
Laatst gewijzigd door DingeZ op wo 23 aug 2017, 15:50, 6 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Uiteraard is er binnen alle redelijkheid wat te schuiven, maar met je Dalabonnement midden in de spits gratis of met dalkorting reizen levert een prent op.
Tenzij je natuurlijk met sprinters een hoop tussengelegen stations hebt aangedaan in de tussentijd (A) 8-)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

^^ kan, zolang je maar binnen 30 minuten na inchecken die stoptreinreis bent aangevangen. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Mjah Utrecht - Amersfoort kan prima in 2 uur bijvoorbeeld :Y
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

Weet iemand welke aanpassingen er aan de lijn Amersfoort - Zwolle worden gedaan? Bij Nijkerk liggen nieuwe seinpalen en zijn hekken geplaatst.
Zag ook dat de groene driehoeksbordjes "14" zijn vervangen door witte vierkante bordjes met "14". Maar dat schijnt tegenwoordig de nieuwe standaard te zijn.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Beantwoord je niet toevallig je eigen vraag? Lijkt mij vervanging van de huidige objecten langs het spoor
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Dennenboom schreef:Weet iemand welke aanpassingen er aan de lijn Amersfoort - Zwolle worden gedaan? Bij Nijkerk liggen nieuwe seinpalen en zijn hekken geplaatst.
Zag ook dat de groene driehoeksbordjes "14" zijn vervangen door witte vierkante bordjes met "14". Maar dat schijnt tegenwoordig de nieuwe standaard te zijn.
Er is alleen wel een significant verschil tussen een groene driehoek en een wit vierkant met cijfer ;)
Mogelijk dat de sein plaatsing veranderd en daardoor rempunten anders liggen
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Voor zover ik weet worden er geen nieuwe groene driehoeken meer geplaatst maar alleen nog maar witte vierkante.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Groene driehoeken is toch dat de snelheid verhoogt mag gaan worden naar 140 km/h (in dit geval) en een gewoon vierkant bordje om aan te geven dat de trein zich nu bevindt in 140km/h gebied?
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

Dat was oorspronkelijk zo. Maar de groene driehoek wordt nu niet meer nieuw geplaatst. In plaats daarvan het vierkante bord.
Kijk maar eens op de Hanzelijn. Die lijn kent geen groene driehoeken meer.
https://www.youtube.com/watch?v=jisqqrYSGrA
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Op 16 en 17 september zijn er in ieder geval werkzaamheden tussen Amersfoort en Putten, de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] gaan dat weekend vanuit Rotterdam naar Deventer. Of er iets bijzonders gedaan wordt of dat het gewoon normaal onderhoud is weet ik niet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Waarom rijden de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] en de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] naar Amersfoort Schothorst en niet naar Deventer?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen

Bericht door SuperGhost »

Omdat die in Amersfoort al verknoopt liggen met de IC naar Enschede? :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

9 IC's Amersfoort - Deventer in twee uur tijd lijkt mij ook ruim voldoende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten