Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik kom eigenlijk nooit op de markt op het Afrikaanderplein en ook vrij weinig op de markt op de Binnenrotte. Ik ga naar de markt op het Visserijplein, daar is in ieder geval geen stoffenkraam. Op de Binnenrotte is wel een hoekje van de markt met meubels, ook leuk (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Durashift schreef: zo 12 jun 2022, 22:49
én Suus ook wel verstand heeft van de markt(en) aldaar dacht ik: ik ben zo vrij om hier mijn niet-OV vraag, namens en voor mijn moeder te stellen:
Zeg je nu dat Suus van alle markten thuis is? (A)
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

PHS schreef: za 11 jun 2022, 15:52Het goede nieuws is: ik ga binnenkort naar Texel.

Het slechte nieuws is: Texelhopper.

Voor het online reserveren van ritten met de Texelhopper moet je een account aanmaken. Voordat je daadwerkelijk een rit kan reserveren moet je jouw account eerst verifiëren met een code (wat mij een vrij overbodige stap lijkt overigens). Die code wordt schijnbaar naar het e-mailadres gestuurd dat je hebt opgegeven bij het aanmaken van jouw account. Probleem: ik krijg met geen mogelijkheid een verificatiecode (met verschillende e-mailadressen en verschillende browsers geprobeerd) en kan dus geen rit reserveren. Heeft iemand ervaring hiermee en tips voor mij (afgezien van de klantenservice bellen)?
Ik heb geen ervaring met de Texelhopper maar het verschijnsel dat je beschrijft doet mij denken aan (1) een systeemstoring waardoor bevestigingsmails tijdelijk niet verstuurd worden; dat wordt in het weekeinde natuurlijk nooit opgelost maar op maandag hopelijk wel; of (2) de bevestigingsmails zijn wel verstuurd maar in je spambox terecht gekomen.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Dat eerste zou best kunnen; dat tweede niet, want ik heb uiteraard in mijn spambox gekeken :)
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Meltrain schreef: ma 13 jun 2022, 00:02 Van markten weet ik niet zo veel, dus beantwoord ik alleen je tweede vraag. ;)
Op werkdagen kun je in Zaandam overstappen van de 3000 op de 3300 en vervolgens te Schiphol overstappen van de 3300 op de 2400.
(..)
Helder. Dank. :pos:
Deze serie biedt de ruimste overstaptijden, zag ik (nu wel) in de NS planner.

Met de ICD wordt het 5 minuten haasten van spoor 4a naar 11b (dus kruislings ook nog) én dan nog een toeslag bij de automaat kopen.. Nee, dat is niet handig voor mijn moeder, die apparaten zijn niet haar favorieten, zeg maar.

Ik denk dat die stoffenmarkt niks wordt.. ze zei nu al dat ze ook op donderdag de markt op de Rotte had gezien op de webpagina die ik haar toestuurde. Staat toch echt dinsdag en zaterdag.. mam.. :roll: .. en de vorige keer (pré-corona) had een marktkoopman hun de verkeerde kant op gestuurd.. jajajaja.. :s

Evengoed bedankt voor de reactie, Suus.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef: ma 13 jun 2022, 23:36 Met de ICD wordt het 5 minuten haasten van spoor 4a naar 11b (dus kruislings ook nog) én dan nog een toeslag bij de automaat kopen.. Nee, dat is niet handig voor mijn moeder, die apparaten zijn niet haar favorieten, zeg maar.
Als ze met een OV-chipkaart reist, kan ze de toeslag ook betalen bij de paaltjes op het perron.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Als iemand weinig reist (en dat lees ik hier) zou ik gewoon gaan voor overstap op Amsterdam Sloterdijk op de 2200 naar Rotterdam. Overstap is dan wel lang (25 minuten) maar dat is prima tijd voor koffie, en niet het gedoe met nog een overstap op Leiden.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Waarom had de 'oude' Beneluxtrein zo'n lange rijtijd op Atw-Rsd?

In de dienstregelingstabellen van 2015-2018 zie ik circa 27 minuten gepland staan voor dat traject van zo'n 37 km, wat neerkomt op een gemiddelde snelheid van 82 km/u. De baanvaksnelheid ligt echter beduidend hoger op vrijwel het gehele traject (volgens OpenRailwayMap: 90 op Atw-Andd, 130 op Andd-Esn, 125 op Esn-Rsd en alleen 40 binnen de stad Roosendaal).

Ik kan me haast niet voorstellen dat een Traxx moeite heeft met optrekken met maar 6-7 rijtuigen achter zich. Kost die spanningssluis zoveel extra tijd ivm uitrollen, sloten de rijpaden aan weerszijden van de grens anders niet op elkaar aan, is er een flinke rijtijdbuffer bijgeteld om vertragingen in het ene land niet door te laten werken op het andere land...?
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Ik ga van de zomer Interrailen richting Roemenië en Turkije. Nu kan ik de reserveringen voor (nacht)treinen in die hoek niet online te reserveren. Zijn die dusdanig goed verkrijgbaar dat ik dat bij aankomst in Bucuresti (3 dagen van tevoren) kan doen of is het de moeite om dat via een reisbureau te doen?
Weet iemand daarnaast toevallig met welke vertragingen ik rekening moet houden tussen Bucuresti en Budapest? Ik heb nu een overstap gepland van rond de 50 minuten in Budapest van nachttrein (D78) op Railjet (66), waarmee ik naar Rosenheim reis om in het Innsbruckse deel van de NJ uit te komen. Is dat haalbaar of is ruimer plannen daar nodig?
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Korte vragen

Bericht door henrivanderweijden »

DDietzen schreef: wo 15 jun 2022, 18:39 Waarom had de 'oude' Beneluxtrein zo'n lange rijtijd op Atw-Rsd?

In de dienstregelingstabellen van 2015-2018 zie ik circa 27 minuten gepland staan voor dat traject van zo'n 37 km, wat neerkomt op een gemiddelde snelheid van 82 km/u. De baanvaksnelheid ligt echter beduidend hoger op vrijwel het gehele traject (volgens OpenRailwayMap: 90 op Atw-Andd, 130 op Andd-Esn, 125 op Esn-Rsd en alleen 40 binnen de stad Roosendaal).

Ik kan me haast niet voorstellen dat een Traxx moeite heeft met optrekken met maar 6-7 rijtuigen achter zich. Kost die spanningssluis zoveel extra tijd ivm uitrollen, sloten de rijpaden aan weerszijden van de grens anders niet op elkaar aan, is er een flinke rijtijdbuffer bijgeteld om vertragingen in het ene land niet door te laten werken op het andere land...?
In 1977 deed de Benelux er 28 minuten over, met stop in Essen. In 1981 29 minuten, ook stop in Essen, de IC naar Oostende non-stop in 27 minuten. Wel reden de treinen toen via Antwerpen Oost.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

PatrickM schreef: wo 15 jun 2022, 22:23 Ik ga van de zomer Interrailen richting Roemenië en Turkije. Nu kan ik de reserveringen voor (nacht)treinen in die hoek niet online te reserveren. Zijn die dusdanig goed verkrijgbaar dat ik dat bij aankomst in Bucuresti (3 dagen van tevoren) kan doen of is het de moeite om dat via een reisbureau te doen?
Weet iemand daarnaast toevallig met welke vertragingen ik rekening moet houden tussen Bucuresti en Budapest? Ik heb nu een overstap gepland van rond de 50 minuten in Budapest van nachttrein (D78) op Railjet (66), waarmee ik naar Rosenheim reis om in het Innsbruckse deel van de NJ uit te komen. Is dat haalbaar of is ruimer plannen daar nodig?
Drie dagen vooraf reserveren lijkt me vragen om provlemen, dat zou ik vooraf regelen via bijvoorbeeld de Treinreiswinkel.

De komende maanden zijn er werkzaamheden op de directe route tussen beide hoofdsteden, waardoor de treinen zijn omgeleid met gewijzigde treinnummers en dienstregelingen. Heb je daar rekening mee gehouden? De aangepaste dienstregelingen staan al wel online, check het eventueel via de reisplanner van de MAV of CFR. 50 minuten zou best moeten kunnen, maar als je trein vertraagd uit Roemenië komt laat de MAV je meestal wachten tot de volgende binnenlandse trein waarmee je verder kunt. Vertragingen is dan automatisch minimaal een uur.

Veel plezier gewenst!
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Korte vragen

Bericht door Roeland »

DDietzen schreef: wo 15 jun 2022, 18:39 Waarom had de 'oude' Beneluxtrein zo'n lange rijtijd op Atw-Rsd?
Wellicht om vertragingen op te vangen? die oude Benelux was best wel berucht om z'n vertragingsgevoeligheid.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Weet iemand wat de werkzaamheden dit weekend zijn tussen Amersfoort Centraal en Zwolle? Het is ongebruikelijk dat het hele traject eruit ligt; meestal wordt tot ergens halverwege (Putten, Nunspeet of 't Harde) ingekort.
Gast

Re: Korte vragen

Bericht door Gast »

In ieder geval wordt er aan de overweg bij station Nijkerk gewerkt. Die overweg ligt er een week uit, dus langer dan de treinstremming. Wat me wel opvalt is dat de bus van Nijkerk naar Amersfoort er 46 minuten over doet in de planner. Dat fiets je sneller. Zo kom je op een reistijd Utrecht - Nijkerk van 75 minuten. Die reistijd is anders voorbehouden aan de mensen die in Meppel uitstappen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Hebben de Lintjes van Syntus op Zutphen - Oldenzaal eigenlijk airco? Ben het even vergeten en kan zo snel geen antwoord vinden via Google.
🍉
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ja
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Alle Lintjes hebben airco.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Nee hoor, niet alle lintjes (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

marvinkok schreef: vr 17 jun 2022, 21:32 Alle Lintjes hebben airco.
dennistd schreef: vr 17 jun 2022, 21:26Ja
Dank voor het antwoord. Scheelt morgen een hoop gezweet.
dennistd schreef: vr 17 jun 2022, 21:46 Nee hoor, niet alle lintjes (A)
:')
🍉
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Is er iemand die zich aangemeld heeft voor de RET open dag en wel een bevestiging in de mail heeft gekregen? Ik heb het met twee mailadressen geprobeerd op verschillende data maar ik krijg geen bevestigingsmail van ze :?:

https://corporate.ret.nl/nieuws/open-da ... u-mogelijk
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ik heb mij aangemeld, maar heb ook niets ontvangen. Navraag gedaan via Twitter: circa een week voor de open dag krijg je een mail met nadere informatie…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Ik had het ook meermaals geprobeerd omdat ik geen bevestiging kreeg en kreeg toen een mailtje met de vraag waarom ik me meerdere keren had aangemeld :lol: Dus ze komen wel aan in ieder geval, maar het had wel wat duidelijker gemogen :Y
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Precies dat had ik dus ook :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Kijk, dan ligt het dus in elk geval niet aan mij. Was al bang dat mijn naam op een zwarte lijst stond op zo (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Oh nice!
Heb me aangemeld voor de zondagochtend.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten