Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Toen ik dat een tijdje terug op die manier probeerde te regelen werd mijn Nederlandse IBAN-nummer niet herkend. Kennelijk is dat dus ook gefixt. Of ik heb het zelf toch fout ingevoerd. (A)
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen

Bericht door DPDelft »

Ik heb gekozen voor een digitale waardebon. Scheelt ellende met een Nederlands IBAN nummer ;) .
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Zijn er plannen om de sporen 11 en 12 op Den Haag Centraal weer in gebruik te nemen voor de trein?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5869
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Ja, maar pas bij de grote verbouwing van het emplacement. De sporen 11 en 12 sloten in de oude situatie alleen aan op de binnensporen naar Laan van NOI waar nu de RandstadRail rijdt. Terugleggen van de destijds verwijderde wissels heeft dus geen zin want dan kun je er nog steeds niet komen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Kan je bij de MBS alleen online kaartjes kopen, of ook in de stations?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Volgens de website ook op het station.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Bedankt, dan heb ik kennelijk ergens overheen gelezen. :p
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Kent Go Ahead Noorwegen (die kennelijk de treinverbinding Stavanger - Oslo uitvoeren) ook korting voor Interrail?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Interrail is gewoon geldig bij Go-Ahead Norge. Reserveringen kan je telefonisch bestellen bij Entur: https://om.entur.no/reisende/hjelp-og-k ... ndesenter/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Ik was gisteren op station Apeldoorn en het viel me op dat ik geen liften zag.
Zijn die er echt niet of zijn ze op een andere plaats dan ik verwachtte?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Er zijn gewoon liften. Die van spoor 1/uitgang zit in een ronde glazen kolom aan de oostzijde van het stationsgebouw iig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Aha. In de tunnel onder het spoor (in het verlengde van de fietsenstalling) zag ik ze ook niet. Is er nog een andere tunnel of keek ik niet goed?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Je keek niet goed :p Er zijn inderdaad twee tunnels, maar de tunnel naar de perrons heeft gewoon liften naar beide perrons.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Dan zal dat het geweest zijn. Ik vind het wel raar dat je bij de fietsverhuur geen brede poortjes hebt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Korte vragen

Bericht door Gamma »

Ik heb een reis geboekt van Amsterdam naar Zurich met een overstap in Mannheim (want dat gaf het boekingssysteem van NS International) aan met de volgende tijden:
Amsterdam Centraal V 08:08 (trein ICE 105)
Mannheim Hbf A 12:23
Mannheim Hbf V 12:46 (trein ICE 173)
Zurich HB A 16:00

Vraag: als de ICE 105 vertraagd is en ik dreig mijn aansluiting in Mannheim te missen, wat mag/moet ik dan doen? Idealiter zou ik willen blijven zitten in trein ICE 105 tot aan Basel, aangezien ik dan in Basel een reguliere trein naar Zurich kan nemen. Maar mag dat zomaar? Of moet ik hierbij toestemming hebben van de conducteur? Of moet ik sowieso uitstappen en bij het loket van Mannheim iets regelen? Alvast bedankt!
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

In principe vervalt je Zugbindung dan en mag je voor elke willekeurige route kiezen, voor de zekerheid kun je (als je op een papieren ticket reist) nog even naar de conducteur lopen en vragen of hij een aantekening wil maken dat de Zugbindung aufgehoben is vanwege vertraging van de 105.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Gewoon rustig blijven zitten inderdaad, Zugbindung aufgehoben.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Bij een te verwachten vertraging van meer dan 20 minuten op je bestemming, of als je je aansluiting mist, is de Zugbindung automatisch opgeheven. In dit geval dus als je de 173 mist (dan kun je er immers ook moeilijk meer op overstappen :p ), maar ook als de 173 op dat moment al 20 minuten of meer vertraagd is. Dan kun je dus gewoon in de 105 blijven zitten. In het laatste geval kan het inderdaad raadzaam zijn om even met de conducteur te overleggen (om te voorkomen dat iemand moeilijk gaat doen als de 173 later toch nog vertraging inloopt of zo); in het eerste geval zal voor iedereen duidelijk zijn dat het niet anders kon.

Overigens zou ik volgende keer boeken bij DB. Het zijn dezelfde prijzen, je hebt veel meer opties om je reis zo in elkaar te zetten als je zelf wilt, en de service als er iets misgaat is een stuk professioneler.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Ik zou in Duitsland sowieso niet vertrouwen op aansluitingen die korter zijn dan een kwartier. :p
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Natuurlijk wel. Plan alleen geen krappe afspraken op je bestemming. Als het goed gaat, heb je een prima reis; als het gruwelijk fout gaat heb je de reis waar je op rekende en krijg je een deel van je geld terug (al hangt dat een beetje van je bestemming af, want je moet dan wel minstens een uur vertraagd zijn). Win-win.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ik moet binnenkort mogelijk op en neer naar Berlijn (vanuit Maastricht), maar: duur. Dus ik zit te overwegen of ik het 9-euro-ticket zal gebruiken. :')

Heeft iemand ideeën voor routes/plaatsen in Duitsland die de moeite waard zijn? :)
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Maastricht - Berlijn zonder Fernverkehr? :shock:
Reis van 10 uur met heel veel overstappen (of langer met minder overstappen)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Klinkt belachelijk, ik weet het. :') Misschien kan ik ergens binnen Duitsland een ICE vinden die nog goedkope prijzen heeft en het daarmee iets versnellen. Of koop ik alsnog een duurder kaartje. Ik ben me alleen even aan het beraden over mijn mogelijkheden.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Dat vele overstappen is vooral een dingetje. Waar zoveel mis kan gaan.
Ik reis vanaf Amsterdam ook via de langere maar toch fijnere route (ICE naar Duisburg/Düsseldorf) en dan ICE naar Berlijn (dit jaar zelfs met ICE4 zag ik, spannend). Maar is maar 1 overstap en een lange ook nog. Beentjes strekken, ff bakkie doen in de lokale Starbucks en dan weer naar de volgende trein.

Check vooral ook de 1e kl tarieven. Soms zijn die goedkoper en je reservering is inbegrepen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

En je kunt eventueel bij Flixtrain kijken? Die hebben soms ook mooie prijzen, alleen geen airco in de rijtuigen, maar goed. (A)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten