Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot »

Voor de duidelijke heen/terug reizen kun je dan ook gewoon een enkel ticket (of 4-er) kopen. Ik snap ook dat niet iedereen gebruikt waar ze voor betalen bij een dagkaart maar het klinkt wel logisch dat als je in een groter gebied mag reizen je meer betaalt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Maar hoe verklaar je dan het minimale verschil tussen c en d? Want d is onbegrensd.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot »

Ik denk dat ze met de vaste regio's voor C geprobeerd hebben de meest gebruikelijk relaties te pakken te krijgen. Inhoudelijk ken ik het gebied niet goed genoeg om daar iets inhoudelijks over te zeggen. Bij D lijkt dan wel jouw argument op te gaan, (bijna) niemand gaat het hele geldigheidsbereik gebruiken.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

De SUNIJ is door de NS gebouwd en het is bekend dat SGM’s 2001-15 Nieuwegein konden tonen op de koersrollen.

Vraag: hadden de SGM’s gepast op het huidige traject qua bochten en breedte? Het lijkt mij dat de bochten vrij krap zijn voor zo’n lang en breed treinstel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Door Utrecht heen was oorspronkelijk een ander traject gepland langs de Jutfaseweg. Dat zou daar de krapste bogen wel voorkomen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door dnmw2705 »

Ik reed gisteren over de spoorwegovergang bij Station Den Dolder en zag, zoals elke keer als ik er rij, het derde spoor tussen Den Dolder en Bilthoven. Elke keer vraag ik mij af: waarvoor dient het. Kan het op het wereldwijdeweb niet direct vinden, wellicht heeft één van jullie het antwoord.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Het is een uitwijkspoor voor goederentreinen, en wordt ook gebruikt voor inhalingen van vertraagde sprinters en keringen in Den Dolder van de Baarn-sprinter bij werkzaamheden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Vroeger reden hier meer goederentreinen over heen dan nu die dan via de maliebaan naar lunetten gingen aldaar werd of kop gemaakt of door richting s-hertogenbosch.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 15 jul 2020, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Visgraatmodel schreef:Vraag: hadden de SGM’s gepast op het huidige traject qua bochten en breedte? Het lijkt mij dat de bochten vrij krap zijn voor zo’n lang en breed treinstel.
Nee, het huidige traject is ontworpen voor sneltrams. In Nieuwegein zou SGM qua bochten wel hebben gepast, daar was de ruimte voor gereserveerd.
Door of langs Kanaleneiland zeker niet, maar daar zouden de Sprinters dan ook met een grote boog omheen rijden, het idee was een aftakking bij Lunetten van het bestaande spoor, die bij Zuilenstein uit zou komen op het huidige traject.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door dnmw2705 »

Z2N schreef:Het is een uitwijkspoor voor goederentreinen, en wordt ook gebruikt voor inhalingen van vertraagde sprinters en keringen in Den Dolder van de Baarn-sprinter bij werkzaamheden.
Thanks!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

diederickx schreef:
umbusko schreef:Wanneer telt een overstap nog als overstap? Binnen 35 minuten, maar wat betekent dat? Als ik om 16:00 uitcheck, hoe laat moet ik dan uiterlijk weer inchecken? Om 16:34 of 16:35?
Volgens mij wordt in de praktijk een beetje coulance gegeven om te zorgen dat je hoe dan ook 35 hele minuten overstaptijd hebt. Maar je hebt geen recht op klagen als je na 35 minuten en 1 seconde opnieuw instaptarief betaalt.
Ik heb dit maar even nagevraagd bij de NS Community. De seconden doen er wél toe, alles tot en met 34:59 is overstap, alles vanaf 35:00 niet meer. Oftewel: om 16:34 inchecken is altijd veilig, om 16:35 speel je Russische roulette.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

:pos:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Praha hlavní nádraží heeft zover ik weet geen oostelijke ingang, maar wanneer je in Google Maps de route intoetst naar het station vanuit het oosten weet Google wel een extra ingang. Destijds hebben we ook gebruik gemaakt van deze ingang omdat het heel eind lopen scheelde. Het was wel een bijzondere route, maar nergens werd je tegengehouden door hekken o.i.d. en veel andere mensen maakten er ook gebruik van. Het spoor moest je wel oversteken via onbewaakte overwegen.

Weet iemand of dit een officiële ingang is, of is het gewoon een gat wat niet gedicht is?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Richting het oosten heb je veel minder veiligheidsjihad, dus als iets kan dan kan het *O*
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Hierzo bedoel je? https://www.google.com/maps/@50.0847072 ... 312!8i6656

Op dat bordje staat volgens Google Translate "het oversteken van de sporen is verboden" :lol:
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Het antwoord is inderdaad nee, maar veel mensen lappen die regel aan hun laars. Daarom is men begonnen aan het bouwen van een nieuwe tunnel, die wel een oostelijke uitgang moet krijgen. De tunnel zou in december klaar moeten zijn. De reconstructie van perrons 5, 6 en 7 inclusief het dak, die ook bij dit project hoort, zal worden uitgevoerd van augustus 2024 t/m mei 2027.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Wordt de verlichting op stations tegenwoordig zelfs per perron in- en uitgeschakeld? In Oldenzaal brandt op spoor 1 de verlichting namelijk, terwijl deze op spoor 2 (waar ook geen trein meer komt vanaf) uit is.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Korte vragen

Bericht door Plutona »

Kun je ook in coronatijd gewoon met je ovchipkaart reizen in Niag lijn 58?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Weet iemand toevallig of je op of rond station Deventer oortjes kan kopen? Ik ben ze namelijk vergeten mee op reis te nemen :@.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Geen idee, al vrees ik van niet. Volgens mij zijn er in de omgeving vrijwel geen winkels. En ik weet uit ervaring dat het een eindje lopen is naar de binnenstad en het winkelgebied.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Plutona schreef:Kun je ook in coronatijd gewoon met je ovchipkaart reizen in Niag lijn 58?
Jazeker! :Y
En je mag (moet) weer voorin instappen.
Laatst gewijzigd door umbusko op za 18 jul 2020, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

JordiBrabant schreef:Weet iemand toevallig of je op of rond station Deventer oortjes kan kopen? Ik ben ze namelijk vergeten mee op reis te nemen :@.
Een wandeling van zes minuten brengt je bij de HEMA, dus met een kwartiertje moet je weer geoord en wel in de trein kunnen zitten. Korte Bisschopstraat 5, 7411 HJ Deventer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Er zit toch een AKO op station Deventer? Daar verkopen ze die volgens mij ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Allemaal bedankt voor de snelle antwoorden Ik heb 37 minuten in Deventer dus dat moet goed komen, anders doen we even zonder.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten