Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Suus schreef:Er zijn heel veel lange buslijnen geweest. Er is bijna niets meer van over, de concessies hebben flink de schaar gezet in de lange lijnen, zelfs als dat in theorie niet nodig was.
10 Zelzate - Kruiningen
Lijn 10 reed ooit Zierikzee - Sas van Gent, ook al waren het maar een paar ritten per dag. Lijn 133 Rotterdam-Vlissingen was ook wel een leuke.
Over lijn 133 gesproken, die zit soms gekoppeld aan lijn 50 in Middelburg. Oude-Tonge - Gent in één zit is toch best wel een afstand.
Rotterdam - Vlissingen was een mooie ja, liefst per O408 *O*
Enige decennia geleden (ver voor mijn tijd) had je ook nog de lange lijnen 53 en 54 van de Flevodienst: Amsterdam - Kampen en Amsterdam - Emmeloord. Maarja, in die tijd bestond Almere nog niet eens, en was Lelystad nog klein.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Erno-BE schreef:Wanneer gaat PESA LINK eigenlijk in het Sauerland rijden?
De vraag van 1 miljoen euro. De concessie staat door het gedoe met het materieel voor DB Regio op het spel :X
Vanaf herfst 2018 is nu de bedoeling, in de lente van 2019 moet alles rijden. Het had al in december 2016 moeten rijden...
Komt er voor deze tijd weer een vertraging, dan start de opdrachtgever op 1 augustus 2018 een nieuwe aanbesteding en zal vanaf juni 2021 DB vervangen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
regenmaker schreef:Welke ritten op lijn 84 worden gereden door Breng?
Volgens mij alleen de korte ritten tot Boxmeer, overigens valt de lijn volledig onder de provincie Limburg en niet zoals eerder vermeld onder Brabant.
Inmiddels is het 100% duidelijk. Lijn 84 valt onder zijn geheel bij Limburg ! Net voor de invoering is deze lijn naar Limburg gegaan.
In de vervoersplannen van Arriva Brabant van 2018 komt deze ook dan niet meer voor. In die van Limburg wordt deze wel vermeld.
Wat is eigenlijk de reden dat er deze twee weken alleen maar Sprinters rijden tussen Rotterdam en Dordrecht? Is er in Dordrecht niet genoeg ruimte voor kerende IC's, of is er nog wat anders aan de hand?
Zelf ben ik er overigens wel blij mee. (A)
Suus schreef:
Suus schreef:
Erno-BE schreef:Wanneer gaat PESA LINK eigenlijk in het Sauerland rijden?
De vraag van 1 miljoen euro. De concessie staat door het gedoe met het materieel voor DB Regio op het spel :X
Vanaf herfst 2018 is nu de bedoeling, in de lente van 2019 moet alles rijden. Het had al in december 2016 moeten rijden...
Komt er voor deze tijd weer een vertraging, dan start de opdrachtgever op 1 augustus 2018 een nieuwe aanbesteding en zal vanaf juni 2021 DB vervangen worden.
Kan de DB hier wel iets aan doen?
Het probleem is toch dat het PESA om de een of andere reden maar niet lukt om zij treinen toegelaten te krijgen?
(Rijden er overigens al ergens in Duitsland treinen van dit type?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ja, er rijden tweedelige LINK-treinstellen bij de NEB ten oosten van Berlijn. Die hadden ook twee driedelige stellen besteld maar die bestelling is aangepast naar vier tweedelige stellen omdat PESA niet weet wanneer ze toegelaten zouden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DB had er ook voor kunnen kiezen een al toegelaten type aan te schaffen. In plaats daarvan zijn ze voor een goedkoop maar nog niet toegelaten type gegaan, en dat heeft dus verkeerd uitgepakt.
DB gaat flink het schip in als de driedelige stellen nooit toegelaten zullen worden, daarvan hebben ze er 49 besteld. De 22 tweedelige stellen gaan misschien nog net lukken.
Maar eigenlijk is het ook een probleem dat door de markt is ontstaan. Er is op dit moment naast PESA nog maar een fabrikant die dieseltreinstellen kan leveren in Duitsland, en dat is Alstom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd schreef:DB had er ook voor kunnen kiezen een al toegelaten type aan te schaffen. In plaats daarvan zijn ze voor een goedkoop maar nog niet toegelaten type gegaan, en dat heeft dus verkeerd uitgepakt.
Als ze voor een duurder type waren gegaan hadden ze waarschijnlijk ook hoger moeten inschrijven op de concessie waardoor ze die misschien niet gewonnen hadden.
Weet iemand de geschiedenis van de TCR 539 en 540 (beide o405 G's)? Op internet staan wel een aantal foto's, maar de geschiedenis van deze bussen komt op die foto's overeen (TCR 539 en 540 hebben volgens die foto's kortom dezelfde geschiedenis).
Zou je door middel van de kentekens de eerste inschrijving kunnen opzoeken bij het RDW? Als het goed is, is dat dan ook de datum waarmee de bus in het register van zone01.be staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Overigens ongerelateerd maar wel een leuk treinenfeitje: De KISS-treinstellen voor Moskou zijn per rivierschip uit Zwitserland naar Amsterdam gevaren en daar in de All Weather Terminal 2 overgetakeld in een zeeschip richting Sassnitz, waar ze weer op een treinferry naar Litouwen zijn gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tja, over het spoor kan niet: al zou je er andere draaistellen onder zetten voor het transport, dan zijn ze nog te breed om binnen het omgrenzingsprofiel te passen.
Overigens is het ook al met Desiro's gebeurd, die deze documentaire (en ook deel 2 en 3 daarvan):
Weet iemand of ik voor een Jump 24u- ticket in Brussel een aparte Mobib-kaart van €5 erbij moet kopen of kan ik deze dagkaart gewoon gebruiken zonder MOBIB-kaart?
Ja, dat weet ik! Kan gewoon zonder mobib kaart. Ondanks dat er websites zijn die het tegendeel melden, is die kaart niet geldig bij De Lijn (ondanks dat je binnen Brussel blijft)
Ezra schreef:Weet iemand of ik voor een Jump 24u- ticket in Brussel een aparte Mobib-kaart van €5 erbij moet kopen
Ja, die kan je alleen op een herlaadbare MOBIB-kaart plaatsen.
Ezra schreef:of kan ik deze dagkaart gewoon gebruiken zonder MOBIB-kaart?
Er is een ander product, MIVB 24u, dat wel op een zogenaamd contactloos ticket te koop is, maar daarmee mag je niet met de NMBS, TEC en De Lijn reizen.
Beide zijn even duur dus ik snap de verwarring.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.