Korte vragen
Re: Korte vragen
Waarom heeft station Zwolle sporen 8 en 9, terwijl die aan hetzelfde perronspoor liggen? Is een 9a en 9b niet veel logischer?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen
A en b liggen altijd fysiek in elkaars verlengde en kunnen dus voor langere treinen gezamenlijk gebruikt worden. Hier is fysiek sprake van twee parallelle sporen die dus als zodanig genummerd zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Spoor 8 ligt niet aan hetzelfde perronspoor als 9. Spoor 9 is een soort van zakspoor, na het juk daarvan wordt het perron breder en daar ligt spoor 8 aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Hier heb je een idee wat Klaasje en Daniel ermee bedoelen: http://sporenplan.nl/html_nl/sporenplan ... mp-zl.html
Re: Korte vragen
Persoonlijk vind ik het alleen heel irritant dat bijna alle sprinters op spoor 8 worden afgehandeld. Dit was eerder altijd spoor 9. Men had destijds als reden dat op spoor 8 een betere spreiding van de reizigers mogelijk is. Maar in de praktijk is het in het deel het meest in de buurt van de trap het drukst
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
De reden is dat er bij de Sprinter meer gewisseld wordt in treinsamenstelling. Dat komt van het opstelterrein en vanaf spoor 8 kun je daar direct naar toe. Mede voor duidelijkheid naar de reiziger wordt er daardoor vrijwel de gehele dag met de Sprinter van 8 vertrokken.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Wat voor dienstregeling rijden de vervoerders dit jaar op 27 april? Allemaal een zaterdagdienst of zijn er uitzonderingen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: Korte vragen
NS rijdt in ieder geval zaterdagsdienst zag ik.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Plannen is een paradox.
Plannen is een paradox.
Re: Korte vragen
Kan niet voor alle concessies spreken maar hier (NHN) rijdt Connexxion ook de dienstregeling volgens een zaterdag.
Re: Korte vragen
In Twente ook de zaterdag
Re: Korte vragen
Arriva Brabant rijdt Zaterdagdienst. Alleen de Buurtbussen rijden niet op koningsdag.
Re: Korte vragen
EBS rijdt in Waterland de zondagsdienstregeling lees ik net.
Re: Korte vragen
Hoe lang duurt de geplande keerpuntreiniging van internationale treinen? Zit er daarbij een verschil tussen hogesnelheidstreinen (Eurostar, Thalys, ICE) en intercity's (Berliner, Brusselaar en evt Nightjet)?
En zijn er eigenlijk speciale faciliteiten aangelegd op de opstelterreinen voor die keerpuntreiniging? Of heb je bij wijze van spreken alleen een stoffer en blik nodig en zou je het ook langs het perron kunnen doen? (Even voor het gemak aannemend dat je genoeg perroncapaciteit hebt om daar een flinke tijd stil te staan )
En zijn er eigenlijk speciale faciliteiten aangelegd op de opstelterreinen voor die keerpuntreiniging? Of heb je bij wijze van spreken alleen een stoffer en blik nodig en zou je het ook langs het perron kunnen doen? (Even voor het gemak aannemend dat je genoeg perroncapaciteit hebt om daar een flinke tijd stil te staan )
Re: Korte vragen
Voor de biobakken die tegenwoordig onder veel treinen hangen heb je in ieder geval een zuiginstallatir nodig om die dingen te kunnen legen lijkt me, al zijn er ook landen waar een mobiel wagentje en een rioolput op het perron die taak op zich nemen.
Maar het lijkt me sterk dat die laatste methode hier in NL is toegestaan als er op hetzelfde moment ook reizigers op dat perron mogen komen...
Maar het lijkt me sterk dat die laatste methode hier in NL is toegestaan als er op hetzelfde moment ook reizigers op dat perron mogen komen...
Re: Korte vragen
Volgens mij heeft de Eurostar een aparte schoonmaak ploeg, aangezien die op de watergraafsmeer in een extra beveiligde zone staatDDietzen schreef: ↑zo 25 apr 2021, 13:02 Hoe lang duurt de geplande keerpuntreiniging van internationale treinen? Zit er daarbij een verschil tussen hogesnelheidstreinen (Eurostar, Thalys, ICE) en intercity's (Berliner, Brusselaar en evt Nightjet)?
En zijn er eigenlijk speciale faciliteiten aangelegd op de opstelterreinen voor die keerpuntreiniging? Of heb je bij wijze van spreken alleen een stoffer en blik nodig en zou je het ook langs het perron kunnen doen? (Even voor het gemak aannemend dat je genoeg perroncapaciteit hebt om daar een flinke tijd stil te staan )
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
De meeste moderne/gemoderniseerde treinen hebben een bioreactor. Die hoeft niet dagelijks geleegd te worden en het gezuiverde afvalwater kan probleemloos op het spoor geloosd worden. Treinen met een ordinaire opvangbak, zoals in Nederland de Flirt-treinstellen van NS moeten wel zeer regelmatig (misschien zelfs dagelijks) langs een installatie om leeggezogen te worden.
Het water voor de toiletten en wasbakken komt overigens niet vanzelf in de trein, dat moet wel elke dag bijgevuld worden en dat gaat net wat handiger op een opstelterrein dan op een station. Net zoals je andere dingen in de trein periodiek moet aanvullen, zoals zeep, handdoekjes en toiletrollen. En voor nachttreinen is het ook handig als je het textiel makkelijk kan af- en aanvoeren, evenals eventuele catering. En ook rijtuigen moeten hun periodieke technische controle hebben.
Het water voor de toiletten en wasbakken komt overigens niet vanzelf in de trein, dat moet wel elke dag bijgevuld worden en dat gaat net wat handiger op een opstelterrein dan op een station. Net zoals je andere dingen in de trein periodiek moet aanvullen, zoals zeep, handdoekjes en toiletrollen. En voor nachttreinen is het ook handig als je het textiel makkelijk kan af- en aanvoeren, evenals eventuele catering. En ook rijtuigen moeten hun periodieke technische controle hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Keolis heeft ook gewoon opvangbakken, maar die hoeven echt niet elke dag geleegd te worden. Plan is geloof ik 1 a 2 keer per week en dan wordt ook water bijgevuld. Dat legen gebeurd ook met een auto die de boel leeg zuigt en het vervolgens afvoert.
Re: Korte vragen
Dan worden die toiletten een stuk minder gebruikt, of het is toch niet hetzelfde systeem als NS gebruikt, want die van de NS Flirts moeten om de dag echt geleegd worden. Ook het water wordt voor zover mogelijk elke dag bijgevuld.
Re: Korte vragen
Ik heb ook nooit echt in een Keolis flirt meegemaakt dat het water op is of het toilet buitenwerking was omdat de opvangbak vol zat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Meestal zijn ze buiten gebruik doordat er dingen in zitten die er niet in horen
Heb ze wel eens ene paar dagen zonder water gezien, de afgelopen vorstperiode. Er kon niet bijgevuld worden omdat de vulinstallaties door Prorail waren afgesloten om te voorkomen dat ze kapot toren...
Heb ze wel eens ene paar dagen zonder water gezien, de afgelopen vorstperiode. Er kon niet bijgevuld worden omdat de vulinstallaties door Prorail waren afgesloten om te voorkomen dat ze kapot toren...
Re: Korte vragen
^^^ dat kan ook opgelost worden door een warmtelint om de kraan en leiding te monteren.
https://www.tyleenslang.nl/vorstbeveiliging/
Toen het in februari zo vroor had de 'chef depots' bij ons dat ook voor 2 depots kunnen regelen.. maar toestemming voor die andere (waar ik kom) kreeg ie niet van de manager... Duss.. was daar de boel kapot gevroren.. ondanks afsluiting van het water. Gevolg, naast de reparatiekosten: extra tijd (dus geld) kwijt omdat water laden via de 'keukenkraan' nou eenmaal langer duurt dan d.m.v. een opvoerpomp.. en dat voor een kleine werkweek..
Zeker in het oosten van het land is de vorst vaak wat eerder, langer én steviger dan in het westen van het land, dus lijkt mij zo'n lint al eerder rendabeler.
https://www.tyleenslang.nl/vorstbeveiliging/
Toen het in februari zo vroor had de 'chef depots' bij ons dat ook voor 2 depots kunnen regelen.. maar toestemming voor die andere (waar ik kom) kreeg ie niet van de manager... Duss.. was daar de boel kapot gevroren.. ondanks afsluiting van het water. Gevolg, naast de reparatiekosten: extra tijd (dus geld) kwijt omdat water laden via de 'keukenkraan' nou eenmaal langer duurt dan d.m.v. een opvoerpomp.. en dat voor een kleine werkweek..
Zeker in het oosten van het land is de vorst vaak wat eerder, langer én steviger dan in het westen van het land, dus lijkt mij zo'n lint al eerder rendabeler.
Re: Korte vragen
Klopt ja en er is toen zo'n week geweest dat alles op slot zat omdat er 3 weken geen mogelijkheid was om te legen en te vullen ofzo. Was volgens mij in combinatie met werkzaamheden in Zwolle geweest. Toen heeft hier op station Raalte een dixi gestaan om de overstappers van de bus op de trein een toilet aan te kunnen biedenmarvinkok schreef: ↑zo 25 apr 2021, 22:43 Meestal zijn ze buiten gebruik doordat er dingen in zitten die er niet in horen
Heb ze wel eens ene paar dagen zonder water gezien, de afgelopen vorstperiode. Er kon niet bijgevuld worden omdat de vulinstallaties door Prorail waren afgesloten om te voorkomen dat ze kapot toren...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Kort geleden zijn op station Zaandam de 800 en 3000 richting Alkmaar verhuisd van spoor 2 naar 1, en de 4000 juist van spoor 1 naar 2. Iemand enig idee waarom dergelijk perronpingpong op station als Zaandam (maar ook bijvoorbeeld Sloterdijk, waar de 800 is verhuisd van 3 naar 4) gebeurt?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen
In principe maakt het niets uit, ze komen van hetzelfde spoor en gaan ook weer naar hetzelfde spoor toe. Het emplacement van Zaandam is volledig 80km/h incl. alle wissels, dus daar zit ook geen verschil in. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is om voor te sorteren op de 7400 die volgende week weer gaat rijden. Die vertrekt gelijk met de 3300, waardoor die wel via spoor 2 moet. Op deze manier is wel consistentie met de ICs van spoor 1 en de sprinters van spoor 2. Dat verklaart dan weer niet de verschuiving op Ass.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten