Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik zou de tips van het CBR volgen, vastberaden en vol vertrouwen het gesprek in gaan. Het is een arts.
Re: Korte vragen
Mijn ervaring voor rijbewijs C/E, de laatste keer, is dat er een aantal vragen gesteld worden; je moet urine inleveren (test op o.a. suikerziekte) en een ogen test doen. Niet al te moeilijk. , kwam op mij vrij routine matig over. Niet erg als je vrij soepel de benodigde verklaring/toestemming krijgt, wat mij betreft.
- ThatPCDude
- Berichten: 435
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Korte vragen
Ik had vorige week mijn medische keuring voor busrijbewijs en het deel op locatie stelde bij mij eigenlijk echt niets voor. Het was gewoon even lengte, gewicht en bloedsuiker meten en een elementaire oogtest afnemen. Daarna nog even een vragenlijstje invullen voor het CBR met de bedrijfsarts (precies dezelfde als die je als het goed is daarvoor moest invullen) en klaar is kees. Duurde bij mij zo'n 20 minuten (en daarvoor reisde ik dan 2x 1 uur... )
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Korte vragen
Bedankt alle, weet ik me wat ik te verwachten staat
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Korte vragen
Bestaan er in Nederland nog meer haltes waar alleen op verzoek wordt gestopt door middel van een drukknop (of een soortgelijk systeem) zoals bij De Eemgaarde in Amersfoort?
Let op: links uitstappen!
Re: Korte vragen
Volgens mij voor enkele bussen nog die veel via de snelweg rijden.
Deventer, Zweedsestraat stad uitwaarts voor lijnen 57 en 81 is ook een knop, maar niet iedereen snapt volgens mij wat de bedoeling is. Deze is er zodat de bussen op de goede rijstrook kunnen blijven omdat invoegen vanaf hier heel lastig is.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Korte vragen
Dat lijkt mij op het oog geen ingewikkelde invoeging: oprijden naar de rechtsafslaande rijstrook en wachten tot de negenoog op wit springt (waardoor er dus niet op rechtdoor gaande rijstroken hoeft te worden ingevoegd). Of staat de negenoog op die afslaande baan daar niet op ingesteld?
Re: Korte vragen
En vergeet Almelo niet met de Heetveldsweg voor lijn 64 en 66 staduitwaarts, en heeft de Egbert ten Catelaan op de 95 stadinwaarts er ook niet eentje?
En er staat mij iets bij van de Groenlandsekade in Vinkeveen bij de P+R daar...
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Korte vragen
Niet echt regulier, maar voor de parkshuttle in Rotterdam moet je op een scherm drukken en je eindhalte kiezen om er een te laten stoppen.
Re: Korte vragen
Bij Leeuwarden, Zwettestraat richting de stad heb ik een tijd geleden ook zo'n paaltje gezien zoals bij die haltes in Almelo, alleen had ik destijds geen idee waar het dus voor was. Ik dacht dat het een overgebleven paaltje van een oude stoplichtinstallatie was .
Hoe werkt zo'n systeem voor de chauffeur?
Hoe werkt zo'n systeem voor de chauffeur?
Let op: links uitstappen!
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Langs de route van snelRRReis 207 tussen Lelystad en Harderwijk hebben de haltes ook een drukknop en dat geldt ook langs de Waterlandseweg in Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Korte vragen
In het genoemde geval van Deventer, zo te zien gewoon een lamp voor de halte: https://www.google.com/maps/@52.2402899 ... 384!8i8192
SnelRRReis 207 lijkt vergelijkbaar, anders staat deze negenoog wel ver van het kruispunt af: https://www.google.com/maps/@52.3875987 ... ?entry=ttu
En ook de Zwettestraat lijkt een lamp een stukje voor de afslag te hebben: https://www.google.com/maps/@53.1926571 ... 384!8i8192
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Die is al even buiten gebruik. P+R Soesterberg ri. Utrecht heeft er nog een voor de 203 meen ik, 202 rijdt daar wel standaard langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Ik rij daar dagelijks en dat ding staat altijd op een groen streepje naar rechtsboven. Nooit geweten waar dat eigenlijk voor was, dacht al wel dat het iets voor de bus zou zijnDionysusnu schreef: ↑wo 10 apr 2024, 16:08 In het genoemde geval van Deventer, zo te zien gewoon een lamp voor de halte: https://www.google.com/maps/@52.2402899 ... 384!8i8192
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Halte Coevorden, Nieuwe Veste heeft ook een drukknop. Scheelt weer een paar rare bochten maken voor de chauffeur als deze door kan rijden.
Grt. Stefan
Re: Korte vragen
Die doet het al tijden niet meer, alle ritten van de 203 en 299 rijden daarom langs de halte richting Utrecht.
Re: Korte vragen
Ik geloof dat Ravensgat in Bakel ook een drukknup heeft, geen idee of deze nog in dienst is.
Re: Korte vragen
Als ik het me goed herinner is dat enkel voor het aanzetten van lampjes, zodat de chauffeur ziet dat er iemand bij de halte staat in het donker. De voormalige halte Besterd in Bakel en de halte Molen in Milheeze hebben/hadden dat ook.
Re: Korte vragen
Ja, dat zijn kastjes met een of twee knipperende ledjes erin.
Wat Chollo bedoelt zijn drukknoppen die een (verkeers)licht aanzetten voor de chauffeur of op een andere manier duidelijk maken dat de bus een 'extra rondje' moet rijden of een afslag moet nemen waar hij anders op de doorgaande weg kan blijven.
Tijdens mijn 'uitzending' naar Groningen-Drenthe zag ik de drukknop-met-buslicht ook langs de N33 bij Rolde staan. Bij de haltes langs de N34 staan er ook een paar. Die bij Rolde doet het nog, maar ik ben toen toch maar - voor piet snot - de afrit afgegaan. Mijn ervaring met dezelfde constructie destijds langs de A27 bij Meerkerk was dat sommige reizigerste stom zijn om vergeten op de knop te drukken.
Wat Chollo bedoelt zijn drukknoppen die een (verkeers)licht aanzetten voor de chauffeur of op een andere manier duidelijk maken dat de bus een 'extra rondje' moet rijden of een afslag moet nemen waar hij anders op de doorgaande weg kan blijven.
Tijdens mijn 'uitzending' naar Groningen-Drenthe zag ik de drukknop-met-buslicht ook langs de N33 bij Rolde staan. Bij de haltes langs de N34 staan er ook een paar. Die bij Rolde doet het nog, maar ik ben toen toch maar - voor piet snot - de afrit afgegaan. Mijn ervaring met dezelfde constructie destijds langs de A27 bij Meerkerk was dat sommige reizigers
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen
Op de A59 van Den Bosch richting Waalwijk voor de afslag Wijk en Aalburg staat ook een negenoog die al jarenlang geen functie meer heeft maar is nooit weggehaald. Zal wel vanwege de haltes die daar lagen geweest zijn gok ik zo.
https://www.google.com/maps/@51.697135, ... &entry=ttu
https://www.google.com/maps/@51.697135, ... &entry=ttu
Re: Korte vragen
Grappig: bij de voormalige halte de andere kant op, dus richting Den Bosch (de haltekom richting Waalwijk is al lang geleden weggehaald) staat het restant van de drukknop nog! Het corresponderende negenoog was al wel weggesaneerd
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen
Die was ik al helemaal vergeten. Maar ook hier snappen de mensen niet dat ze op het knopje moesten drukken.
Halte Egbert ten Catalaan niet omdat we daar sowieso langsrijden via de busbaan. De linkerrijstrook is busbaan en die komt langs de, heel handig in het midden gelegen, bushalte.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Korte vragen
bij de halte Egbert ten Catelaan zie ik wel een drukknopje en geen busbaan.
Of is de situatie veranderd in de afgelopen twee jaar?
Of is de situatie veranderd in de afgelopen twee jaar?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Je hebt gelijk, maar de drukknop is niet voor de halte, je kunt immers makkelijk bij de halte komen en weer wegkomen. Ik was in de war met de halte Bellavistastraat, daar ligt de busbaan. Bellavistastraat had eigenlijk dezelfde situatie als Heetveldsweg moeten worden, maar men heeft toch gekozen voor een busbaan daar.Meltrain schreef: ↑za 13 apr 2024, 10:00 bij de halte Egbert ten Catelaan zie ik wel een drukknopje en geen busbaan.
Of is de situatie veranderd in de afgelopen twee jaar?
E. ten Catalaan heeft wel een knop maar geen lamp. Er was in het verleden sprake van om dit soort drukknoppen te koppelen aan de boordcomputer in de bus zodat de chauffeur op zijn scherm kon zien of er iemand bij de halte stond. Maar dit is allemaal te duur gebleken.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Korte vragen
Voor een deel van de haltes ben ik ook niet verbaasd dat reizigers dat niet snappen. Als er geen enkele toelichting is waar de knop voor bedoeld is, hoe kan je dan verwachten dat elke reiziger die bij de halte komt die knop indrukt (zeker aangezien dit niet bij elke halte in Nederland hoeft). Plaats op zijn minst een bordje "stopknop bus" bij de knop, dan is al duidelijker wat er van de reiziger verwacht wordt. Illustrerend daarin:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten