Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Ardan schreef:De naam Pimpel komt in ieder geval van 'pimpelen' in de Bordbistro, zoals en-es al zei. Mijn wilde gok is dat Fles die naam heeft bedacht. Even een lokquootje uitzetten.
Fles schreef:Lokquote
Ja ik heb hem niet gequote omdat hij misschien pas over drie maanden weer inlogt. Wellicht dat jij nog contact met hem had, vandaar.
Ja of 9 maanden :D
Het is inderdaad ontstaan tijdens Rondje Nederland, in 2006. Toen ons team na een lange aanval over 10 schijven eindelijk het vervelende Team Rails afgeschud had en we aan de Prinz Luitpold König Ludwig Weizener konden *O*
Voorwaarden van de meermanskaart zijn gelijk aan de dagkaart (ma-vr na 9u, za+zo hele dag), alleen dan geldig voor twee volwassenen en (ik meen) vier kinderen (4 t/m 11 jaar). Hij kost trouwens €17,50
Vandaag keek ik eens op teletekst (via mobiel, dus toch een beetje modern (A) ) en daar viel mij wat op.
Waarom worden op de spoorpagina's eerst de werkzaamheden getoond die in de toekomst plaatsvinden en pas daarna de actuele storingen?
Andersom lijkt me toch wat logischer.
In de app zie ik nu iets soortgelijks (ook niet eerder opgevallen), eerst worden de werkzaamheden die in de toekomst plaatsvinden getoond, en pas onderaan de werkzaamheden die nugevolgen hebben voor de IC-Berlijn. Ook hierin lijkt me andersom vermelden logischer.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wat je bovenaan ziet staan zijn geen werkzaamheden maar mededelingen, die toevallig over werkzaamheden gaan. NS maakt die tegenwoordig drie dagen voordat werkzaamheden beginnen die ook op werkdagen plaats vinden aan, om zo minder mensen voor verrassingen te laten staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wat gebeurt er eigenlijk als je vertraging in Duitsland oploopt waardoor je de trein naar Nederland mist en niet meer thuis komt? Is er dan ook iets van een thuisbrengregeling zoals de NS dat heeft?
Afhankelijk van de afstand die je nog af moet leggen regelen ze inderdaad vervangend vervoer of een hotel en de volgende dag verder voor je. Wel kan het zijn dat ze je nog tot de laatst mogelijke optie laten reizen (als je in Berlijn al weet dat je niet meer thuis komt krijg je toch pas in Hannover een hotel bijvoorbeeld)
luka23 schreef:Ligt het aan mij of rijden er bijna geen SGM-II's meer rond?
Tweetjes moeten in de herfst altijd mee met een drietje. Tweetjes hebben geen magneetremmen, die als parkeerrem functioneren. Of er ook minder composities met SGM2 erin ingezet worden, weet ik niet.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
JordiBrabant schreef:. Of er ook minder composities met SGM2 erin ingezet worden, weet ik niet.
Dat van de remmen was ik bekend mee, maar op de 5000 en 7400 reden tot 2 maanden geleden ongeveer altijd 3+2 combinaties, maar nu is het alleen maar 3+3.
Dat kan goed te maken hebben met splitsen gedurende de dag: als je zo'n 3+2 combi splitst houdt je immers een stel over wat in z'n eentje in de herfst nergens meer heen mag. Dan kan je dus niet een stel achterlaten om het later naar het opstelterrein te rijden.
In de herfst is het daarom meer voor de hand liggend om 3+2-combinaties in te zetten in treinen waar ze de hele dag aan elkaar kunnen blijven zitten (of die hooguit ergens op een opstelterrein splitsen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik zit nou al voor de derde keer op rij in een 7 baks [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] ICR-stam, heb ik gewoon pech of is er met stammen geschoven?
Edit: Dit was in 1162, waar de duidelijk Rotterdamse HC voor gegniffel zorgde bij omroep.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Väggar schreef:Kan ik het VRR 48 stunden ticket uit de automaat trekken in Venlo of moet ik dat via mijn telefoon doen?
De automaat in Venlo heeft het VRR-aanbod.
JordiBrabant schreef:Ik zit nou al voor de derde keer op rij in een 7 baks [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] ICR-stam, heb ik gewoon pech of is er met stammen geschoven?
Edit: Dit was in 1162, waar de duidelijk Rotterdamse HC voor gegniffel zorgde bij omroep.
Er waren gisteren bovengemiddeld veel negendelige stammen uitgevallen, ik weet niet of dat al volledig verholpen is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.