Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Was de spoorbrug bij Vlaardingen Centrum ooit viersporig? (Of in ieder geval een tweede spoorbrug voor de goederensporen)
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Nee, die is altijd tweesporig geweest. De oude draaibrug, die in 1989 is vervangen door de huidige ophaalbrug, was ook tweesporig.

Zie historische foto's hier bijv. https://sleutelspoor.nl/diversen/hoekselijn-01b/
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Kan ik een NS flex abonnement voor 1 maand nemen?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Ja, want je kunt je NS Flex-abonnement na een maand op elk moment weer wijzigen in NS Flex zonder abonnement. Waarschijnlijk krijg je dan wel al een factuur voor de tweede abonnementsmaand, maar na beëindigen van je abonnement wordt het te veel in rekening gebrachte bedrag terugbetaald.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Abonnementen zijn maandelijks opzegbaar.
NS Flex zelf kan ook worden stopgezet (via klantenservice) en bestelling ophalen bij de kaartautomaat.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Let wel dat NS flex niet goed kan werken als er ook big andere producten op de kaart staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Bij de verbouwing van station Geldermalsen krijgt de MerwedeLingelijn een apart spoor. Aangezien deze tot R-net behoort, vraag ik me toch af of dit perron dan ook R-net meubels, abri's etc. krijgt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Het perron staat er al, maar het wordt gedeeld met de sprinters richting Den Bosch (het is een eilandperron). Dus nee, dat zou onlogisch zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Daarop aanhakend. Gaat de stoptrein naar Dordrecht in de definitieve setting dan van spoor 7 vertrekken in Geldermalsen?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

En wat gaat er dan straks nog vanaf het grote middenperron, alleen nog maar sprinters uit Ht naar Utrecht?
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Spoor 4: Van Utrecht naar Tiel vermoed ik.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Oh ja, die rijdt ook nog (A)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Uiteindelijk wordt het dus:
1: Tiel-Utrecht
3: Den Bosch-Utrecht
4: Utrecht-Tiel
6: Utrecht-Den Bosch
7 (kopspoor): Geldermalsen-Dordrecht
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen

Bericht door Klaasje »

's Hertogenbosch - Utrecht kan waarschijnlijk beter via spoor 1 door snellere wissels. Spoor 3 kan dan worden gebruikt voor een kerende 5e en 6e sprinter Utrecht-Geldermalsen als die ooit gaat rijden.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Om even te wisselen naar het spoor richting Dordrecht (a.k.a. MerwedeLingelijn): weet iemand of er ooit nog R-net meubilair komt bij alle stations aan die lijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Niet op de perrons zelf, daar wordt gewoon de meubilair-lijn van ProRail toegepast. Het kan wel zo zijn dat er een R-Net-bord buiten het station wordt geplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Heeft iemand hier een overzicht van de lijnenpakketten van Keolis Utrecht en Almere? Thanks!
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

https://keolis.hansvansoest.nl/
Wellicht vind je hier je antwoord voor Utrecht.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

Of neem eens een kijkje op http://metroret.ovposities.nl/omlopen/B ... 02021.html, dan heb je alle lijnenpakketten nog per vestiging uitgesplitst ook ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Die lijst is aardig up to date, alleen kloppen de buurtbus omlopen van Syntus Utrecht niet meer.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

De omlopen van Brabant zijn in ieder geval niet actueel meer.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Bedankt voor de snelle hulp! De roosters zelf geven vind ik het beste weer wat er wordt gereden, omdat omlopen vaak overal ingezet worden en ergens anders kunnen eindigen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

MarkNL schreef: wo 30 nov 2016, 10:00 Station Schiedam-Centrum heeft ook aardig wat ruimtes die niet (meer) in gebruik zijn.

Bij het treinstation moet aan de oostzijde richting Rotterdam CS, aan het eind van de overkapping, ook nog een ongebruikte reizigerstunnel liggen. Dit is nu nog vooral te zien aan het ballastbed van de sporen en de perronwanden die op de plek van de tunnel niet verzakt zijn. Verder zijn nog wat betonnen randen her en der die verraden dat er meer ligt en aan de buitenkant valt ook nog wat te zien.
Iemand die mij meer kan vertellen over deze tunnel? Is hij ooit in gebruik geweest? En dan voor reizigers? Of alleen voor goederen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Hij is zeker gebruikt, je kan op deze foto's de toegang vanaf het middenperron zien:

https://perspoor.files.wordpress.com/20 ... oll-ns.jpg
http://stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=schiedam&num=4

Voordat de Beneluxlijn werd aangelegd, had Schiedam een stationshal op de plek waar nu het metrostation staat. Daarvan zat de vloer op dezelfde hoogte als de nu enige stationstunnel (dit verklaart wellicht ook waarom Schiedam Centrum een van de weinige stations in Nederland is waar je eerst de trap op moet om bij de tunnel onder de sporen te komen). In de stationshal zaten dan weer trappen naar tunnels onder de Horvathweg naar het laaggelegen stationsplein (waar vroeger ook het busstation was). Een van de twee tunnels onder de Horvathweg is nog in gebruik voor de fietsenstalling, de ander is vervangen door de stationshal die nu onder de Horvathweg door loopt. Achter het station stonden oorspronkelijk ook nog de nodige woonkazernes, maar die zijn in de jaren '70 gesloopt, niet lang na de aanleg van de A20.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Steeds meer treinen hebben een bioreactor. Hoe werkt zo'n ding eigenlijk en wat is de capaciteit? De opvangbakken bij de NS Flirts worden dagelijka geleegd, dat zal bij een bioreactor niet het geval zijn, lijkt me?
En: gaat die smurrie gewoon het riool in of is dat bijvoorbeeld chemisch afval?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten