Korte vragen
Re: Korte vragen
Het zal wel iets van vertraging (no pun intended) zijn geweest in het systeem, want toen ik net keek stonden alle reizen van de afgelopen dagen (behalve gisteravond) in mijn reishistorie, zowel app als computer.
Re: Korte vragen
Ik had een tijdje geleden dat mijn reisgeschiedenis een paar dagen lang niet te vinden was op ns.nl, maar wel op ov-chipkaart.nl. Het probleem verdween vanzelf.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Hmm, hier staat in de app nog altijd alleen de laatste reis van afgelopen woensdagmiddag en verder alleen OV-fietsritten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Hoe vraag je geld terug bij vertraging bij de DB. Als ik het volg via de website van de DB kom ik uiteindelijk op een 404 deze pagina is gevonden uit. Iemand tips?
Re: Korte vragen
Je moet in principe claimen daar waar je het gekocht hebt. Als je je ticket bij NS International hebt gekocht, moet je je dus daar melden.
Als je het ticket via DB hebt gekocht en een account hebt gebruikt bij de aanschaf kan het op bahn.de in Meine Bahn > Meine Buchungen > potloodje achter de boeking aanklikken > knop Entschädigung beantragen.
Heb je geen account, maar het ticket wel via DB gekocht, dat kan je op deze pagina het adreslabel en invulformulier downloaden en printen https://www.bahn.de/service/fahrplaene/fahrgastrechte
Als je het ticket via DB hebt gekocht en een account hebt gebruikt bij de aanschaf kan het op bahn.de in Meine Bahn > Meine Buchungen > potloodje achter de boeking aanklikken > knop Entschädigung beantragen.
Heb je geen account, maar het ticket wel via DB gekocht, dat kan je op deze pagina het adreslabel en invulformulier downloaden en printen https://www.bahn.de/service/fahrplaene/fahrgastrechte
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Korte vragen
Er zijn werkzaamheden tussen Utrecht en Rotterdam en daardoor rijden de helft van de intercity's. Maar wat voor werkzaamheden zijn er dan? Ik kan dat niet echt vinden.
Re: Korte vragen
In Woerden aan de dakbedekking van het perron (5+6 buitendienst) en bij Harmelen conserveringen aan het brugdek op de beide K-sporen. De buitendienststelling loopt daarom door t/m sporen 228/213 bij Ut.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Overigens dus ook niet alleen minder ICs, maar ook geen Sprinters tussen Utrecht en Woerden (want die zouden sowieso maar in één richting langs het perron kunnen komen). De 2000 neemt de stop van de 8800 op Woerden over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Weet iemand waar ik de zitplaatsindeling van ICE-treinen kan bekijken (dus rijtuignummers, stoelnummers)?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Hier. Kwestie van treintype kiezen en ergens helemaal onderaan staat een linkje naar een PDF met meer info en ook de zitplaatsindelingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Zie ook deze pagina op de website van Markus Grahnert.
Ondertussen heb ook ik een korte vraag: welke treinen in de Benelux rijden nog zonder toiletten rond? In Nederland noteer ik sowieso de GTW's van de MerwedeLingeLijn en de Achterhoek, en de Protossen, maar zijn er nog meer? (Bijv. enkele Lintjes, enkele regionale Flirts, de Duitse stoptreinen naar Hgl/Es/Ah/Vl...?) En klopt het dat in België en Luxemburg alle treinen netjes van toilet voorzien zijn, of zijn er nog oude treinen (zoals klassiekjes) niet mee uitgerust?
Ondertussen heb ook ik een korte vraag: welke treinen in de Benelux rijden nog zonder toiletten rond? In Nederland noteer ik sowieso de GTW's van de MerwedeLingeLijn en de Achterhoek, en de Protossen, maar zijn er nog meer? (Bijv. enkele Lintjes, enkele regionale Flirts, de Duitse stoptreinen naar Hgl/Es/Ah/Vl...?) En klopt het dat in België en Luxemburg alle treinen netjes van toilet voorzien zijn, of zijn er nog oude treinen (zoals klassiekjes) niet mee uitgerust?
Re: Korte vragen
Wellicht dat de LINT-treinstellen van Arriva nog geen toilet hebben, verder ben je voor Nederland compleet.
Alle Belgische en Luxemburgse treinen hebben toiletten.
Alle Belgische en Luxemburgse treinen hebben toiletten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
De Limburgse LINTen van Arriva hebben in ieder geval wel toiletten.
Re: Korte vragen
Daarvoor kun je beter de andere link nemen.
In de tabellen bovenaan die pagina kun je namelijk voor je specifieke trein terugvinden met welk materieel die zou moeten rijden en in welke samenstelling. In de tabellen onderaan die pagina kun je dan de zitplaatsindeling voor dat treintype vinden. Tussen Mannheim en Zürich zie ik zo op het eerste gezicht vooral ICE 4 staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Volgt ook uit de link die ik deelde. In de PDF-jes van DB staat namelijk ook "Auslandeinsatz möglich" met daarachter de landen waar de stellen heen kunnen. CH wordt alleen vermeld bij de ICE-4 en een enkele ICE-1 (dus niet elk stel) zou ook naar Zwitserland moeten kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Super veel dank Umbusko en Daniel voor jullie goede hulp, weer wat geleerd!
Re: Korte vragen
De Vechtdallijn-stellen niet. In elk geval niet de twee die er al sinds het begin rijden. Wel hebben ze '1e klas'. Bij Keolis is het precies andersom: de Lintjes Oldenzaal-Zutphen hebben wel een toilet maar geen 1e klas.
Re: Korte vragen
Die in Limburg hebben dus zelfs beide. Hoe vooruitstrevend.
Re: Korte vragen
ICE-1 mag niet meer verder Zwitserland in dan Basel SBB.Daniel schreef:Volgt ook uit de link die ik deelde. In de PDF-jes van DB staat namelijk ook "Auslandeinsatz möglich" met daarachter de landen waar de stellen heen kunnen. CH wordt alleen vermeld bij de ICE-4 en een enkele ICE-1 (dus niet elk stel) zou ook naar Zwitserland moeten kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
https://www.bahn.de/angebot/international/nachtzug/rzd
Iemand een idee of de Strizh Nachttrein Berlin-Moscow en de Nachttrein Paris-Moscow vanaf december 2022 weer terugkeren of dat de deze treinen echt definitief in februari/maart 2020 voor het laatst gereden hebben?
Iemand een idee of de Strizh Nachttrein Berlin-Moscow en de Nachttrein Paris-Moscow vanaf december 2022 weer terugkeren of dat de deze treinen echt definitief in februari/maart 2020 voor het laatst gereden hebben?
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op wo 18 mei 2022, 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Dat hangt geheel van Poetin af denk ik: als ie zich de komende tijd terugtrekt uit Oekraïne dan heb je kans dat ze weer gaan rijden, anders zou ik er niet op rekenen. Kans van 0,0000001% schat ik dus zo in
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik had al wel het vermoeden dat februari/maart 2020 de laatste keer in een hele lange tijd is geweest dat er directe treinen tussen Berlin en Moscow reden. Helaas is er nog geen definitieve bekendmaking dat de Strizh Nachttrein Berlin-Moscow en de Nachttrein Paris-Moscow voorlopig niet meer rijden door de situatie in Oekraïne. Wel jammer, want ik had graag de treinen naar Moscow in het echt willen zien in Berlin, maar dat staat voorlopig in de ijskast.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Bij NMBS Internationaal kun je als jongere (<26 jaar) vrij goedkoop tickets over de grens kopen, waarbij het tarief van het binnenlandse trajectdeel is gebaseerd op het Youth Ticket (voorheen: Go Pass 1). (Voor tickets over de Nederlandse grens werkt dit overigens alleen bij Roosendaal en Maastricht (voorheen: Go Pass Roosendaal of Go Pass Maastricht); reizigers over Hazeldonk worden geacht het volle pond te betalen.)
Nu, je kunt bij het kopen van dit treinkaartje een exotisch via-station opgeven, maar de prijs verandert dan niet. Een ticket Maastricht - Dinant is 11,30 euro, een ticket Maastricht - Dinant via Oostende is ook 11,30. Zo kun je in theorie een ommetje in je reis inplannen, bijvoorbeeld over een spoortraject dat je nog niet hebt bereden - vandaar mijn interesse. Dit kan overigens niet met een binnenlands Youth Ticket, daar is geen via-station mogelijk.
De vraag: kan dit, of ga je hier geheid gezeik mee krijgen bij de Belgische treinbegeleider? Heeft iemand hier ervaring mee?
Nu, je kunt bij het kopen van dit treinkaartje een exotisch via-station opgeven, maar de prijs verandert dan niet. Een ticket Maastricht - Dinant is 11,30 euro, een ticket Maastricht - Dinant via Oostende is ook 11,30. Zo kun je in theorie een ommetje in je reis inplannen, bijvoorbeeld over een spoortraject dat je nog niet hebt bereden - vandaar mijn interesse. Dit kan overigens niet met een binnenlands Youth Ticket, daar is geen via-station mogelijk.
De vraag: kan dit, of ga je hier geheid gezeik mee krijgen bij de Belgische treinbegeleider? Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Korte vragen
Als er op je ticket netjes staat "Maastricht-Dinant via Oostende" zou de treinbegeleider geen enkele reden moeten hebben om moeilijk te doen. Je reist immers volgens de route van het ticket dat ze jou hebben verkocht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten