Korte vragen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De ECs zijn qua uitzicht ook wel wat aantrekkelijker, dat compenseert ruimschoots voor de broodjes
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Staan er op Chiasso automaten van Trenitalia waar je voor Italiaanse prijzen een enkeltje Chiasso-Milano uit de automaat kan halen? Zo ja, dan lijkt mij dat de beste oplossing. Je kunt bij bahn.de enkel van en naar Chiasso boeken. Wil je naar Como of Milano boeken dan krijg je bij bahn.de een foutmelding en 1e klas interrail is behoorlijk prijzig.
Op een lange reis wil je fatsoenlijk kunnen eten en dat kan bij de EC6/7/8/9 niet en in de IC en ICE van Deutsche Bahn wel. Bovendien is de Rijnroute nog een stuk vertragingsgevoeliger dan de SFS Köln-Frankfurt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Er schijnt een loket te zijn, open van maandag t/m zaterdag. Ook kan je kaartjes in de Trenitalia app kopen, voor €5.80 enkele reis van Chiasso naar Milano Centrale.Nitein-Repart schreef: ↑do 15 dec 2022, 20:20 Staan er op Chiasso automaten van Trenitalia waar je voor Italiaanse prijzen een enkeltje Chiasso-Milano uit de automaat kan halen? Zo ja, dan lijkt mij dat de beste oplossing. Je kunt bij bahn.de enkel van en naar Chiasso boeken. Wil je naar Como of Milano boeken dan krijg je bij bahn.de een foutmelding en 1e klas interrail is behoorlijk prijzig.
Re: Korte vragen
Wat is er mis met de kwaliteit van de keuken van het SBB Restaurant? Het kost wel wat, maar het eten is mijns inziens wel goed te kanen.Nitein-Repart schreef: ↑do 15 dec 2022, 20:20 Op een lange reis wil je fatsoenlijk kunnen eten en dat kan bij de EC6/7/8/9 niet en in de IC en ICE van Deutsche Bahn wel. Bovendien is de Rijnroute nog een stuk vertragingsgevoeliger dan de SFS Köln-Frankfurt.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ben nogal fan van de Warmes Schinken-Käse-Baguette. Deze wordt wel in de Intercity en ICE aangeboden, maar niet in de Eurocities die gereden worden door de SBB, ÖBB, CD en PKP.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Dat is ook mijn favoriet. Vaak besteld zodra ik in een ICE zat.
Re: Korte vragen
Dat is volgens mij ook naast de Curryworst en Pommes een van de meest verkochte warme maaltijden in de treinen van DB.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Een echte Nederlander neemt toch gewoon brood van thuis mee?Nitein-Repart schreef: ↑do 15 dec 2022, 20:20 Op een lange reis wil je fatsoenlijk kunnen eten en dat kan bij de EC6/7/8/9 niet en in de IC en ICE van Deutsche Bahn wel. Bovendien is de Rijnroute nog een stuk vertragingsgevoeliger dan de SFS Köln-Frankfurt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Dank je, Chrysa. Ik denk dat ik vandaag of morgen de treintickets van en naar Chiasso boek en dan later kijk of ik voor Chiasso-Milano tickets online kan bestellen zonder treinbinding of de treintickets in de automaat aanschaf. Op de terugweg kan ik in Milano een treinticket voor de EC314 naar Chiasso uit de automaat halen.Chrysa schreef: ↑do 15 dec 2022, 20:26Er schijnt een loket te zijn, open van maandag t/m zaterdag. Ook kan je kaartjes in de Trenitalia app kopen, voor €5.80 enkele reis van Chiasso naar Milano Centrale.Nitein-Repart schreef: ↑do 15 dec 2022, 20:20 Staan er op Chiasso automaten van Trenitalia waar je voor Italiaanse prijzen een enkeltje Chiasso-Milano uit de automaat kan halen? Zo ja, dan lijkt mij dat de beste oplossing. Je kunt bij bahn.de enkel van en naar Chiasso boeken. Wil je naar Como of Milano boeken dan krijg je bij bahn.de een foutmelding en 1e klas interrail is behoorlijk prijzig.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Weet iemand tot welke concessies de Heuvellandlijn en Maaslijn van december 2006 tot december 2016 en de RE18 Heerlen-Herzogenrath tot december 2018 behoorden? Hoorden die in de concessies Noord- en Midden-Limburg, Zuid-Limburg en in het Hoofdrailnet? (En zo ja, tot waar in Duitsland?) Of waren er losse concessies? Het viel me op dat dit op de wiki nog niet duidelijk is beschreven, al is er wel een korte pagina over de Concessie Maaslijn die volgens die pagina alleen het traject tussen Nijmegen en Boxmeer betrof.
Re: Korte vragen
Ik weet niet veel van Italiaanse kaartjes af, maar volgens de voorwaarden op trenitalia.it zijn de kaartjes (Ordinaria) voor de R-treinen 4 uur geldig, dus ook als je die van tevoren koopt kan je daar een niet al te grote vertraging nog mee opvangen.Nitein-Repart schreef: ↑za 17 dec 2022, 13:02 Dank je, Chrysa. Ik denk dat ik vandaag of morgen de treintickets van en naar Chiasso boek en dan later kijk of ik voor Chiasso-Milano tickets online kan bestellen zonder treinbinding of de treintickets in de automaat aanschaf. Op de terugweg kan ik in Milano een treinticket voor de EC314 naar Chiasso uit de automaat halen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Korte vragen
De RE18 (en eerder de EuregioBahn) maakte binnen Nederland deel uit van het HRN.
De Maaslijn maakte (binnen Limburg) deel uit van Noord- en Midden-Limburg en de Heuvellandlijn maakte deel uit van Zuid-Limburg. Het is alleen wel mogelijk dat de spoorlijnen aparte lijnconcessies binnen de grote concessie waren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Die bus vertrekt om 7.35 uur. Zie https://reisinfo.rrreis.nl/nl/rrreis/li ... eling/heen
Vanuit Wekerom rijden overigens nog twee andere scholierenlijnen naar Apeldoorn (650 en 651). Zie https://reisinfo.rrreis.nl/nl/rrreis/haltes/40528008
Vanuit Wekerom rijden overigens nog twee andere scholierenlijnen naar Apeldoorn (650 en 651). Zie https://reisinfo.rrreis.nl/nl/rrreis/haltes/40528008
Re: Korte vragen
Is het beter om de Nightjet naar Zürich te boeken via NSI, ÖBB, of toch een andere aanbieder? Prijs maakt geen verschil tussen NSI en ÖBB op de dagen dat ik kijk, ik ben benieuwd of er verschil zit in klantenservice, reizigersrechten, extra opties bij de boeking of iets dergelijks.
Doorvraag: ik zie zo gauw geen optie om een ladies-only-coupé te kiezen in het boekingsproces van NSI, hoewel ze het wel noemen in de omschrijving van de ligplaatsen. Kan dat wel geboekt worden via NSI of is dat alleen een ÖBB-dingetje? Indien dat laatste, wel knullig dat ze een optie aanprijzen die ze zelf niet kunnen verkopen
Doorvraag: ik zie zo gauw geen optie om een ladies-only-coupé te kiezen in het boekingsproces van NSI, hoewel ze het wel noemen in de omschrijving van de ligplaatsen. Kan dat wel geboekt worden via NSI of is dat alleen een ÖBB-dingetje? Indien dat laatste, wel knullig dat ze een optie aanprijzen die ze zelf niet kunnen verkopen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Volgens mij kan je überhaupt geen mix man/vrouw in een coupé hebben, tenzij je zelf alle plaatsen boekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Heeft Arriva-personeel ook vrij vervoer bij moederbedrijf Deutsche Bahn? #dtv
Re: Korte vragen
Het gaat inderdaad over de couchettes.
Re: Korte vragen
Is NSI überhaupt wel eens de betere keuze dan bij de buitenlandse vervoerder boeken? Ik hoor eigenlijk alleen maar dat het duurder is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Als je geen creditcard en geen PayPal-account hebt is het überhaupt de enige optie om online te boeken.
En het ligt er een beetje aan hoe de prijzen zich verhouden met de buitenlandse vervoerders, maar 100% korting in Nederland kan je alleen via NS (en ik dacht ook NMBS) boeken. Buitenlandse vervoerders kennen die optie niet. (DB als enige wel ook de 40% korting).
Vergeleken met NMBS is NSI dan de beste optie omdat je daar geen boekingskosten betaald.
En het ligt er een beetje aan hoe de prijzen zich verhouden met de buitenlandse vervoerders, maar 100% korting in Nederland kan je alleen via NS (en ik dacht ook NMBS) boeken. Buitenlandse vervoerders kennen die optie niet. (DB als enige wel ook de 40% korting).
Vergeleken met NMBS is NSI dan de beste optie omdat je daar geen boekingskosten betaald.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Inderdaad, NMBS is consistent duurder dan NSI. Naar Denemarken was NSI altijd even duur als DB, maar had NSI tijdens corona betere annuleringsvoorwaarden. Ooit waren de stoelreserveringen ook goedkoper dan DB geloof ik, maar tegenwoordig niet meer.
請勿靠近車門
Re: Korte vragen
NS personeel bij Abellio in ieder geval niet. Wel 2e klas bij NMBS tegen €4,18 per 48 uur en in treinen van DB (of Start) tegen €17,87 per 48 uur
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten