Korte vragen
Re: Korte vragen
Was de spoorbrug bij Vlaardingen Centrum ooit viersporig? (Of in ieder geval een tweede spoorbrug voor de goederensporen)
PSA: Links gaan, rechts staan
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nee, die is altijd tweesporig geweest. De oude draaibrug, die in 1989 is vervangen door de huidige ophaalbrug, was ook tweesporig.
Zie historische foto's hier bijv. https://sleutelspoor.nl/diversen/hoekselijn-01b/
Zie historische foto's hier bijv. https://sleutelspoor.nl/diversen/hoekselijn-01b/
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Kan ik een NS flex abonnement voor 1 maand nemen?
Re: Korte vragen
Ja, want je kunt je NS Flex-abonnement na een maand op elk moment weer wijzigen in NS Flex zonder abonnement. Waarschijnlijk krijg je dan wel al een factuur voor de tweede abonnementsmaand, maar na beëindigen van je abonnement wordt het te veel in rekening gebrachte bedrag terugbetaald.
-
- Berichten: 3932
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Abonnementen zijn maandelijks opzegbaar.
NS Flex zelf kan ook worden stopgezet (via klantenservice) en bestelling ophalen bij de kaartautomaat.
NS Flex zelf kan ook worden stopgezet (via klantenservice) en bestelling ophalen bij de kaartautomaat.
Re: Korte vragen
Let wel dat NS flex niet goed kan werken als er ook big andere producten op de kaart staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Bij de verbouwing van station Geldermalsen krijgt de MerwedeLingelijn een apart spoor. Aangezien deze tot R-net behoort, vraag ik me toch af of dit perron dan ook R-net meubels, abri's etc. krijgt.
Re: Korte vragen
Het perron staat er al, maar het wordt gedeeld met de sprinters richting Den Bosch (het is een eilandperron). Dus nee, dat zou onlogisch zijn.
Re: Korte vragen
Daarop aanhakend. Gaat de stoptrein naar Dordrecht in de definitieve setting dan van spoor 7 vertrekken in Geldermalsen?
Re: Korte vragen
En wat gaat er dan straks nog vanaf het grote middenperron, alleen nog maar sprinters uit Ht naar Utrecht?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Spoor 4: Van Utrecht naar Tiel vermoed ik.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Uiteindelijk wordt het dus:
1: Tiel-Utrecht
3: Den Bosch-Utrecht
4: Utrecht-Tiel
6: Utrecht-Den Bosch
7 (kopspoor): Geldermalsen-Dordrecht
1: Tiel-Utrecht
3: Den Bosch-Utrecht
4: Utrecht-Tiel
6: Utrecht-Den Bosch
7 (kopspoor): Geldermalsen-Dordrecht
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
's Hertogenbosch - Utrecht kan waarschijnlijk beter via spoor 1 door snellere wissels. Spoor 3 kan dan worden gebruikt voor een kerende 5e en 6e sprinter Utrecht-Geldermalsen als die ooit gaat rijden.
Re: Korte vragen
Om even te wisselen naar het spoor richting Dordrecht (a.k.a. MerwedeLingelijn): weet iemand of er ooit nog R-net meubilair komt bij alle stations aan die lijn?
Re: Korte vragen
Niet op de perrons zelf, daar wordt gewoon de meubilair-lijn van ProRail toegepast. Het kan wel zo zijn dat er een R-Net-bord buiten het station wordt geplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Korte vragen
Heeft iemand hier een overzicht van de lijnenpakketten van Keolis Utrecht en Almere? Thanks!
Re: Korte vragen
https://keolis.hansvansoest.nl/
Wellicht vind je hier je antwoord voor Utrecht.
Wellicht vind je hier je antwoord voor Utrecht.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Korte vragen
Of neem eens een kijkje op http://metroret.ovposities.nl/omlopen/B ... 02021.html, dan heb je alle lijnenpakketten nog per vestiging uitgesplitst ook
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen
Die lijst is aardig up to date, alleen kloppen de buurtbus omlopen van Syntus Utrecht niet meer.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Korte vragen
De omlopen van Brabant zijn in ieder geval niet actueel meer.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Korte vragen
Bedankt voor de snelle hulp! De roosters zelf geven vind ik het beste weer wat er wordt gereden, omdat omlopen vaak overal ingezet worden en ergens anders kunnen eindigen.
Re: Korte vragen
Iemand die mij meer kan vertellen over deze tunnel? Is hij ooit in gebruik geweest? En dan voor reizigers? Of alleen voor goederen?MarkNL schreef: ↑wo 30 nov 2016, 10:00 Station Schiedam-Centrum heeft ook aardig wat ruimtes die niet (meer) in gebruik zijn.
Bij het treinstation moet aan de oostzijde richting Rotterdam CS, aan het eind van de overkapping, ook nog een ongebruikte reizigerstunnel liggen. Dit is nu nog vooral te zien aan het ballastbed van de sporen en de perronwanden die op de plek van de tunnel niet verzakt zijn. Verder zijn nog wat betonnen randen her en der die verraden dat er meer ligt en aan de buitenkant valt ook nog wat te zien.
Re: Korte vragen
Hij is zeker gebruikt, je kan op deze foto's de toegang vanaf het middenperron zien:
https://perspoor.files.wordpress.com/20 ... oll-ns.jpg
http://stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=schiedam&num=4
Voordat de Beneluxlijn werd aangelegd, had Schiedam een stationshal op de plek waar nu het metrostation staat. Daarvan zat de vloer op dezelfde hoogte als de nu enige stationstunnel (dit verklaart wellicht ook waarom Schiedam Centrum een van de weinige stations in Nederland is waar je eerst de trap op moet om bij de tunnel onder de sporen te komen). In de stationshal zaten dan weer trappen naar tunnels onder de Horvathweg naar het laaggelegen stationsplein (waar vroeger ook het busstation was). Een van de twee tunnels onder de Horvathweg is nog in gebruik voor de fietsenstalling, de ander is vervangen door de stationshal die nu onder de Horvathweg door loopt. Achter het station stonden oorspronkelijk ook nog de nodige woonkazernes, maar die zijn in de jaren '70 gesloopt, niet lang na de aanleg van de A20.
https://perspoor.files.wordpress.com/20 ... oll-ns.jpg
http://stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=schiedam&num=4
Voordat de Beneluxlijn werd aangelegd, had Schiedam een stationshal op de plek waar nu het metrostation staat. Daarvan zat de vloer op dezelfde hoogte als de nu enige stationstunnel (dit verklaart wellicht ook waarom Schiedam Centrum een van de weinige stations in Nederland is waar je eerst de trap op moet om bij de tunnel onder de sporen te komen). In de stationshal zaten dan weer trappen naar tunnels onder de Horvathweg naar het laaggelegen stationsplein (waar vroeger ook het busstation was). Een van de twee tunnels onder de Horvathweg is nog in gebruik voor de fietsenstalling, de ander is vervangen door de stationshal die nu onder de Horvathweg door loopt. Achter het station stonden oorspronkelijk ook nog de nodige woonkazernes, maar die zijn in de jaren '70 gesloopt, niet lang na de aanleg van de A20.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Steeds meer treinen hebben een bioreactor. Hoe werkt zo'n ding eigenlijk en wat is de capaciteit? De opvangbakken bij de NS Flirts worden dagelijka geleegd, dat zal bij een bioreactor niet het geval zijn, lijkt me?
En: gaat die smurrie gewoon het riool in of is dat bijvoorbeeld chemisch afval?
En: gaat die smurrie gewoon het riool in of is dat bijvoorbeeld chemisch afval?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten