Pagina 413 van 424

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 11:38
door Suus
De oude situatie is te zien op oude satellietfoto's van TopoTijdreis: https://www.topotijdreis.nl/satelliet/2 ... 0376,12.98

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 11:53
door rooddolfijn
Chrysa schreef: wo 21 feb 2024, 11:31 Die was er, maar tweerichtingsverkeer in tunnels is niet gewenst ivm de veiligheid.
Wat maakt tweerichtingsverkeer in deze tunnel gevaarlijker dan eenrichtingsverkeer?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 11:58
door dennistd
rooddolfijn schreef: wo 21 feb 2024, 11:53
Chrysa schreef: wo 21 feb 2024, 11:31 Die was er, maar tweerichtingsverkeer in tunnels is niet gewenst ivm de veiligheid.
Wat maakt tweerichtingsverkeer in deze tunnel gevaarlijker dan eenrichtingsverkeer?
Ik denk de kans op frontale aanrijdingen waarbij er geen mogelijk is tot uitwijken.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 12:05
door Chrysa
Dat dus, en dat de gevolgen van zo'n aanrijding in een tunnel een stuk groter zijn.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 12:12
door Bemined
En vergeet de ventilatie bij brand niet, je wilt de rook wegblazen in de rijrichting ipv richting de file die achter het ongeluk ontstaat. Dat gaat niet bij tweerichtingsverkeer waardoor er aan beide kanten van het incident verkeer vast staat.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 15:42
door Meltrain
Betere vraag: waarom staan de haaientanden op de busbaan en niet op de autoweg? :s Je zou toch verwachten dat de bus prioriteit heeft.
(De fietsers staan zoals wel vaker weer helemaal onderaan de prioriteitenlijst. :( )

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 15:43
door Chrysa
Als gevolg van bovenstaande ontstaat aan iedere zijde van de Buitenvelderttunnel een kruispunt, waar openbaar vervoer, (brom)fietsverkeer en autoverkeer elkaar kruisen. Teneinde de kans op mogelijke aanrijdingen tussen de diverse verkeersdeelnemers te verkleinen worden beide kruispunten voorzien van een verkeersregelinstallatie. Bij uitval van de verkeerslichten is het noodzakelijk de voorrang te regelen, met dien verstande dat (brom)fietsers en openbaar vervoer voorrang dienen te verlenen aan het doorgaande verkeer. Voor deze voorrangsregeling ten gunste van het doorgaand verkeer ten opzichte van openbaar vervoer is gekozen omdat:

- Bussen zijn bekend verkeer. Het autoverkeer door de tunnel is grotendeels verkeer naar lang-parkeren en dus onbekend. Het is niet wenselijk vanwege de verkeersveiligheid om onbekend verkeer dat net uit een tunnel komt gelijk uit de voorrang te halen.
- Dicht bij de tunnel bestaat er altijd het risico op terugslag in de tunnel. Vanuit het perspectief van tunnelveiligheid is dit zeer onwenselijk. Aangezien de intensiteit van auto’s een stuk hoger is dan van de bussen is de kans op terugslag minder groot als de auto’s bij uitval van de VRI voorrang hebben. Indien de VRI werkt wordt dit opgelost met filedetectie op de rijstrook.
Staat in het Verkeersbesluit.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 17:39
door nvdw
rooddolfijn schreef: wo 21 feb 2024, 11:53Wat maakt tweerichtingsverkeer in deze tunnel gevaarlijker dan eenrichtingsverkeer?
De Tunnelwet. Wij houden een strengere interpretatie van die wet aan dan de EU eist; dat mag, maar het heeft tot gevolg dat verkeer in twee richtingen door één tunnelbuis aan zeer strikte voorwaarden is verbonden. Dat is in de Abdijtunnel (tussen De Hoek en Handelskade) opgelost met doseerlichten, maar daar rijden vanzelfsprekend vrijwel alleen bussen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 18:29
door gpvos
De IC Berlijn van Asd om 5.59 en 7.59 rijden morgenochtend volgens bahn.de niet tussen Asd en Rheine, maar volgens NS en NS Internationaal rijden ze normaal. De DB heeft me ook nog geen mailtje gestuurd dat er iets aan de hand zou zijn met mijn reis.

Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand is? Het zou jammer zijn als ik ondanks het opofferen van mijn nachtrust morgenochtend op een leeg perron sta.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 18:33
door Suus
NS International schrijft op hun site:

Vanwege logistieke problemen rijden Intercity Berlijn 141 en 143 op 22 februari niet.

Reisadvies

U kunt op vertoon van uw originele treinticket reizen met Intercity Berlijn 145 (vertrek Amsterdam Centraal 09:59 uur) of Intercity Berlijn 147 (vertrek Amsterdam Centraal om 11:59 uur).

Vertrektijden Intercity Berlijn 145:

§ Vertrek vanaf Amsterdam Centraal 09:59 uur

§ Vertrek vanaf Hilversum 10:20 uur

§ Vertrek vanaf Amersfoort 10:34 uur

§ Vertrek vanaf Apeldoorn 11:00 uur

§ Vertrek vanaf Deventer 11:14 uur

§ Vertrek vanaf Hengelo 11:51 uur



Vertrektijden Intercity Berlijn 147:

§ Vertrek vanaf Amsterdam Centraal 11:59 uur

§ Vertrek vanaf Hilversum 12:20 uur

§ Vertrek vanaf Amersfoort 12:34 uur

§ Vertrek vanaf Apeldoorn 13:00 uur

§ Vertrek vanaf Deventer 13:14 uur

§ Vertrek vanaf Hengelo 13:51 uur

Alternatief reisadvies

U kunt ook op vertoon van uw originele ticket met treinen van NS naar Hengelo reizen. In Hengelo kunt u overstappen op de regionale trein naar Osnabrück. Vanaf Osnabrück kunt u uw reis voortzetten met treinen van Deutsche Bahn.

Zitplaatsreservering

Indien er nog plaatsen beschikbaar zijn, dan kunt u een nieuwe zitplaats reserveren zonder bijkomende kosten naar een andere IC Berlijn op 22 februari. Neem hiervoor contact op met klantenservice.

Ticket wijzigen of annuleren

Wilt u op een andere datum met Intercity Berlijn reizen, dan kunt u uw ticket zonder kosten wijzigen naar een andere Intercity Berlijn. Uiteraard is het ook mogelijk uw ticket te annuleren zonder kosten. Neem hiervoor contact op met NS International Klantenservice via 030-7515222 (lokaal tarief).

Plan uw reis

Een nieuwe reis en/of alternatieve reismogelijkheden kunt u plannen via de NS International App of in de reisplanner op onze website.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 18:37
door gpvos
Aha, ik keek op NS Internationaal per abuis naar vandaag ipv. morgen. Ik blijf het een onhandige website vinden. Al zegt de reisplanner dus inderdaad dat de trein niet rijdt, er is geen link naar die tekst, die vind je alleen op de storingenpagina. Dank je.

En bizar dat ik hierover geen mail krijg, terwijl ik wel mail kreeg over dat mijn terugreis twee minuten later in Amsterdam aankomt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 18:42
door Suus
Wees blij dat je een website kan gebruiken om je internationale treinkaartjes te boeken. Als ik met mijn partner op stap buiten de Benelux ga moet ik bellen of naar het loket :(

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 18:44
door gpvos
Het is 2024. I am dissapoint.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 feb 2024, 15:56
door waldo79
Intercitytickets naar Duitsland boek ik direct bij DB.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 feb 2024, 17:03
door en-es
Ik ook. In ieder geval niet bij NS Internationaal. En vervolgens op mij Bahn-app laden. Ideaal.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 feb 2024, 17:17
door Suus
Maar dat kan ik dus niet dankzij de geneugten van het begeleiderstarief.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 23 feb 2024, 12:45
door gpvos
waldo79 schreef: do 22 feb 2024, 15:56 Intercitytickets naar Duitsland boek ik direct bij DB.
Interessant, dat doe ik ook. Was dit bedoeld als een reactie op mijn post? Die ging niet over het boeken van tickets, maar over controleren of de reeds geboekte trein de volgende ochtend ook zou rijden. Informatie van de NS kan dan wel degelijk nuttig zijn voor het Nederlandse deel van het traject.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 23 feb 2024, 21:29
door waldo79
Door DB werd ik vorige week gewaarschuwd over vertragingen in Nederland. Nu had ik daarop al geanticipeerd door een uur eerder te vertrekken vanuit mijn woonplaats.

DB Navigator gebruikt de data die NS beschikbaar stelt qua reisinformatie.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 23 feb 2024, 22:20
door cassie127
Al loopt dat wel enkele minuten achterlopen en niet altijd even goed overweg met opgeheven treinen die vervolgens wel rijden onder het oude opgeheven nummer.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 25 feb 2024, 12:11
door waldo79
De sprinter Ut - Brn rijdt vandaag een uurdienst. Is dat planmatig in het weekend?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 25 feb 2024, 12:15
door Milco

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 25 feb 2024, 12:21
door waldo79
Dank je wel :|

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 25 feb 2024, 17:53
door teun
Weet iemand hier waarom de 4472 (Sprinter Deurne - ‘s-Hertogenbosch van 19:41) op zondag tussen Deurne en Eindhoven 5 minuten later rijdt dan het reguliere patroon?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 25 feb 2024, 18:07
door Bemined
Geen idee wat voor trein het is, maar trein 1390 rijdt enkele malen per week in het pad van de 4472 gedurende een deel van het jaar.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 25 feb 2024, 18:09
door dennistd
Ik denk de GreenCityTrip (die niet meer rijdt)?