Pagina 51 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 07 aug 2017, 00:24
door Wageningen1998
Hoe komt het dat VIRM 8728 een twee VIRM-I bakken heeft? (Paarse plastic stoelen ipv roze stoffen stoelen die je verwacht in een 8700.)

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 07 aug 2017, 00:29
door dennistd
Waarschijnlijk geruild door een ongeval of zo.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 07 aug 2017, 09:17
door ArrivaBas
VIRM 8629 heeft een jaar of zes geleden brand gehad in de nummerbepalende ABv3/4. De 8728 heeft in Roosendaal een ongeval gehad met een NMBS reeks 25.5 en dus is besloten de resterende bakken van de 8629 aan de ABv3/4 van de 8728 te koppelen. De ABv3/4 van de 8629 heeft als prototype gediend voor de revisie.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 19:59
door JWM
Zet NS ook wel eens bussen uit Engeland in bij vervangend vervoer, dus met de deuren aan de linkerkant?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 20:04
door ArrivaBas
Waar zou dat voor nodig zijn dan? Lijkt mij natuurlijk van niet.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 20:06
door Daniel
Mwoh, in het zuiden des lands willen er ook nog weleens Belgische bussen op treinvervangend vervoer rijden. Maar Engelse, nee, dat weer niet.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 20:08
door Lijn 45
Rijden er geen Duitse bussen in het oosten bij TVV?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 20:10
door JWM
In de NS planner staat bij bussen uitstapzijde onbekend, vandaar de vraag :@ #flauw

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 20:22
door Daniel
Haha lol, ik heb ook al een keer aan NS gesuggereerd om daar gewoon "rechts" neer te zetten :P

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 22:06
door dennistd
Lijn 45 schreef:Rijden er geen Duitse bussen in het oosten bij TVV?
Alleen voor de IC Berlijn volgens mij.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 22:29
door marvinkok
En SEV naar Gronau ev (A)

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 22:32
door dennistd
Nou ja, dat is al DB natuurlijk. Die schakelt vrijwel altijd Paul Kürten uit Gronau/Epe in.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 16:53
door Meltrain
De originele FLIRT heeft een beetje een spitse neus en rijdt o.a. bij eurobahn.
De FLIRT3 heeft een wat rondere neus en rijdt o.a. bij NS.

Maar bestaat er eigenlijk ook een FLIRT2?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 17:21
door ArrivaBas
Heel simpel: Nee.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 17:28
door ODRAIL
Waarom niet?

Kan iemand dit uitleggen?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 17:33
door ArrivaBas
Er zitten hooguit minieme verschillen tussen de (volgens treinennieuws.nl wél bestaande) FLIRT2 en de FLIRT1 (je zou ze bijna als één generatie beschouwen). Bij de FLIRT3 (en straks weer bij de FLIRT4 voor de Zwitserse BLS) werd het roer wel stevig omgegooid door de aangescherpte crashnorm. Dat is wat ik momenteel op internet kan vinden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 17:34
door Suus
De FLIRT2 was de originele FLIRT.

Stadler bracht in de jaren 90 de GTW op de markt. Die kreeg in 2000 voor het eerst een flinke redesign. Op basis daarvan is in 2004 een elektrisch treinstel zonder powercar gemaakt en dat werd de FLIRT, een speciale GTW van de tweede generatie.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 20:49
door lee-yawn
Op YouTube kwam ik enkele video's tegen van bijzondere treincombinaties, zoals VIRM gekoppeld aan ICMm. Zie enkele voorbeelden hieronder.

Ik ben vooral benieuwd; heeft iemand meer voorbeelden van dergelijke gebeurtenissen? Of wellicht eigen ervaringen ermee?

Ben daarbij ook benieuwd of (en hoe vaak) dit nog steeds voorkomt, en waarom het in specifieke situaties nodig of handig is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 20:52
door Daniel
lee-yawn schreef:Ben daarbij ook benieuwd of (en hoe vaak) dit nog steeds voorkomt, en waarom het in specifieke situaties nodig of handig is.
Het komt nog steeds geregeld voor ja, ligt er veelal aan wat er toevallig in de buurt beschikbaar is om te slepen. Daarnaast moet het sleepmaterieel natuurlijk ook krachtig genoeg zijn om het te slepen stel van z'n plek te krijgen (met een SGM-II een VIRM-VI wegslepen gaat 'm niet worden vermoed ik zo)
Recentste wat ik ergens gezien heb was een defecte ICE achter een 1700.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 20:56
door dylanwild94
Dergelijke combinatie gebeurt alleen in het geval van defecte aan de gesleepte trein. Volgens mij is dan ook de hele combinatie niet in reizigersdienst.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 21:19
door Wubbo
Vroeger (eind jaren 90 denk ik) zag ik die combinatie best vaak. Toen reed er dagelijks een trein 80409 van Nijmegen naar Zwolle met een VIRM die een DM90 sleepte. 80410 was de trein terug maar die reed op een tijdstip waarop ik in bed moest liggen :)

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 21:34
door ArrivaBas
In een verleden rond mijn tienerjaren was een SGMm iets anders aan het afslepen, maar weet niet meer wat (volgens mij was het VIRM of ICMm). Niet gefilmd overigens.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 aug 2017, 22:14
door dennistd
Daniel schreef:Daarnaast moet het sleepmaterieel natuurlijk ook krachtig genoeg zijn om het te slepen stel van z'n plek te krijgen (met een SGM-II een VIRM-VI wegslepen gaat 'm niet worden vermoed ik zo)
Een Plan V met een VIRM-IV gaat wel:

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 11 aug 2017, 01:25
door Chrysa
ArrivaBas schreef:In een verleden rond mijn tienerjaren
:')

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 11 aug 2017, 08:03
door microshit
Is er een wijzigingsblad geweest, of gewoon iets veranderd in de reisplanner? Ik krijg nog maar 2 reisadviezen ipv 4 per uur voor Cl - Hfd